Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2016 23:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

En ik was zo zeker :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2016 09:35 
 
Hardtraxx Veteran

1. Bas
2. Sander
3. Stan
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2016 11:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

In deze opdracht gaan jullie een woordpiramide maken. De bedoeling is dat je naar het voorgaand geposte woord kijkt, en de letters daarvan plus 1 letter naar keuze gebruikt om een nieuw woord te maken. Je mag de letters daarbij op een andere plaats zetten. Jullie spelen omstebeurt in de door jullie gekozen volgorde; Bas mag dus beginnen, daarna volgt Sander, enzovoort. Degene die het laatste bestaande Nederlandse woord maakt (dus degene vóór de deelnemer die geen woord meer kan verzinnen en moet passen), wint een zwarte vrijstelling, die nog wel eens goed van pas kan komen in de finale.
Geld wordt er verdiend vanaf het woord met 6 letters. Dit levert namelijk 100 euro op; eindigen jullie bij een woord met 7 letters dan levert dat 200 euro op, en zo komt er voor iedere letter extra 100 euro bij.

De opdracht eindigt als één der kandidaten geen bestaand woord meer weet te verzinnen (opgave of een niet-bestaand woord volgens de Dikke van Dale). Voor de eerste beurt (van Bas) geldt dit uiteraard niet, aangezien hij 1 letter mag kiezen.

Overigens zal de mol de zwarte vrijstelling niet gebruiken als hij deze wint. In principe hoeven jullie niet op mij te wachten met posten (zo lang jullie de zelfgekozen volgorde maar aanhouden), en ik zal dan ook (voorlopig) geen deadlines instellen. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2016 14:03 
 
Hardtraxx Veteran

C
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2016 09:55 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Co
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2016 09:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Col
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2016 14:15 
 
Hardtraxx Veteran

Cola
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2016 15:03 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Colas
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2016 00:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blasco
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2016 09:35 
 
Hardtraxx Veteran

Netjes hoor :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2016 09:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Blasco kan helaas niet goedgerekend worden. Hierdoor wordt er (net) geen geld verdiend, en heeft Sander bij de laatste executie de beschikking over een zwarte vrijstelling.

Verdiend tijdens deze opdracht: 0 euro
Tussenstand pot: 7650 euro


Afbeelding

Opdracht 18
In deze opdracht gaan jullie op zoek naar 10 typische Amerikaanse dingen. Jullie krijgen telkens (al dan niet cryptische) plaatjes om jullie op weg te helpen. Je verdient 100 euro per goed antwoord; gelieve jullie antwoord voor Zondag 20:00 uur dikgedrukt in dit topic te plaatsen. Succes!

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2016 21:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1: (Amerikaans) Hartenjagen
2: Burger King
3: Wall Street
4: Pentagon
5: Christoffel Columbus
6: Vrijheidsbeeld
7: Hole In One
8: New York Yankees
9: Cowboy
10: Panamakanaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2016 21:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bijna anderhalf uur na de deadline is helaas te laat. Daardoor leveren de laatste twee opdrachten geen geld meer op, wat betekent dat de winnaar 7650 euro mee naar huis mag nemen. Voor de volledigheid nog de antwoorden waar ik naar op zoek was:

1. U ziet: Een half hartje dat vaart: Harvard
2. U ziet: Nelleke Burg, het middelste deel van Peter R. de Vries en Martin Luther King: Burger King
3. U ziet: Een meneer walst riet: Wall Street
4. U ziet: Een pen, een 'tag' en een aan/uit knopje dat aanstaan: Pentagon
5. U ziet: De Noorse wielrenner Kristoff, de middelste helft van Anwar El Ghazi, een col, Michael Lumb en een bus: Christoffel Columbus
6. U ziet: Alexander Frei, een heide en de Duitse krant Bild: Vrijheidsbeeld
7. U ziet: Een bos (wood) met Jet Li in een hol: Hollywood
8. U ziet: Rapper Ne-Yo en oud-minister Jan Kees de Jager: New York Yankees
9. U ziet: Een jongetje en een koe: Cowboy
10. U ziet: Het logo van Beyond Limits ofwel BL, Spanjaarden die hun overwinning op het EK vieren, en actrice Nelly Frijda: Black Friday

Verdiend tijdens deze opdracht: 0 euro
Tussenstand pot: 7650 euro


Afbeelding

Maar wie wordt die winnaar? De laatste test is allesbepalend. Jullie mogen de antwoorden op onderstaande vragen naar mij PB'en. Vergeet ook niet je laatste joker(s) of een eventuele zwarte vrijstelling in te zetten.

1. Als hoeveelste deelnemer arriveerde de mol op Schiphol?
2. De hoeveelste track in de tracklist van opdracht 2 werd verstuurd naar de mol?
3. Op welke stoel zat de mol tijdens opdracht 6?
4. Als hoeveelste deelnemer liep de mol tijdens opdracht 7?
5. Op welke plek begon de mol aan opdracht 9?
6. Met wie vormde de mol een duo tijdens opdracht 11?
7. Als hoeveelste deelnemer kreeg de mol zijn dilemma tijdens opdracht 12?
8. Hoeveel geld verdiende de mol (per saldo) tijdens opdracht 13?
9. Welke kleur was van de mol tijdens opdracht 15?
10. Als hoeveelste deelnemer kwam de mol aan de beurt bij opdracht 17?
11. Uit hoeveel letters bestaat de echte naam van de mol?
12. Uit hoeveel letters bestaat de username van de mol?
13. Op welk getal eindigt het mobiele nummer van de mol?
14. In welk jaar is de mol geregistreerd op Hardtraxx?
15. In welke maand is de mol geregistreerd op Hardtraxx?
16. Wat is de username van de mol?
17. In welke stad woont de mol?
18. Hoeveel berichten op pagina 4 van dit topic zijn van de mol?
19. Op welke letter eindigt de echte naam van de mol?
20. Wie is de mol?

Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2016 19:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Afbeelding
Beste kijkers, afvallers en finalisten, de derde editie van Wie is de Mol: Hardtraxx zit er alweer bijna op. Alle opdrachten zijn uitgevoerd en alle tests zijn ingevuld. Er resten nog maar 2 belangrijke vragen: wie is de mol, en wie is de winnaar?

Een meerderheid van de finalisten van deze editie wist tijdens de vorige editie ook al de finale te halen. Sander moest het toen uiteindelijk afleggen tegen Firebas.
Dat ervaring echter niet per se noodzakelijk is, bewijst Stan. Na de vorige editie te hebben geobserveerd, besloot hij dit jaar zelf ook een poging te wagen. Stan gaf bij zijn inschrijving aan dat het niet echt realistisch zou zijn als hij na 3 rondes nog in het spel zou zitten, maar blijkbaar snapt hij het spel toch beter dan hij beweert. Maar is het ook genoeg? Of heeft hij als mol een vrijgeleide naar de finale gekregen?

Sander kondigde bij zijn inschrijving juist aan voor het hoogste treetje te gaan, na zijn tweede plek van vorig jaar. Vorig jaar koos hij uiteindelijk voor de verkeerde mol. Zit hij deze keer wel goed, of heeft hij alleen zijn eigen naam hoeven invullen bij de executies?

Firebas koos vorig jaar voor een gewaagde (maar succesvolle) tactiek, die vooral gebaseerd was op het verdacht maken van zichzelf. Het nadeel van deze tactiek is uiteraard dat mensen er geen 2 keer intrappen. Wellicht maakt dat hem juist een ideale mol. Of zou hij echt voor een tweede zege op rij gaan?

Nu we het verplichte verhaaltje voor de spanning hebben gehad, is het tijd voor de ontknoping. De enige echte mol was dit jaar:



















Sander!


Ook Sander heeft dit jaar een logboekje bijgehouden met zijn doen en laten, wellicht wil hij dit nog met ons delen. Maar nu de mol bekend is, is er uiteraard nog een belangrijke vraag die nog beantwoord moet worden.. De uiteindelijk winnaar van Wie is de Mol: Hardtraxx #3 is geworden:




























Bas!




Na een verrassende ontknoping kroont Firebas zich voor het tweede jaar op rij tot winnaar van Wie is de Mol: Hardtraxx. Na zijn opmerkelijke tactiek van vorig jaar was het natuurlijk afwachten hoe het dit jaar uit zou pakken, maar opnieuw is hij alle anderen te slim af.

Doordat er dit jaar maar 1 effectieve mol meedeed, ligt de pot een stuk hoger dan vorig jaar. Op een totaal te verdienen bedrag van ongeveer 16000 euro speelden jullie 7650 euro bij elkaar. Wat uiteraard weer goed is voor een muntje voor de winnaar!

Grappige feitjes over de laatste twee executies:
- Mijn verrassing was groot bij het openen van de laatste executies. Stan, die bij de voorlaatste test 15 van de 16 vragen op Sander inzette, speelde nu alles op Firebas. Daarmee werd de finale in een keer een stuk minder spannend, aangezien Firebas 'gewoon' doorging met het inzetten op Sander. Overigens was Firebas ook de winnaar geweest als Stan wel alles op Sander had gezet (o.b.v. de voorgaande test).
- Tijdens de voorlaatste executie zaten alle drie de kandidaten op Sander als mol. Stan had zijn vrijstelling lang gespaard (al sinds de mandjesopdracht), en zette hem op het juiste moment in (zonder vrijstelling was hij degene geweest die hier was afgevallen). Firebas benutte zijn 2 jokers. Zygobas gaf aan dat hij zijn jokers liever spaarde voor de finale. Deze gok pakte echter verkeerd uit: doordat Firebas wél gebruik maakte van zijn joker (wellicht voelde hij al aankomen dat er weer een zwarte vrijstelling ging komen voor de finale?), viel Zygobas af, ondanks dat hij alle vragen goed had beantwoord. Als Zygobas hier zijn jokers had gebruikt, had hij (hoogstwaarschijnlijk) gewonnen.


Graag lees ik nog jullie verhalen en tactieken. Niet alleen van de mol, de winnaar en de verliezer, maar ook van alle andere deelnemers. Wat was de tactiek, en waarom werkte die (niet)? Waarom zat je op Sander als mol, of juist niet?

Uiteraard wil ik ook nog even alle deelnemers (ook alle eerdere afvallers!) bedanken voor jullie deelname en jullie inzet. Ik heb me weer vermaakt, hopelijk jullie ook!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2016 22:49 
 
Hardtraxx Veteran

Bedankt weer :thumbsup:

Had voorafgaand aan deze editie niet verwacht alweer te winnen. Ik speelde nu een stuk minder op tactisch vlak dan vorige keer en hield bijvoorbeeld ook geen molboekje bij, hetgeen me de vorige keer juist zo geholpen heeft.

Ik heb voornamelijk gedurende het spel gespreid op Stefan, Sander en Zygobas geloof ik, de rest van de deelnemers heb ik weinig aandacht geschonken ( Davey nog een keer de mol? neh. Een nieuwkomer in het spel? waarschijnlijk niet ). Stefan was volgens mij ook degene die ik als antwoord op de laatste vraag van de test noemde voordat hij zelf door diezelfde test het spel moest verlaten. Op dat punt had ik Zygobas ook al afgestreept wegens diens veel te fanatieke ( en tevens correcte ) toenaderingen bij de opdracht van het reizen in NY en het raadsel met de mutsen/hoeden. Sander bleef vervolgens als enige echte mogelijkheid over waardoor ik rustig alles op hem heb ingezet de laatste drie testen.

Toch was ik absoluut niet zeker dat ik zou winnen, ik had verwacht dat iedereen wel op Sander zou zitten ( klopt dus achteraf ook ). Ik kon me niet voorstellen dat iemand mij als mol zou hebben ( twee plusbedragen bij de doolhofopdracht, halloooo? ). Dus heb ik op het eind nog wat wanhoopspogingen gedaan om toch een mol te lijken. Het woord beginnen met een C, niet echt bevorderlijk voor de uiteindelijke score natuurlijk. Tot mijn verbazing blijkt Stan gehapt te hebben, wat de overwinning nog net iets zoeter doet smaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2016 23:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bouke bedankt voor de organisatie, het zat weer prima in elkaar!

Voor de meelezers, hier is mijn verhaal:
Dit was dus mijn eerste deelname, ik had van tevoren nooit gedacht zo ver te komen, vandaar dat ik ook geen Mol wilde zijn. In het begin was het een beetje aftasten. Het was toen nog onmogelijk om te weten wie de Mol was, dus heb ik gekeken naar de redelijke opties. Davey was vorig jaar de Mol, ik verwachte hem geen tweede jaar op rij. Firetrap had een sneaky tactiek door zich voor te doen als Mol, om zo de finale te winnen. Dit jaar zou hij die tactiek weer kunnen gebruiken, maar dan als echte Mol. Zenda had ook de finale bereikt en leek me ook een goede optie.

Mijn tactiek was dus bij de executies 50/50 op Firetrap en Zenda zetten. Deze bleek vrij succesvol. Tot mijn verbazing kwam ik steeds rondes verder en besloot ik mijn tactiek te houden, tot één van deze twee zou afvallen. Helaas is dit nooit gebeurt :lol:

Mijn vrijstelling heb ik zo lang mogelijk bewaard, dit bleek een goede zet te zijn. Maar nu stond ik dus in de finale met mijn twee potentiële mollen. Zelf heb ik me totaal niet als Mol gedragen, bij veel opdrachten heb ik fanatiek naar de juiste antwoorden gezocht en redelijk wat geld verdiend, dus de anderen zouden mij niet als Mol verdenken. 50/50 was dus geen optie meer.

Bas en Sander gedroegen zich beiden niet echt verdacht. Ze hielden zich allebei een beetje op de achtergrond. Dat deed Sander vorig jaar ook al, voor Bas was dit nieuw. Zou hij dan de Mol zijn? Bij de woordpyramide gooit hij zonder overleg een volgorde in het topic (met zichzelf als eerste) en begint hij het woord met de C. Ja, hij is de Mol.

Bij de laatste executie zet ik alles op Bas. En zo sta ik met lege handen :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2016 13:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hele tijd op Rody gezeten, maar toch ook op Stan en Sander ingezet. Laatste test voor het eerst alles op Sander, geen jokers ingezet aangezien ik die wilde sparen voor de finale :cry:

Stefan was (net als ik waarschijnlijk) veel te fanatiek en kon ik dus vrij snel afschrijven. Ik heb ook bij iedere test bijgehouden hoeveel vragen ik goed zou hebben gehad als persoon X de mol was. Bij Firebas kwam ik steeds rond de 5 uit en toch ging ik door, waardoor ik hem ook vrij snel heb kunnen afschrijven.

Erg leuk om mee te hebben gedaan, bedankt iedereen en Bouke in het bijzonder :D

Ik ben na volgend weekend weer terug in Nederland, zal dan ook m'n molboekje (nouja... molboek) uploaden als er mensen interesse hebben :)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic