Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2011 22:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
Doolittle schreef:
Draidy schreef:
zou je de link van die tut eens door willen sturen?

het is dan wel hardstyle, ben zelf meer van de hardcore maar het lijkt er wel een beetje op

:lol:


Ik denk dat hij de manier bedoelt hoe het in elkaar zit

:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 01:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zie hier veel vragen voor kicks!
Wil best een tutorial maken, maar weet iemand goede capture software (liefst gratis natuurlijk) voor apple!?

Ik maak mijn kicks meestal zo:
Fat EQ
Channel EQ
CamelPhat

Dan krijg je dit (low quality preview uiteraard ;) );

Daar boorduur ik dan op voort tot dat ik een lekkere sound krijg.
Maar dit maak ik met 3 vst's 1 layer.
Als iemand verdere uitleg wil heur ik het wel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 01:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Clip distortion is zeker handig. Maar voor deze heb ik toevallig CamelPhat gebruikt. Resultaat ben ik zeker niet ontevreden over.
CD gebruik ik meer voor na dat ik een kick gemaakt heb, om 'm te tweaken en een extra rauw randje te geven. Maar ik kan op een rauwe sample zoveel meer met één CP dan met een of meerdere CD's ;)

-edit- bovenstaande sample is ter illustratie van hoe IK een heb kick gemaakt. Er zijn 1000en manieren. Deze vind ik het fijnst. De sample is 128kbps mono 68kbps stereo, dus verwacht er niet te veel van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 01:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het zit 'm in de pieken. Channel EQ is vele malen accurater (Q 100, zo uit mijn hoofd) en Fat veel minder (Q 10). Maar doordat de Channel zoveel accurater is laat hij meer 'ruis' door. En zoals op de site waar ik het plaatje vandaan heb beschreven staat, kun je met een Fat EQ 2 highshelves en 2 lowshelves maken, iets wat niet kan met Channel EQ.
Ook schijnt het beter te zijn voor mastering, dan plugins als van Sony Oxford. Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Blauw = Fat
Aquarel = Channel
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 01:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Best netjes! alleen zou ik 'm eerst samplen voor dat ik 'm zou pitchen.
Omdat je distortion is afgesteld op frequenties, gaat je kick minder mooi klinken als je 'm pitcht. Als je dus een mooie frequentie samplet en daarna pitcht, zul je het effect van de distortion meenemen in je pitch ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 01:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ehrrm...
Nou, als je naar jou pitch kick luistert, hoor je een aantal toonhoogten.
toonhoogte 1 klinkt redelijk, tail is wat geschaafd.
toonhoogte 2 klinkt goed, tail is lekker tov de punch
toonhoogte 3 klinkt minder, tail is uitgerekt en komt niet tot zijn recht.

Je samplet dus toonhoogte 2, haalt de punch eraf en pitcht 'm. Zo behoud je de goede klank van je kick tijdens het pitchen.

Ik stel overigens voor dat we deze hele discussie verplaatsen naar:
hier
Omdat we het nu over pitchen hebben, net al over EQ.
Heb dat topic ooit gemaakt met in het achterhoofd dat de meeste vragen niet met een eenduidig antwoord op te lossen zijn. Distortion heeft weer te maken met EQ, eq heeft weer te maken ... etc etc
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 02:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mannonymous, ik ben wel benieuwd hoeveel inserts jij gemiddeld nodig hebt voor het maken van een kick in Logic? Aangezien je met zo weinig inserts al een redelijk resultaat hebt..

Ik zelf ben met kicks namelijk echt een chaoot xd Ik heb voor mn basis (waar mn tail, sub, en een deel van de punch inzit) vaak ongeveer al zo'n 20/25 inserts staan, waardoor ik het wel naar een bus moet sturen :P In totaal meestal een layer of 3/4
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 10:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Mannonymous, ik ben wel benieuwd hoeveel inserts jij gemiddeld nodig hebt voor het maken van een kick in Logic? Aangezien je met zo weinig inserts al een redelijk resultaat hebt..

Ik zelf ben met kicks namelijk echt een chaoot xd Ik heb voor mn basis (waar mn tail, sub, en een deel van de punch inzit) vaak ongeveer al zo'n 20/25 inserts staan, waardoor ik het wel naar een bus moet sturen :P In totaal meestal een layer of 3/4

3 :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 15:11 
 
Hardtraxxer

Is dat mogelijk :lol:

Ik gebruik wel 30 inserts, waarvan 24 eq's zijn,
en dan zit de punch er nog geeneens bij. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2011 01:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

MRN schreef:
Is dat mogelijk :lol:

Ik gebruik wel 30 inserts, waarvan 24 eq's zijn,
en dan zit de punch er nog geeneens bij. xd

Sampletje staat hier boven...
Dat is de kick die ik kan maken met 3 inserts, daarna bouw ik natuurlijk wel verder ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2011 21:35 
 
Hardtraxx Newbie

http://www38.zippyshare.com/v/53712944/file.html

Distortion is nog te crunchy xD maar dat is voornamelijk ohmnicide quadrafuzz en filterbank
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:44 
 
Hardtraxxer

MRN schreef:
Is dat mogelijk :lol:

Ik gebruik wel 30 inserts, waarvan 24 eq's zijn,
en dan zit de punch er nog geeneens bij. xd


teh fcuk?! Waarom zoveel? Zelf wil ik altijd zo snel mogelijk een hardstyle geluid eruit hebben XD Misschien moet ik daar eens mee kappen en het rustig opbouwen tot een kick. Kan je uitleggen waarom je zoveel lagen gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:45 
 
Hardtraxxer

eXitium schreef:
http://www38.zippyshare.com/v/53712944/file.html

Distortion is nog te crunchy xD maar dat is voornamelijk ohmnicide quadrafuzz en filterbank



zoem zoem zoem zoem xd

Vind je Ohmicide fijn werken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:47 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Ik weet al wat ik fout had gedaan waarom die zo slecht klonk, ik had hem bij samplen niet op G gezet waar ie op is gemaakt >.< . Hij klinkt nu al wat beter, wat meer geeq'ed. Heeft me paar uur gekost.



Hey Cruelty! Vind 'm erg fijn klinken! Hoor alleen bij de lage punch een iets van een soort zoem. Verder, PROPS! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 23:04 
 
Hardtraxxer

Nebuto schreef:
MRN schreef:
Is dat mogelijk :lol:

Ik gebruik wel 30 inserts, waarvan 24 eq's zijn,
en dan zit de punch er nog geeneens bij. xd


teh fcuk?! Waarom zoveel? Zelf wil ik altijd zo snel mogelijk een hardstyle geluid eruit hebben XD Misschien moet ik daar eens mee kappen en het rustig opbouwen tot een kick. Kan je uitleggen waarom je zoveel lagen gebruikt?


Met zoveel lagen heb je ook zo veel mogelijk controle over je kick, je kan precies aanpassen wat jij wilt aanpassen etc. De meesten van jullie werken met de filters van de distortions, ik doe dat via eq's.
Daarnaast vind ik het heel prettig werken, het is ook leuk om een kick te maken, verdomd moeilijk, maar het eindresultaat na al die uren die je er in hebt gestopt mag er wezen. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2011 15:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

MRN schreef:
Nebuto schreef:
MRN schreef:
Is dat mogelijk :lol:

Ik gebruik wel 30 inserts, waarvan 24 eq's zijn,
en dan zit de punch er nog geeneens bij. xd


teh fcuk?! Waarom zoveel? Zelf wil ik altijd zo snel mogelijk een hardstyle geluid eruit hebben XD Misschien moet ik daar eens mee kappen en het rustig opbouwen tot een kick. Kan je uitleggen waarom je zoveel lagen gebruikt?


Met zoveel lagen heb je ook zo veel mogelijk controle over je kick, je kan precies aanpassen wat jij wilt aanpassen etc. De meesten van jullie werken met de filters van de distortions, ik doe dat via eq's.
Daarnaast vind ik het heel prettig werken, het is ook leuk om een kick te maken, verdomd moeilijk, maar het eindresultaat na al die uren die je er in hebt gestopt mag er wezen. :D

Heb je ook een voorbeeldje? Ben best benieuwd naar hoe je kick dan klinkt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2011 17:59 
 
Hardtraxxer

Ben net bezig met de punch, ik zal binnenkort wel even wat uploaden. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 14:15 
 
Hardtraxxer

Hier is een kick die ik vorige maand had gemaakt.

Let niet op de afmix, het is even snel gedaan in 10 mins.
Ik heb het alleen even snel gepitched in Cubase, vandaar dat hij wat korter is als hij hoog pitcht.


Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2011 14:26 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

MRN schreef:
Hier is een kick die ik vorige maand had gemaakt.

Let niet op de afmix, het is even snel gedaan in 10 mins.
Ik heb het alleen even snel gepitched in Cubase, vandaar dat hij wat korter is als hij hoog pitcht.




klinkt wel goed zit lekker veel kracht in deze kick. ik zou nog wat tweaken tot hij nog net iets beter klinkt en dat heb je al best een lekkere kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 23:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@MRN voor 30 plug ins valt 't me n beetje tegen... Wel leuk hoor, maar het heeft me net een te groot 'stuiterbal' effect..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 00:07 
 
Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
@MRN voor 30 plug ins valt 't me n beetje tegen... Wel leuk hoor, maar het heeft me net een te groot 'stuiterbal' effect..


Haha ja dat komt vooral omdat de bassline begint op de hoge B, de grondtoon staat op de 6e tel.

Daarnaast leer je geen goede kicks maken in een paar dagen, dat duurt wel eem. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor degenen die Ohmicide willen aanschaffen, now is the time;

Citaat:
Ohm Force
20% Christmas discount applicable on ALL our products until 2011-12-31 11:59pm!
Coupon to use: OHMBOYZ-CHRISTMAS-ALBUM http://bit.ly/RKzV0
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 17:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

MRN schreef:
Mannonymous schreef:
@MRN voor 30 plug ins valt 't me n beetje tegen... Wel leuk hoor, maar het heeft me net een te groot 'stuiterbal' effect..


Haha ja dat komt vooral omdat de bassline begint op de hoge B, de grondtoon staat op de 6e tel.

Daarnaast leer je geen goede kicks maken in een paar dagen, dat duurt wel eem. :D

Ja, maar waarom dan gelijk zoveel plugins gebruiken? Is nergens voor nodig. Zodra je goed leert omgaan met plugins kun je meer gaan gebruiken. Maar als jij er 30 gebruikt en dit er uit krijgt (met alle respect hoor, daar niet van) snap ik niet wat je met al die plug ins doet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2011 02:21 
 
Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
MRN schreef:
Mannonymous schreef:
@MRN voor 30 plug ins valt 't me n beetje tegen... Wel leuk hoor, maar het heeft me net een te groot 'stuiterbal' effect..


Haha ja dat komt vooral omdat de bassline begint op de hoge B, de grondtoon staat op de 6e tel.

Daarnaast leer je geen goede kicks maken in een paar dagen, dat duurt wel eem. :D

Ja, maar waarom dan gelijk zoveel plugins gebruiken? Is nergens voor nodig. Zodra je goed leert omgaan met plugins kun je meer gaan gebruiken. Maar als jij er 30 gebruikt en dit er uit krijgt (met alle respect hoor, daar niet van) snap ik niet wat je met al die plug ins doet...


Eq-en....?
Je wavevorm op orde krijgen?
Resonante tonen weg eq-en?
Ik gebruik 6 of 7 distortion plugins die maar een klein beetje distorten, de rest met eq's.

Dat jij toevallig zo weinig plugins gebruikt en heel zwaar distort is jouw manier, ik doe juist het tegenovergestelde.
Onze technieken verschillen heel veel, dus eigenlijk kan je onze kicks qua techniek nauwelijks vergelijken.

Daarnaast vind ik dit wel een heel erg aanvallende comment, slaat nergens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2011 16:10 
 
Hardtraxxer

Hier, een oud project met de kick die ik eerder liet horen.


afgezien van de punch is dit exact dezelfde kick.

Groot verschil he?
Volgens mij denk je dat het een 'stuiterbal' kick is, omdat de pitch bij de 'Aliens' preview begint op B.
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner