Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2

Was jij 2 minuten stil tijdens dodenherdenking?
Ja 64%  64%  [ 7 ]
Nee 36%  36%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 11
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2011 23:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wij bleven in de winkel ook gewoon doorgaan, was al dicht, maar dan nog mochten we het niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2011 23:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik geef niks om die 2 minuten stilte. Respect voor die doden heb ik ook wel zonder die stilte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2011 23:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Damschreeuwen ftw
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2011 23:33 
 

Ik sta er niet bij stil eigenlijk, heb meestal muziekje op en die dingen...
niet dat ik geen respect heb, maar sta er niet bij stil
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 01:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik hou me er op zich ook niet mee bezig, maar als je gewoon thuis bent en je moeder en vader opa's en oma's hebben die gestorven zijn in de oorlog, dan kan ik het heus wel opbrengen 2 minuten stil te zijn.
het leek alleen of de tijd niet klopte want me pa was 2 minuten stil geweest en toen was het nog niet over op tv :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 01:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben wel 2 min stil geweest uit respect maar eigenlijk hoeft dat van mij allemaal niet zo -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 14:41 
 

oh, was dat gisteren xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 15:12 
 
Artiest
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
oh, was dat gisteren xd

Zat jij toevallig in dit filmpje ?'

http://www.dumpert.nl/mediabase/1468851 ... plein.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Festuca schreef:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1468851/04beaaa8/woii_op_het_onderbuikslotermeerplein.html


Ik zal die meisjes zeggen dat ze gewoon even hun mond moeten stilhouden. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 15:20 
 

Festuca schreef:
KSwoosh schreef:
oh, was dat gisteren xd

Zat jij toevallig in dit filmpje ?'

http://www.dumpert.nl/mediabase/1468851 ... plein.html

Ik geef ze groot gelijk. Geschiedenis is voor fags
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oxbow schreef:
Festuca schreef:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1468851/04beaaa8/woii_op_het_onderbuikslotermeerplein.html


Ik zal die meisjes zeggen dat ze gewoon even hun mond moeten stilhouden. :lol:

:lol:

Maar hele slechte zaak dit, gelukkig ben ik een wijze uit het oosten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 15:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

jeone schreef:
Mannonymous schreef:
Volgens mij is de Dodenherdenking tegenwoordig voor iedereen (zowel civiel áls militair) die gestorven is voor het Koninkrijk der Nederlanden.
Uiteraard ben ik twee minuten stil. Want zij hebben ervoor gezorgd dat wij (en anderen, denk aan Bosnië e.d.) nu vrij kunnen leven en dit heeft hen het leven gekost. Het minste wat ik daarvoor terug kan doen is 2 minuten stil zijn en hen herdenken.


en als je het onzin vindt vind ik dat je ook geen bevrijdingsdag moet gaan vieren.

Deze volg ik eventjes niet :huh: :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 15:40 
 

volgens mij had ie een leesfoutje :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 16:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

tss.. stumpers daar bij PowNews... ze pakken altijd de domste reacties eruit.. zeker weten dat er ook genoeg mensen zijn die dat allemaal wel weten.. hebben ze soms geen geschiedenis gehad op school ofzo.. of altijd gespijbeld..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 16:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

niet aangedacht
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 16:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben altijd 2 minuten stil. Ook ik denk dan niet zozeer aan de 2e wereldoorlog, maar het gaat mij gewoon om het respect voor de herdenking. Het is in mijn ogen tegenwoordig ook in mindere mate een herdenking voor de overledenen in WO2, maar meer een herdenking voor degenen die in een oorlogssituatie zijn overleden. Vind het niet meer dan normaal om uit respect hiervoor even 2 minuten stil te zijn.
Als ik dan hoor wat er in Utrecht gebeurde, of wat die anti semitische trut Gretta Duisenberg flikt, vraag ik me echt af waar dit heen gaat. Hoe moeilijk is t nou om 2 minuten stil te zijn, en t niet voor anderen te gaan verkrachten? Als je je er niet aan wilt houden, prima, maar doe dat lekker thuis waar niemand er last van hoeft te hebben. Ga niet onder een herdenking lopen schreeuwen tegen mensen die wel meedoen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 17:01 
 
Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Eurosport bleef gewoon doorgaan.
Dat zijn de echte die-hards :P


RazorFM ook! :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 17:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
Festuca schreef:
KSwoosh schreef:
oh, was dat gisteren xd

Zat jij toevallig in dit filmpje ?'

http://www.dumpert.nl/mediabase/1468851 ... plein.html

Ik geef ze groot gelijk. Geschiedenis is voor fags


A generation which ignores history has no past: and no future
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 19:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Ik ben altijd 2 minuten stil. Ook ik denk dan niet zozeer aan de 2e wereldoorlog, maar het gaat mij gewoon om het respect voor de herdenking. Het is in mijn ogen tegenwoordig ook in mindere mate een herdenking voor de overledenen in WO2, maar meer een herdenking voor degenen die in een oorlogssituatie zijn overleden. Vind het niet meer dan normaal om uit respect hiervoor even 2 minuten stil te zijn.
Als ik dan hoor wat er in Utrecht gebeurde, of wat die anti semitische trut Gretta Duisenberg flikt, vraag ik me echt af waar dit heen gaat. Hoe moeilijk is t nou om 2 minuten stil te zijn, en t niet voor anderen te gaan verkrachten? Als je je er niet aan wilt houden, prima, maar doe dat lekker thuis waar niemand er last van hoeft te hebben. Ga niet onder een herdenking lopen schreeuwen tegen mensen die wel meedoen!


Heb ik ook op het moment zelf heb ik er geen gevoelens of gedachten bij, maar doet het puur uit respect. Als je die oude mannetjes ziet dan denk je die hadden een rot tijd in de oorlog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2011 01:19 
 

MovingMadness schreef:
DarkSymphony schreef:
MovingMadness schreef:
Ik geef er niet veel om.

dus als we nu een streng regime hadden gehad had het jou ook niks uitgemaakt? daar komt het wel op neer met wat je nu uitkraamt ;)
sorry hoor maar wat je zegt vind ik vrij respectloos

Ik bedoel meer van ik hou me er niet mee bezig met alle respect hoor, moet ik toch zelf weten?
't is heus niet zo dat ik als een aso keiharde herrie ga maken etc, begrijp me niet verkeerd :P
Edit: en natuurlijk heb ik wel respect voor de mensen die het wel doen ik hou me er zelf alleen niet mee bezig.

dan heb ik je verkeerd begrepen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2011 12:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik geef er ook niet veel om. ik was alleen stil omdat mn zus en dr vriend dat ook waren.
het herdenken interesseert me ook niet, het word eens tijd om je er overheen te zetten, het is al zolang geleden. Er zijn wel andere dingen waar je je 2 minuten druk om kunt maken.
ik kan gewoon niet meeleven met die mensen die iemand verloren hebben, waarschijnlijk een slechte gewoonte, i know, ik heb gewoon niet de empathie daarvoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2011 12:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ravenwood schreef:
het herdenken interesseert me ook niet, het word eens tijd om je er overheen te zetten, het is al zolang geleden. Er zijn wel andere dingen waar je je 2 minuten druk om kunt maken.


Man man hoe kan je dat nu zeggen. We denken niet alleen maar aan de WOII, maar aan alle slachtoffers die we in de Nederlandse geschiedenis hebben verloren aan oorlogen. Erg belangrijk om dit in stand te houden en respect voor te hebben. De vrijheid en welvaart die we nu hebben is echt niet zo van zelfsprekend en er zijn een boel offers voor gemaakt. Kleine moeite om dan 1x per jaar 2 minuutjes stil te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2011 12:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ja maar kom op, om daar speciaal 2 minuten per jaar voor in te lassen om daaraan te denken.
dat kan ook wel in vrije tijd, en de mensen die daar veel om geven doen dat ook wel. waarschijnlijk elke dag.
om daar nou elk jaar een nationaal spektakel van te maken...

bevrijdingsdag vind ik dan wel weer goed, om je vrijheid te vieren, niet iedereen heeft het zoals wij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2011 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bevrijdingsdag vieren vind je dus wel goed, maar denken aan de slachtoffers waaraan we die vrijheid mede hebben te danken is zonde van die 2 minuten en moet iedereen maar op z'n eigen moment doen?

Beetje raar als je zo denkt. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2011 13:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

als je het zo zegt wel ja, vind ik ook.
afijn, ik ben wel gewoon netjes 2 minuten stil omdat anderen dat van mij verlangen, dan is het wel aan mezelf of ik aan de doden denk of aan iets anders.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic