Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2012 12:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo, ik weet niet of hier al een topic voor is maar ik heb de eerste 2 paginas doorgelezen en heb niks kunnen vinden, dus bij deze.
Ik heb nu al een aantal maandjes mijn studiootje, maar het probleem is: Ik heb schuine wanden.
Hier even een paar foto's en een met paint (slecht) getekende 3D tekening.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De rode punt is de plaats waar ik zit;)

Ik weet niet precies of dit nou invloed heeft op het geluid, zo ja:
Wat kan ik er aan doen, basstraps? Akoestiek platen?

Groetjess
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2012 13:36 
 
Hardtraxx Addict

Het is denk ik ook al beter als je precies in het midden gaat zitten. Dan heb je aan beide kanten we dezelfde reflectie.

Of basstraps en platen verstandig zijn durf ik niet te zeggen (in de zin van dat het het geld waard is voor de ruimte waar je in zit)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2012 13:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik zou juist op de korte zijde gaan zitten in t midden, ietsje van de muur af, dan heeft de bas het meeste ruimte om te ontwikkelen toch (?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2012 17:05 
 
Hardtraxxer

Zet je studio in het midden van je kamer, dan is je akoestiek al 10x beter.
Verder zou je kunnen kijken waar jij je spullen het beste neer zou kunnen zetten. Je bed achter je studio bijvoorbeeld, zo worden geluidsgolven via je schuine dak opgevangen, en is de diffusie gelijkmatiger verdeeld over rechts en links.

Zo heb ik mijn kamer ook staan, studio in het midden, bed er achter, en de rest er tussen in (ik heb ook een schuin dak).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2012 18:39 
 
Hardtraxxer

wat wil je precies verbeteren aan je geluid?
als je reflecties wil tegengaan zal akoestisch schuim helpen en idd in het midden van de muur gaan zitten (beide oren dezelfde reflecties)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2012 20:50 
 
Hardtraxx Addict

SMH schreef:
Ik denk niet dat akoestisch schuim noodzakelijk is. Gewoon elk geluid controleren en afmixen met goede headphones, ik mix mijn tracks ook altijd af met mijn headphones, werkt geweldig imo :)


Ik zou echt niet mixen met headphones. Wil je fatsoenlijk afmixen moet je dat ding sowieso al hard zetten wat slecht is voor je oren. Tevens denk ik niet dat afmixen op een headphone echt een goed beeld geeft. Tuurlijk kun je ook je headphones leren, maar ik zou het nooit iemand aanraden.
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner