Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 ... 259  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2017 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb net een mix opgenomen maar bij 1 track was ik vergeten om het effect uit te zetten dus die hele track klinkt verneukt omdat er een reverb op zit, hoorde ik eigenlijk pas echt goed in de eerste climax. Op mijn vorige laptop als dit soort dingen gebeurde knipte ik even de track eruit in FL Studio en plakte ik hem er opnieuw in maar ik heb sinds kort een Mac en daar kan geen FL Studio op. Weet iemand wat makkelijke programma's hiervoor zijn op Mac (gratis), of is er iemand die voor mij even in FL even die track wil knippen en plakken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2017 18:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Audacity misschien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2017 02:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weet iemand of het mogelijk is dat Snapchat iemand uit zichzelf verwijdert uit je vriendenlijst? Merkte net namelijk toen ik een snap wilde sturen iemand niet meer in m'n lijst stond die er zaterdag nog wel in stond (zelfs met dat best friend icoontje) en ik weet 100% zeker dat ik het niet gedaan heb. Toen ik d'r opnieuw toevoegde toen ik het doorhad zag ik ook gewoon weer de snapscore staan dus het moet van mijn kant gebeurd zijn. Echt veel te wazig dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2017 09:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja kan volgens mij, blokken oid
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2018 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Voor de film gastjes hier op HT:

Ik ben op dit moment bezig met een projectje in Premiere Pro. Ik heb een mixje gemaakt en wat bijpassende beelden eronder gezet. In Premiere Pro, op dat kleine preview schermpje, zagen de meeste clips er best wel goed uit tijdens het editen. Prima kwaliteit. Na 6 uur exporteren open ik het in VLC Media Player en dan valt het me toch een beetje tegen. Dit terwijl het gewoon H.264 is, Match Source - High Bitrate, Maximum Render Quality en ook Optical Flow vanwege veel clips die ik langzamer heb gemaakt.

Zijn er wellicht nog tips om het beeldkwaliteit optimaal te houden? Of heeft dit te maken met het feit dat als ik het in VLC Media Player open, dat je bandwidth groter is en het beeld dus opgerekt wordt of zo?


Dit herken ik. In welke grootte heb je gefilmd? En wellicht nog ff door media encoder gooien of extra keer renderen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2018 15:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
sonnebloem schreef:

Dit herken ik. In welke grootte heb je gefilmd? En wellicht nog ff door media encoder gooien of extra keer renderen?


Nou de beelden heb ik gewoon van internet gepakt. Vrijwel allemaal 1920 x 1080. Maar ik zie dat ik 'm heb geëxporteerd als 1280 x 720. Misschien een idee dat ik hem ook exporteer als 1920 x 1080? Dat van dat Media Encoder las ik ook ergens. Geen idee hoe het precies werkt maar ik zal even kijken of dat eventueel helpt.


Je kan bovenaan bij match source ook nog andere exports kiezen. Probeer eens youtube HD bijvoorbeeld. Of iets verder naar onder kan je nog je pixels aanpassen, als die nog 1280 bij 720 is moet je daar ff 1920 bij 1080 van maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2018 16:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
sonnebloem schreef:

Je kan bovenaan bij match source ook nog andere exports kiezen. Probeer eens youtube HD bijvoorbeeld. Of iets verder naar onder kan je nog je pixels aanpassen, als die nog 1280 bij 720 is moet je daar ff 1920 bij 1080 van maken!


Oke thanks voor de tips! Ik ga het eens even proberen :D


Dit dus, ik ben ook reeds begonnen met het bouwen van filmpies e.d. Het is wel belangrijk dat je rekening houd met de kwaliteit van je source files en het aantal Mbs waar het bestand op gerenderd is (bijv tussen de 6MBs en 16MBs is 1080x1920). Daarnaast gebruik ik ook altijd die voorafgemaakte templates voor het renderen en houd ik het bij Youtube 1080 60FPS.

Tuurlijk zijn je bestanden rete groot maar behoud je wel de juiste kwaliteit. Plus het video verwerken gaat sneller op Youtube omdat die het niet meer hoeft om te zetten naar de Youtube codec standaard.

Ben nog vrij nieuw en leer nog heel veel. Laatst nog een Track-ID template en audio spectrum gemaakt haha.
Iemand die daar meer ervaring in heeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2018 10:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

De grootste regel is, je kan een er niet magisch meer pixels bij toveren.

Is het source materiaal bijvoorbeeld 720p (1280x720) dan kan je er geen 1080p (1920x1080) van maken. Dan dropt de kwaliteit aanzienlijk.

Hoe ik exporteer is vaak Square Pixel, 1080p H.264 Mov. Match doe ik vaak niet, ik doe zoals ik het zelf wil hebben, is het dan niet goed, dan is je source materiaal vaak fout of heb je de instellingen van je project niet helemaal goed staan.
Premiere vraagt namelijk eerst in welke verhouding je je compositie wilt als je een nieuw project start. Wanneer je dan beeldmateriaal importeert dat niet match met die setting, vraagt premiere of je de settings wilt matchen, let dat dan je compositie matcht, niet je beeldmateriaal. Dus dan ziet het er daar normaal uit, maar als je dan vervolgens iets exporteert in de settings die je eerst in de compositie had, dan ziet het er natuurlijk bar slecht uit.

Let er op dat Premiere alles compressed in dat kleine beeldje. Als je op ~ drukt in Premiere wanneer je je preview screen geselecteerd hebt kun je in full screen previewen. Anders kun je het beter laten pre-renderen of een snippet er van exporteren. Zo sta je niet voor nare verrassingen als je net een tijd hebt lopen exporteren.

Als welke extensie exporteer je hem? H.264 is namelijk een codec, geen extensie. Krijg je mp4 of mov of iets anders?
Je kan eventueel ook de HDTV 720p of 1080p codec pakken. Die werkt vaak ook wel en is wat minder zwaar dan een h.264 mov file. Voor YouTube kun je het beste gewoon HDTV 720p pakken, want veel hoger is zonde sinds YouTube de kwaliteit drastisch laat dalen.

Let ook op, dat wanneer je source materiaal van YouTube haalt, dat de uploader het net zo goed in de verkeerde grootte heeft kunnen uploaden. YouTube rippers halen vaak eveneens flink wat kwaliteit van de beelden af.

Wil je goede kwaliteit beelden, leer After Effects en maak zelf wat. Het is namelijk ook niet heel netjes om beelden van anderen te jatten die er hard aan hebben gewerkt. Daardoor kan je YouTube filmpje namelijk ook ge-copyright claimed worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2018 10:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

After Effects heeft weinig zin als je beeldmateriaal wil lijkt me. Of je moet animaties willen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2018 10:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
After Effects heeft weinig zin als je beeldmateriaal wil lijkt me. Of je moet animaties willen :P


Of koop een camera en film zelf inderdaad :P.

Maar vaak worden voor mixjes e.d. gewoon motion graphics gebruikt. Had je graag een voorbeeld willen laten zien, maar volgens mij zijn een paar van mijn mixjes geclaimed voor copyright door Traxtorm.

EDIT:



Die bijvoorbeeld of deze



Let, die eerste is wel enorm oud :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2018 10:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
sonnebloem schreef:
After Effects heeft weinig zin als je beeldmateriaal wil lijkt me. Of je moet animaties willen :P


Of koop een camera en film zelf inderdaad :P.

Maar vaak worden voor mixjes e.d. gewoon motion graphics gebruikt. Had je graag een voorbeeld willen laten zien, maar volgens mij zijn een paar van mijn mixjes geclaimed voor copyright door Traxtorm.

EDIT:

filmpjes

Let, die eerste is wel enorm oud :P


Wel vet gedaan hoor. Zelf ook AE gehad (wel ellendig weinig) en blijft wel een lastig programmaatje
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2018 10:44 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Moet je inderdaad wel voor gaan zitten, veel tutorials volgen om de feel te krijgen en vervolgens zelf dingen kunnen maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2018 12:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
sonnebloem schreef:
Wel vet gedaan hoor. Zelf ook AE gehad (wel ellendig weinig) en blijft wel een lastig programmaatje


Pffff zegt dat wel. Ben al twee weken bezig om een fatsoenlijke animatie voor school te maken. Wat een werk >.<


Ik had een intro voor how its made, al die figuurtjes die door het beeld vlogen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2018 15:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Broken Balance schreef:
Verhaal


Thanks voor de tips! Ik ga het allemaal eens bekijken. Met die ~ wist ik bijvoorbeeld niet. En wat betreft de beelden: 80% van de beelden zijn van de NASA - Hubble website gehaald. Al die beelden zijn copyright free dus dat moet goed komen.

sonnebloem schreef:
Wel vet gedaan hoor. Zelf ook AE gehad (wel ellendig weinig) en blijft wel een lastig programmaatje


Pffff zegt dat wel. Ben al twee weken bezig om een fatsoenlijke animatie voor school te maken. Wat een werk >.<


Ik zou dan even met de rechter muisknop op de file gaan en in details even kijken wat de aspecten van het filmpje zijn en daar op inspelen. Als dat je basis materiaal is zou ik al het andere op de eigenschappen van het filmpje aanpassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2018 23:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb net een DJ controller binnen gekregen maar nu heb ik het probleem dat een filter niet werkt en dat de low van het eerste deck en de master volume omgewisseld zijn. De rest van de knoppen werken prima. Waar zou dit aan kunnen liggen of kan ik dit ergens instellen? De driver en firmware heb ik al geinstalleerd. Van het internet word ik ook niet veel wijzer :(
Ik heb de pioneer ddj-rb samen met rekordbox
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2018 11:31 
 
Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ik heb net een DJ controller binnen gekregen maar nu heb ik het probleem dat een filter niet werkt en dat de low van het eerste deck en de master volume omgewisseld zijn. De rest van de knoppen werken prima. Waar zou dit aan kunnen liggen of kan ik dit ergens instellen? De driver en firmware heb ik al geinstalleerd. Van het internet word ik ook niet veel wijzer :(
Ik heb de pioneer ddj-rb samen met rekordbox


Gebruik je reckordbox om te mixen? Zo ja dan is het kutte daaraan is dat de layout vaak totaal verkeerd is, dit dien je of zelf in te stellen per knop of een layout te vinden online
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2018 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ik kan dus nergens mappings vinden voor rekordbox. Alleen voor traktor en serato. Maar word straks gebeld door Bax shop en dan kunnen ze me hopelijk helpen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2018 12:55 
 
Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ja ik kan dus nergens mappings vinden voor rekordbox. Alleen voor traktor en serato. Maar word straks gebeld door Bax shop en dan kunnen ze me hopelijk helpen :)


Benieuwd naar hun antwoord aangezien ik hetzelfde probleem heb met mijn XDJ-R1
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2018 14:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
RoyAPO schreef:
Ja ik kan dus nergens mappings vinden voor rekordbox. Alleen voor traktor en serato. Maar word straks gebeld door Bax shop en dan kunnen ze me hopelijk helpen :)


Benieuwd naar hun antwoord aangezien ik hetzelfde probleem heb met mijn XDJ-R1

Een productiefout is er gezegd. Hij heeft via teamviewer lopen kutten met de MIDI settings en kwam er niet uit helaas
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 10:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iemand aanrader voor touchscreen handschoenen, niet al te prijzig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 11:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
Iemand aanrader voor touchscreen handschoenen, niet al te prijzig?

Bij de Action heb je ze al voor €1. Het doet wat het moet doen maar echt fijn werkt het niet. Het voelt gewoon dik en vreemd aan om met handschoenen je telefoon te bedienen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 11:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
sonnebloem schreef:
Iemand aanrader voor touchscreen handschoenen, niet al te prijzig?

Bij de Action heb je ze al voor €1. Het doet wat het moet doen maar echt fijn werkt het niet. Het voelt gewoon dik en vreemd aan om met handschoenen je telefoon te bedienen.


Bedoel je meer omgangswijze? Het moet wel echt werken op touchscreen namelijk :P Maar ga er eens naar kijken, je ipadje bedienen bij een gevoelstemperatuur van -40 met je blote mannenklauwen werkt niet prettig :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 11:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja. Ze werken verder prima (bij mij), maar het voelt onwennig :P

Waar ga jij drone beelden schieten, Antarctica? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 11:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Ja. Ze werken verder prima, maar het voelt onwennig :P

Waar ga jij drone beelden schieten, Antarctica? xd


Nee, Nederland. Maar gister voelde het ook als -40 :cool: Kan het echt 10 minuten volhouden voordat mn vingers eraf vallen haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 12:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze heb ik met skiën. Totaal overbodig, maar ze waren even duur als handschoenen zonder touchscreen.
Afbeelding

Voor in Nederland heb ik gewoon van Chasin' van een tientje, werkt prima.
Vorige  1 ... 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 ... 259  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic