Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Op welke partij ga je (denk je) stemmen tijdens de Tweede Kamerverkiezingen 2021?
Poll eindigt op 08 apr 2017 10:18
VVD 15%  15%  [ 8 ]
PVV 2%  2%  [ 1 ]
D66 11%  11%  [ 6 ]
GROENLINKS 7%  7%  [ 4 ]
CDA 2%  2%  [ 1 ]
ChristenUnie 2%  2%  [ 1 ]
SP 0%  0%  [ 0 ]
P.v.d.A 0%  0%  [ 0 ]
Partij voor de Dieren 2%  2%  [ 1 ]
50PLUS 0%  0%  [ 0 ]
DENK 0%  0%  [ 0 ]
SGP 0%  0%  [ 0 ]
Forum voor Democratie 13%  13%  [ 7 ]
BIJ1 2%  2%  [ 1 ]
JA21 7%  7%  [ 4 ]
CODE ORANJE 2%  2%  [ 1 ]
Volt 22%  22%  [ 12 ]
Lijst Henk Krol 0%  0%  [ 0 ]
Een andere partij, namelijk: 2%  2%  [ 1 ]
Blanco 0%  0%  [ 0 ]
Ik weet nog niet of ik ga stemmen 2%  2%  [ 1 ]
Ik ga niet stemmen 6%  6%  [ 3 ]
Ik ben een Belg... 4%  4%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 54
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 17:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gearbox. :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 18:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Scantraxx vanwege de naam ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2017 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Svbtwee schreef:
dan ben ik over 7 weken door al mijn 'leuke' ideeën heen :P.


Als ik deze poll zie was je al na een week door je goede ideeën heen. Te vroeg gepiekt helaas
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2017 15:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

svb svb svb svb
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2017 16:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sonnebloem sonnebloem sonnebloem sonnebloem
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2017 16:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
sonnebloem sonnebloem sonnebloem sonnebloem


Toe maar Sander, we wachten met smart
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2017 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk Dirty Workz of Scantraxx. Ben meer van het euforische werk. Misschien zelfs Lose Control!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2017 23:33 
 
Hardtraxx Elite

Waar staat Minus is More? :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2017 09:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

immuunm schreef:
Waar staat Minus is More? :p


Wil je ook officiële vlaggendrager worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2017 09:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Open sollicitatie voor MM, kan dr nog wel bij
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 20:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Even het stof van dit topic blazen, te beginnen met de actuele vraag: Wil jij je laten vaccineren tegen COCID-19?



Ik denk zelf niet dat ik mij laat vaccineren. Hoe stom het misschien ook klinkt, maar door alle scepsis rondom het vaccin vanuit bepaalde groepen heb ik er gewoon een twijfelend gevoel over gekregen. Op een bepaalde manier ben ik er niet gerust op dat het 100% veilig is, ook met de onwetendheid over de effecten op lange termijn. Om me dan toch met iets in te laten spuiten voelt niet goed. Daarnaast ga ik er vanuit dat ik COVID toch wel zal overleven, dus voelt vaccineren voor mij ook niet aan als een noodzaak. De mensen voor wie dat wel het geval is staan sowieso eerder in de rij om gevaccineerd te worden, dus ook wat dat betreft voel ik mij niet moreel verplicht (kwetsbare beschermen enzo) om mij in te laten enten. Zij zijn tegen de tijd dat ik aan de beurt zou zijn toch al beschermt door het vaccin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 20:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Daarnaast ga ik er vanuit dat ik COVID toch wel zal overleven, dus voelt vaccineren voor mij ook niet aan als een noodzaak.


Bij vaccinatie op deze schaal gaat het eigenlijk niet hoofdzakelijk om overbelasting van de zorg of doden te vermijden. Wanneer je gevaccineerd bent en toch besmet geraakt kan je lichaam het virus elimineren voordat het de kans heeft om zich voldoende te vermenigvuldigen. Doordat het virus de kans niet krijgt om zich te vermenigvuldigen ga je niet alleen niet ziek worden, je gaat ook niet of slechts hééél beperkt zelf besmettelijk zijn. Je gaat het dus niet doorgeven aan anderen.

Door je te laten inenten draag je je steentje bij aan het stoppen van de verspreiding van het virus. Dat is ook de reden dat er voor groepsimmuniteit minstens 70% van de bevolking gevaccineerd moet zijn. Met dergelijk hoog percentage krijgt het virus de kans niet om zich verder te verspreiden.

Hopelijk is mijn tekst duidelijk en helpt het je om een duidelijker beeld te krijgen met betrekkening tot vaccinatie en waarom dat de oplossing is richting een leven zoals we het voor 2020 kende.

Ter info: ik laat mij vaccineren zodra dit mogelijk is. Ook ben ik niet bang dat ik ernstig ziek wordt of dood ga. Ik ben nog steeds voorzichtig om mijn bijdrage te leveren aan het minimaliseren van de verspreiding, met nadruk op familie en dierbaren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 22:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Sowieso, also @svbtwee, als je toevallig bedoelde die mensen in Noorwegen die zijn overleden na het vaccin, daarvan is al aangeduidt dat het niet door het virus of de injectie kwam na onderzoek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2021 10:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laat maar komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2021 10:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als ik aan de beurt ben laat ik mij 100% zeker vaccineren. Zelf overleef ik covid ook wel waarschijnlijk, maar ik draag graag een steentje bij aan de groepsimmuniteit. Ernstige bijwerkingen op lange termijn verwacht ik niet, maar mocht het zo zijn: ik heb liever dat ik nog 15 jaar een top leven heb dan dat ik de rest van mijn leven in deze penarie zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2021 10:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoop dat Inno dit topic snel weet te vinden.

Ik heb ja gestemd gr betsie van nr 49
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2021 10:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mijn keuze lijkt wel duidelijk :D

Laat wel duidelijk zijn dat ik deze keuze voor mezelf maak en niet voor een ander.
Vaccinatie is wellicht niet het eindstation. Ik vind het jammer dat daar zoveel hoop op is gevestigd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2021 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Al jagen ze 1700 van die naalden in m'n donder. Als ik daardoor weer kan feesten dan liever gisteren dan vandaag
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2021 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ram die spuit er maar in hoor! Al genoeg vaccinaties gehad (en ja bij sommige ook bijwerkingen, maar dat is logisch, want dan werkt je immuun systeem gewoon goed).
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2021 10:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja, kom maar door hoor.

SL8492 schreef:
ik heb liever dat ik nog 15 jaar een top leven heb dan dat ik de rest van mijn leven in deze penarie zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2021 10:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben er persoonlijk nog niet 100% over uit of ik me zou laten vaccineren. Waar ik er eerst wel behoorlijk op tegen was, neig ik nu steeds meer naar wel laten vaccineren. Gelukkig hebben we met de huidige snelheid van vaccineren nog ruim een half jaar om hier over na te denken voor we als gezonde jongere aan de beurt zijn, wanneer er wellicht weer veel meer bekend is over het vaccin :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2021 10:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik weet het nog niet. Als COVID-19 net zo dodelijk was als SARS en MERS dan had ik me sowieso laten vaccineren. Bij COVID-19 is de kans dat ik er aan dood ga (of überhaupt ernstig ziek word) vrijwel nihil. Ik ken inmiddels een stuk of 10 mensen van dichtbij die het hebben gehad en die allemaal een heel mild verloop hebben gehad en na een week weer helemaal de oude waren.

Bovendien is er ook een vaccin tegen de Mexicaanse griep op de markt gekomen dat later bij een significant aantal gevaccineerden tot narcolepsie heeft geleid. Later bleek er tijdens de ontwikkeling informatie achter te zijn gehouden door de farmaceut. Dit middel kwam dus op de markt terwijl het eigenlijk niet veilig was, en dat wist de farmaceut toen al. Het argument “het komt niet op de markt als het niet veilig is”, gaat dus in dit geval niet op.

Dus mwah. Hoewel ik begrijp dat je een vaccin niet alleen voor jezelf neemt maar ook voor het halen van groepsimmuniteit, sta ik niet te springen nee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2021 12:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na genoeg informatie te hebben gelezen, makkelijkste keuze van m'n leven. Kom maar op met die spuitjes.

Sarabande schreef:
Bovendien is er ook een vaccin tegen de Mexicaanse griep op de markt gekomen dat later bij een significant aantal gevaccineerden tot narcolepsie heeft geleid. Later bleek er tijdens de ontwikkeling informatie achter te zijn gehouden door de farmaceut. Dit middel kwam dus op de markt terwijl het eigenlijk niet veilig was, en dat wist de farmaceut toen al. Het argument “het komt niet op de markt als het niet veilig is”, gaat dus in dit geval niet op.


Citaat:
Van de dertig miljoen Europeanen die werden gevaccineerd tegen Mexicaanse griep in 2009 en 2010, kregen er naar schatting ruim 1300 narcolepsie, een slaapstoornis waarbij mensen zonder aanwijsbare reden overdag in slaap vallen. Dat komt neer op 0,004 procent van de gevaccineerden, oftewel 1 op de 23.000.


Om het verhaal toch minder eng te maken :P

Heb je een bron voor dat de farmaceuten op de hoogte waren van deze bijwerking? Lees ik niks over op het internet na wat snelle google searches.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2021 12:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Heb je een bron voor dat de farmaceuten op de hoogte waren van deze bijwerking? Lees ik niks over op het internet na wat snelle google searches.

https://nos.nl/l/2251454
https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/item/ ... nse-griep/


En ja, de kans op ernstige bijwerkingen na vaccinatie zal zeer klein zijn. Ik vraag me alleen af of de kans op een ernstig/permanent schadelijk verloop van COVID-19 groter is. Ik vraag me dat natuurlijk ook af omdat ik in mijn omgeving nu al redelijk wat mensen ken die het hebben gehad en voor wie het uiteindelijk echt niks meer dan een griepje was (hun woorden). Als je puur naar de statistieken kijkt, krijgen < 30-jarigen nauwelijks complicaties. Maar ach, ik ben toch nog niet meteen aan de beurt, dus heb nog even om er over na te denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2021 12:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
makrooy schreef:
Heb je een bron voor dat de farmaceuten op de hoogte waren van deze bijwerking? Lees ik niks over op het internet na wat snelle google searches.


https://nos.nl/l/2251454
https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/item/ ... nse-griep/


Oh top, geen obscure bronnen. Dat is wel schandalig, hopen dat dit schandaal een precedent heeft gezet en het nu niet weer gebeurt.
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic