Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 11:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
10 maand tot release is doodnormaal in deze scene vanaf het punt dat hij voor het eerst gedraaid wordt i.v.m. aanpassing.

Educate yourself.

NC de geniale producer die er 10 maanden over doet om nog wat kleine aanpassingen te maken aan zijn plaat. Ja man denk het ook. Het zijn altijd alleen maar de grote namen in de scene die hun fans (hun fans waar ze zijn of haar hele carrière aan te denken hebben) maanden al dan niet soms zelf meer dan een jaar laten wachten op hun platen (Brennan Heart, NC, Atmozfears, B-front). Of heeft Atmozfears in allllllll die maanden dat iedereen op Release zat te wachten daar ook nog zo veel aanpassingen aan gedaan?
Kleinere namen in de scene zie je dit toch op een hele kleine uitzondering na nooit doen.

Thera is binnen de scene ook een hele grote naam, maar bij hem zie ik het nou nooit gebeuren dat hij zijn fans zo achterlijk lang aan het lijntje houd met het wachten op tracks. Denk dat het een hele bewuste keuze is om je fans zo lang te laten wachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 12:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jij denkt dat ze de tracks opzettelijk zo lang laten liggen om de fans te pesten? :lol:
Er zit echt wel een gedachte achter het moment waarop iets gereleased wordt. Bijvoorbeeld een track exclusief houden, zodat mensen naar je sets komen. Als ze na een maand al gereleased worden zijn ze na 2 maanden vergeten. Of als hij bezig is met een album, dan kan hij de track daarop zetten. (En een album duurt nou eenmaal wat langer qua release).
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 12:07 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Vaak is er een heel team werkzaam rondom een artiest (management, agency etc). Dus het is ook niet altijd alleen maar een artiest die iets beslist te doen op een bepaalde manier. Ik kan niet voor andere artiesten spreken hoe t daar precies werkt, maar ik weet wel dat ik daarom het ook extreem graag zelf allemaal in eigen handen hou om dat maandenlange uitsmeren dus niet te hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 14:02 
 
Hardtraxx Newbie

Gruwelijke track! :love: :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 14:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee ik zie het niet alsof hij express zijn fans aan het pesten is xd, maar netjes richting je fans vind ik het niet.

Vind iemand hier op Hardtraxx het leuk dat je soms 10 maanden of langer moet wachten voordat je een plaat thuis in HQ kunt beluisteren? Nee ik denk het niet. Zou NC dat weten? Ja natuurlijk weet hij dat, maar toch kiest hij ervoor om zo te releasen of om bij een label/organisatie te blijven zitten die zo released. In mijn oogpunt staan bij het releasen van muziek nu niet meer je fans op plek 1 maar het commerciële en zakelijke gedoe.

Wat is er mis met de manier waarop Thera released? Dat is toch voor de fans veel leuker? Je hoort dat hij in de studio iets aan het maken is en snelle tijd daarna kun jij het ook in goede kwaliteit in je woonkamer beluisteren. Dit is imo veeeel fan vriendelijker dan hoe NC, BH etc het doen.
Buiten dat kun je nou ook niet zeggen dat Thera een kut carrière heeft, dus dat die manier van releasen tegenwoordig niet meer kan.

Deze manier van releasen en het naar buiten brengen van HQ samples is gewoon kut imo. Het staat ook erg ver af van hoe je wss ooit begonnen bent achter je computertje. Muziek maken en als je iets af hebt het zo snel mogelijk aan de hele wereld laten horen wat je gemaakt hebt. Veel van jullie prutsen zelf ook het een en het ander in elkaar en hebben jullie dan niet dat als je iets af hebt, je er fk trots op bent en het zo snel mogelijk aan je maten wil laten horen wat je gemaakt hebt?

Het gaat behoorlijk tegen die natuur in om dan vervolgens 10 maanden lang een HQ sample achter te houden. Als je dat doet dan spelen er hele anderen dingen mee met het uitbrengen van je muziek dan de basis van muziek maken en het met je fans delen. Het is allemaal veel te zakelijk geworden.

Thera lijkt wat dat betreft nog net een amateur Dj die als een vrolijk kind zijn aanhang showt wat hij zojuist in de studio gemaakt heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 14:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Broken Balance schreef:
10 maand tot release is doodnormaal in deze scene vanaf het punt dat hij voor het eerst gedraaid wordt i.v.m. aanpassing.

Educate yourself.

NC de geniale producer die er 10 maanden over doet om nog wat kleine aanpassingen te maken aan zijn plaat. Ja man denk het ook. Het zijn altijd alleen maar de grote namen in de scene die hun fans (hun fans waar ze zijn of haar hele carrière aan te denken hebben) maanden al dan niet soms zelf meer dan een jaar laten wachten op hun platen (Brennan Heart, NC, Atmozfears, B-front). Of heeft Atmozfears in allllllll die maanden dat iedereen op Release zat te wachten daar ook nog zo veel aanpassingen aan gedaan?
Kleinere namen in de scene zie je dit toch op een hele kleine uitzondering na nooit doen.

Thera is binnen de scene ook een hele grote naam, maar bij hem zie ik het nou nooit gebeuren dat hij zijn fans zo achterlijk lang aan het lijntje houd met het wachten op tracks. Denk dat het een hele bewuste keuze is om je fans zo lang te laten wachten.


Ik weet toevallig waarom Release zo lang duurde, er was gedoe met de videoclip. De agency, zoals Thera ook aangeeft, zat daar tussen. Zij wouden beiden tegelijk uitbrengen. Hollow was het zelfde verhaal.

Tevens heb je ook nog het exclusief houden van platen. Zo released Phuture Noize ook niet tot niet veel nog van zijn album terwijl hij wel de platen draait. En dit is in veel gevallen niet eens de beslissing van de artiest zelf.

Er zijn zat labels die snel releasen maar dat komt vooral omdat ze het of 1. zelf in de hand hebben zoals Thera of 2. zoveel stront maken en zo veel artiesten hebben dat ze alles in rap tempo eruit kunnen gooien, want er zit toch geen onderscheidend nummer tussen.

Jack Of Sound heeft zelf ook al eens aangegeven dat hij een perfectionist is en aanpassingen enorm lang doorvoert voor hij iets uitbrengt, als je iets leert van de NC docu zie je ook dat hij zo is. JoS duurde ook enorm lang over het releasen van platen.

Waarom roep je überhaupt alsof je ergens recht op hebt, alsof hij verplicht is het binnen die tijd uit te brengen. Als hij die plaat wil aanpassen, eventueel een video er van komt en het wil combineren met het album dan doet hij dat.

En Thera met Noisecontrollers vergelijken is ook echt enorm ver gezocht. Compleet andere fanbases, compleet andere stijl, en NC is tig keer zo populair.

Flikker aub weer op van dit forum of voeg iets nuttigs toe in plaats van onzin te spuwen want je hebt duidelijk de ballen verstand van hoe dit wereldje werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Waarom roep je überhaupt alsof je ergens recht op hebt, alsof hij verplicht is het binnen die tijd uit te brengen. Als hij die plaat wil aanpassen, eventueel een video er van komt en het wil combineren met het album dan doet hij dat.


Dit is eigenlijk al de essentie van het hele verhaal. Helemaal mee eens...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 15:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je mijn bericht nou eens niet als Broken Balance de grote politieke analist zou lezen zou fijn zijn. Ik constateer alleen maar dat het releasen van muziek heel zakelijk is geworden en het ver afstaat van hoe je wss ooit begonnen bent.
Daarom staat dit mij zo zwaar tegen.
Het lange wachten op HQ samples is gewoon kut en zeker als dat komt omdat alles zo zakelijk moet tegenwoordig.

Thats it.

Of ben je het hier niet mee eens vind jij het wel leuk dat je tig maanden moet wachten omdat er allemaal zakelijke rand zaken bij komen kijken tegenwoordig???
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 15:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Als je mijn bericht nou eens niet als Broken Balance de grote politieke analist zou lezen zou fijn zijn. Ik constateer alleen maar dat het releasen van muziek heel zakelijk is geworden en het ver afstaat van hoe je wss ooit begonnen bent.
Daarom staat dit mij zo zwaar tegen.
Het lange wachten op HQ samples is gewoon kut en zeker als dat komt omdat alles zo zakelijk moet tegenwoordig.

Thats it.

Of ben je het hier niet mee eens vind jij het wel leuk dat je tig maanden moet wachten omdat er allemaal zakelijke rand zaken bij komen kijken tegenwoordig???


Ja, die gasten moeten ook rondkomen. Meer dan terecht dat ze dit op de zakelijke manier aanpakken omdat releases verkopen al een ding is waar amper nog geld aan te verdienen is.

Ga jij ook naar werk en zegt ah goh weetje, ik doe wel meer werk maar betaal me maar minder. Puur omdat ik zo een wit voetje haal bij de baas.

Geen normaal mens zou dat doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 15:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Er zit echt wel een gedachte achter het moment waarop iets gereleased wordt. Bijvoorbeeld een track exclusief houden, zodat mensen naar je sets komen. Als ze na een maand al gereleased worden zijn ze na 2 maanden vergeten.

Precies. Hierom vind ik het ook niet erg dat tracks zo laat gereleased worden. Ik moedig het juist aan. Heb zelf niets aan een release: draai thuis geen plaatjes o.i.d. Dus voordat een nummer gereleased en uitgemolken wordt door de rest van scene mag de artiest in kwestie van mij lekker lang doen over een release.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Svbtwee schreef:
Als je mijn bericht nou eens niet als Broken Balance de grote politieke analist zou lezen zou fijn zijn. Ik constateer alleen maar dat het releasen van muziek heel zakelijk is geworden en het ver afstaat van hoe je wss ooit begonnen bent.
Daarom staat dit mij zo zwaar tegen.
Het lange wachten op HQ samples is gewoon kut en zeker als dat komt omdat alles zo zakelijk moet tegenwoordig.

Thats it.

Of ben je het hier niet mee eens vind jij het wel leuk dat je tig maanden moet wachten omdat er allemaal zakelijke rand zaken bij komen kijken tegenwoordig???


Ja, die gasten moeten ook rondkomen. Meer dan terecht dat ze dit op de zakelijke manier aanpakken omdat releases verkopen al een ding is waar amper nog geld aan te verdienen is.

Ga jij ook naar werk en zegt ah goh weetje, ik doe wel meer werk maar betaal me maar minder. Puur omdat ik zo een wit voetje haal bij de baas.

Geen normaal mens zou dat doen.

Wat een gelul. Er is ook hier al zo vaak gezegd dat een artiest geen drol meer verdienen aan het releasen van platen en ze het moeten hebben van hun boekingen.

Die werk vergelijking slaat ook helemaal nergens op. Hij maakt toch gewoon evenveel platen.

And again. Kijkend naar Thera en een hele andere berg B en C artiesten is de andere manier prima mogelijk. Zij verdienen overigens ook nog eens veel minder aan boekingen dan de grootheden NC , BH etc doen dus dat ze het op deze manier moeten doen om rond te komen is pure onzin. Die gasten hebben geld zat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 16:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Albums verdienen meer dan losse releases, dat is de duidelijke trend.

Jouw vergelijkingen slaan überhaupt kant nog wal want de vergelijking met NC en Thera en andere B/C artiesten werkt niet vanwege de agencies en managers die er tussen zitten, wat hier ook al is gezegd, eveneens door Thera zelf.

Hoeveel platen ze hebben uitgebracht maakt geen flikker uit. Eveneens werkte NC vroeger met zijn 2en, in de docu zie je dat hoe ze allebei aan aparte platen werken. Dit verdubbelt de productie eveneens.

Misschien moet je eens nadenken voor je iets roept want dat doe je duidelijk niet. Je hebt er pijnlijk duidelijk geen verstand van. En je merkt boven alles duidelijk dat de kwaliteit van NC zijn platen veel hoger ligt dan iedereen, en het is een feit dat hij enorm lang in zijn studio zit.

Dat jouw precious B en C artiesten om de maand een schijtplaat eruit knallen die 0 originaliteit hebben die iedereen na een week is vergeten kan daar niet tegenop. Lekker met de trend van zo snel mogelijk zo veel mogelijk matige platen eruit knallen in plaats van mensen die echt tijd in hun platen stoppen. En dat verschil hoor je duidelijk en verklaart dan ook makkelijk het verschil in release tijd en om die rede hebben mensen het er simpelweg voor over.

Nogmaals wat hij doet met zijn platen vanuit marketing oogpunt, een exclusiviteit oogpunt en aanpassingen is iets aan hem en zijn management en daar zijn ze volkomen vrij in. Vooral omdat het "wachten" op dit punt makkelijk verklaarbaar is.

Niet aan jouw oeverloze gejank om niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 16:43 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Broken Balance schreef:
Svbtwee schreef:
Als je mijn bericht nou eens niet als Broken Balance de grote politieke analist zou lezen zou fijn zijn. Ik constateer alleen maar dat het releasen van muziek heel zakelijk is geworden en het ver afstaat van hoe je wss ooit begonnen bent.
Daarom staat dit mij zo zwaar tegen.
Het lange wachten op HQ samples is gewoon kut en zeker als dat komt omdat alles zo zakelijk moet tegenwoordig.

Thats it.

Of ben je het hier niet mee eens vind jij het wel leuk dat je tig maanden moet wachten omdat er allemaal zakelijke rand zaken bij komen kijken tegenwoordig???


Ja, die gasten moeten ook rondkomen. Meer dan terecht dat ze dit op de zakelijke manier aanpakken omdat releases verkopen al een ding is waar amper nog geld aan te verdienen is.

Ga jij ook naar werk en zegt ah goh weetje, ik doe wel meer werk maar betaal me maar minder. Puur omdat ik zo een wit voetje haal bij de baas.

Geen normaal mens zou dat doen.

Wat een gelul. Er is ook hier al zo vaak gezegd dat een artiest geen drol meer verdienen aan het releasen van platen en ze het moeten hebben van hun boekingen.

Die werk vergelijking slaat ook helemaal nergens op. Hij maakt toch gewoon evenveel platen.

And again. Kijkend naar Thera en een hele andere berg B en C artiesten is de andere manier prima mogelijk. Zij verdienen overigens ook nog eens veel minder aan boekingen dan de grootheden NC , BH etc doen dus dat ze het op deze manier moeten doen om rond te komen is pure onzin. Die gasten hebben geld zat.


Een artiest verdient dan misschien relatief weinig aan de release opzich, maar de boekingen vloeien grotendeels voort uit de tracks die uit worden gebracht. Bovendien wekt een album veel meer publiciteit en promotie dan een 1-tracker. De daaruit voortvloeiende boekingen leveren wel degelijk wat op.

Juist omdat kleinere artiesten minder verdienen en ook minder publiciteit en bekendheid hebben, is alles nog relatief makkelijk zelf te overzien. Een artiest met een heel management doet het niet voor niets op die manier.

Hardstyle is niet meer zo klein als eerder en er komt tegenwoordig veel meer bij kijken dan alleen de platen uitbrengen en vervolgens in het weekend voor een publiek staan te draaien. Voor kleine artiesten is het relatief makkelijk, maar voor artiesten als Noisecontrollers is het leven een stuk hectischer.

Verder begrijp ik nooit de ongeduld als men wat langer op een release moet wachten. De artiest produceert een track en daarna bepaald het label (en in sommige gevallen misschien de artiest) wanneer een track op de planning staat. Vergeet bijvoorbeeld niet dat een zomer-track in de winter veel minder effectief is. Verder hebben labels meerdere artiesten die men tevreden moet houden en de track is uiteindelijk eigendom van het label of in contractuele overeenstemming soms ook gedeeltelijk van de artiest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 16:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 17:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Arboza schreef:
Een artiest verdient dan misschien relatief weinig aan de release opzich, maar de boekingen vloeien grotendeels voort uit de tracks die uit worden gebracht. Bovendien wekt een album veel meer publiciteit en promotie dan een 1-tracker. De daaruit voortvloeiende boekingen leveren wel degelijk wat op.

Juist omdat kleinere artiesten minder verdienen en ook minder publiciteit en bekendheid hebben, is alles nog relatief makkelijk zelf te overzien. Een artiest met een heel management doet het niet voor niets op die manier.

Potverdriedubbeltjes daar zit ook weer wat in ja :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 17:20 
 
Hardtraxxer

Svbtwee schreef:
Arboza schreef:
Een artiest verdient dan misschien relatief weinig aan de release opzich, maar de boekingen vloeien grotendeels voort uit de tracks die uit worden gebracht. Bovendien wekt een album veel meer publiciteit en promotie dan een 1-tracker. De daaruit voortvloeiende boekingen leveren wel degelijk wat op.

Juist omdat kleinere artiesten minder verdienen en ook minder publiciteit en bekendheid hebben, is alles nog relatief makkelijk zelf te overzien. Een artiest met een heel management doet het niet voor niets op die manier.

Potverdriedubbeltjes daar zit ook weer wat in ja :$


Is eigenlijk precies wat Broken Balance ook zegt, misschien wat anders omschreven, maar nu zit er ineens wel wat in?
Neeeeeeeee okeeeeee...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 17:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

vincejuh schreef:
Svbtwee schreef:
Arboza schreef:
Een artiest verdient dan misschien relatief weinig aan de release opzich, maar boekingen vloeien grotendeels voort uit de tracks die uit worden gebracht. Bovendien wekt een album veel meer publiciteit en promotie dan een 1-tracker. De daaruit voortvloeiende boekingen leveren wel degelijk wat op.

Juist omdat kleinere artiesten minder verdienen en ook minder publiciteit en bekendheid hebben, is alles nog relatief makkelijk zelf te overzien. Een artiest met een heel management doet het niet voor niets op die manier.

Potverdriedubbeltjes daar zit ook weer wat in ja :$


Is eigenlijk precies wat Broken Balance ook zegt, misschien wat anders omschreven, maar nu zit er ineens wel wat in?
Neeeeeeeee okeeeeee...

Dat schreef BB toch ook pas nadat ik ik die ene comment plaatse. En ja daarna reageerde ze beide het zelfde en viel er een kwartje. Omdat ze beide het zelfde bedoelde leek het mij het genoeg om op een iemand te reageren aangezien ik ze daar beide gelijk mee geef.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 19:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

:corn: :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 20:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

SvB is weer terug :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 20:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Broken Balance schreef:
Waarom roep je überhaupt alsof je ergens recht op hebt, alsof hij verplicht is het binnen die tijd uit te brengen. Als hij die plaat wil aanpassen, eventueel een video er van komt en het wil combineren met het album dan doet hij dat.


Dit is eigenlijk al de essentie van het hele verhaal. Helemaal mee eens...

Mee eens ja. En dit ook trouwens:
Broken Balance schreef:
Flikker aub weer op van dit forum of voeg iets nuttigs toe in plaats van onzin te spuwen
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2017 21:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ly2 Pim0412 (L)

Ot dan nog maar: Na zo goed als 5 pagina's cum fest gelezen te hebben valt het me ook nog behoorlijk tegen. Break en melodie zijn gruwelijk :loving: maar de rest mwa, word er niet bijzonder warm van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2017 12:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sander gvd man, moet ik deze nou nog een keer gaan gebruiken?

Rickzel schreef:

kom maar door boys

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2017 13:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja sorry Rick-Jan :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2017 20:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind je kick dan ook niet veel? Kan weinig huidige platen, zowel euphorisch als raw bedenken waar de kick zo een cleane en tegelijkertijd volle sound heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2017 21:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thommy schreef:
Vind je kick dan ook niet veel? Kan weinig huidige platen, zowel euphorisch als raw bedenken waar de kick zo een cleane en tegelijkertijd volle sound heeft.

Deed mij niet zo veel nee :P. Of ik iets vet vind of niet heeft bij mij vaak helemaal niets met kwaliteit te maken. Iets pakt me of het pakt me niet en bij deze plaat pakken die kick mij dus niet. Kan wel horen dat het een top kick is maarja dat wil nog niet zeggen dat ik het ook leuk vind.
Bij deze plaat vind ik juist die enorm euforische break en melodie zo vet en daar vind ik die harde kicks juist de plank behoorlijk misslaan. Hier heb ik persoonlijk het liefst van de zachte kut kickseltjes onder :P
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle