Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 259  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 17:35 
 

Hier Dr. Biscuit,

dit topic is enkel om serieuze vragen die niet over Muziek gaan te stellen.
Hier mag je dus enkel vragen stellen en niet om te spammen of posts omhoog te krikken. zie regels: http://www.hardtraxx.nl/forum/announces/beleid-faq-update-25-februari-2011-t2.html
je kunt hier van vragen over relaties tot vragen specifiek over een vak op school of vragen waar je iets hebt waar je op school geen antwoord op krijgt.
mits google de vragen niet voor je beantwoord.

Duidelijk??

begin maar ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 17:37 
 

Verander dan gewoon de titel in "Stel je vraag... Offtopic".
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
Verander dan gewoon de titel in "Stel je vraag... Offtopic".


die is al eens dicht gegaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 17:38 
 

djpatt schreef:
KSwoosh schreef:
Verander dan gewoon de titel in "Stel je vraag... Offtopic".

die is al eens dicht gegaan ;)

Zolang deze maar een beetje ontopic blijft, ben ik voor dit topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 17:38 
 

djpatt schreef:
KSwoosh schreef:
Verander dan gewoon de titel in "Stel je vraag... Offtopic".


die is al eens dicht gegaan ;)

omdat er niet serieus een vraag werd gesteld. hier wel. maakt iemand spam hier of onzin dan verwijs ik m door naar jor-d die vast en zeker wel raad weet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 17:39 
 
Hardtraxx Veteran

Zet dan gewoon in je onderscjrift dat je alle vragen beantwoord via PM, dit topic gaat niet werken
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 22:33 
 

Wat is een Studium Generale?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 22:37 
 

een studium generale is een term uit de universitaire wereld. het ging erom dat de uni`s van parijs, oxford en cambridge die status kregen omdat ze lezingen en opleidingen gaven buiten hun vakgebied om. zo werd de 4 anthieke opleidingen artes, theologie, rechten en medicijnen gemaakt. De artes liberales zoals gedoceerd aan de faculteit Artes bevatten zowel grammatica en retorica als logica en mathematica. De vakken van deze faculteit waren de basis voor de drie hogere faculteiten: theologie, rechten en medicijnen. Gezien de studie van de theologie aanvankelijk enkel in Parijs, Oxford en Cambridge werd toegelaten, waren deze drie universiteiten de eerste drie die de titel Studium Generale mochten voeren.

Studium Generale is ook heden ten dage de noemer waaronder veel Nederlandse universiteiten lezingen en cursussen organiseren met de bedoeling hun studenten ook onderwerpen buiten het eigen vakgebied aan te bieden. Deze universitaire bijdrage aan de algemene ontwikkeling is ook voor niet-studenten toegankelijk. Er zijn ook een aantal tijdschriften getiteld studium generale.

Aan de Hogeschool Gent, Belgiƫ, wordt sinds 2001 een studium generale ingericht met een specifiek karakter. Het wordt aangeboden als een soort interdisciplinaire post-graduate, maar studenten hoeven niet afgestudeerd te zijn om het te volgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 22:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hij zou het via de pm doen... :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 23:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarom is dit topic weer heropend?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 23:34 
 
Hardtraxx Veteran

lekker concequent moderaten :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 23:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

doordat nederlandse pers een censuur heeft van de overheid waarin staat wat nederland niet kan/heeft mag niet gepubliceerd worden omdat anders het Wij-gevoel beschadigd wordt. n24 in duitsland in een onafhankelijk persbureau met eigen zender en rechten en mag door dat zij zelf hun regels hebben niet niet in de gaten worden gehouden door de overheid

hoe weet je dit en waarom hebben we in Nederland dan niet zoiets als n24
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 23:36 
 

Chukkels schreef:
Waarom is dit topic weer heropend?


er is waarschijnlijk een gesprek gekomen over de gevolgen en het gebruik ervan. daardoor zijn beide partijen weer positief gestemd en kan er weer volop gereageerd worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 23:46 
 

jeone schreef:
doordat nederlandse pers een censuur heeft van de overheid waarin staat wat nederland niet kan/heeft mag niet gepubliceerd worden omdat anders het Wij-gevoel beschadigd wordt. n24 in duitsland in een onafhankelijk persbureau met eigen zender en rechten en mag door dat zij zelf hun regels hebben niet niet in de gaten worden gehouden door de overheid

hoe weet je dit en waarom hebben we in Nederland dan niet zoiets als n24


ik weet dat doordat ik van oorsprong duits ben en vaker de wetten op tv hoor en regelmatig hoor en lees in kranten.

wanneer men naar de momenten kijkt dat er in nederland iets gebeurd is het vaak nadat t bijna afgelopen is kan men concluderen dat de nederlandse overheid de persvrijheid blokkeert.
ze willen regeren op alle vlakken.
dus maken zij in principe ook uit wat er in de kranten en op het nieuws komt.
N24 heeft in duitsland de rechten voor een niet door de staat gesubsidieerd rechtensysteem opgekocht.
hierdoor is het voor hun mogelijk als eerste en het meest onafhankelijk persbureau met zo`n 500 medewerkers in binnen en buitenland de meest actuele informatie betreffende een onderwerp te leveren.

op de tweede vraag: tja een deel staat al boven beschreven.
maar als men probeert hetzelfde hier in te voeren zal men het commissariaat van de media tegenkomen.
dat bureau geld in duitsland alleen voor privezenders zoals: RTL, Sat1, Kabel1, Prosieben.
de openbare ard, zdf en n24 zijn buiten die wetgeving om.
laatst zag ik een filmpje op youtube van 3fm waarin de arbeidsvitaminen van gerard ekdom zijn beboet.
boetes kun je krijgen van een hogere hand en dus hier geldende commissariaat van de media die dus uitmaakt wat in een show of nieuwsshow komt.

voor meer informatie kan ik op latere termijn meer leveren omtrend media en omroepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 23:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik snap er niks van >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 23:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

biscuit schreef:
jeone schreef:
doordat nederlandse pers een censuur heeft van de overheid waarin staat wat nederland niet kan/heeft mag niet gepubliceerd worden omdat anders het Wij-gevoel beschadigd wordt. n24 in duitsland in een onafhankelijk persbureau met eigen zender en rechten en mag door dat zij zelf hun regels hebben niet niet in de gaten worden gehouden door de overheid

hoe weet je dit en waarom hebben we in Nederland dan niet zoiets als n24


ik weet dat doordat ik van oorsprong duits ben en vaker de wetten op tv hoor en regelmatig hoor en lees in kranten.
wanneer men naar de momenten kijkt dat er in nederland iets gebeurd is het vaak nadat t bijna afgelopen is kan men concluderen dat de nederlandse overheid de persvrijheid blokkeert. ze willen regeren op alle vlakken. dus maken zij in principe ook uit wat er in de kranten en op het nieuws komt..


dat is toch zo illegaal als de ik weet niet wat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 23:55 
 

wat snap je er niet aan?
ik maak zowiezo binnenkort een boek met de meeste gestelde vragen en de meest intressante vragen. ik maak gebruik van de nicknames. iemand bezwaar jegens privicay artikel 15 grondwet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 23:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

waar het over gaat, het word een beetje vreemd uitgelegd.

ik heb er geen problemen mee :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 23:58 
 

jeone schreef:
biscuit schreef:
jeone schreef:
doordat nederlandse pers een censuur heeft van de overheid waarin staat wat nederland niet kan/heeft mag niet gepubliceerd worden omdat anders het Wij-gevoel beschadigd wordt. n24 in duitsland in een onafhankelijk persbureau met eigen zender en rechten en mag door dat zij zelf hun regels hebben niet niet in de gaten worden gehouden door de overheid

hoe weet je dit en waarom hebben we in Nederland dan niet zoiets als n24


ik weet dat doordat ik van oorsprong duits ben en vaker de wetten op tv hoor en regelmatig hoor en lees in kranten.
wanneer men naar de momenten kijkt dat er in nederland iets gebeurd is het vaak nadat t bijna afgelopen is kan men concluderen dat de nederlandse overheid de persvrijheid blokkeert. ze willen regeren op alle vlakken. dus maken zij in principe ook uit wat er in de kranten en op het nieuws komt..


dat is toch zo illegaal als de ik weet niet wat?


nee
in duitsland heerst een andere vorm van regeren.
in nederland heerst constitutionele monarchie - parlementaire democratie
in duitsland heerst een Federale parlementaire republiek
dat is al een verschil waarom in den nederlanden andere regels en wetten gelden als in duitsland.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2011 00:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

maar wat the fuck heb je dan aan het word persvrijheid :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2011 00:01 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

waarom moet dit topic dicht dan? is toch alleen maar een nuttig topic? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2011 00:01 
 

Ravenwood schreef:
waar het over gaat, het word een beetje vreemd uitgelegd.

ik heb er geen problemen mee :)


het ging dus over het duitse onafhankelijke persbureau N24 en de nederlandse persvrijheid waarom in duitsland alles gelijk gepubliceerd wordt en in nederland pas na goedkeuring van de overheid en goedkeuring van het commissariaat van de media.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2011 00:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

oh zo, I get it :)

ik ben zelf echt totaal niet bezig met politiek en regeringen en dat soort dingen, meer met psychologie/sociologie.
Ik heb een flinke mensenkennis al zeg ik het zelf :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2011 00:03 
 

jeone schreef:
maar wat the fuck heb je dan aan het word persvrijheid :')


om het leuk aan te kleden. hierin is eigenlijk beschreven dat je geen dingen mag zeggen die niet waar zijn en dat je alles mag gebruiken om informatie aan te vullen. de pers mag ontdanks die" persvrijheid"niet altijd zeggen wat ze willen zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2011 00:04 
 

Pommer schreef:
waarom moet dit topic dicht dan? is toch alleen maar een nuttig topic? ^^


indeed, het is nuttig. maar door mensen wordt het als spamtopic gezien en weer anderen als nuttig daar de admin in hun opzichten er anders tegenover staan.
1, 2, 3, 4, 5 ... 259  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic