Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2016 00:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

LeDuif schreef:
Vind het nogal overdreven allemaal?


Prachtig juist, zo immens meeleven en zijn doel zo graag willen halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2016 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
LeDuif schreef:
Vind het nogal overdreven allemaal?


Prachtig juist, zo immens meeleven en zijn doel zo graag willen halen.


Precies, sowieso is dit intense meeleven iets wat je in Zuid-Europa/Amerika wel meer ziet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2017 09:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dit kan wel het WK 2018 topic worden. Als zal er hier ook niet veel mee gebeuren als NL zo speelt.

Terecht dat Blind is ontslagen. Deze selectie en opstelling waren compleet onlogisch. Hij verandert de opstelling ook zo vaak dat er nooit echt goed spel uit kan komen, spelers kunnen niet aan elkaar wennen.

Als je tegen zo'n land met een verdedigende opstelling begint dan vraag je er gewoon om. Sneijder en Hoedt op de bank laten was al de eerste grote fout. Het zou een 4-3-3 moeten zijn maar dat toverde zichzelf opeens om in een 4-2-3-1.

Wijnaldum stond compleet op de verkeerde plek en Klaassen is niet creatief genoeg op 10 om daar net zo goed te functioneren als Sneijder.

Maar het meest schandalige van Blind (en daar geef ik Blind ook compleet de schuld van) is het opstellen van De Ligt. Die jongen speelt even goed en moet gelijk al in de basis staan van het Nederlands elftal in een best wel belangrijke wedstrijd. Dat is behoorlijk wat druk op iemand die net komt kijken. Zeker wanneer je een kats luie Bruno Martins Indi naast je hebt staan die bijna nooit hielp. Die jongen is gewoon een keer in de mist gegaan en blokte zijn tegenstander niet goed af waardoor hij inderdaad meedroeg aan de 2-0 achterstand.

Echter waren BMI, Wijnaldum en Zoet net zo schuldig bij beide goals. Als je bij de eerste kijkt duikt zoet volop de man, en die mist hij (hij pakt De Ligt bijna). Hij had allang uit moeten komen voor die bal en had anders voor de bal moeten gaan. Dat is een bal die een keeper van een nationaal elftal gewoon moet hebben. Bij de tweede had Indi De Ligt mee moeten helpen en verloor Wijnaldum enorm slordig de bal. Eveneens stond Zoet veel te ver naar links.

De enige speler die ik sowieso over het geheel goed heb zien spelen was Hoedt. Robben deed ook niet veel verkeerd tbh. Robben werd echter naar de andere flank gezet, wat ook weer zo'n zinloze beslissing is, die man heeft geen goed schot op rechts.

Hij had van te voren gewoon met Zoet <> Zeegelaar - Blind - Hoedt - Karsdorp <> Strootman - Sneijder - Klaassen <> Wijnaldum - Dost - Robben moeten beginnen.

Niet dat het team dan beter zou spelen maar het was wel een logischere opstelling geweest. Je hebt door blessures helaas niet een veel betere verdediging. Maar dit was gewoon een blamage wat Blind terecht op zich heeft genomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2017 09:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Helemaal mee eens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2017 09:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Zoet <> Zeegelaar - Blind - Hoedt - Karsdorp

Het is al erg genoeg dat dit de achterhoede van het NL elftal is geworden :lol:
Niet denigrerend bedoeld ofzo, maar kom op, voor een menig ervaren spits/flankspeler is dit toch geen partij..

Inb4 Frank de Boer als bondscoach btw. Hoognodig. Toen hij aan het roer kwam bij Ajax zag je binnen weken (dagen) al aanzienlijk verschil (0-2 overwinning in San Siro). Laten we hopen dat hij dit nu weer kan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2017 09:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

STVK schreef:
Broken Balance schreef:
Zoet <> Zeegelaar - Blind - Hoedt - Karsdorp

Het is al erg genoeg dat dit de achterhoede van het NL elftal is geworden :lol:
Niet denigrerend bedoeld ofzo, maar kom op, voor een menig ervaren spits/flankspeler is dit toch geen partij..


Hoedt speelde goed. Was fysiek sterk tegen zijn directe man en kon met ze meerennen. Paar goede slidings ook.

Echter waren er veel zieken. Zonder de zieken zou het Hoedt - Bruma - Van Dijk - Veltman zijn geweest.

Hoewel ik er zelf van ben overtuigd dat je Blind - De Vrij - Hoedt - Van Dijk ook zou kunnen proberen. Twee centrale verdedigers die bij de zelfde club spelen is een groot voordeel.

En Frank De Boer heeft gepasseerd. Die wil eerste een club trainen. Eveneens Gullit en Rijkaard hebben gepasseerd.
Koeman wordt genoemd, maar die gaat het helaas niet doen denk ik.

Ik denk dat qua Nederlanders Advocaat de eerste keuze is, als hij het wil doen. Maar zij kijken nu ook naar buitenlandse opties zei de beste man op de persconferentie. Dus we zullen het zien in juli.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2017 09:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

True, alhoewel ik in de eerste plaats Zoet geen topkeeper vind. Zonder zieken zou wat mij betreft de defensie er als volgt uit mogen zien: Stekelenburg | Blind - De Vrij - Van Dijk - vd Wiel. Een middelveld met Sneijder - Strootman - Klaassen is wat mij betreft prima. In de voorhoeve vind ik dat Elia echt ontbreekt vanaf de linkerflank. Robben vanaf rechts en dan gewoon een diepe spits. Bas Dost presteert momenteel prima maar ik vind niet dat je op zo'n speler je geld in kunt zetten. Als hij niet bediend wordt in de vorm van een voorzet oid is er totaal geen gevaar, in tegenstelling tot een RVP die z'n eigen kansen creëert.

Al met al vind ik het prima dat er verjongd wordt. Maar ik vind niet dat spelers als Kuyt, RVP en deels Sneijder al afgeschreven moeten worden. Als je ziet wat je dan overhoud is dat gewoon bagger. Spelers als Viergever, Veltman, Tete, Karsdorp, De Ligt, Toornstra, Vilhena en Berghuis zijn leuk voor de Eredivisie, maar op internationaal niveau bieden ze weinig zekerheid.

Concluderend zijn we momenteel gewoon fucked met een selectie waarin een aantal 'veteranen' tegen het randje aan zitten en jonge spelers die het nog nét niet zijn en ervaring missen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2017 09:51 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vd Wiel speelt al tijden niet meer geloof ik :P

Dan kan je nog beter Verhaegh daar neerzetten. Een ander iemand dan Tete, Karsdorp of Veltman zal daar niet worden neergezet denk ik.

Dost is zeker een goede spits maar op het systeem dat het Nederlandse elftal speelt heb je inderdaad vrij weinig aan Dost.
Je moet inderdaad iemand hebben die goed samen kan met de nummer 10 en zelf wat kan forceren.

Echter is RVP dat ook al niet meer, die blijft ook veel in de 16 hangen. Ik heb eerlijk gezegd nog het meeste vertrouwen in Janssen. Die speelt helaas gewoon weinig, maar die heeft voor de Nederlandse spitspositie wel het meeste potentieel.

Berghuis vond ik trouwens ook heel goed spelen toen Robben afwezig was. Maar je blijft spelers houden die in het Nederlandse elftal niet goed uit de voeten komen maar bij hun clubs wel, zoals Promes, Dost, Karsdorp e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2017 09:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Haha ja iknow, maar dat is juist het probleem: het afschrijven van spelers die momenteel geen basisplaats hebben bij hun club. Ik vind een cillessen nog altijd beter dan Zoet, vd Wiel nog altijd beter dan alle rechtsbacks de afgelopen tijd en een RVP nog altijd beter dan menig spits :P

Boeie dat die gasten weinig wedstrijden spelen. Ze trainen nog altijd 1-2 keer per dag en zijn echt wel fit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2017 09:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan nog hebben ze geen wedstrijdritme, iets wat wel van essentieel belang is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2017 10:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Dan nog hebben ze geen wedstrijdritme, iets wat wel van essentieel belang is.


Ben wel eens dat het eens goed is om de wat oudere spelers weer in het team te zetten zoals Vlaar en Van Persie. Maar doe dit dan wel bij een oefenwedstrijd. Gooi dan de boel even om en begin met wat oudere spelers die nog wel wedstrijdritme hebben. Zoiets als

Stekelenburg <> Blind - Vlaar - De Vrij - Van Dijk <> Strootman - Sneijder - Klaassen <> Wijnaldum - Van Persie - Robben

Van Der Vaart, Huntelaar en Van Der Wiel zijn imo too far gone.

Depay moet zich eerst wat meer in de kijker spelen bij Lyon. Maar je moet als team echt kijken naar spelers die op vaste basis op een degelijk niveau kunnen presteren. Niet naar spelers die in het moment even goed spelen, want dat is de fout die Blind maakte.

Kijk dan hoe een bewezen team zich houdt tegenover een jong team.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2017 11:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarom zou je Wijnaldum op linksbuiten zetten, terwijl hij bij Liverpool wekelijks als controlerende middenvelder speelt? (en nog heel aardig ook)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2017 11:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Waarom zou je Wijnaldum op linksbuiten zetten, terwijl hij bij Liverpool wekelijks als controlerende middenvelder speelt? (en nog heel aardig ook)


Bij NL blijkbaar niet. En gezien hij eerst een CAM bij PSV was en beginnend bij Liverpool een linker middenvelder zou je hem daar kunnen neerzetten. Maar hem op de rechterkant van het middenveld zetten ipv Klaassen was duidelijk een fout.

Ze speelden sowieso te ver naar achteren naar mate de wedstrijd. Wat 4-3-3 was werd 4-2-3-1 toen ze probeerden de ballen via Strootman en Wijnaldum naar voren te krijgen. Ze konden geen bal vasthouden onder druk. Dus Wijnaldum als controlerende middenvelder is niet best, hij veroorzaakte ook de 2-0 door balverlies. Ik zou hem meer aanvallend neerzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2020 13:52 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Dit kan wel het WK 2018 topic worden. Als zal er hier ook niet veel mee gebeuren als NL zo speelt.

Terecht dat Blind is ontslagen. Deze selectie en opstelling waren compleet onlogisch. Hij verandert de opstelling ook zo vaak dat er nooit echt goed spel uit kan komen, spelers kunnen niet aan elkaar wennen.

Als je tegen zo'n land met een verdedigende opstelling begint dan vraag je er gewoon om. Sneijder en Hoedt op de bank laten was al de eerste grote fout. Het zou een 4-3-3 moeten zijn maar dat toverde zichzelf opeens om in een 4-2-3-1.

Wijnaldum stond compleet op de verkeerde plek en Klaassen is niet creatief genoeg op 10 om daar net zo goed te functioneren als Sneijder.

Maar het meest schandalige van Blind (en daar geef ik Blind ook compleet de schuld van) is het opstellen van De Ligt. Die jongen speelt even goed en moet gelijk al in de basis staan van het Nederlands elftal in een best wel belangrijke wedstrijd. Dat is behoorlijk wat druk op iemand die net komt kijken. Zeker wanneer je een kats luie Bruno Martins Indi naast je hebt staan die bijna nooit hielp. Die jongen is gewoon een keer in de mist gegaan en blokte zijn tegenstander niet goed af waardoor hij inderdaad meedroeg aan de 2-0 achterstand.

Echter waren BMI, Wijnaldum en Zoet net zo schuldig bij beide goals. Als je bij de eerste kijkt duikt zoet volop de man, en die mist hij (hij pakt De Ligt bijna). Hij had allang uit moeten komen voor die bal en had anders voor de bal moeten gaan. Dat is een bal die een keeper van een nationaal elftal gewoon moet hebben. Bij de tweede had Indi De Ligt mee moeten helpen en verloor Wijnaldum enorm slordig de bal. Eveneens stond Zoet veel te ver naar links.

De enige speler die ik sowieso over het geheel goed heb zien spelen was Hoedt. Robben deed ook niet veel verkeerd tbh. Robben werd echter naar de andere flank gezet, wat ook weer zo'n zinloze beslissing is, die man heeft geen goed schot op rechts.

Hij had van te voren gewoon met Zoet <> Zeegelaar - Blind - Hoedt - Karsdorp <> Strootman - Sneijder - Klaassen <> Wijnaldum - Dost - Robben moeten beginnen.

Niet dat het team dan beter zou spelen maar het was wel een logischere opstelling geweest. Je hebt door blessures helaas niet een veel betere verdediging. Maar dit was gewoon een blamage wat Blind terecht op zich heeft genomen.


En dan te beseffen dat dit 3 jaar geleden een mogelijke opstelling kon zijn.... Wat zijn we gegroeid. Quarantaine verveling got me real deep into the topics
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic