Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2016 10:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het vrouwenhandbal is anders ook geen straf om naar te kijken ^^
Nette prestaties in het wielrennen, hier heeft Nederland zich toch goed laten gelden! (Letten we op zwemmers..)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2016 16:52 
 
Hardtraxx Veteran

Over de judoka's nog maar te zwijgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2016 23:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Het echte verhaal achter wegsturen Yuri van Gelder

RECONSTRUCTIE - Uit een reconstructie en gesprekken met betrokkenen blijkt dat Van Gelder de gedragsregels al eerder aan zijn laars lapte: de incidenten van afgelopen zaterdag waren de druppel.


Zijn trainer, die hem al jaren begeleidt, was klaar met het gedrag van Van Gelder - net als de turnbond.
Dat Yuri van Gelder had gedronken in de nacht van zaterdag op zondag stond al vast. En dat hij laat terug was in het olympisch dorp ook. Maar verder was er nauwelijks iets bekend over de reden waarom NOC*NSF Van Gelder naar huis stuurde.

Tot nu.

Uit gesprekken met betrokkenen in en rond de Nederlandse olympische ploeg blijkt dat het bepaald niet de eerste keer is dat Van Gelder de gedragsregels overtrad. Bij vorige evenementen ging hij meerdere keren tegen de afspraken in op stap en kwam hij te laat terug, en in Rio verliet hij al eerder zonder toestemming het olympisch dorp - hij was uren weg.

Afgelopen zaterdag besloot Van Gelder om na zijn kwalificatie voor de ringenfinale naar het Holland Heineken Huis te gaan. Hij bracht er zijn trainer, Bram van Bokhoven, van op de hoogte in de taxi ernaartoe. Van Bokhoven waarschuwde zijn pupil om zijn hoofd te gebruiken en vroeg hem om voor twaalven terug te zijn. Daar hield Van Gelder zich niet aan. Hij dronk en rookte in het Holland Huis en dook daarna met een groep Braziliaanse vrienden en zijn Braziliaanse vriendin het nachtleven van Rio in. Wat hij daar precies deed is niet duidelijk: volgens zijn vrienden was hij ongeveer tweeënhalf uur zoek. Wat hij in die periode heeft gedaan is niet duidelijk. Mocht hij ten prooi zijn gevallen aan zijn oude verslaving, dan was dat een potentiële tijdbom: cocaïnegebruik is strafbaar in Brazilië.

Om zes uur 's morgens keerde Van Gelder, dronken, terug in het olympisch dorp. Hij stapte zijn bed in en kwam er pas om drie uur 's middags weer uit. Op de training van die morgen ontbrak hij.

Zijn trainer, die hem al jaren begeleidt, was er klaar mee - net als de turnbond. Ze vonden dat Van Gelder keer op keer niet in staat was om afspraken na te komen en zich als een topsporter te gedragen. Bovendien zou hij een negatieve invloed op de rest van de ploeg hebben en zou het van weinig respect getuigen om te gaan stappen terwijl er in Nederland turners thuis zitten die moesten afvallen om plaats te maken in de ploeg voor Van Gelder.

De turnbond nam het initiatief om chef de mission Maurits Hendriks te vragen om Van Gelder naar huis te sturen. Er volgde een gesprek met alle betrokkenen, waar Van Gelder zijn fouten toegaf. Hendriks zag geen andere optie dan Van Gelder weg te sturen. Dat vond Van Gelder een zware sanctie, maar hij zou er niet tegen hebben geprotesteerd.

Het NOC*NSF regelde in allerijl een vlucht voor hem én voor zijn vriendin (,,Want we wilden hem niet alleen naar huis sturen"). Hij verliet Rio op maandagavond, een week voordat hij de ringenfinale had moeten turnen.

Yuri van Gelder zelf liet eerder weten op dit moment niet te willen reageren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2016 00:54 
 
Hardtraxx Elite

Genoten van de keirin net bij het baanwielrennen, leuke goude medaille!

Straks misschien nog Dafne Schippers kijken, zwemmen gaat wel laat worden.


Voor de rest heeft iemand nog echt dingen waar hij zich op verheugd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2016 00:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zeker, morgen de finale op de 100 meter mannen en straks nog zwemmen en 100 meter vrouwen.
Eventjes de wekker zetten en kijken mocht ik er niet doorheen slapen xd
Handbalvrouwen, volleybalvrouwen, hockeyvrouwen, sprint baanwielrennen vrouwen.

Dat is voor wat ik nu weet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 11:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Genoten van de keirin net bij het baanwielrennen, leuke goude medaille!

Straks misschien nog Dafne Schippers kijken, zwemmen gaat wel laat worden.


Voor de rest heeft iemand nog echt dingen waar hij zich op verheugd?


Alle balsporters doen het momenteel wel aardig. Hockeyers die Australie ff met 4-0 naar huis sturen, netjes.
Ben verder ook benieuwd naar de beachvolleyballers en natuurlijk de 200 van Dafne
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.joop.nl/opinies/dafne-schipp ... zijnzeiken mooi opiniestuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 16:57 
 
Hardtraxxer

Yuri v Gelder gaat zondag alsnog zijn olympische oefening uitvoeren.. In de Alpha tent van Llowlands. Wat een koning.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 21:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Olympisch goud voor Sanne Wevers, turnen op de balk, geweldig :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 21:59 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Mooiste medaille tot nu toe imo, ook totaal onverwachts (voor mij althans). Nooit gedacht dat ik ooit met spanning naar turnen zou kijken (uitgezonderd van Epke in 2014).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 22:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je bedoelt 2012? :P

Ja deze was idd vrij onverwachts, maar wat dacht je van Elis Ligtlee van de week? Dat was voor mij betreft ook wel erg verrassend als je alle analyses hebt gehoord daarover.

Ik vind turnen trouwens ook echt een geweldige kijksport.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 22:41 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

2012 idd. Ik was een klein weekje in Frankrijk dus heb Ligtlee niet gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 23:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://twitter.com/DanielSchiepers/sta ... wsrc%5Etfw

Cavendish :'''''''''''''''''') Heb hem altijd al een ongelooflijke lamlul gevonden :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 23:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een tering idioot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 00:45 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Echt een verschrikkelijk ventje ja, terwijl ie dat helemaal niet nodig heeft. Hij is (vooral in de sprints op de weg) sowieso 9 vd 10 keer wel de snelste. Buiten z'n kamikaze acties tijdens de wedstrijden ook een arrogant en naar mannetje buiten de wedstrijden. Blij dat ie het goud iig niet meer heeft kunnen pakken, mooi voor Viviani.

Overigens vind ik baalwielrennen wel echt leuk om te kijken, maar ik mis vooral bij de mannen wel wat Nederlanders. Was de vorige Spelen toch wel anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 09:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Mooiste medaille tot nu toe imo, ook totaal onverwachts (voor mij althans). Nooit gedacht dat ik ooit met spanning naar turnen zou kijken (uitgezonderd van Epke in 2014).


Dit.. ongelovelijk dat ik naar het onderdeel balk met spanning zit te kijken, vind Turnen namelijk geen klap aan..

Hopelijk gaat de medalrace van Bouwmeester vandaag wel door, zodat we eventueel nog een gouden plak kunnen binnen harken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 13:42 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Spitta schreef:
Pommer schreef:
Mooiste medaille tot nu toe imo, ook totaal onverwachts (voor mij althans). Nooit gedacht dat ik ooit met spanning naar turnen zou kijken (uitgezonderd van Epke in 2014).


Dit.. ongelovelijk dat ik naar het onderdeel balk met spanning zit te kijken, vind Turnen namelijk geen klap aan..

Hopelijk gaat de medalrace van Bouwmeester vandaag wel door, zodat we eventueel nog een gouden plak kunnen binnen harken!

Als het niet doorgaat harkt ze m siwieso binnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 16:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wauw, wat een prestatie van de Nederlandse handbalsters. Vegen even Brazilië van de mat. Ook nog een gouden plak op de 10km, top. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 16:52 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Wauw, wat een prestatie van de Nederlandse handbalsters. Vegen even Brazilië van de mat. Ook nog een gouden plak op de 10km, top. :thumbsup:

Heel nice idd. En ook de volleybalsters, beachvolleyballers en beide hockey teams in de halve finale, toch knap voor zo'n landje :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 17:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Godver wat jammer dat het volleybal om 3 uur was :(
Wanneer en hoe laat is de halve finale volleybal?

Oh en ik vind turnen juist wel geweldig om te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 17:32 
 
Hardtraxx Veteran

Het zijn gouden dagen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 18:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Godverdomme weer goud :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 19:05 
 
Hardtraxx Elite

En weer goud!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 19:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Naar mijn mening zijn dit toch wel de leukste Spelen in tijden om te kijken. Ondanks dat het judo en zwemmen flink is tegengevallen zitten er een aantal prestaties bij die niemand had zien aankomen. Het fanatisme van de handbaldames is aanstekelijk, maakt het nog leuker om naar te kijken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 20:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja het is echt ongekend :cool:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic