Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2017 22:27 
 
Hardtraxx Newbie

Als je toevallig bij Zorgcollectief FNV/Menzis zit met je zorgverzekering kun je deze maand gratis gehoorbescherming op maat krijgen t.w.v. €149,-!

https://www.fnvmenzis.nl/collectief-voo ... ng-op-maat
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2017 16:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het bewaarzakje geval van mijn elacin is kapot gegaan, iemand enig idee of je ergens ene nieuwe kan kopen?
Op de website van zowel elacin of schonenberg horen heb je ze niet. Of iemand andere tips waar ik het in kan bewaren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2017 00:05 
 
Hardtraxx Newbie

Koen schreef:
Het bewaarzakje geval van mijn elacin is kapot gegaan, iemand enig idee of je ergens ene nieuwe kan kopen?
Op de website van zowel elacin of schonenberg horen heb je ze niet. Of iemand andere tips waar ik het in kan bewaren?

Een vriend van me bewaart ze in een tandenstokerdoosje, maar misschien moet je Schoonenberg gewoon even een belletje geven, er moet vast wel iets te regelen zijn.

Ik heb zelf sinds een paar maanden de elacin (tegenwoordig ProActiv Customized Professional by elacin) met ER25 filter, voor het eerst gebruikt op Qlimax en ze bevallen zeer goed.
Daarvoor heb ik de ER15 filters gehad maar dat setje ben ik helaas verloren (gelukkig pas na ruim 3 jaar en aangeraden wordt om ze elke 4 jaar te vervangen).
In de tussentijd heb ik verschillende merken universele doppen gebruikt maar er gaat wat mij betreft niets boven op maat gemaakt, universele doppen gaan bij mij na verloop van tijd altijd irriteren (denk aan jeuk in je oor etc.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2017 18:24 
 
Hardtraxxer

Iemand hier die meer ervaring heeft met zowel de ProActiv Music Customized (€110) en ProActiv Music Customized Professional (€160) van Schoonenberg? Deze twee soorten dus: https://www.schoonenberg.nl/gehoorbesch ... pen/muziek.

Heb me in de winkel laten voorlichten, waarbij volgens dat vrouwtje het enige verschil was dat je de bij de Professional (van €160) de filters kon verwisselen en bij de normale Music Customized (van €110) niet. Verder zouden de doppen exact hetzelfde zijn.
Aangezien ik toch graag minimaal 20db demping wil, uiteindelijk de doppen van 110,- genomen omdat het wisselen van filter dan toch niet nodig is.
Nu zie ik echter in het meegeleverde boekje staan dat de doppen van 110,- bij hoge geluidsfrequenties 27db dempen, bij het middenstuk 22db en het lage 19db. Bij de Professional ligt dat overal op 21db.

Dan krijg je bij die doppen van €110,- toch juist dat het geluid vervormd voor je gevoel, i.p.v. een mooie vlakke demping? Mocht dat zo zijn, lekkere voorlichting bij Schoonenberg :/ Iemand die er hier meer over weet? De informatie uit de winkel kun je namelijk ook niet vertrouwen blijkbaar :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2017 16:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Svennn schreef:
Iemand hier die meer ervaring heeft met zowel de ProActiv Music Customized (€110) en ProActiv Music Customized Professional (€160) van Schoonenberg? Deze twee soorten dus: https://www.schoonenberg.nl/gehoorbesch ... pen/muziek.

Heb me in de winkel laten voorlichten, waarbij volgens dat vrouwtje het enige verschil was dat je de bij de Professional (van €160) de filters kon verwisselen en bij de normale Music Customized (van €110) niet. Verder zouden de doppen exact hetzelfde zijn.
Aangezien ik toch graag minimaal 20db demping wil, uiteindelijk de doppen van 110,- genomen omdat het wisselen van filter dan toch niet nodig is.
Nu zie ik echter in het meegeleverde boekje staan dat de doppen van 110,- bij hoge geluidsfrequenties 27db dempen, bij het middenstuk 22db en het lage 19db. Bij de Professional ligt dat overal op 21db.

Dan krijg je bij die doppen van €110,- toch juist dat het geluid vervormd voor je gevoel, i.p.v. een mooie vlakke demping? Mocht dat zo zijn, lekkere voorlichting bij Schoonenberg :/ Iemand die er hier meer over weet? De informatie uit de winkel kun je namelijk ook niet vertrouwen blijkbaar :x


Slechte voorlichting inderdaad. Die van 160,- zullen dan een vlak filter hebben (in ieder geval bij Beter Horen, dus geen idee hoe dit bij Schoonenberg zit) waardoor de muziek niet vervormd. Die van 110,- zit een ander (goedkoper) filter in waardoor op verschillende frequenties anders wordt gedempt, en dus de muziek vervormd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2017 00:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb ze van noizezz, 20eu als ik me niet vergis. Prima kwaliteit, als je een setje dempers van 10eu erbij koopt heb je eigenlijk 2 setjes (4maten: S, M, L & XL) :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2017 11:54 
 
Artiest

Hey!

Ik zag een aanbieding voorbij komen op facebook van Ears4u. Die staan voglende week op dancefair en kun je met een redelijke korting gehoorbescherming laten aanmeten. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

http://www.ears4u.nl/news/df2017
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2017 16:04 
 
Hardtraxxer

Afgelopen vrijdag de ProActiv Music Customized van €110,- voor het eerst gebruikt op een feest, wat een rampzalige oordoppen zeg. Muziek was nauwelijks te verstaan, net of je op 50 meter afstand van een schuurfeest staat waar je voornamelijk de bas in de verte hoort en verder niks. Zou je die doppen de hele avond inhouden, verpest het echt je avond. Genieten van de muziek zat er in ieder geval niet in met die dingen.

Vanwege de slechte voorlichting in de winkel mocht ik ze tegen bijbetaling laten omruilen voor de Professional van 160,- , hopelijk bevallen die beter :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 11:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Svennn schreef:
Afgelopen vrijdag de ProActiv Music Customized van €110,- voor het eerst gebruikt op een feest, wat een rampzalige oordoppen zeg. Muziek was nauwelijks te verstaan, net of je op 50 meter afstand van een schuurfeest staat waar je voornamelijk de bas in de verte hoort en verder niks. Zou je die doppen de hele avond inhouden, verpest het echt je avond. Genieten van de muziek zat er in ieder geval niet in met die dingen.

Vanwege de slechte voorlichting in de winkel mocht ik ze tegen bijbetaling laten omruilen voor de Professional van 160,- , hopelijk bevallen die beter :x


Er zit een -25dB filter in, je oren moeten er aan wennen dus zeker als je ze net in hebt lijkt het alsof je niks hoort.
Het ligt er ook aan waar je staat en hoe groot de locatie is. Feesten als Hard Bass, Defqon, Q-Base loop ik zelf met -16dB. Kleine discotheken loop ik met -23dB. Wat aangeraden wordt is dat je je doppen in doet voordat je de herrie in gaat, dus het beste is als je buiten in de rij staat te wachten en pas uit doet als je weer naar buiten gaat.
Ik sta eigenlijk altijd wel ergens voor aan, dan vind ik soms -16dB nog iets te veel door laten waardoor je alsnog een lichte ruis na afloop hebt.
Het is met net wat je zelf prettig vind, ik loop er nu 7 jaar mee en draag ze zelf als ik op een zaterdag de kroeg in ga :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 13:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat Ivey zegt inderdaad. Het klinkt alsof je vind dat je oordoppen teveel dempen wat ten koste gaat van je beleving. De professional zijn met verwisselbare filters, dus ik zou eens een wat lagere filter proberen. Ik heb zelf ook die van 25 en 15 dB demping en draag vooral die van 15, omdat ik 25 ook teveel vind dempen. Verder zou ik ze ook gewoon eens een uurtje inhouden. In het begin is het namelijk nogal wennen, maar na een uur heb ik meestal niet eens meer door dat ik ze in heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 15:34 
 
Hardtraxxer

Ging me eigenlijk vooral om de kwaliteit van het filter. Gebruikte hiervoor al een paar jaar Green Noizezz, die hadden een goede vlakke demping en na 10 minuten had je al niet meer door dat je ze in had.
Deze ProActiv Music Customized hebben geen filter wat voor muziek gemaakt is, maar hebben puur een filter om geluid tegen te houden. Dat laatste lukte dus iets te aardig, ook een gesprek voeren was niet te doen. De ProActiv Music Customized Professional hebben wel een filter wat ontworpen is om de geluidskwaliteit te behouden, heb deze toevallig vanmiddag laten aanmeten. Hopelijk bevallen die beter.

Wel een vraagje, want hoe doe jullie dat met die twee filters? Zijn het de Elacin ER15 en ER25 waar jullie het over hebben? Kun je die zelf vervangen, of hebben jullie 2 x 160,- betaald zodat je zowel de doppen van -16dB als -23dB hebt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 15:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ah duidelijk! Die ProActiv Music Customized Professional zijn inderdaad wel puur voor muziek gemaakt. Filters kan je er gewoon los bijbestellen en zelf in- en uithalen (voor +- 30 euro per stuk). Zijn inderdaad de Elacin ER15 en ER25.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2017 20:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Naad schreef:
Ah duidelijk! Die ProActiv Music Customized Professional zijn inderdaad wel puur voor muziek gemaakt. Filters kan je er gewoon los bijbestellen en zelf in- en uithalen (voor +- 30 euro per stuk). Zijn inderdaad de Elacin ER15 en ER25.


Dit^

Ik heb toevallig een tweede paar omdat ik mijn eerste set kwijt was en met het aankoopbewijs (ben verzekerd) niet kon aan laten meten. Heb er toen voor gekozen om andere filters er in te zetten. Maar ze zijn makkelijk zelf te vervangen. Heb zelfs nog een paar liggen waar -40dB in zit, die gebruikte ik voor werk en slaap ermee met weekend festivals. Ideaal moet ik zeggen als je rustig wil slapen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2017 01:17 
 
Hardtraxx Newbie

Damn mijn lieftallige moeder heeft mijn pro active doppen meegewassen... kunnen ze hier tegen??
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2017 09:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Peterpinguin schreef:
Damn mijn lieftallige moeder heeft mijn pro active doppen meegewassen... kunnen ze hier tegen??


Bij mij ook een keer gebeurt, even goed laten drogen. Vertrouw je het niet zou je langs kunnen gaan bij de winkel waar je ze vandaan hebt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2017 15:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ivey Jones schreef:
Peterpinguin schreef:
Damn mijn lieftallige moeder heeft mijn pro active doppen meegewassen... kunnen ze hier tegen??


Bij mij ook een keer gebeurt, even goed laten drogen. Vertrouw je het niet zou je langs kunnen gaan bij de winkel waar je ze vandaan hebt :thumbup:


Je kan iig bij Schoonenberg ze gratis laten testen of ze nog goed dempen en nergens 'lekken'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 10:28 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Gisteren mijn gehoorbescherming binnengekregen van Ears4U, -15db. Zitten perfect, alleen de volgende vraag: "ga ik ze verzekeren?" Iemand suggesties of ervaringen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 13:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als de verzekering ook een nieuw paar dekt wanneer je ze kwijt speelt zou ik de verzekering nemen. Na een half jaartje/een jaar ben je ze 'kwijt' en heb je er een 2de paar bij. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 21:06 
 
Hardtraxxer

Ik zit er al een tijdje aan te denken om ook oordoppen te gaan gebruiken. Na een feest heb ik 50/50 van de keren een piep in de oren, wat voor 80% de volgende dag alweer weg is. Maar wil toch graag me oren "verzekeren" en gewoon geen risico lopen.
Is het ook zo dat met (goeie) oordoppen de muziek ook beter/mooier is? Door met name de ruis oid eruit te filteren?

Heb een paar pagina's terug gelezen en vele van jullie hebben dure ProActiv Music Customized Professional of iets van die richting wat al gauw in de buurt komt van €150. Om eerlijk te zijn vind ik dit momenteel iets te veel van het goeie.
Wat zijn kwalitatief goeie en duurzame, maar niet al te dure oordoppen? Zag ook meerdere keren Green Noizezz langskomen, is dit wat? (deze?; https://www.bol.com/nl/p/noizezz-green- ... ypedsearch ) Of wordt dat een gevalletje goedkoop is duurkoop?
En hoe zit het met demping qua decibel? is dit voor iedere een eigen voorkeur? of is -15 a -18 nog te weinig en -30 weer te veel?
I know a lot of vragen :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 21:59 
 
Hardtraxxer

Neem de Green Noizezz, maar dan een iets andere versie. Deze: https://www.oogvoororen.nl/webshop/prod ... green.html .
Voor het geld hele prima universele oordoppen, door de 4 maten die je erbij krijgt zitten ze ook altijd prima. Qua demping mag je die van 24dB zeker hebben. Doordat ze universeel zijn zullen ze de 24dB nooit helemaal halen lijkt me, maar dan houd je alsnog een prima demping over. Heb ze zelf 2 jaar gedragen, bevielen goed :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2017 16:13 
 
Hardtraxxer

En zijn deze doppen voor de demping? Of filteren ze ook de muziek waardoor je het fijner/duidelijker hoort?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2017 18:12 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik heb een oudere variant, aangezien ze alle producten hebben hernoemd denk ik dat ze overeenkomen met de NOIZEZZ Premium music strong. Ik vind zelf dat je door deze doppen alles duidelijker hoort! Draag ze nu ook 2 jaar en ben er heel tevreden over (: Deze hebben een iets sterkere/andere demping dan de groene variant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2017 22:20 
 
Hardtraxxer

HSlovah schreef:
En zijn deze doppen voor de demping? Of filteren ze ook de muziek waardoor je het fijner/duidelijker hoort?

Een vlakke demping dus geluidskwaliteit blijft prima, ook praten met elkaar is nog goed mogelijk. Voor het geld wat je kwijt bent zeker een poging waard ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2017 22:40 
 
Hardtraxxer

Morgen komen de Noizezz Green Premium al binnen, dit weekend maar eens uitproberen. Voor die 20 euro vond ik, ook mede door jullie positieve berichten, het de moeite zeker wel waard. Ben Benieuwd!

In het begin zal het wel even wennen zijn zeker? Ga dan proberen ze gewoon hele avond in te houden en ook al een half uur a een uur voor het feest de doppen in te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:02 
 
Hardtraxx Veteran

HSlovah schreef:
Morgen komen de Noizezz Green Premium al binnen, dit weekend maar eens uitproberen. Voor die 20 euro vond ik, ook mede door jullie positieve berichten, het de moeite zeker wel waard. Ben Benieuwd!

In het begin zal het wel even wennen zijn zeker? Ga dan proberen ze gewoon hele avond in te houden en ook al een half uur a een uur voor het feest de doppen in te doen.


Dat is misschien wat vroeg want je hoort dan heel weinig meer gewoon buiten ;) Als je in de rij staat doe je ze in en met het 2e nummer heb je waarschijnlijk al niet meer door dat je ze in hebt.

Tip: haal ze er niet steeds uit, je oren moeten dan zowel weer aan het geluid wennen als dat je ze in hebt.
Vorige  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen