Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2014 20:02 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Update:

Microfoon-droom wordt werkelijkheid! Alleen welke zal ik nemen? Mijn laptop heeft vele USB poortjes, maar slechts één jack poort waar dus koptelefoon en microfoon beide dan in moeten. Kortom microfoon moet in jack ingang of USB poort passen. Budget is ongeveer €70.

Tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2014 20:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De Devine PRO-USB1 misschien?
Vriendin van mij is er zeer tevreden mee. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2014 20:35 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Laud schreef:
De Devine PRO-USB1 misschien?
Vriendin van mij is er zeer tevreden mee. ;)


:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 09:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

+ een popfilter en je bent klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 16:55 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Oke thanks jongens! Ik denk dat dat hem gaat worden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2014 22:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey Iris, ik heb je een privé bericht gestuurd over een vocal aanvraag, doe je die nog steeds of wacht je op je nieuwe microfoon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 04:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Je weet dat je beter een mengpaneel + microfoon met XLR kan kopen toch? Krijg je veel betere kwaliteit binnen dan via een microfoon die via jack gaat. Via jack voor die prijs krijg je meer het idee dat je met iemand online aan het gamen bent, zo klinkt de stem dan.

Daarbij moet je met microfoons heel erg opletten of je een dynamische of condensator microfoon gebruikt.
Dynamische worden vooral gebruikt voor optredens e.d. omdat deze niet zo veel frequenties kan opnemen als een condensator maar dat merk je door de rest van de instrumenten toch niet. Daarom, omdat zo'n microfoon daar vaak licht is voor ingesteld, en vooral als je een onder de 70 euro koopt, krijg je vaak veel achtergrond ruis. En als je dat weg wil krijgen moet je toch een flinke denoiser kennen. En zelfs dat garandeerd geen zuiverheid omdat dat je stem ook weer aanpast.

Als je echt een zuivere stem wil opnemen zou ik een condensatormicrofoon gebruiken die via een XLR naar een mengpaneel gaat. En de opneemruimte zo veel isoleren als mogelijk is (Gordijnen, piepschuim, weet ik het) Deze zijn wel duurder maar daar heb je uiteindelijk veel meer kwaliteit uit. Specifiek een Grootmembraan-condensatormicrofoon.

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSH ... fferSearch

Hier staan er wat tussen, je ziet al dat ze wel duurder zijn, maar geven geheid betere kwaliteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 10:18 
 
Hardtraxxer

Ik zou ook zeker gaan voor een XLR Microfoon via een mengpaneel/externe geluidskaart.. Als je weet van je zelf wat voor kwaliteit je kan zingen, zou ik het niet gaan verpesten door een jack microfoon te gebruiken :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 11:21 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hm..

Ik heb geen mengpaneel.. En die mic waar ik nu een oogje op heb is usb en dus geen jack :). Ik denk ook dat die kwaliteit minder is. Heb wel een goed geïsoleerde ruimte! M'n ma geeft zangles en we hebben een kamer die zegmaar los staat van het huis volledig geïsoleerd. Dubbele muren enzo :P. De dingetjes die op soundcloud staan van mij nu heb ik gewoon op m'n slaapkamer ingezongen. Stom eigenlijk :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 14:51 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Even quoten van Bax-shop.nl:

Citaat:
De Devine PRO-USB1 microfoon is een ware plug-and-play microfoon voor iedereen die vocalen of instrumenten wenst op te nemen. Het is daarom de ideale keuze voor iedereen die regelmatig iets opneemt en vervolgens post op Soundcloud, YouTube of andere media. Dankzij de USB-aansluiting en de ingebouwde audio interface hoeft u zich geen zorgen te maken over allerlei randapparatuur, want die heeft u niet nodig. Inpluggen, installeren en alles staat klaar voor uw opname.


Dit is dus prima. De meeste geluidskaarten gaan ook via usb, dus dat maakt geen drol uit. Voor de prijs van €65,- is het helemaal goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 17:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat maakt het nog steeds niet beter dan een Grootmembraan condensatormicrofoon die via XLR gaat. Die geven de beste kwaliteit. Je zal ook altijd dit soort microfoons in een studio zien staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 17:30 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dat maakt het nog steeds niet beter dan een Grootmembraan condensatormicrofoon die via XLR gaat. Die geven de beste kwaliteit. Je zal ook altijd dit soort microfoons in een studio zien staan.


Dit wordt haar eertse microfoon en ze wil deze kopen, dat een XLR microfoon beter is dat is zeker waar, maar daar gaat het hier niet om.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 17:38 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Je weet dat je beter een mengpaneel + microfoon met XLR kan kopen toch? Krijg je veel betere kwaliteit binnen dan via een microfoon die via jack gaat. Via jack voor die prijs krijg je meer het idee dat je met iemand online aan het gamen bent, zo klinkt de stem dan.

Daarbij moet je met microfoons heel erg opletten of je een dynamische of condensator microfoon gebruikt.
Dynamische worden vooral gebruikt voor optredens e.d. omdat deze niet zo veel frequenties kan opnemen als een condensator maar dat merk je door de rest van de instrumenten toch niet. Daarom, omdat zo'n microfoon daar vaak licht is voor ingesteld, en vooral als je een onder de 70 euro koopt, krijg je vaak veel achtergrond ruis. En als je dat weg wil krijgen moet je toch een flinke denoiser kennen. En zelfs dat garandeerd geen zuiverheid omdat dat je stem ook weer aanpast.

Als je echt een zuivere stem wil opnemen zou ik een condensatormicrofoon gebruiken die via een XLR naar een mengpaneel gaat. En de opneemruimte zo veel isoleren als mogelijk is (Gordijnen, piepschuim, weet ik het) Deze zijn wel duurder maar daar heb je uiteindelijk veel meer kwaliteit uit. Specifiek een Grootmembraan-condensatormicrofoon.

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSH ... fferSearch

Hier staan er wat tussen, je ziet al dat ze wel duurder zijn, maar geven geheid betere kwaliteit.


Inderdaad alleen ipv condensator is een buizenmicrofoon ook aan te raden. Ik gebruik liever een buizen (gemini II) dan een condensator (neuman u78a).

Mengpaneel moet ook geen goedkope rommel zijn want dan klinkt het alsnog niet zo als het hoort. Je kunt voor thuis goedkoop gebruiken om snel te doen, maar uiteindelijk toch in een studio opnemen. Je kunt ook doorsparen voor een betere kwaliteit mic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 17:55 
 
Hardtraxxer

soundstreamer schreef:

Dutch (Belgium) > Sofie > BanHu Vocals :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2014 18:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Broken Balance schreef:
.....
Mengpaneel moet ook geen goedkope rommel zijn want dan klinkt het alsnog niet zo als het hoort. Je kunt voor thuis goedkoop gebruiken om snel te doen, maar uiteindelijk toch in een studio opnemen. Je kunt ook doorsparen voor een betere kwaliteit mic.


Klopt, je kan dan beter je mic meteen op je geluidskaart/interface aansluiten dan een goedkope mengpaneel ertussen. Maar voor de thuis opnames is zo'n usb microfoon altijd beter als niks ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2014 18:45 
 
Hardtraxxer

Wat voor vocals gebruiken jullie voor raw tracks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2014 19:01 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

EvilNoize schreef:
Wat voor vocals gebruiken jullie voor raw tracks?


Dood en verdef, schreeuwende wijven enzo.

Nee geen idee, ik maak nooit raw tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 02:39 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

EvilNoize schreef:
Wat voor vocals gebruiken jullie voor raw tracks?


Een lieve stem die een duistere tekst zingt/spreekt volgens een betrouwbare bron.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 20:04 
 
Hardtraxx Addict

EvilNoize schreef:
Wat voor vocals gebruiken jullie voor raw tracks?


Pak gewoon jij vindt passen bij je track. Snap niet echt wat je met deze vraag wilt bereiken
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 21:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

EvilNoize schreef:
Wat voor vocals gebruiken jullie voor raw tracks?


Luister maar naar Gunz For Hire - The Massacre :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 22:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

EvilNoize schreef:
Wat voor vocals gebruiken jullie voor raw tracks?



Ik hoop ooit vocals te krijgen zoals Frequencerz - Hollow of Gunz For Hire - Sorrow. Als ik daaraan zou komen zou ik die zeker weten boven al het andere kiezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 22:24 
 
Hardtraxxer

Goede vocals vinden is altijd zo'n hel en ik dacht dat jullie misschien tips zouden hebben om ze te vinden maar ik zie dat jullie dezelfde problemen hebben haha. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 22:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

EvilNoize schreef:
Goede vocals vinden is altijd zo'n hel en ik dacht dat jullie misschien tips zouden hebben om ze te vinden maar ik zie dat jullie dezelfde problemen hebben haha. :D


Dat is het moeilijkste van alles ja. Met Raw dan. Met euphoric vind ik het iets makkelijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 20:05 
 



Iemand enig idee waar ik deze sample kan vinden? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 22:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:


Iemand enig idee waar ik deze sample kan vinden? :P


http://www.youtube-mp3.org/nl gewoon youtube vid downloaden
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner