Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 22:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Afbeelding

Na twee succesvolle eerdere edities (in 2012 en in 2015) is het weer tijd voor een nieuwe ronde van Wie is de Mol: Hardtraxx. Een forumspel gebaseerd op het gelijknamige tv-programma. Voor degenen die het programma niet kennen, in het kort komt het hier op neer:

- Er zijn 10 deelnemers, die opdrachten uitvoeren. Afhankelijk van hoe goed de verschillende opdrachten voltooid worden, kan er (virtueel) geld verdiend worden.
- Een van de 10 deelnemers is echter een mol. Deze wordt door de organisatie (willekeurig) gekozen. Het doel van de mol is juist om zo weinig mogelijk geld in de pot te hebben. De kandidaten moeten proberen om de mol te ontmaskeren.
- Na elke 2 opdrachten moeten alle kandidaten individueel een test maken. In deze test wordt de kennis van de kandidaten met betrekking tot de mol getoetst. Degene die deze test het slechtste maakt, valt af, totdat er nog 3 kandidaten over zijn (de uiteindelijke winnaar, de verliezer en de mol, die nooit afvalt).
- Gaandeweg kunnen deelnemers ook individuele 'prijzen' verdienen. Ten eerste zijn er jokers. Als je een joker hebt verdiend, kun je deze inzetten tijdens het maken van een test. 1 van de vragen die je fout beantwoord hebt, wordt dan goed gerekend. Soms kun je ook een foute testvraag tegenkomen; dit werkt het tegenovergestelde als een joker. Als je deze prijs 'wint', wordt bij je eerstvolgende executietest een goed antwoord fout gerekend. Daarnaast komen er af en toe ook vrijstellingen in het spel: als je deze inzet tijdens een test, ga je sowieso door naar de volgende ronde. En tenslotte kan er sporadisch een zwarte vrijstelling in het spel verschijnen; als deze tijdens een test ingezet wordt, verliezen alle ingezette jokers en vrijstellingen (dus van alle deelnemers) hun kracht. Je mag zelf kiezen bij welke executie je je verdiende jokers of (zwarte) vrijstelling inzet. Enige uitzondering hierop is dat je tijdens de allerlaatste (finale)test geen gewone vrijstelling meer mag gebruiken.

Het eindbedrag in de pot zal invloed hebben op de prijs die de uiteindelijke winnaar krijgt, dus probeer echt voor een hoge pot te gaan. Bij nagenoeg iedere opdracht zijn psychologie en tactiek de belangrijkste elementen, alhoewel dat bij sommige opdrachten duidelijker zal zijn dan bij andere. Tenslotte wil ik nog even credits geven aan Firetrap, ten eerste voor het idee, en ten tweede voor de banner bovenin de post die ik schaamteloos gekopieerd heb :) .

De deelnemers:

Username: Zenda
Echte naam: Sander
Leeftijd: 21
Woonplaats: Waspik (Noord-Brabant)
Mol

Username: Firetrap
Echte naam: Bas (Firebas)
Leeftijd: 25
Woonplaats: Doetinchem (Gelderland)
Winnaar

Username: Chroman
Echte naam: Stan
Leeftijd: 20
Woonplaats: Heesch (Noord-Brabant)
Verliezer

Uitgeschakeld:

Username: Lenny
Echte naam: Linnar
Leeftijd: 21
Woonplaats: Amstelveen (Noord-Holland)

Username: Patrickjeb
Echte naam: Patrick
Leeftijd: 23
Woonplaats: Maurik (Gelderland)

Username: Jordi
Echte naam: Jordi
Leeftijd: 22
Woonplaats: Winschoten (Groningen)

Username: Magnetron
Echte naam: Aron
Leeftijd: 20
Woonplaats: Sint Nicolaasga (Friesland)

Username: Daveytl
Echte naam: Davey
Leeftijd: 24
Woonplaats: Aalten (Gelderland)

Username: Steffnov
Echte naam: Stefan
Leeftijd: 24
Woonplaats: Enschede (Overijssel)

Username: MeneerEend
Echte naam: Rody
Leeftijd: 19
Woonplaats: Kloosterzande (Zeeland)

Username: Zygoma
Echte naam: Bas (Zygobas)
Leeftijd: 22
Woonplaats: Zaandam (Noord-Holland)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 22:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ingeschreven, vet dat je dit weer wilt doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 23:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Ingeschreven, vet dat je dit weer wilt doen :)

Slimme zet hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 23:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Steffnov schreef:
Ingeschreven, vet dat je dit weer wilt doen :)

Slimme zet hoor

And so it begins :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 23:14 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Aangemeld, kijken of ik nog een treetje hoger kan komen dan vorig jaar :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 23:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hoop dat ik weer mee kan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 09:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ingeschreven, lijkt me lachen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 11:39 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ook weer ingeschreven natuurlijk :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 15:06 
 
Hardtraxx Veteran

Jajajajaja
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 20:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De jokers zijn er al uit, dus het gaat goed met de aanmeldingen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 19:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Ik hoop dat ik weer mee kan doen.

doe maar niet :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2016 19:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Iemand er bezwaar tegen als we de inschrijving morgen gewoon dichtgooien? We hebben eigenlijk al wel 10 leuke deelnemers nu.
Ik laat hem morgen nog even open aangezien niet iedereen in het weekend op HT kijkt, maar als er geen nieuwe inschrijvingen komen stel ik voor dat we morgenavond gewoon beginnen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2016 19:37 
 
Hardtraxx Veteran

Bouke schreef:
Iemand er bezwaar tegen als we de inschrijving morgen gewoon dichtgooien? We hebben eigenlijk al wel 10 leuke deelnemers nu.
Ik laat hem morgen nog even open aangezien niet iedereen in het weekend op HT kijkt, maar als er geen nieuwe inschrijvingen komen stel ik voor dat we morgenavond gewoon beginnen :)


Aan jou de keuze, maar als je je deelnemers al hebt gekozen... Waarom niet? ;P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 21:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Goedenavond, beste deelnemers!
De derde editie van Wie is de Mol: Hardtraxx staat op het punt van beginnen. Nog even een paar kleine huishoudelijke mededelingen:

• Als je uitgeschakeld wordt, speel dan aub geen informatie over je test of over andere zaken die het spel beïnvloeden door aan andere kandidaten.
• Ik heb wat minder vrije tijd dan tijdens de vorige editie, dus de communicatie (vanuit mijn kant) zal voornamelijk ’s avonds en in de weekenden gebeuren.
• Ik zal voornamelijk tijd besparen op de executies; deze zullen vaak dezelfde vragen bevatten (dan hoef ik niet steeds een verhaaltje te verzinnen voorafgaand aan iedere opdracht :whistle: )
• Ik ga er deze editie geen hints instoppen die je kunnen helpen bij het ontmaskeren van de mol.
• Ik zal na het posten van dit bericht een Whatsappgroep aanmaken met alle deelnemers.
• Even voor jullie beeldvorming; de maximale prijs ligt bij de meeste opdrachten tussen de 500 en de 1000 (virtuele) euro's.
• Net zoals 'in het echt' kunnen individuele prijzen ook als ruilmiddel gebruikt worden. Dan verwacht ik van zowel de ontvanger als de verstuurder een berichtje.

Dat gezegd hebbende, wil ik iedereen veel plezier en succes wensen!

Afbeelding

We verzamelen zoals gewoonlijk op Schiphol. Vol verwachting kijk ik naar de draaideuren om te zien welke Hardtraxxers er dit jaar een poging doen om de mol te ontmaskeren.

De eerste vroege vogel is Daveytl, kortweg Davey. De 24-jarige Aaltenaar wist vorig jaar als mol de pot laag te houden. Kan hij zijn ervaring als mol gebruiken om de mol van deze editie te ontmaskeren, of doet hij er dit jaar juist nog een extra schepje bovenop om de pot nóg leger te krijgen?

Luttele minuten daarna zien we Chroman verschijnen, een 20-jarige jongeman uit Heesch die luistert naar de naam Stan. Na de vorige editie trouw te hebben gevolgd, heeft hij de kunst wellicht kunnen afkijken van anderen. Met zijn gevoel voor timing zit het in ieder geval wel goed; doordat Stan als tweede arriveert, heeft hij zijn eerste joker al te pakken. Nu maar hopen dat hij niet de mol is, anders heeft zo'n joker weinig waarde..

Onze derde deelnemer, Lenny aka Linnar, is 21 jaren jong en komt uit Amstelveen. Vorig jaar moest hij al in een vroeg stadium het strijdtoneel verlaten. Heeft hij van zijn fouten geleerd? Of is hij deze editie bij voorbaat al verzekerd van een plekje in de finale?

De enige Friese deelnemer luistert naar de naam Aron, maar is op Hardtraxx vooral bekend als Magnetron. Het is niet de eerste keer in zijn 21 levensjaren dat hij vanuit Sint Nicolaasga naar Schiphol reist; vorig jaar kreeg hij echter last van tunnelvisie. Hopelijk heeft hij zijn tactiek wat bijgeschaafd. Of misschien hoeft hij tijdens deze editie wel helemaal geen executies te maken..

Ook de vijfde deelnemer is een oude bekende. Jordi, al 21 jaar woonachtig in Winschoten, was vorig jaar de ongelukkige eerste afvaller, en zal ongetwijfeld uit zijn op revanche. Revanche kan echter op verschillende manieren; gaat hij er dit jaar met het eindbedrag vandoor, of gaat hij proberen om de kandidaten te dwarsbomen?

De zesde binnenkomer is de 24-jarige Stefan uit Enschede, ofwel Steffnov. Hardtraxx' Mister Hardcore moest vorig jaar het spel verlaten met een vrijstelling op zak. Die is dit jaar helaas niet meer geldig, maar wellicht is het wel een belangrijke les geweest. Of misschien heeft hij tijdens deze editie wel helemaal geen vrijstellingen nodig..

De zevende deelnemer, Zenda, is 21 jaar oud, komt uit Waspik en wordt ook wel Sander genoemd. Vorig jaar kwam hij met een verrassende tactiek net tekort voor de eindzege. Hij heeft al aangegeven dat hij dit jaar een treetje hoger wil komen. Moet hij hiervoor zijn strategie nog een beetje bijschaven, of telt 'de mol' ook als een treetje hoger?

De achtste deelnemer is waarschijnlijk de grote onbekende. De 19-jarige Rody uit Kloosterzande is sinds ruim een jaar op dit forum geregistreerd als MeneerEend. Misschien kan hij juist gebruik maken van zijn (relatieve) onbekendheid door tunnelvisie te vermijden, alhoewel het voor een mol natuurlijk ook wel een handig voordeel is..

De negende deelnemer is 24 jaar oud, komt uit Doetinchem en luistert naar de naam Bas. De deelnemers van vorig jaar worden nog wel eens schreeuwend wakker als de naam Firetrap horen, nadat hij vorig jaar nagenoeg iedereen om de tuin leidde en zo de zege kon grijpen. Ook nu begint zijn spel weer goed; door als negende op Schiphol aan te komen, begint hij het spel alvast met een joker op zak. Zou Bas weer dezelfde tactiek gebruiken? Of kan hij juist gebruik maken van het feit dat mensen hem nu juist minder snel zullen verdenken?

De tiende deelnemer is 23 jaar en woont in het Gelderse Maurik. Patrickjeb, afgekort Patrick, deed ook de afgelopen twee edities al mee. Toen lukte het hem niet om de mol te ontmaskeren; zou het hem dit keer wel lukken? Of misschien hoeft hij deze keer wel helemaal niemand te ontmaskeren..

Nu we de groep compleet hebben, zijn we klaar om te vertrekken. Toch? Nee, toch niet. Er is namelijk nog een elfde deelnemer. Wie? Dat zoeken jullie zelf uit..

Afbeelding

Opdracht 1

Jullie gaan proberen te achterhalen wie de 11e deelnemer is. Dit doen jullie door het stellen van Ja/Nee vragen. Jullie krijgen 10 vragen; daarna wil ik van jullie het antwoord (als jullie het al eerder weten hoef je de 10 vragen uiteraard niet vol te maken). Als jullie met het goede antwoord komen, verdienen jullie 500 euro. Indien jullie fout raden (je krijgt maar 1 poging), sluiten jullie de eerste opdracht met lege handen af en wint deze 11e persoon een joker. De deadline voor iedere vraag is 48 uur (dus 2 dagen nadat ik heb geantwoord, wil ik een nieuwe vraag in dit topic zien). Maak vragen die je wilt stellen dikgedrukt; je kunt dus ook dit topic gebruiken om suggesties te doen of te overleggen, zolang je niet dikgedrukt post. De enige limiet die aan de vragen zit, is dat ik ze met Ja of Nee moet kunnen beantwoorden (dus geen open vragen). Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 23:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zit de beginletter van deze member in de eerste helft van het alfabet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2016 23:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

1. Nee
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 00:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heeft deze member meer dan 2000 posts op deze site?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 00:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

2. Ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 12:31 
 
Hardtraxx Elite

Shit, weer te laat met inschrijven :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 12:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Shit, weer te laat met inschrijven :cry:


Nee niet te laat, Bouke heeft de inschrijfdatum plotseling met 5 dagen vervroegd :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 12:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je hebt 5 dagen de tijd gehad, als je niet minstens eenmaal in de 5 dagen op Hardtraxx kijkt is het sowieso niet zo handig om mee te doen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heeft deze member zich vóór 2013 hier geregistreerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 18:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

3. Ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 22:17 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Heeft deze member zich vóór 2011 hier geregistreerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 22:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

4. Nee
1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic