Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2016 21:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ JellyBean schreef:
Na een lange periode niets geproduceerd te hebben, kreeg ik ineens zin om een remix te maken van de nieuwe Headhunterz track. Deze keer wat nieuwe master technieken toegepast, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.


Luister nu op redelijk slechten kleine boxjes, maar het lijkt alsof je synth wat hard staat in verhouding met de rest. Op deze kutboxjes lijkt je percussie en kick er door weggedrukt te worden. Zal ook nog even luisteren wanneer ik m'n koptelefoon of monitors ter beschikking heb :)


Ik een jaar na dato toch maar eens de mastering gedaan van deze track. Niet helemaal 100% tevreden met het eindresultaat, had hem nog wat willen polijsten qua sounddesign aangezien ik daar een stukje verder weer mee ben, maar helaas geen projectfile meer, alleen een wav :( Over de mastering was ik zelf wel weer tevreden, aangezien dit de 1e keer is dat ik dat zelf doe :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2016 12:58 
 
Hardtraxxer

@Rawbin Klinkt wel lekker, diep en hard eigenlijk, niks meer aan toe te voegen :D

Ik ben zelf ook bezig geweest met wat dingetjes.

Fouter kan het eigenlijk niet maar had toch gewoon zin om het te maken :$
Ben het zelf nog niet 100% eens met de melodie maar ik hoor graag jullie tips.


En ik heb tijdje terug nog geprobeerd een soort trance te maken, ik vind 'm zelf wel aardig gelukt maar hoor graag jullie feedback om nog het een en het ander te verbeteren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2016 11:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@rickv Sound klinken allemaal wel goed, alleen is je opbouw van de trance track niet helemaal zoals je zou verwachten als je hem luistert :P

Ben zelf de afgelopen tijd weer bezig geweest met future bass:

https://clyp.it/ykc14bhc
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2016 11:10 
 
Hardtraxx Newbie

The Venator schreef:
Revalex schreef:
Ventrue: Steekt prima in elkaar. Misschien kan je wat meer variatie brengen in de tweede drop. Dan blijft het wat interessanter. :)

Iemand hier misschien feedback op?


Lekkere melodie! Je synth vind ik ook erg gaaf, alleen is hij wat rommelig afgemixt. Er zit nogal wat ruis in waardoor het niet helemaal lekker door komt.
Vind je basslijn wat 'braaf' maar wel lekker clean.


Zelf ben ik bezig met een remix voor Ember Island - Need You (met m'n deep/future house alias)



Aan de afmix en dan vooral het laag heb ik nog niet veel gedaan, dus het klinkt nog wat plat etc.


Mooi werk!

Vind het erg professioneel klinken! Met deze vocals kun je zulke mooie breakdowns maken, zoveel mogelijkheden:D

Ik zie wel dat het al een tijd geleden is, is de track inmiddels af?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2016 11:20 
 
Hardtraxx Newbie

RickV schreef:
@Rawbin Klinkt wel lekker, diep en hard eigenlijk, niks meer aan toe te voegen :D

Ik ben zelf ook bezig geweest met wat dingetjes.

Fouter kan het eigenlijk niet maar had toch gewoon zin om het te maken :$
Ben het zelf nog niet 100% eens met de melodie maar ik hoor graag jullie tips.


En ik heb tijdje terug nog geprobeerd een soort trance te maken, ik vind 'm zelf wel aardig gelukt maar hoor graag jullie feedback om nog het een en het ander te verbeteren :)


Kwaliteitsspul haha, vooral je happy hardcore is echt lachen, ik snap dat het nog geen final is en ik luister op m'n oordoppen (shame I know) maar hoort je kick niet ietsies harder?

Je trance is echt trance to the max, zo herkenbaar!

Ikzelf produceer sinds 10 maanden zo'n beetje, wist niet dat ik "iets" had met muziek totdat ik naar mijn eerste Hardstyle feestje ging, man man man sinds die dag verliefd op digitale producties, en na veel luiseren werd ik nieuwsgierig en heeft het zich ontfermd tot een hobby waar ik steeds meer tijd in steek.

Hieronder een oude snippet van een hele tijd terug,


verder met deze source niks meer gedaan, momenteel wel bezig aan een track compleet gebaseerd op dezelfde bassline, dat wordt overigens een track met meerdere genre's waaronder een onbekend genre en een stukje hardstyle, het is nog LANG niet wat het moet zijn maar preview is hier te zien:




En uiteraard mijn eerste track ooit, was er toen vol lof van maar als ik het nu hoor waren er toch een hoop dingen die ik heel anders gedaan had:


Ik heb niet echt gezocht naar het "voorstel" topic dus ik doe het een soort van hierzo.

Groetjes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2016 23:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Hayway: Tof stukje muziek die Mechanic zeg. Krijg echt een subground gevoel erbij :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2016 09:38 
 
Hardtraxx Newbie

Rawbin schreef:
@Hayway: Tof stukje muziek die Mechanic zeg. Krijg echt een subground gevoel erbij :D


Thanks man! Ding is dat ik pas verder wil met Mechanic als ik wat toe-rijkendere skills heb. Wil daar alles uithalen wat er uit te halen valt! Vet om te horen dat je 'm tof vind :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2016 01:14 
 
Hardtraxxer

@Hayway Dat is een zeer mooi stukje subground, zeker verder uitwerken als je de skills verzameld heb.
Over je feedback op mijn stukjes, die kick staat idd wel erg zacht ja, thanks.

@Re-Vamp Leuk idee en die combi met dat hardstyle stuk, alleen die melodie loopt idd nog niet heel lekker door (vooral die eerste). Verder klinken de meeste sounds al prima eigenlijk.

Ik kwam zelf dit stukje weer eens tegen van mezelf van een tijd terug en wil die denk ik wat verder gaan uitwerken/tweaken nog.
Hoor graag jullie tips :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2017 17:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RickV schreef:
Ik kwam zelf dit stukje weer eens tegen van mezelf van een tijd terug en wil die denk ik wat verder gaan uitwerken/tweaken nog.
Hoor graag jullie tips :)



Waar wil je dit stuk voor gaan gebruiken? Als een soort intro voor een mix of playlist ofzo? Vraag me een beetje af welke richting je hier mee op wilt. :P Over het algemeen zet je er een goede sfeer mee neer en alles klinkt ook vol. Ik vind wel dat die 'eindknal' wel heel plots met hoog volume komt...

Re-vamp schreef:
Durf ik bijna niet meer mijn 2,5 uur werk brouwsel te droppen :lol:
Zeer zeker nog wat EQ nodig, en de melo moet wat aangepast worden:



Dit vind ik wel leuk! De melodie sound en de melodie lijn lieten me in eerste instantie een beetje denken aan de headhunterz house. Ik vind het goed dat je veel verschillende sounds in de mid intro gebruikt. De melodie is misschien wat te vrolijk, maar ik moet ook wel zeggen dat dat een beetje de kracht van de track is. Het past vooral goed binnen het hardstyle stuk. Ik vind alleen die bell sound die je hoort in de overgang van hardstyle naar house wat teveel naar een bekende preset ofzo klinken?

Just curious: heb je het hardstyle stukje ook al eens uitgeprobeerd met zon 'EDM meets hardstyle (hardhouse ofzo?)'' kick op een iets lager bpm ofzo?

RickV schreef:
En ik heb tijdje terug nog geprobeerd een soort trance te maken, ik vind 'm zelf wel aardig gelukt maar hoor graag jullie feedback om nog het een en het ander te verbeteren


Ik vind de opbouw wel goed, maar wat me opvalt is dat overal de melodie enigzins herhaalt wordt. Wellicht zou je nog wat variatie hierop kunnen toevoegen in de opbouw e.d.. Ook zou ik zelf nog wat hoger gepitchte plucks toevoegen op degene die er nu zitten in het tweede deel van je opbouw om zo wat meer variatie/emotie te brengen. Ten slotte zou ik meer reverb zetten op de snares in je break :thumbup: Verder is de basis van de plaat wel gewoon goed, lekker catchy :thumbsup:

Laatst ben ik eens begonnen met een poging tot trance maken, en ik moet zeggen dat dit me goed beviel. Ook kreeg ik op mijn eerste productie wel goede feedback. Ik heb daarom de trance producties doorgezet! Gezien ik vanuit het gewone eigen producties topic naar hier werd doorverwezen zou ik graag om feedback op de volgende tracks willen vragen.

Track 1. Idee was om een wat meer zomerse track te maken met trance invloeden:


Track 2. Een, naar mijn idee, tpyische trance track met een melodie/structuur gebaseerd op enkele akkoorden:


Track 3. Een trance track waarmee ik een wat meer 'old-school' feeling heb proberen neer te zetten. Denk een beetje aan de trance omstreeks het jaar 2000 ^^


Track 4. Track waarbij ik dacht '80s meets trance'. Bij deze track wilde ik mezelf uitdagen om alles met 1 synth te maken (namelijk UVI Energy). Dit is ook gelukt. Enkel de riser voor de climax + de percussie is van andere synths.


Ik heb nog wat meer tracks op de plank liggen, maar die bewaar ik nog even zodat ik eerst deze feedback ten harte kan nemen en zodat ik ook weer feedback op jullie tracks kan geven :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2017 22:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
Je eerste track is vals


Hej, thx voor je opmerking! Ik heb het project nog eens geopend en het blijkt inderdaad dat de bass en de pads/akkoorden niet helemaal overeenkomen met de melodie... Dat moet ik dus nog gaan aanpakken! Of is dit niet waar je op doelt?

Heb je overigens nog verder feedback op het nummer an sich? (Of een van de andere tracks?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2017 23:14 
 
Hardtraxxer

Dit topic maar eens nieuw leven inblazen, iemand feedback/suggesties?

https://clyp.it/mos5seoy
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2017 09:37 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:

beetje house

Klinkt best lekker, mag tussendoor alleen wel iets meer variatie in.


DJ JellyBean schreef:
Dit topic maar eens nieuw leven inblazen, iemand feedback/suggesties?

https://clyp.it/mos5seoy

Cruelty schreef:
Een baslijn toevoegen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2017 18:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@Cruelty, Heerlijk funky disco sfeertje, geeft wel een oldschool gevoel. Zoals Sjaakie zegt, iets meer variatie in de beat, zo'n fade out-in doet het opzich wel leuk, misschien wat meer spelen met de drums en af en toe de kick 2 tellen stil vind ik wel lekker. Ik zou ook wat vocalen toevoegen, 1 heel simpel kort vocaaltje kan al wonderen doen, beetje scratchen en wat haperingen erin doet het goed. Zoiets als Daft Punk - Around the World of Roger Sanchez - Another Chance.

@DJ Jellybean, Sounds klinken mooi en strak, ben verder niet echt thuis in dit genre, maar in de opbouw zou ik bij 0.40 seconden wat meer met de drums en de kicks gaan doen qua opbouw, ze komen voor mijn gevoel net wat te laat in de opbouw naar de climax. Verder mis ik zoals Sjaakie en Cruelty al aangeven een Baslijn in de climax. Volgens mij mag er echt wel zo'n blazende baslijn in zitten.

@Apex, ik zie alleen je eerste track nog, zoals terecht wordt gemeld is de track vals. Wellicht zijn een aantal instrumenten geptiched/genotched van elkaar af? Verder klinken je sounds wel tof, alleen komen sommige nog niet lekker door, vooraal goed afmixen en EQ'en doet een hoop.

Zelf na een lange tijd weer eens wat gemaakt en een wat oude projectje er bij gegooid. Kunnen jullie mij vertellen welk genre dit ongeveer nou precies is? ik heb zelf het idee dat het nog iets te Houserig is voor Techno?
Let btw niet op de gratis Soundcloud kwaliteit.

Deze track moet ik nog afwerken en EQ'en etc. maar dit is in wat grove lijnen het idee.

Deze is naar mijn idee af, hij moet alleen nog gemastered worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2017 20:25 
 
Hardtraxxer

Ventrue schreef:
@Cruelty, Heerlijk funky disco sfeertje, geeft wel een oldschool gevoel. Zoals Sjaakie zegt, iets meer variatie in de beat, zo'n fade out-in doet het opzich wel leuk, misschien wat meer spelen met de drums en af en toe de kick 2 tellen stil vind ik wel lekker. Ik zou ook wat vocalen toevoegen, 1 heel simpel kort vocaaltje kan al wonderen doen, beetje scratchen en wat haperingen erin doet het goed. Zoiets als Daft Punk - Around the World of Roger Sanchez - Another Chance.

@DJ Jellybean, Sounds klinken mooi en strak, ben verder niet echt thuis in dit genre, maar in de opbouw zou ik bij 0.40 seconden wat meer met de drums en de kicks gaan doen qua opbouw, ze komen voor mijn gevoel net wat te laat in de opbouw naar de climax. Verder mis ik zoals Sjaakie en Cruelty al aangeven een Baslijn in de climax. Volgens mij mag er echt wel zo'n blazende baslijn in zitten.

@Apex, ik zie alleen je eerste track nog, zoals terecht wordt gemeld is de track vals. Wellicht zijn een aantal instrumenten geptiched/genotched van elkaar af? Verder klinken je sounds wel tof, alleen komen sommige nog niet lekker door, vooraal goed afmixen en EQ'en doet een hoop.

Zelf na een lange tijd weer eens wat gemaakt en een wat oude projectje er bij gegooid. Kunnen jullie mij vertellen welk genre dit ongeveer nou precies is? ik heb zelf het idee dat het nog iets te Houserig is voor Techno?
Let btw niet op de gratis Soundcloud kwaliteit.

Deze track moet ik nog afwerken en EQ'en etc. maar dit is in wat grove lijnen het idee.



Tering wat een dikke track, vooral dat laatste stukje klinkt erg tof! Enige wat ik hier op aan te merken heb is dat de vocal misschien nog wat highs mist. Sounds klinken goed en liggen grotendeels al goed in de mix. Is er trouwens een benaming voor zo'n kick die jij gebruikt, klinkt erg vet namelijk.

Hier weer een probeersel. Wederom tot stand gekomen door te experimenteren, geen idee tot welk genre het behoort. Ik ben nog opzoek naar vocalen, hebben jullie nog andere suggesties/verbeterpunten?

https://clyp.it/qav52rzt
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2017 22:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Thanks! leuk om te horen :D Het is gewoon een simpele clubkick uit een pakket, heel klein tikkeltje gesampled zodat hij net iets unieker klinkt voor sommige mensen. Maar het is vooral denk ik de baslijn die de kick z'n karakter geeft.
Deze mis ik trouwens bij jou weer, volgens mij heb je wel een soort van laag erin gezet alleen mis ik er wat diepte erin en correspondeert hij nog niet lekker vloeiend met de kick. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik deze baslijn heb gemaakt met Fruity DX10, een vrij simpele plugin, met nog wat effecten erop en een lekker loopje doet deze het erg prettig.

Verder vind ik je sounds gewoon weer erg strak en goed klinken, ook goed afgemixt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 23:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ventrue vind je track ook echt nice, goed out-of-the-box! :thumbup: Vind dat geluid rond 29-30 sec wel wat 'aanwezig' in de mix. (Kan ook aan mij liggen!) En het laatste stukje voor de break wordt wel erg stil? Ik weet niet of dit zo bedoeld is, of dat dit nog afgemaakt moet worden? Ik zou hier meer doen met een high pass filter en een delay of iets dergelijks. De riser in de break naar de climax toe is qua volume volgens mij wel goed, maar deze lijkt wat 'centraal' in de mix te zitten ofzo? Misschien ook nog iets om naar te kijken? :)

Ventrue schreef:
@Apex, ik zie alleen je eerste track nog, zoals terecht wordt gemeld is de track vals. Wellicht zijn een aantal instrumenten geptiched/genotched van elkaar af? Verder klinken je sounds wel tof, alleen komen sommige nog niet lekker door, vooraal goed afmixen en EQ'en doet een hoop.


Ja het is al een tijdje geleden dat ik die post online zette, helaas wat weinig activiteit in dit topic. Maar dan doe ik nu maar een nieuwe poging. :D



&



&



Heb nog een andere track in de making, maar daar wil ik nog wat zaken aan veranderen alvorens feedback te vragen! En dit lijkt me voor nu ook wel even genoeg :thumbup:

Alvast bedankt voor de reacties! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 20:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@Jubke Helemaal mee eens met dat stukje na 30 seconden, ga ik zeker even naar kijken. Ik had nog geen overgang van de mid intro naar de break toe dus die stilte is inderdaad met opzet. Die riser is een goed punt, ik ga er nog eens kritisch naar kijken. Ik ben al een endje verder dus zal later nog wel wat posten.

Mag ik zo brutaal zijn om ook te vragen wat je van de andere track vind? :$

Eerste track klinkt best strak, vooral gave vage geluidjes, ik hou daar van. Ik vind je break echter vanaf 2:40 nog iets te leegjes af en toe, wat meer Reeverb en Delays, of wat extra geluidjes doen wonderen. Verder klinkt je opbouw naar de climax en daarna ook strak.

Tweede track klinkt ook goed, iets wat meer House achtig. Echt weinig op aan te merken alleen dat ik een klein beetje het idee heb dat de baslijn in de climax vanaf 4:00 een klein beetje wegvalt, hij mag van mij nog een iets tikkeltje dieper, verder vind ik je lead daar in de climax wellicht iets te schel en wat dunnetjes, maar dat is meer een smaak kwestie.

Derde track zelfde verhaal, ook erg netjes. Hier vind ik over het geheel je baslijn juist weer heerlijk aanwezig, lekker wobbelend. Enige puntje van feedback is dat ik de overgang van je climax naar je outro wat abrupt vind en de ride op 2:12 lijkt op de meest standaard Fruity Loops ride, ik zou daar persoonlijk eentje doen die wat anders of minder standaard klinkt.

Over het algemeen allemaal best strak en een goede mix :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2017 15:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
@Jubke Helemaal mee eens met dat stukje na 30 seconden, ga ik zeker even naar kijken. Ik had nog geen overgang van de mid intro naar de break toe dus die stilte is inderdaad met opzet. Die riser is een goed punt, ik ga er nog eens kritisch naar kijken. Ik ben al een endje verder dus zal later nog wel wat posten.

Mag ik zo brutaal zijn om ook te vragen wat je van de andere track vind? :$

Eerste track klinkt best strak, vooral gave vage geluidjes, ik hou daar van. Ik vind je break echter vanaf 2:40 nog iets te leegjes af en toe, wat meer Reeverb en Delays, of wat extra geluidjes doen wonderen. Verder klinkt je opbouw naar de climax en daarna ook strak.

Tweede track klinkt ook goed, iets wat meer House achtig. Echt weinig op aan te merken alleen dat ik een klein beetje het idee heb dat de baslijn in de climax vanaf 4:00 een klein beetje wegvalt, hij mag van mij nog een iets tikkeltje dieper, verder vind ik je lead daar in de climax wellicht iets te schel en wat dunnetjes, maar dat is meer een smaak kwestie.

Derde track zelfde verhaal, ook erg netjes. Hier vind ik over het geheel je baslijn juist weer heerlijk aanwezig, lekker wobbelend. Enige puntje van feedback is dat ik de overgang van je climax naar je outro wat abrupt vind en de ride op 2:12 lijkt op de meest standaard Fruity Loops ride, ik zou daar persoonlijk eentje doen die wat anders of minder standaard klinkt.

Over het algemeen allemaal best strak en een goede mix :thumbup:


Hej bedankt voor je feedback. Ik heb geprobeerd het stukje wat je wat leeg vond nog wat te verbeteren. Maar het wilde tot nu toe niet echt erop vooruit gaan. Heb zelfs een achtergrond synth weg gehaald! Daarmee klonk het wel wat 'cleaner'. Laat hem misschien even liggen om over een tijdje nog eens kritisch er naar te kijken. Voor nu ben ik er best tevreden mee :)

Ik neem je opmerkingen over de 2e en 3e track ook nog mee en kijk of ik er iets anders van kan maken wat ik zelf ook goed vindt klinken (maar ik proef wel dat de puntjes die je noemt inderdaad wat meer met smaak te maken hebben, dus ik denk dat ik het niet als 'harde' kritiek moet zien?)

Ik heb je tweede track ook nog even geluisterd. Ik vind je vocals wel apart (op een goede manier :thumbup: ) Waar zijn deze van? Je gebruikte sounds zijn dik in orde en vindt het geheel best origineel! :) Ik weet het niet helemaal zeker, maar kan je kick niet nog wat meer 'impact' gebruiken? Weet niet of die misschien wat veel compressie heeft? Qua volume lijkt die in ieder geval wel goed erin te zitten. (Net als jou opmerkingen kan dit natuurlijk ook smaak zijn btw ;) )

Ik weet niet of het een verbetering is, maar je zou ook eens kunnen proberen de chorus op de synth die begint op 4 min wat meer mono te maken? (Ben gewoon hardop aan het denken nu...)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2017 17:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Er is niemand meer waar ik feedback op kan geven... dus bij dezen even schaamteloos zonder feedback te geven :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 11:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jammer genoeg is je track niet meer beschikbaar @ventrue.... Maargoed ik zal eens proberen dit topic nieuw leven in te blazen door een track van mij te posten. Alle feedback is welkom natuurlijk!



@Ventrue mocht je de track (of een andere track) nog hebben en feedback willen, stuur hem anders even door dan kan ik alsnog feedback geven. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2018 13:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Jubke,

Niet de soort muziek die ik normaliter luister, maar klinkt productietechnisch dik in orde! (Net als je andere tracks op je kanaal)
Leuk melodietje ook, wel meer trance melodie als techno. Weet ook niet precies welke van de twee genres dit nummer is, zweeft er vgm beetje tussen haha.
Vanaf 2:55 die sounds (saw?) vind ik er niet helemaal bij passen, wat meer acid sounds zou denk ik beter aansluiten bij de intro

Maar al met al klinkt het wel tof man!

Zelf dan maar, een eigen track (130 bpm maar niet echt een genre nagestreefd) en een dnb bootleg. Zijn er twee, als commentaar op twee te veel is mag je er ook eentje doen :P. Dnb bootleg vind ik productietechnisch zelf mwuah maar toch random al bijna 2k views op gekregen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2018 01:03 
 
Hardtraxxer

@Jubke ik vind de opbouw in je track interessant. De track boeit me van begin tot eind. De riser op 2:10 klinkt wel leuk, maar past niet erg bij de plaat naar mijn mening. De synths op 2:40 klinken lekker. Die donkere tonen met sprankelende tonen erbij, euke combinatie. De clap op 3:34 valt een beetje weg in de andere tonen.

@bartjj De kick in Goblin's flute staat naar mijn mening iets te hard. Het neemt de overhand waardoor ik me minder concentreer op de andere tonen. De synth op 4:00 vind ik zelf iets te scherp, maar smaken verschillen :). Productie-technisch klinkt het prima, maar ik vond de track in z'n algemeen niet heel spannend (excuses).

Fortitude luistert lekker weg. De vocals en piano klinken prima met de beat. Op 2:15 klinkt het een beetje raar. Ik heb het idee dat de piano daar een beetje de weg kwijt is ;).

Over het algemeen prima producties!

Ik zal zelf ook een duit in het zakje doen. Hieronder een remix die ik vorige week heb gemaakt in de oude vertrouwde stijl: 'Hands Up' (subgenre van techno). Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2018 17:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@bartjj:
Thx voor je comments! Ik heb even naar jou tracks geluisterd. Voor Goblin Flute: Ik denk dat je qua algemene structuur wel goed op weg zit zit; de ideeën zijn er wel. Ik denk dat je je track wel wat meer op- en afbouw momenten moet geven. Probeer meer een verhaal te vertellen i.p.v. alles continu door te laten gaan. Voorbeeld: check het stuk op 1:58; hier heb je de kans om wat meer rust in het geheel te brengen en om weer wat meer spanning in de track te brengen door langzaam op te bouwen. (Zie ook de opmerking van BramHS) Daaraansluitend: Ik zou zelf iets meer aan opvulling/ambience doen. Het allemaal wat dieper/breder laten klinken. Gebruik onderandere meer reverb op je sounds want nu klinken veel dingen nog een beetje 'scherp'. Whitenoise als riser/downlifter helpt ook best veel in dit soort gevallen. Experimenteer ook met pads/choirs etc.
De synth die door de hele track zit (die eigenlijk al vanaf de start begint) verdient denk ik nog wat aandacht. Je moet eens kijken of je hier niet wat mee kunt knutselen qua extra lagen, stereo beeld. Ook zit deze nu erg 'voorin' de mix, waardoor het als luisteraar moeilijk is om aandacht op de andere elementen te houden. Probeer daarom een iets betere balans in je mix te vinden.

Je drum n. bass bootleg flowt daarentegen een stuk lekkerder :) De elementen lijken hier ook wat beter op elkaar afgestemd te zijn in de mix. Misschien kun je hier ook nog net wat meer doen met down/uplifters...

@BramHS:
Dit is eigenlijk best geinig gedaan hoor :) Stucturen/opbouw dik in orde! Ik zet even mijn kritische pet op: Ik heb het idee dat jou kick en Bass ook nog niet helemaal lekker in de mix zitten; wat overheersend soms wellicht? Je zou eens kunnen referencen op meerdere geluidssystemen?
Wat betreft je leads; de main lead kan nog wel een laagje gebruiken met wat hogere frequenties denk ik. Kwestie van uitproberen. De background synth in de drops/climaxen/whatever vind ik nog wat droog.

Keep up the good work guys :)

Ik had zelf nog een conceptje uitgedacht, beetje happy-trance achtig. Ben benieuwd of het een beetje aanslaat. Voor nu is het nog even een break + 1 climax, de rest moet ik nog uitwerken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2019 20:06 
 
Hardtraxx Newbie

Kijken of we wat nieuw leven kunnen inblazen na 1,5 jaar :D
Hierbij een techno track.

https://clyp.it/alhubmw0
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner