Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2570, 2571, 2572, 2573, 2574  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2023 14:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Paling schreef:
Rickzel schreef:
De gematigde houding van Wilders

Het verkiezingsprogramma van de PVV is anders alles behalve "gematigd" :sick:


Mocht Greta willen regeren met de VVD en NSC, dan moeten het gros van die punten sowieso eruit. Bijna alles is ongrondwettig, spreekt elkaar tegen of druist in tegen wat de VVD en NSC willen (zoals Nexit).

Maar de PVV is ook een oppositie partij die populistisch is. Dus hun partijpunten zijn veelal krachttermen met shit wat mensen die goedgelovig zijn graag willen horen, ondanks dat 90% van hun beloftes onuitvoerbaar zijn of zware gevolgen hebben. Omdat ze nooit regeren en wel altijd grote oppositie kunnen voeren daardoor, heeft Greta zn standpunten nooit daadwerkelijk te hoeven voorleggen voor uitvoering, maar alleen hoeven schreeuwen als tegenwerken van het kabinet.

Dus we zullen zien wat er gaat gebeuren, want regeren met zo'n programma gaat je alleen lukken met andere enorm conservatieve en rechtse partijen, en dan heb je niet genoeg.

En verder, uitslag is uitslag, ben er zelf niet blij mee maar dit zat er aan te komen. Na jaren wanbeleid en niet luisteren van de VVD, CDA en D66 krijg je dit, dat mensen uitwegen zoeken bij extremere partijen, deze uitslag en deze nederlaag hebben ze aan zichzelf te danken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2023 16:32 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Zou nooit op Wilders stemmen, maar ben positief over de uitkomst. Zelf op NSC/Omtzigt gestemd net als vele van mijn amigo's in het Oosten. Laat ze het maar eens over een andere boeg gooien.


Same here! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2023 16:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Over Radical heb ik een ding te zeggen;

Ten eerste. Ik vind Radical zijn muziek prima om af en toe op te zetten en op te kickfisten als ik half bezopen in de kroeg sta. De volgende vergelijking is meer een vergelijking tussen menselijke gedrags patronen en gaat niet inhoudelijk in op Joey’s muziek (ik mag gewoon Joey zeggen want ik kwam hem een keer tegen op vakantie).

Mensen steken graag de koppen bij elkaar om in een intersubjectief gezamenlijk ideaal te geloven. Dit intersubjectief element bindt mensen. Het zit in onze genen, zorgt voor gemakkelijke samenwerking en is in principe de reden waarom mensen zo succesvol zijn (iemand hier Sapiens gelezen?).

Momenteel kan je stellen dat er een verschuiving plaatsvind naar het rechter politiek spectrum. De wereld staat momenteel aan de wieg van grote verandering die een aanpassing van onze levensstijl vereisen voor een duurzame continuïteit van levensstandaarden voor de gehele wereld. Veel mensen accepteren deze verandering niet omdat het hun comfortabele positie aantast en daardoor zijn ze geneigd conservatiever te stemmen. Dit terwijl hun luxepositie precies de oorzaak is van de onheil. Economische vluchtelingen kan je bijvoorbeeld terugleiden tot neokolonialisme ten dienste van goedkope producten in de supermarkt van de westerse consument. Politieke vluchtelingen kan je vaak terugleiden tot omgevingsfactoren, zoals klimaatverandering (veroorzaakt door het westen), vervuiling (veroorzaakt door het westen), en demografische factoren (ontwikkelingslanden hebben vaak de demografische transitie niet kunnen voltooien door neokolonialisme van het westen) en ultimately globalisering (kapitalistische groeidrang, een idee uit het westen). Klimaatverandering is een probleem van ons neoliberaal / kapitalistisch economisch model wat oneindige groei op een eindige groei probeert te realiseren zonder daar de volledige kostprijs voor te betalen.

Hoe trek ik nou in godsnaam de vergelijking met Radical Redemption?

De intersubjectieve realiteit is bij Radical Redemption heel krachtig, dat kan je merken aan de mate waarin zijn publiek zich laat meeslepen door zijn performance, de teksten en de achterliggende gedachte van zijn act. Je ziet dat mensen erin meegaan, terwijl zijn act, muziek en thema vaak doem, dood en verderfenis propageren. Hier zag ik de vergelijking; mensen kiezen ervoor om deel uit te maken van een intersubjectieve realiteit, terwijl het inherent haaks staat op een duurzame continuïteit van hun leven of levensomstandigheden. Mensen kiezen ervoor om de gevaren te accepteren, om zelf een comfortabel leven te hebben of in Radical zijn geval, een leuke tijd te hebben. Gelukkig wordt wat Radical met zijn act, muziek en thema propageert niet voltrokken, maar hetzelfde psychologische effect ligt mijn inziens aan de grondslag. Tegelijkertijd; de mensen die rechts stemmen gaan er van uit dat hun problemen ook niet werkelijkheid worden door daadwerkelijk rechts te stemmen.

Daarnaast zie je in beide gevallen sterk het gevoel van een ‘wij’ creëren tegen een gezamenlijke vijandige entiteit. Dat is een duidelijk product van menselijke evolutie. Mensen die zich konden verenigen tegenover een gemeenschappelijk obstakel of vijandigheid waren succesvoller in het evolutieproces.

Welkom in mijn hersenpan. Dit doet mijn hoofd elke dag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2023 00:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gaat verder wel alles goed met je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2023 02:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mij boeit het niet wat jullie over die uitspraak denken. Ik ben niet heel bekend met zowel heel raw als industrial maar wanneer industrial four to the floor is op 150 bpm of sneller vind ik de muziek van Radical qua feeling meer overeenkomsten hebben met die van (industrial) hardcore dan met die van Sound Rush.

Jullie hebben denk ik veel te veel emotie met de muziek en gaan het verdedigen als anders omdat je niet met de de intersubjectieve realiteit van een aangrenzende muziekstroming en alles wat er daar bij komt geïdentificeerd willen worden. Het is verder heel afhankelijk hoe bekend je bent met de muziek en dus wat jouw intersubjectieve realiteit is. Zo vindt bijvoorbeeld een vocalist waar ik mee samen werk alles met een distorted kickdrum 'hardcore'.

Daarnaast moet je je realiseren dat je nooit consensus gaat krijgen over wat een bepaald muziek stuk tot een bepaald genre laat horen. Dat is wat gedragen wordt door het intersubjectieve en het intersubjectieve van iedereen in verhouding tot muziek is bijzonder complex en gebaseerd op collectieve individuele perceptie en omdat je nooit jezelf 100% in iemand anders kan verplaatsen gaat deze discussie pas het graf in met het uitsterven van de mens.

Mijn uitspraak was wat arbitrair maar doet verder niet af aan mijn stelling dat het ietwat bizar is dat hardstyle zo breed onder één noemer vermarkt wordt, waardoor intersubjectieve gedachten over wat hardstyle is of zou moeten zijn sneller in conflict komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2023 15:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardstyle, als sonoor fenomeen doordrenkt van auditieve dichotomieën en kinetische symfonieën, manifesteert zich als een sonische odyssee die de limieten van ritmische verkenning en basale pulsatie opzoekt. Deze elektronische odissee, geworteld in de diepten van de subculturele soundscape, incorporeert intrinsiek een onstuimige fusie van doordringende kicks, bezielde melodieën en een subversieve cadans die de fundering van het auditieve paradigma tart.

Te midden van een symfonie van frequenties, subtiel doordrenkt met een metafysische synchroniciteit van beat en beweging, articuleert hardstyle zijn essentie als een hybride kunstvorm die niet slechts louter muziek is, maar eerder een existentiële verhandeling over de verwevenheid van geluid en emotie. Het is een sonisch bastion dat, ondanks zijn schijnbare oppervlakkigheid, de luisteraar uitnodigt tot een introspectieve reis, waar de pulserende cadans fungeert als een poëtische vertelling van de menselijke ervaring, verpakt in een digitale klankwereld van paradoxale subtiliteit en energetische extremen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2023 15:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

aardig geval van veel woorden gebruiken en niks zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2023 16:28 
 
Hardtraxxer

Net alsof je naar een politiek debat zit te kijken dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2023 18:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zaagkick schreef:
Net alsof je naar een politiek debat zit te kijken dus

precies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2023 23:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



echt een ziek mooie baas
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2023 10:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vanaf heden ook een veteraan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2024 16:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



Maniac4President
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2024 20:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben weer online dus voor de gene die wat trance, early hardstyle en raw classics wilt horen
https://www.twitch.tv/nuracore_official :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2024 23:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nu online voor een FearFM Special :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2024 23:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... frietgrens
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2024 11:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wij Noord-Hollanders distantiëren ons bij deze volledig van het gele stipje bij Den Helder (toch een grafstad)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2024 11:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5433814/dit-de-patat-frietgrens

Jij durft wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2024 16:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Wij Noord-Hollanders distantiëren ons bij deze volledig van het gele stipje bij Den Helder (toch een grafstad)


Geen idee ook waar dat vandaan komt. In het dorp daaronder noemen we het patat. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2024 16:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
corneelwr schreef:
Wij Noord-Hollanders distantiëren ons bij deze volledig van het gele stipje bij Den Helder (toch een grafstad)


Geen idee ook waar dat vandaan komt. In het dorp daaronder noemen we het patat. :)


Dat onderzoek kan een stuk beter. 153 menukaarten van cafetaria en snackbars bekijken is bijvoorbeeld wel erg weinig. Er zijn er duizenden: https://www.spronsen.com/wordpress/wp-c ... d-2017.pdf
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2024 18:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik kan jullie geruststellen dat in de aardappel verwerkende industrie men van zuid tot noord spreekt over frietjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2024 21:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vanavond weer online met dit keer een avond vol Italiaanse beats :cool:

https://twitch.tv/nuracore_official
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2024 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Ik kan jullie geruststellen dat in de aardappel verwerkende industrie men van zuid tot noord spreekt over frietjes.


Zelfs Zwoele René noemt het frietjes:

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2024 13:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
corneelwr schreef:
Wij Noord-Hollanders distantiëren ons bij deze volledig van het gele stipje bij Den Helder (toch een grafstad)


Geen idee ook waar dat vandaan komt. In het dorp daaronder noemen we het patat. :)

Ah jij komt uit J'dorp?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2024 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik doe deze ochtend een korte stream vanaf 10:00. Dus als je aan het werk bent en je wilt wat vette muziek :P

https://www.twitch.tv/nuracore_official
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2024 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Benieuwd wanneer Nuracore vandaag live gaat!
Vorige  1 ... 2570, 2571, 2572, 2573, 2574  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic