Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2012 01:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik heb een vraagje over cubase 5,
als ik een kanaal selecteer en ik druk op z, dan word het geslecteerde kanaal groot en de andere kanalen klein,
alleen word het ene kanaal veel te groot, en de andere kanalen veel te klein, kan ik ergens bepalen hoe groot ik de kanalen maak of gaat dat niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2012 11:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

wildenberg schreef:
ik heb een vraagje over cubase 5,
als ik een kanaal selecteer en ik druk op z, dan word het geslecteerde kanaal groot en de andere kanalen klein,
alleen word het ene kanaal veel te groot, en de andere kanalen veel te klein, kan ik ergens bepalen hoe groot ik de kanalen maak of gaat dat niet?

Je kunt ze zelf verkleinen door op de grens van het kanaal te klikken (vasthouden) en te verslepen, zoals je normaal ook vensters vergroot en verkleind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 15:37 
 
Hardtraxx Newbie

InQontrol09 schreef:
Ik heb Cubase Studio 4.. Probleem is dat ik niet in de piano roll kan komen, zie het nergens staan :$




je moet eerst Draw doen in je playlist en dan op t onderste balkje klikken in die Draw die je gemaakt heb
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 16:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ahahaha mooie vent dat je bent.. Reageren op een post van 3 jaar geleden
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2013 16:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hebben de CMC controllers een erg grote toegevoegde waarde?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2013 20:37 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo ik ben jesse ben nieuw op deze site,
Nou ben ik sinds kort overgestapt van FL-studio naar Cubase en ben ik een beetje bezig met het maken van me eigen hardstyle kick daarbij gebruik ik voornamelijk drumazon en een midi-keyboard.
Alleen het probleem is als ik in drumazon de internal sequencer uitzet zodat ik de kick in de piano roll van Cubase zou moeten horen gebeurd er dus helemaal niks.
Op geen enkele noot hoor ik een drum kick of iets in die richting.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden? Zo ja hoe hebben jullie dit dan opgelost?

Alvast bedankt!

Mvg jesse
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2013 19:39 
 
Hardtraxx Newbie

Heeft er iemand een idee hoe ik het geluid van Cubase zelf kan opnemen in een nieuwe audio track?

Input routing moet dus stereo out zijn, maar ik kan alleen stereo in selecteren.
Output routing zet ik dan op No bus.



Minuut 8.06 wordt het voorgedaan maar dit kan ik dus niet kiezen.
Ik heb Cubase 6 LE.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2013 09:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Slckaer schreef:
Heeft er iemand een idee hoe ik het geluid van Cubase zelf kan opnemen in een nieuwe audio track?

Input routing moet dus stereo out zijn, maar ik kan alleen stereo in selecteren.
Output routing zet ik dan op No bus.



Minuut 8.06 wordt het voorgedaan maar dit kan ik dus niet kiezen.
Ik heb Cubase 6 LE.

Je moet eerst idd je output op No bus zetten en daarna kun je je input op Stereo Out zetten.
Moet in die volgorde, en dan moet het lukken
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2013 09:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jesse123 schreef:
Hallo ik ben jesse ben nieuw op deze site,
Nou ben ik sinds kort overgestapt van FL-studio naar Cubase en ben ik een beetje bezig met het maken van me eigen hardstyle kick daarbij gebruik ik voornamelijk drumazon en een midi-keyboard.
Alleen het probleem is als ik in drumazon de internal sequencer uitzet zodat ik de kick in de piano roll van Cubase zou moeten horen gebeurd er dus helemaal niks.
Op geen enkele noot hoor ik een drum kick of iets in die richting.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden? Zo ja hoe hebben jullie dit dan opgelost?

Alvast bedankt!

Mvg jesse

Volgens mij staat die op C1, en het kan zijn dat jou midi keyboard staat ingesteld op hogere octaven...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2013 19:05 
 
Hardtraxx Newbie

@Sanderson

Ik krijg dus niet de optie om Stereo out te kiezen na het selecteren van no bus op de output
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2013 13:55 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb de oplossing gevonden:

File -> export -> audio mixdown

Onder Import into project vink: Audio track aan

Nu krijg je meteen een audio track in Cubase en heb je het geƫxporteerd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2013 14:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Slckaer schreef:
Ik heb de oplossing gevonden:

File -> export -> audio mixdown

Onder Import into project vink: Audio track aan

Nu krijg je meteen een audio track in Cubase en heb je het geƫxporteerd

klopt, maar duurt langer en je export nu ook daadwerkelijk een audiofile.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 20:15 
 
Hardtraxxer

Gisteren heb ik de kick tutorial van Audiofreq bekeken. Nu werkt hij in logic, en bij het maken van zijn kick zag ik dat je in logic erg veel effecten in de chain achter elkaar kunt plaatsen en dat je bij cubase maar plek hebt voor 8 effecten. Kun je daar een langere chain van maken, of moet je na die 8 effecten je audiotrack bouncen om zo verder te werken? Of kun je beter je effecten als sends gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2013 23:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

soundstreamer schreef:
Gisteren heb ik de kick tutorial van Audiofreq bekeken. Nu werkt hij in logic, en bij het maken van zijn kick zag ik dat je in logic erg veel effecten in de chain achter elkaar kunt plaatsen en dat je bij cubase maar plek hebt voor 8 effecten. Kun je daar een langere chain van maken, of moet je na die 8 effecten je audiotrack bouncen om zo verder te werken? Of kun je beter je effecten als sends gebruiken?


Als je een FX channel toevoegd, en de output van je kick naar die FX channel route, heb je er weer 8.
En zo kun je even door gaan :thumbup:

Routen doe je in de mixer. boven in..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2013 21:21 
 
Hardtraxxer

Stigmata schreef:
soundstreamer schreef:
Gisteren heb ik de kick tutorial van Audiofreq bekeken. Nu werkt hij in logic, en bij het maken van zijn kick zag ik dat je in logic erg veel effecten in de chain achter elkaar kunt plaatsen en dat je bij cubase maar plek hebt voor 8 effecten. Kun je daar een langere chain van maken, of moet je na die 8 effecten je audiotrack bouncen om zo verder te werken? Of kun je beter je effecten als sends gebruiken?


Als je een FX channel toevoegd, en de output van je kick naar die FX channel route, heb je er weer 8.
En zo kun je even door gaan :thumbup:

Routen doe je in de mixer. boven in..


Oke, bedankt :) scheelt een hoop werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2013 15:20 
 
Hardtraxx Newbie

Slckaer schreef:
@Sanderson

Ik krijg dus niet de optie om Stereo out te kiezen na het selecteren van no bus op de output


1. Stereo Out naar No Bus
2. Stereo In naar Outputs - Stereo Out... :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe kan ik LIVE audio opnemen? Dus zoals je hieronder op de afbeelding ziet, als ik mijn arrangement tot nu toe afspeel, dat ik dan eronder in een audiotrack opneem wat er afgespeeld is, zodat ik het bv. mijn cpu kan besparen...

Afbeelding

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 23:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hard Society schreef:
Hoe kan ik LIVE audio opnemen? Dus zoals je hieronder op de afbeelding ziet, als ik mijn arrangement tot nu toe afspeel, dat ik dan eronder in een audiotrack opneem wat er afgespeeld is, zodat ik het bv. mijn cpu kan besparen...

Afbeelding

:thumbup:

Heb je de volledige versie of niet? zo ja dan een audio kanaal maken > output kanaal op niets zetten zodat je op je input kanaal je output signal kan zetten en tadaa klaar. en heb je niet de volledige versie dan kan dit niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2013 22:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Uiteraard heb ik de volledige versie! Ga het proberen! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 11:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik sta op het punt Cubase Elements 7 aan te schaffen. Zeker omdat ik er zulke goeie verhalen over lees. Ik ben een beginnede producer dus ik vroeg me af of ik hiermee dan een goeie aankoop heb. Heeft iemand misschien wat advies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 15:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jarva schreef:
Ik sta op het punt Cubase Elements 7 aan te schaffen. Zeker omdat ik er zulke goeie verhalen over lees. Ik ben een beginnede producer dus ik vroeg me af of ik hiermee dan een goeie aankoop heb. Heeft iemand misschien wat advies?


Is lastig om daar tips op te geven. het namelijk wat je als producer fijn vind, dat moet je doen.
Voorbeeldje, ik ben helemaal hopeloos verliefd op de mastering sectie van Studio One 2.
Alleen vind ik het arrangeren weer hopeloos.

Ander puntje van kritiek zijn de mogelijkheden in cubase 7 elements. Je kunt bv maar 28 VST- instrumenten draaien. Da's voor mij, niet genoeg. Elements is een uit geklede versie, plain and simple..
Ik persoonlijk zou snel tegen de opgelegeden limieten aan zitten. Hou daar rekening mee zou ik zeggen.

Succes!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 16:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
Jarva schreef:
Ik sta op het punt Cubase Elements 7 aan te schaffen. Zeker omdat ik er zulke goeie verhalen over lees. Ik ben een beginnede producer dus ik vroeg me af of ik hiermee dan een goeie aankoop heb. Heeft iemand misschien wat advies?


Is lastig om daar tips op te geven. het namelijk wat je als producer fijn vind, dat moet je doen.
Voorbeeldje, ik ben helemaal hopeloos verliefd op de mastering sectie van Studio One 2.
Alleen vind ik het arrangeren weer hopeloos.

Ander puntje van kritiek zijn de mogelijkheden in cubase 7 elements. Je kunt bv maar 28 VST- instrumenten draaien. Da's voor mij, niet genoeg. Elements is een uit geklede versie, plain and simple..
Ik persoonlijk zou snel tegen de opgelegeden limieten aan zitten. Hou daar rekening mee zou ik zeggen.

Succes!!

zijn dat 28 instrumenten of 28 lagen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 16:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sanderson schreef:
zijn dat 28 instrumenten of 28 lagen?


Instrumenten. Voor alle details, kun je da fact-sheet van cubase ff googlen natuurlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2016 14:35 
 

Hier het volgende probleem, iedere keer als ik een file probeer op te slaan komt er cpu Overload te zijn iemand die weet wat het is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2016 09:13 
 

Tharec schreef:
Hier het volgende probleem, iedere keer als ik een file probeer op te slaan komt er cpu Overload te zijn iemand die weet wat het is?



Je processor is overbelast.
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner