Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 18:26 
 

JeftaElachouri schreef:
Stoppen met roken is niet zo moeilijk. Heb het al heel vaak gedaan ondertussen.

:lol: :lol:

Ik heb nog nooit een sigaret aangeraakt, ondanks de mega groepsdruk. Best wel trots op :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 18:27 
 
Hardtraxxer

sandervanbruggen schreef:
JeftaElachouri schreef:
Stoppen met roken is niet zo moeilijk. Heb het al heel vaak gedaan ondertussen.

:lol: :lol:

Ik heb nog nooit een sigaret aangeraakt, ondanks de mega groepsdruk. Best wel trots op :innocent:


Mega groepsdruk? Zitten ze jou dan op te naaien? ''Sander neem 'n sigaret. Sander je bent echt een mietje, rook een sigaret'' :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 18:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja. Vanaf 14 t/m 16 jaar ben ik bijna doodgegooid met "neem nou een hijsje, één maar". Nooit gedaan en ben er blij mee.

Zoals al eerder gezegd, gruwelijk irritant als iedereen aan het chillen is en de halve kiet loopt leeg om te roken. Aan de andere kant mogen ze hier ook niet meer binnen roken. Hele huis stinkt twee weken naar de rook als ze een avond hier zitten. :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 19:01 
 

Youri! schreef:
sandervanbruggen schreef:
JeftaElachouri schreef:
Stoppen met roken is niet zo moeilijk. Heb het al heel vaak gedaan ondertussen.

:lol: :lol:

Ik heb nog nooit een sigaret aangeraakt, ondanks de mega groepsdruk. Best wel trots op :innocent:


Mega groepsdruk? Zitten ze jou dan op te naaien? ''Sander neem 'n sigaret. Sander je bent echt een mietje, rook een sigaret'' :x

Ja zoiets maar ik zal niet bezwijken xd
_theon_ schreef:
Ja. Vanaf 14 t/m 16 jaar ben ik bijna doodgegooid met "neem nou een hijsje, één maar". Nooit gedaan en ben er blij mee.

Zoals al eerder gezegd, gruwelijk irritant als iedereen aan het chillen is en de halve kiet loopt leeg om te roken. Aan de andere kant mogen ze hier ook niet meer binnen roken. Hele huis stinkt twee weken naar de rook als ze een avond hier zitten. :sick:

Super vervelend, ben je op een feest wil iedereen gaan roken, blijf je met 1 of 2 en soms zelfs niemand achter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 19:38 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Youri! schreef:
sandervanbruggen schreef:
JeftaElachouri schreef:
Stoppen met roken is niet zo moeilijk. Heb het al heel vaak gedaan ondertussen.

:lol: :lol:

Ik heb nog nooit een sigaret aangeraakt, ondanks de mega groepsdruk. Best wel trots op :innocent:


Mega groepsdruk? Zitten ze jou dan op te naaien? ''Sander neem 'n sigaret. Sander je bent echt een mietje, rook een sigaret'' :x

Om welke andere reden dan groepsdruk (zowel direct als indirect) zou je gaan roken, wetende dat het ontzettend slecht is voor je gezondheid, het duur is en je er ook nog gemakkelijk verslaafd aan raakt? Dat sommige mensen gevoelig zijn voor groepsdruk en erbij willen horen kan ik nog in komen, maar ik blijf het hoe dan ook dom vinden dat mensen vandaag de dag nog beginnen met roken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 20:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Om welke andere reden dan groepsdruk (zowel direct als indirect) zou je gaan roken, wetende dat het ontzettend slecht is voor je gezondheid, het duur is en je er ook nog gemakkelijk verslaafd aan raakt? Dat sommige mensen gevoelig zijn voor groepsdruk en erbij willen horen kan ik nog in komen, maar ik blijf het hoe dan ook dom vinden dat mensen vandaag de dag nog beginnen met roken.

Ik zelf ben toentertijd begonnen toen ik (geloof ik) 14 was. Ineens gingen heel veel mensen om mij heen beginnen met roken, waarna ik ging denken "als zo veel mensen het doen, zal het vast wel iets hebben". Ik heb toen op een dag puur per toeval een pakje sigaretten gevonden waar het plastic nog omheen zat. Dat pakje heb ik snel opgeraapt en in mijn jaszak gestopt. Na school naar een bos hier in de buurt gefietst om er zeker van te zijn dat niemand me zou zien, en daar mijn eerste sigaret aangestoken (niet eens over m'n longen natuurlijk). Ik vond de smaak best wel prima eigenlijk en ik vond het gewoon een grappig idee dat ik rook uit kon blazen. Ik heb dat zeker een aantal weken voor alles en iedereen (incl vrienden die rookten) verborgen gehouden, puur omdat ik me ervoor schaamde. Van groepsdruk was dus niet echt sprake (ja natuurlijk werd ik wel beïnvloed, zoals je door alle gebeurtenissen in je leven wordt beïnvloed, maar zeker niet bewust aangespoord zoals hierboven beschreven wordt). Het was toen nog niet zo duur, de schadelijkheid onderschatte ik en ik was van mening dat ik toch niet verslaafd zou raken - nou, wel dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2015 22:05 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Hoe kun je de schadelijkheid van sigaretten in godsnaam onderschatten. Er stond 6 jaar geleden ook al groot op die pakjes dat roken dodelijk is. Bovendien valt "heel veel mensen om je heen begonnen ook" onder indirecte groepsdruk. Zij doen het, dus waarom zou ik het niet doen. Maar goed iedereen heeft het recht om zelf te beslissen wat hij/zij met zijn/haar leven doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2015 15:13 
 
Hardtraxxer

Gisteravond eerste test, niet gerookt. Feest bij iemand thuis, er mocht binnen gerookt worden. Ik was BOB en dronk zodoende geen alcohol. Had het er op een gegeven moment wel moeilijk mee, maar mijn stop-buddy was er ook :aww:

Vanavond een feest met alcohol, maar ga niet veel drinken :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2015 15:36 
 
Hardtraxxer

Kijk dat is stap 1! Nu wordt het alleen maar makkelijker. Vanuit eigen ervaring is het meer de gewoonte om een peuk aan te steken dan echt de zin in de sigaret. Als je daar eenmaal overheen bent gaat het zoveel makkelijker. Dat zul je vanavond zien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2015 12:23 
 
Hardtraxxer

Goed gegaan :cool:

Niet veel gedronken, maar ook niet heel veel moeite gehad met niet-roken. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2015 12:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Zoals al eerder gezegd, gruwelijk irritant als iedereen aan het chillen is en de halve kiet loopt leeg om te roken.

sandervanbruggen schreef:
Super vervelend, ben je op een feest wil iedereen gaan roken, blijf je met 1 of 2 en soms zelfs niemand achter.


Dit!
En dan noemen ze roken ook nog eens "Gezellig" >.< Blij dat er in mijn vriendengroep niet gerookt wordt maar op feestjes waar 'andere groepen' bij zijn gebeurt het wel.



Mijn moeder heeft meer dan 30 jaar gerookt en is inmiddels al meer dan 10 jaar gestopt maar ze zegt wel dat ze nog elke dag wel minstens 1 keer denkt aan roken en er het liefst een zou opsteken.
Mijn vader heeft net zo lang gerookt en had geen problemen om te stoppen. Het argument van dat je een mentaal zwakke idioot bent als je niet kan stoppen is dus onzin (mijn moeder is namelijk geen mentaal zwakke idioot), het verschilt gewoon per persoon hoe gevoelig je ervoor bent. En misschien hoe leuk/geweldig je roken vindt om te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2015 13:11 
 
Hardtraxxer

Delt-A schreef:
_theon_ schreef:
Zoals al eerder gezegd, gruwelijk irritant als iedereen aan het chillen is en de halve kiet loopt leeg om te roken.

sandervanbruggen schreef:
Super vervelend, ben je op een feest wil iedereen gaan roken, blijf je met 1 of 2 en soms zelfs niemand achter.


Dit!
En dan noemen ze roken ook nog eens "Gezellig" >.< Blij dat er in mijn vriendengroep niet gerookt wordt maar op feestjes waar 'andere groepen' bij zijn gebeurt het wel.


Is natuurlijk ook niet gezellig. Vorm van cognitieve dissonantie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2015 16:59 
 
Hardtraxx Elite

Kei gezellig allemaal aan een stokje (vol mogelijke ziektes) hijsen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2015 18:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sinds dinsdag met flinke griep en koorts plat op de bank en sindsdien ook niet meer gerookt. Was het eigenlijk niet van plan, maar dit is wel een mooie gelegenheid om even door te zetten en te stoppen. Ik ga m'n best doen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2015 18:07 
 
Hardtraxxer

Fuzzylogic schreef:
Sinds dinsdag met flinke griep en koorts plat op de bank en sindsdien ook niet meer gerookt. Was het eigenlijk niet van plan, maar dit is wel een mooie gelegenheid om even door te zetten en te stoppen. Ik ga m'n best doen :D


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 12:53 
 
Hardtraxx Veteran

Af en toe keer met uitgaan sigaret gerookt als ik wat dronken was. Paar hijsjes waren lekker maar daarna vond ik het smerig worden. Al 2 jaar geen hijs meer genomen. Vind het eerlijk gezegd nog steeds echt smerig die lucht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik was vorige week in Duitsland bij een benzinepomp. Daar kon je voor 50 euro een CD kopen met motiverende speeches om te stoppen met roken xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 15:36 
 
Hardtraxxer

Chroman schreef:
50 euro


Chroman schreef:
een CD


wut
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 15:40 
 
Hardtraxx Veteran

Youri! schreef:
Chroman schreef:
50 euro


Chroman schreef:
een CD


wut


haha ik krijg beetje een beeld van die South Park afleveren met die workout voor vrouwen dat apparaat xd
You're doing a great job, keep on going
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 16:21 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Vroeger wel gerookt omdat ik het wel eens wilde proberen, maar heb er nooit veel aan gevonden. Denk dat ik nu 1 keer in de 2 maanden een peukie rook (op een feest ofzo). Wat ik trouwens wel megakut vind is dat rookverbod in kroegen, ik mag dan zelf wel niet roken, maar soms staat echt iedereen in het rookhok.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 17:15 
 
Hardtraxx Elite

Ik rook dr heel af en toe wel eens eentje als k dronken ben, vind t dan best lekker maar meer hoeft voor mij echt niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 17:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Ik rook dr heel af en toe wel eens eentje als k dronken ben, vind t dan best lekker maar meer hoeft voor mij echt niet.


Dit

Edit: @ Pommer wordt er echt gecontroleerd? Want ik ga elk weekend kroeg en was die regel alweer vergeten, bij ons in het dorp wordt er niet op gecontroleerd voor zover ik weet dus. Althans nog nooit iemand aangesproken zien worden die in de kroeg rookte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2015 20:20 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Peperkoek schreef:
DJ_Tim schreef:
Ik rook dr heel af en toe wel eens eentje als k dronken ben, vind t dan best lekker maar meer hoeft voor mij echt niet.


Dit

Edit: @ Pommer wordt er echt gecontroleerd? Want ik ga elk weekend kroeg en was die regel alweer vergeten, bij ons in het dorp wordt er niet op gecontroleerd voor zover ik weet dus. Althans nog nooit iemand aangesproken zien worden die in de kroeg rookte.


Heb niet het gevoel dat er veel gecontroleerd wordt door de politie/andere ambtenaren (of wie dat ook mag doen), maar doordat er blijkbaar wel een aantal boetes zijn uitgedeeld hameren de kroegbazen zelf er wel erg op om in het rookhok te gaan staan. Zekere voor het onzekere.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 17:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

chicken schreef:
Zelfde hier Kevin. Rook al sinds m'n 15e (ekte stoere boii enzo). Ben nu 22 en zit doordeweeks nog steeds op 1 sigaret per dag, op de terugweg van werk. :P



best relaxed als je dit kan. Ik doe het met gemiddeld 1 pakje per dag, maar heb ook vaak dat ik een peuk aan het roken ben en dan denk, 'Hoezo doe ik dit nu'

S'ochtends en na het eten/werk zijn een must ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2015 18:13 
 
Hardtraxxer

M'n stop-maatje heeft alweer gerookt :nono:
Zelf still going strong, morgen alweer een week :surrender:
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic