Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 16:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nattehond schreef:
Rowanyt1309 schreef:
Hey! Leuk dat dit topic bestaat. Ik ben sinds het nieuwe jaar weer vol op bezig met fitness. Sport minimaal 4 keer per week in de sportschool en heb nu ook een halterset besteld zodat ik thuis in het weekend ook nog wat dingetjes kan doen. Meer mensen die thuis van alles hebben staan? Ben ik wel eens benieuwd naar. :thumbsup:


Ja o.a. een bank en een TV in de woonkamer, bed in de slaapkamer.. beetje standaard inrichting zegmaar..

Maar nee, geen fitness spul in huis, ga zelf wel 4 a 5x per week sporten, op het moment nog vooral cardio om aan mijn conditie te werken en wat gewicht te verliezen, maar wil binnenkort weer krachttrainen gaan oppakken..
Alleen even kijken hoe en wat, want heb echt geen idee hoe het allemaal werkt, heb altijd een schema laten maken in mijn vorige sportschool. Ze legde altijd wel uit hoe een oefening werkt en waarvoor het is, vervolgens deed ik die dan tussen de 6 en 8 weken en kreeg ik een nieuw schema, maar opslaan waar het precies allemaal goed voor was heb ik nooit gedaan xd
Bij de sportschool waar ik nu sport krijg ik alleen geen schema (of tegen extra betaling), dus zal eens met een vriend van me om de tafel gaan zitten die er wel meer in thuis is om een mooi schema voor mij samen te stellen binnenkort :)


Je kan ook altijd bepaalde personen op Instagram gaan volgen? Vaak zie je daar hoe een oefening werkt en dan gewoon doen. Op een gegeven moment voel je de goeie spiergroep wel. Je kan ook altijd mensen aanspreken die aan het sporten zijn in de sportschool?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 16:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
Je kan ook altijd bepaalde personen op Instagram gaan volgen? Vaak zie je daar hoe een oefening werkt en dan gewoon doen. Op een gegeven moment voel je de goeie spiergroep wel. Je kan ook altijd mensen aanspreken die aan het sporten zijn in de sportschool?

Moet ik wel instagram hebben.. dat gaat het dus niet worden. Mensen aanspreken doe en deed ik inderdaad al, en gelukkig worden ze dan niet nukkig of kijken ze je boos aan oid..
Gaat wel goedkomen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi man. Goed bezig! Ik begon vorig jaar met sporten, maar veel ups en downs gehad. Nu eindelijk alles weer opgepakt sinds het nieuwe jaar. Gebruik je ook creatine of shakes?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 16:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
Meer mensen die thuis van alles hebben staan? Ben ik wel eens benieuwd naar. :thumbsup:

Heb thuis een combo-rack (waarin je kan squatten en benchen), olympische halter, gekalibreerdere schijven (230kg in totaal), van die verwisselbare dumbbells, een optrekstang en een shitload aan elastieken. Ohja, en een hometrainer (fiets) voor de televisie :lol:

@nattehond: Qua schema zou ik niet te moeilijk doen. Vaak zie ik mensen echt elke zes weken van schema wisselen om de “spieren te verrassen” oid maar dat is echt onzin. De meeste progressie (zowel qua kracht als massa) ga je maken door de hele tijd hetzelfde te doen maar dan steeds een stukje zwaarder. Begin bij de basis: squat, bench press, deadlift, overhead press, barbell (pendlay) row, chin-ups en pull-ups. Ga die oefeningen overloaden. Dan voeg je nog wat dumbbell werk of dingen met de cablemachine of bands toe, en die oefeningen kun je evt. wat vaker afwisselen om het wat minder saai te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 16:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
Gebruik je ook creatine of shakes?

Nee, alleen bruine boterhammen met kalkoen/kip, veel fruit, avondeten en van die franse kwark.. meer niet xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 17:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
@nattehond: Qua schema zou ik niet te moeilijk doen. Vaak zie ik mensen echt elke zes weken van schema wisselen om de “spieren te verrassen” oid maar dat is echt onzin. De meeste progressie (zowel qua kracht als massa) ga je maken door de hele tijd hetzelfde te doen maar dan steeds een stukje zwaarder. Begin bij de basis: squat, bench press, deadlift, overhead press, barbell (pendlay) row, chin-ups en pull-ups. Ga die oefeningen overloaden. Dan voeg je nog wat dumbbell werk of dingen met de cablemachine of bands toe, en die oefeningen kun je evt. wat vaker afwisselen om het wat minder saai te maken.


Thanks voor de tips! Ik ga er binnenkort mee aan de slag :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 17:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon lekker knallen in de sportschool inderdaad. Ik hou voor mezelf wel bij hoeveel kilo's ik per oefening pak en probeer na 1/2 weken telkens een stukje zwaarder te gaan. Werkt ook goed. Af en toe een nieuwe oefening erbij proberen en vooral in supersets werken. Werkt ook lekker slopend en ga je met een voldaan gevoel de sportschool weer uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 18:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
Gebruik je ook creatine of shakes?


Creatine en shakes zijn voor een beginnende sporter i.m.o. nog zeker niet nodig. Ga eerst een beetje een basis opbouwen, zorg voor een goed schema, voer de oefening eerst technisch goed uit i.v.m. zwaar gewicht pakken en ga met je voeding aan de slag, dat is vaak al het halve werk.

Ik zie in de sportschool altijd veel mannetjes van 14 jaar, 55 kilo licht, met hele potten pre-workout en shakes lopen, volgens mij allemaal geïnspireerd door de "influencers" :'-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 18:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Rowanyt1309 schreef:
Gebruik je ook creatine of shakes?


Creatine en shakes zijn voor een beginnende sporter i.m.o. nog zeker niet nodig. Ga eerst een beetje een basis opbouwen, zorg voor een goed schema, voer de oefening eerst technisch goed uit i.v.m. zwaar gewicht pakken en ga met je voeding aan de slag, dat is vaak al het halve werk.

Ik zie in de sportschool altijd veel mannetjes van 14 jaar, 55 kilo licht, met hele potten pre-workout en shakes lopen, volgens mij allemaal geïnspireerd door de "influencers" :'-)


Je moet er inderdaad wel goed mee om gaan. Bij het begin heb ik het ook niet gebruikt. Oefeningen goed uitvoeren en op je voeding letten scheelt al heel veel inderdaad. Gebruik momenteel wel creatine. Elke dag een skeppie. Shakes voor na het sporten. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 22:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Ik zit sinds een maand aan Huel, is heerlijk :loving:

Vind je het echt lekker? :oh: Heb ooit eens Jake gehad (Nederlandse variant) maar die vond ik niet erg lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 22:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Rowanyt1309 schreef:
Gebruik je ook creatine of shakes?


Creatine en shakes zijn voor een beginnende sporter i.m.o. nog zeker niet nodig. Ga eerst een beetje een basis opbouwen, zorg voor een goed schema, voer de oefening eerst technisch goed uit i.v.m. zwaar gewicht pakken en ga met je voeding aan de slag, dat is vaak al het halve werk.

Ik zie in de sportschool altijd veel mannetjes van 14 jaar, 55 kilo licht, met hele potten pre-workout en shakes lopen, volgens mij allemaal geïnspireerd door de "influencers" :'-)


O ja, ik vergeet nog te vermelden dat ze in stringer tanktops lopen waar hun tepeltjes zichtbaar zijn, kleding dragen van Body Engineers / My Protein / etc, ze met hun hele squad alle apparaten bezet houden en ze zitten alleen maar op hun telefoon. Het lijkt tegenwoordig meer een centrale meetingpoint dan dat er daadwerkelijk gesport wordt.

Fucking irritant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 01:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gelukkig sport ik in het dorp Wezep. Daar valt het wat dat betreft wel mee met de tanktops en het verdere binkiegedrag. Af en toe sport ik ook met me collega in Zwolle, maar wanneer je in een stad komt veranderd het snel inderdaad. Man man man. Wat triest ziet dat er soms uit zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 10:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Gelukkig zie ik hier in Horst/Venray weinig van dat volk.. Af en toe eentje.. maar je ziet dat echt helemaal niemand aandacht aan hem besteed, terwijl hij wel zijn best doet aandacht van mensen te trekken door zijn gedrag en loopje xd

Ik sport altijd meteen na het werk (tussen 5 en half 7 ergens), dus ik ben meestal net voor de drukte weer de sportschool uit, gelukkig! Denk dat ik 'ze' daarom meestal misloop xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 11:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Prima tijd inderdaad. Ik zelf sport op maandag voor het werk en zoals nu ben ik de hele week vrij dus ga ik rond een uurtje of 11:00. Ook prima! Lekker rustig en je kan de oefeningen pakken die je wil. Als ik een normale werkweek heb dan sport ik na werk en dat is om 18:45. Dan begint het dus net druk te worden. Dat is altijd wat minder, maar goed. Lekker voor goud gaan toch? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 12:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Remi schreef:
O ja, ik vergeet nog te vermelden dat ze in stringer tanktops lopen waar hun tepeltjes zichtbaar zijn, kleding dragen van Body Engineers / My Protein / etc, ze met hun hele squad alle apparaten bezet houden en ze zitten alleen maar op hun telefoon. Het lijkt tegenwoordig meer een centrale meetingpoint dan dat er daadwerkelijk gesport wordt.

Fucking irritant.


De Basic Fit Boys noemen wij ze altijd :)
Ik Judo 2 keer in de week (al 15 jaar) en doe hiernaast 2 keer per week in dezelfde sportschool aan de gewichten hangen. Lekker kleine sportschool, niet veel apparaten maar zoals @Sarabande al zei de jusite oefeningen zijn aanwezig. Ben nu aan het bulken om een meer op het gewicht te komen van mijn collega judoka's.

Iemand nog echt goede bulk tips als in voeding, training of levensstijl? :)

Ik heb met Judo altijd met lichaamsgewicht getraind om de basis goed onder de knie te krijgen en kan dat iedereen aanraden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 17:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rowanyt1309 schreef:
Lekker voor goud gaan toch? :)


Dit soort Joel Beukers-uitspraken schaar ik onder hetzelfde rijtje irritant.

TkTT schreef:
Iemand nog echt goede bulk tips als in voeding, training of levensstijl? :)

Wat voor tip wil je? Als het puur om bulken gaat zou ik zeggen: zoveel mogelijk kcal naar binnen werken. Dan kom je vanzelf wel aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 17:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Rowanyt1309 schreef:
Lekker voor goud gaan toch? :)


Remi schreef:
Dit soort Joel Beukers-uitspraken schaar ik onder hetzelfde rijtje irritant.


Dat valt nog wel mee toch? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 18:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DIE SCHIJVEN GAAN DOOR HET DAK HEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 18:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

BREEK DE TENT AF
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 18:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
DIE SCHIJVEN GAAN DOOR HET DAK HEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!!


Die is ook leuk ja! Skijven door 't dak gooin weeje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 21:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wanneer doen we een hardtraxx-shirt-uit-en-in-je-broek-gestopt linksvoor meeting dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2020 02:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spanning Tree schreef:
Wanneer doen we een hardtraxx-shirt-uit-en-in-je-broek-gestopt linksvoor meeting dan?


Defqon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2020 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TkTT schreef:


Iemand nog echt goede bulk tips als in voeding, training of levensstijl? :)



Hey leuk topic, ik zit nu nog in de cut (maandag op vakantie) maar had van september t/m december clean bulk gedaan.

Zorg er voor dat je een calorie overschot hebt elke dag, maar niet meer dan 300-500 caloriëen. Ga je hier overheen ga je teveel vet opslaan en wordt een cut veel te moeilijk, je wordt log en traag etc.

Haal die extra calories uit volkoren producten (pasta, brood), rijst of extra vetten (pindakaas, rundvlees, avocado etc.).

Qua training :
- Heel veel compounds doen, en progressive overload (elke week dus meer herhalingen en/of meer gewicht).
- Vind je een lift te zwak, probeer hem eens in twee/drie weken drie of vier keer per week te doen met verschillende rep ranges (3x8, 5x5, 4x4, 3x3), je zult zien dat je snel omhoog gaat!
- Rust ! Doe niet te gek, pak na elke twee/max drie trainingsdagen een rustdag.
- Slaap : 7/8 uur elke nacht.

Zat eind december op 91 kg bodyweight met 16 % vetpercentage, nu 85,5 kilo met 10% vet. Ben 185 cm lang.
Redelijk snelle cut maar wil toch 'vakantieproof' zijn haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2020 20:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mijn reumatoloog gaf aan dat krachttraining doen goed zou zijn voor mijn reuma (want spieropbouw/sterker maken van de spieren) en ik er zelfs meer energie door zou kunnen krijgen. Maar toen zei ie dat ik eerst 5 minuten moet sporten en dan opbouwen naar 10 minuten enzovoorts. Kan aan mij liggen, maar dat is wel heel erg weinig? Wil best sporten maar ben vooral bang dat ik over mijn grenzen heen ga of de oefening verkeerd uitvoer (weet nu al dat er niemand naar gaat kijken hoe ik het doe, zelfs niet als ik het aangeef). Iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2020 23:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik neem aan dat er hier op het forum weinig reumatologen / mensen met kennis van reuma zitten. Die reumatoloog zal er wel voor gestudeerd hebben dus die zal neem ik aan wel weten waar hij het over heeft. Ik vind 5 / 10 minuten inderdaad weinig en het lijkt wellicht alsof het 'niets' is maar je zal kennelijk wel moeten wennen. Een 'gezond' iemand zal dat normaal gesproken makkelijk kunnen maar jouw spieren / gewrichten zijn wellicht niet bekend met die belasting.

Als je toch graag begeleiding wil hebben zou je kunnen kijken voor personal training of in ieder geval een gym die begeleiding geeft, dus geen Basic Fit / Fit4Free etc. Beste tip is eigenlijk om het gewoon te doen: niet geschoten is altijd mis, jwt.
Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic