Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 20:39 
 
Hardtraxxer

Hallo Hardtraxx!

Als ik op vakantie ga, of in dit geval een festival met camping bezoek, vind ik het altijd fijn om een packing list te maken. Hierdoor kan je een beetje plannen wat je moet hebben, vergeet je niks, bedenk je handige dingen omdat je er de tijd voor neemt. Bovendien is het handig als je de volgende keer op vakantie gaat / een festival bezoekt weer de zelfde lijst er bij te pakken, want de ervaring die je door de vorige keer heb opgedaan kan je in je lijst verwerken! Ik Stel dan ook voor dat iedereen tips geeft, en we er een collectie van maken die elke festival-camping-ganger kan gebruiken!

Sommige dingen zijn wellicht wat banaal en van zelf sprekend, maar men vergeet vaak genoeg de stomste dingen.


Documenten e.d.
- Tickets, ook de parkeer tickets mocht je die hebben gekocht.
- Legitimatie.
- Geld en andere betaalmiddelen.

Verblijf:
- TENT
- Plastic zeil /deken voor onder je tent. Scheelt je een weg-regening en houd je extra droog van onder. Kost niks bij de Action.
- Luchtbed(den) + hoeslaken. Puur een luchtbed ligt zo plastisch.
- Pomp.
- Kussens
- Slaapzak / Deken / Laken
- Tape, Tie Wraps, Hamers en Haringen aka bouwmateriaal

Kleding
- 1x ondergoed per dag.
- Kleding voor bij warm weer (shirts, korte broeken, KORTE rokjes blablabla etc)
- Kleding voor bij koud weer (truien / vesten / jassen)
- Ponchos
- Extra paar schoenen. Je zal er maar 1 verliezen, verregenen of kapot-hakken.
- Handdoeken voor het douchen
- Slippers
- Extra kleren; je kan ze altijd in een kluis stoppen als je verwacht dat het k*tweer wordt.

Boodschappen en bijkomstigheden
- Eten/drinken bij de hand voor de heenreis; toen ik dit topic maakte in 2012 was je in 1 uur opgezet, tegenwoordig duurt het gauw 3-5 uur van de file voor het terrein tot dat je tent staat.
- Houdbaar voedsel; Krentebollen, eierkoeken, suikerbrood, gekookte eieren, fruit, knakworsten, soep, mueslirepen blikfruit of nog langer houdbaar. Hoeveelheid mag onbeperkt.
- Drinken; water + softdrinks
- Drank; let op max 15% alcohol toegestaan en max 4-5 liter.
- Plastic bestek, bekers en borden
- WC papier
- Voor BBQ tactieken: Zie onderste hoofdstuk
- Zonnebrand creme / olie
- Tanden poets gerij
- Shampoo
- Make up naar behoeven (GEL en DEO)

Overigen:
- Telefoon
- Mobile chargers/opladers, zonde van je tijd om naar zo'n charging point te moeten.
- Medicijnen
- Lenzen shit en bril
- Scheerspullen
- Blikopener, als je blikken meeneemt dan.
- Lampje / Zaklamp
- Anti-muggen spul
- Oordoppen, zowel voor bescherming tijdens 't feest als slaap bevordering in de tent.
- Zo veel mogelijk onzin / troll-spullen / carnavals kleding noem 't maar op! Het moet wel een gekkenhuis worden op de camping natuurlijk.
- Een goed humeur en een hoog tolerantie niveau.
- Bolderkar /steekwagentje om al je meuk van de auto naar de camping te krijgen. Pas op: de hekken zijn net zo breed als bij een normale zaterdag entree, dus neem geen bolderkar van meer dan 1 meter breed mee. Bovendien moet je bij bv. defqon met een kut-brug de weg over, dus dan is 't ook niet handig als je een bolder kar van 100 kg moet tillen.
- Waslijnen om uiteraard natte spullen te drogen
- Eventueel: Campingstoeltjes
- Eventueel: Partytent

BBQ
- Tips om gekoelde goederen op de camping te krijgen: Koop ze 's ochtends dan wel smiddags voordat je naar je festival gaat of zorg dat ze bevroren zijn. Neem ze in een koelbox met koelelementen mee en als het goed is moeten ze dan 's avonds ongeveer ontdooid zijn. Wat ook kan is een koelbox op een batterij, echter wordt geen autobatterij aangeraden want dat krijg je waarschijnlijk niet mee naar binnen.
- Als je handig bent met droog ijs kan je hier erg lang mee koelen in een koelbox, en kan dit tevens als koelkast gedurende het hele weekend fungeren. Pas op: Gebruik handschoenen anders ben je je vel kwijt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 20:48 
 
Hardtraxx Veteran

Een stokbroodwarmhouder vind ik altijd uitermate handig
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 20:51 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Een cambodjaanse eendenmuggenstift.... zo irritant die beesten altijd op die festivalcampings
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 20:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oordoppen. Buiten het beschermen van je gehoor, kun je ze ook gebruiken als je gaat slapen, dan heb je minder last van het lawaai rondom je tent.

Tijd dat ik ze zelf ook eens fatsoenlijk ga gebruiken.. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 21:01 
 
Hardtraxx Addict

Om in te gaan op je vraag van de houdbaarheid van producten om te bbq'en weet ik wel iets, maar dat is weer redelijk wat bagage.

Mogelijkheid 1 (als je handig bent en veel bagage kan meenemen): Neem een 12 Volt batterij mee (liefst zo hoog mogelijke Ah), wat draadjes met krokodillenklemmen en een koelbox die je in het aanstekercontact van je auto kan steken (soort van kleine koelkast), en steek hier alles maar in wat je nodig hebt. Op de camping sluit je dan die koelbox aan de batterij.
Gebruik geen autobatterij want volgens mij help je die alleen maar naar de kl@#% (te lage belasting).

Mogelijkheid 2: Als je aan droog ijs kan geraken :P Steek dit dan in je koelbox, steek alle etenswaren in je koelbox, als je dan op de camping komt, pak je wat droog ijs (met een lashandschoen, of je bent je vel kwijt), en steek dit in een 2e koelbox. Giet er water bij en steek je flesjes onderaan en dan je (bevroren) eten er bovenop. Doe dit wel lang genoeg voordat je gaat bbq'en of je vlees is nog bevroren als je eenmaal wilt beginnen! Dat is dan je koelkast voor de komende avond ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 21:02 
 
Hardtraxx Veteran

Of je gaat s'ochtends weg en koopt wat diepvrieshamburgers. Stop die in een koelbox, doe waar wat koelelementen bij en je bent klaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 21:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Of je neemt een stikstof vaatje mee. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 21:04 
 
Hardtraxx Addict

Jurheinen schreef:
Of je gaat s'ochtends weg en koopt wat diepvrieshamburgers. Stop die in een koelbox, doe waar wat koelelementen bij en je bent klaar

Dat is niet meenemen, dat is daarginder kopen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 21:05 
 
Hardtraxx Veteran

Ox_Ite schreef:
Jurheinen schreef:
Of je gaat s'ochtends weg en koopt wat diepvrieshamburgers. Stop die in een koelbox, doe waar wat koelelementen bij en je bent klaar

Dat is niet meenemen, dat is daarginder kopen :P


Hoezo je kan dat toch allemaal s'ochtends bij de supermarkt kopen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 21:10 
 
Hardtraxx Addict

Jurheinen schreef:
Ox_Ite schreef:
Jurheinen schreef:
Of je gaat s'ochtends weg en koopt wat diepvrieshamburgers. Stop die in een koelbox, doe waar wat koelelementen bij en je bent klaar

Dat is niet meenemen, dat is daarginder kopen :P


Hoezo je kan dat toch allemaal s'ochtends bij de supermarkt kopen? :P

Op die manier lol, als jij daar tijd voor heb (ik in ieder geval niet), aangezien ik meestal zo ver moet rijde :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 21:22 
 

Donald Ducks, wc-rollen, en tickets!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 21:23 
 

pep
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 21:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

kaboem schreef:
pep

Om vervolgens net hele weekend niet meer te slapen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 21:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

93Wesley93 schreef:
kaboem schreef:
pep

Om vervolgens net hele weekend niet meer te slapen.


Een aantal mensen zijn daar niet vies van :P Ik raad je trouwens aan ook veel sokken mee te nemen. Je weet het maar nooit met dat weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 21:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dit ding is ook wel handig, het is namelijk wel awkward als de plee verstopt raakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 21:52 
 

MR. Garrisson! :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 22:28 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Leuk topic man, voegt echt veel toe!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 23:48 
 

kaboem schreef:
pep
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 00:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook een goed humeur mee nemen, op zo'n camping kan dat ook nog wel 's van pas komen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 02:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voor de gene die voor de eerste x naar de camping gaan... Ik heb na vorig jaar de ervaring dat het een takke eind lopen is, vooral als je vroeg bent en dan ben je je tassen aardig zat. Ik neem dit haar een bagage wagentje/bolderkar mee.. dat is een stuk relaxter verplaatsen. Op de oversteek brug/trap na. Maar daar kun je hem ff overheen tillen.. daarna geniet je ervan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 02:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

op de meeste normale campings zit er een stroomkast voor 2 tot 4 plekken. is dit niet het geval bij campings voor festivals? aangezien dat het eten en dergelijke koel houden een stuk eenvoudiger maakt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 08:20 
 
Hardtraxx Veteran

Nee, is er niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 09:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Knakworsten :) en eitjes misschien ?
We nemen iig ook een eigen kookstelletje mee, geen zin om me daar scheel te gaan betalen voor ontbijt xd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 09:38 
 
Hardtraxxer

urbandesigner schreef:
Knakworsten :) en eitjes misschien ?
We nemen iig ook een eigen kookstelletje mee, geen zin om me daar scheel te gaan betalen voor ontbijt xd.


Dat en wij hadden vorig jaar ook wat blikken soep mee, was toch wel effe lekker na een heel weekend smerig eten.

Een vriend van me had verder nog wat tie rips bij om zijn tent 'op slot' te doen, klinkt miss beetje overdreven maar het werkte wel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 09:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

M'n reserveringsbevestiging voor een hotel.
1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic