Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 18:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
Frenchkicks schreef:
Repulze schreef:
Moet je ook niet doen, vind je fosfaatsysteem niet leuk


not sure if ..


Hij is serieus en heeft gelijk, wanneer je vaak alleen maar 1RM traint overbelast je het fosfaatsysteem in je lichaam.


Het ging niet over het feit dat het je fosfaatsysteem belast (ookal belast je deze altijd, waarna het lichaam al vrij snel afhangend van de intensiteit overschakelt naar het melkzuursysteem), maar over het feit dat je niet je 1RM moet testen (at all). Zoals ik al aangaf is elke training een no go. En zoals ik ookal aangaf werk je d'r naar toe (bench press program bijv.) Google maar eens progressive overload technieken, i know what i'm doing :P. Ik sta werkelijk versteld van de theorie dat je nooit je 1RM zou moeten opzoeken. En ik zeg het maar nog een keer aangezien er niet begrijpend gelezen wordt: NIET ELKE TRAINING/IN KORTE PERIODES ACHTER ELKAAR

Je zou je fosfaatsysteem pas echt benoemenswaardig overbelasten bij gewichten waar je een spotter nodig hebt. En zelfs dit zou ik niet afraden, zelfs toejuichen. Maar hé we hebben allemaal andere doelen en manieren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 19:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zou je aanraden je 1RM niet vaker dan eens in de 6-8 weken op te zoeken, liefst alleen bij wedstrijden (als je dat doet natuurlijk).
Maar hey, ieder heeft zn eigen theorie, ik zie genoeg jongens die setjes van 8 doen en bij de 2e herhaling al hulp nodig hebben :lol:

Ik zie trouwens nu dat door mijn manier van formuleren je me waarschijnlijk verkeerd begreep.
Ik bedoelde niet dat je nooit je 1RM op moet zoeken; ik bedoelde gewoon niet elke training.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2015 22:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Repulze schreef:
Ik zou je aanraden je 1RM niet vaker dan eens in de 6-8 weken op te zoeken, liefst alleen bij wedstrijden (als je dat doet natuurlijk).
Maar hey, ieder heeft zn eigen theorie, ik zie genoeg jongens die setjes van 8 doen en bij de 2e herhaling al hulp nodig hebben :lol:

Ik zie trouwens nu dat door mijn manier van formuleren je me waarschijnlijk verkeerd begreep.
Ik bedoelde niet dat je nooit je 1RM op moet zoeken; ik bedoelde gewoon niet elke training.


Dan zijn we het eens met elkaar :D Op alle punten, met een spotter bedoel ik natuurlijk niet wat jij als voorbeeld gaf, maar hoe ik een spotter aanmoedig is als hij je na 8+ reps de laatste reps eruit helpt te persen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2015 03:31 
 
Donateur

Laatst m'n 1e Powerlift wedstrijd gewonnen.
Waren niet zo veel deelnemers en iedereen was lichter dan mij maar goed, wel gewonnen.

220 KG Deadlift
110 KG Bench Press
170 KG Squat (Ik had net in die week ervoor een spierscheur in me quad gekregen en het werd me afgeraden om nog mee te doen op de Squat en Deadlift maar toch eigenwijs doorgegaan en met heel veel pijn de 170 KG er nog uit kunnen krijgen, anders wou ik de 200 KG proberen aangezien mn record 4x180 is op dit moment voor Squat)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2015 19:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat zijn goede oefeningen om net zo breed te worden als die kast hierboven ???
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2015 20:26 
 

De rekstok
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2015 00:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

synthol
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2015 18:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Iemand hier heeft op DBB mijn exacte post uit het drugstopic overgenomen over de tesla en dom perignon ^^
Justalog i see you :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2015 00:13 
 
Donateur

Vandaag op de Reverse Hack Squat de machine vol met schijven van 20 gegooid, laatste setje. Ik til het uit de beveiliging en opeens reageert m'n hele lichaam niet meer. Maar goed 240 kg aan schijven duwen me dus in volle vaart naar beneden en er zit geen beveiligingsstuk meer op als die op een bepaalde hoogte zit dus het volle gewicht werd ineens afgeremd door me knieën. Toen hielpen 2 alerte mensen me gelukkig weer omhoog en toen alsnog gewoon 10 reps er mee gedaan maar even later voelde het net alsof er bot/kraakbeen half uit me knie wil steken dus maar gestopt. Woensdag langs de dokter ermee.... Nog nooit zo erg geschrokken in de sportschool :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2015 02:24 
 
Donateur


Eddie Hall die pyramid style tot 420 kg deadlift.

Ik heb het laatst nagedaan tot 220 kg, pittig!
https://www.facebook.com/frank.otten.1/ ... nref=story
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2015 03:02 
 
Donateur

Frenchkicks schreef:
Het ging niet over het feit dat het je fosfaatsysteem belast (ookal belast je deze altijd, waarna het lichaam al vrij snel afhangend van de intensiteit overschakelt naar het melkzuursysteem), maar over het feit dat je niet je 1RM moet testen (at all). Zoals ik al aangaf is elke training een no go. En zoals ik ookal aangaf werk je d'r naar toe (bench press program bijv.) Google maar eens progressive overload technieken, i know what i'm doing . Ik sta werkelijk versteld van de theorie dat je nooit je 1RM zou moeten opzoeken. En ik zeg het maar nog een keer aangezien er niet begrijpend gelezen wordt: NIET ELKE TRAINING/IN KORTE PERIODES ACHTER ELKAAR

Je zou je fosfaatsysteem pas echt benoemenswaardig overbelasten bij gewichten waar je een spotter nodig hebt. En zelfs dit zou ik niet afraden, zelfs toejuichen. Maar hé we hebben allemaal andere doelen en manieren


Nog even hier op in hakend, daarom zie je vaak bij krachttrainingsprogramma's waar je echt op zoek gaat naar je max. 1 RM dat ze er een de-load week bij aan plakken.
Zo kan je lichaam weer even herstellen.
Ik doe nu de 5/3/1 van Wendler, heerlijk is dat! Je werkt elke week weer na records toe en je zal per 4 weken ongeveer 5 kg bij je max squat en deadlift 1 RM krijgen en 2,5 kg bij je bench en staande military press 1 RM!
Verder is het ook vrij kort trainen omdat je een stuk of 3 bij- oefeningen doet en dan al klaar bent.
Vind ik opzich ook niet erg want normaal gesproken ben ik zo 2 tot 2,5 uur verder wat niet altijd even leuk is!

(ookal belast je deze altijd, waarna het lichaam al vrij snel afhangend van de intensiteit overschakelt naar het melkzuursysteem)
Dat is overigens niet waar, het melkzuur systeem schakelt ongeacht intensiteit na zo'n 25-30 seconden in en neemt het over van het fosfaat systeem. De eerste 5-6 seconden is je fosfaatsysteem actief, dan komt er creatinefosfaat vrij waardoor je fosfaatsysteem het 25-30 seconden uithoudt, en DAN schakelt je lichaam over naar het melkzuursysteem. Hierdoor voel je ook vaak die verzuring echt in je spieren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 01:50 
 
Donateur

ErikZ schreef:
Ik snap die 1x nooit zo goed, dat is toch geen prestatie?

Doe dat eens 3x achter elkaar dat vind ik een prestatie..

Leg dus aub uit: Wat is er zo goed aan 1x iets wegdrukken?


Bij powerliften bijvoorbeeld gaat het erom hoeveel gewicht jij maximaal 1 keer kan verplaatsen.
Verder gebruiken veel mensen hun 1 RM om te bepalen hoe zwaar ze moeten trainen.
Ik heb dat nu ook met mijn 5/3/1 schema, ik moet de 90% van mijn 1 RM weten en van daaruit vanaf 85% naar 95% opwerken in 3 weken, daarna weer 1 week om te deloaden!
En het kan je mentaal ook een goeie boost geven, als jij weet dat je 200 kilo kan bankdrukken (ik noem hier maar wat) terwijl je ervoor nog nooit zwaarder als 180 had geprobeerd dan weet je dus dat je de 180 ook wel voor een paar reps kunt, en dan kun je nog meer vooruitgang boeken.
En het is natuurlijk altijd goed voor je ego als je sterk bent! :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 19:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat je nog serieus antwoord geeft ook :')
400 kilo squatten is geen prestatie joh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 14:14 
 
Donateur

Heel veel mensen hebben geen idee hoe hard mensen werken om een bepaald gewicht 1 keer te kunnen tillen.
Daarom reageerde ik erop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 17:36 
 
Hardtraxxer

Hoe lang train je al Frank?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2015 13:18 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Vraagje. Ik ga redelijk vaak naar de trimbaan en daar staan veelal toestellen waar je aan moet hangen, zij het optrekken, zij het overpakken. Echter trek ik de rand waar de vingers beginnen heel vaak open, waardoor je uiteindelijk meer last hebt daarvan dan van je spieren. Nu dacht ik zelf aan fitness handschoenen, maar heb ik geen idee of die langs de vingerrand bescherming bieden en genoeg grip geven. Iemand enig idee wat voor soort handschoen hier t best tegen werkt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2015 14:16 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ja het optrekken op zich gaat wel, alleen er zit zo'n oefening tussen:
Afbeelding
Met direct daarna weer optrekken. Wrijving voorkomen bij dat overpakken kan niet echt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 12:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik gebruik zelf deze voor zware pull oefeningen.

https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nut ... -grip-pads

Je hebt inderdaad ook van die handschoentjes, maar die vind ik maar vervelend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 00:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik begin binnenkort aan men eerste cut periode. Iemand nog tips voor het avondeten?
Mijd ik best koolhydraten?

Ik train ongeveer van 17:30 tot 18:45. Ik eet om 19.15 en ga slapen om 22.00.
Vlak voor het slapen neem ik caseïne omdat ik niet tegen kwark kan. Moet ik tussen het avondmaal en voor ik ga slapen nog iets eten? Zo ja, wat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 02:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als je wil afvallen moet je gewoon zorgen dat je minder calorieen eet dan dat je verbrand, dus als na je avondeten nog calorieen over hebt dan kan je dat doen, maar het hoeft niet.

Ik raad je aan om myfitnesspal op je mobiel te zetten en je calorieen te tellen. t kost wat werk maar je weet wel precies hoeveel je binnen krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2016 17:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Casp schreef:
Ik raad je aan om myfitnesspal op je mobiel te zetten en je calorieen te tellen. t kost wat werk maar je weet wel precies hoeveel je binnen krijgt.


Heel nuttig geweest, thanks!
Ben intussen van 86.2 in januari naar 78.7 gegaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2016 19:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Synthol :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2018 13:38 
 
Hardtraxxer

Hier maar weer eens leven in blazen. Aangezien er al in wat andere topics over werd gesproken.

In de toekomst ga ik waarschijnlijk 9 tot 5 werken ipv het random werkrooster dat ik nu heb. Ben van plan om mij dan weer goed bezig te gaan houden met voeding. Heb een jaar of 2 geleden dat al gedaan maar niet goed vol kunnen houden, mede door de onregelmatigheid. Heb daar gelukkig wel een hoop eetgewoontes aan overgehouden (fruit/groente eten, kwark, geen frisdrank, nauwelijks snoepen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2018 13:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

All year shredded, brah.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2018 14:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

droomphysique tbh

Afbeelding
Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic