Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2016 14:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dit topic spreekt voor zich, hier kan je al je snippets droppen die niets met Hardstyle etc. te maken hebben.

Regels spreken natuurlijk voorzich:

1.
Voordat je feedback krijgt, zul je eerst feedback op een ander moeten geven.
Je kunt hem/haar bijvoorbeeld vertellen wat er goed is en wat er beter kan, hier help je dan degene mee. Zo kan hij dat bij jouw volgende test/snippet ook doen.

2.
Wanneer dit niet gebeurt zal er een waarschuwing naar je verstuurd worden.
Bij 3 waarschuwingen krijg je een ban.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2016 19:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Leuk! dan gaan we dit topic gewoon houden :thumbsup:

@Cruelty Ben van je eerste snippet niet zo'n fan van je kick, maar dat is meer smaak. Maar die achtergrond geluid :drool: aaah die zijn echt zo lekker mysterieus, mag ik vragen hoe je die maakt? Ik zou zeker verder gaan aan deze want ik ben best benieuwd naar meer. Kickrolletje is trouwens ook niet misplaats, normaal hoor je het bijna nooit maar als Hardstyle liefhebber hoor ik het graag :thumbsup:

2e snippet ook zeer relaxt. Ik heb vaak wat playlisten opstaan met dit soort muziek en dit zou er zo prima tussen passen. Valt mij ook een beetje op dat je volgens mij nergens Reverb gebruikt wat het wel een knus en rustig gevoel geeft. 1 dingetje wat ik misschien anders zou doen maar misschien ligt dat aan soundcloud, is net een tikkeltje meer hoog in je kick en hihat.

een bom van inspiratie gehad en in 2 dagen dit gemaakt, geen idee eigenlijk wat voor genre ik het moet geven want ik ben niet zo heel bekend hierin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2016 19:49 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

@Ventrue
Klinkt best vet, alleen vind ik de 'trommels' iets teveel van het goede, stoor me daar een beetje aan. Je 'bass' klinkt best vet.

We houden dit topic maar gewoon inderdaad, beter voor gerichte feedback.


Ik heb laatst iets gepost op mijn soundcloud met piano's en strings, heb vandaag even snel een steel string gitaar toegevoegd. Laat maar weten of het wat is :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2016 21:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dat met die trommels vreesde ik al, ik ga maar eens wat anders daarop verzinnen :)

Dat stukje van jou is ook niet mis, klinkt als een modern Runescape liedje :$ wat overigens een compliment is hoor. Ik zou verder alleen niet echt weten wat voor feedback ik hierop moet geven, het klinkt heel mooi. Misschien had je daar wel over gedacht maar het zou nog een prima Hardstyle break zijn, hoeveel BPM is dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2016 21:25 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Dat met die trommels vreesde ik al, ik ga maar eens wat anders daarop verzinnen :)

Dat stukje van jou is ook niet mis, klinkt als een modern Runescape liedje :$ wat overigens een compliment is hoor. Ik zou verder alleen niet echt weten wat voor feedback ik hierop moet geven, het klinkt heel mooi. Misschien had je daar wel over gedacht maar het zou nog een prima Hardstyle break zijn, hoeveel BPM is dit?


115bpm.
Heb ook niet echt feedback nodig, maar ik weet niet precies hoe wat ik er verder mee ga doen, misschien maak ik er wel een volledig nummer van van rond de 3/4 minuten.

Bedankt iig :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 18:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Ventrue: best leuk gedaan. Qua mixdown zit het allemaal prima in elkaar. Leuke opbouw en geluiden. :thumbup:

@the venator: vind het mooi klinken. Meer kan / hoef ik er ook niet over te zeggen denk :P



Ik weet niet of dit echt als 'andere stijl' gerekend wordt, ik vind het zelf niet echt hardstyle namelijk, dus ik post m gewoon hier :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2016 18:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@Niekert: Je sounds klinken aardig strak en vol, maar ik krijg er wel echt een Hardstyle gevoel van. Wat komt er na die 2 minuten precies? of wat is je plan daarmee? Want als dit geen Hardstyle moet voorstellen denk ik dat het ook helemaal niet misplaats is om dit echt een heel wat aantal BPM naar beneden te schroeven richting de 125/130.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2016 20:09 
 
Hardtraxxer

Niekert schreef:
@Ventrue: best leuk gedaan. Qua mixdown zit het allemaal prima in elkaar. Leuke opbouw en geluiden. :thumbup:

@the venator: vind het mooi klinken. Meer kan / hoef ik er ook niet over te zeggen denk :P



Ik weet niet of dit echt als 'andere stijl' gerekend wordt, ik vind het zelf niet echt hardstyle namelijk, dus ik post m gewoon hier :P


Dit klinkt mooi :)

Leuke sounds en veel afwisseling, om het echt experimenteel te maken is het misschien leuk om er een anti in te gooien? Luister vooral eens naar Inner Peace van Wasted Penguinz (als je dat nog niet gedaan hebt), beide tracks lijken qua structuur best wel op elkaar. Wellicht kun je dan nieuwe ideeën opdoen :P

Na een tijdje niks vandaag weer begonnen met iets nieuws. Ik heb geen flauw idee onder wat voor stijl dit valt, maar ik vind het zelf leuk klinken. Hebben jullie misschien tips, missen er bijvoorbeeld nog bepaalde elementen?

https://clyp.it/lftsafoy
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2016 15:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Jellybean vind het leuk klinken maar nog niet als een geheel, Je kan nog wel maar uplifters/downlifters erbij doen.

@Niekert Ik vind de clap er in het begin niet echt bij passen :x verder mooie sounds. En wat Ventrue al zegt is het bpm nogal veradelijk is richting hardstyle, ook mededankzij de melodie dus zou dit lekker als een hardstyle plaat houden :P

The Venator Ik dacht even dat ik een aftermovie van Tomorrowland aanklikte :huh: Klinkt goed! heb hier weinig op aan te merken eigenlijk :x

@Ventrue Lekker experimenteel :thumbsup: Vind alleen de snare/trommels niet geheel passend zoals al is genoemd :P

Ben zelf bezig geweest met een akoestische versie van "Hardwell - Mad World" hij had al een eigen akoestische versie maar vind die maar erg matig en wou experimenteren met drums etc. :P

SAMPLE:
https://clyp.it/2ccgexpv
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 19:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@dj jellybean: Je mix is over het algemeen wat rommelig. Ook zitten er af en toe wat valse noten in je melodieen ( bijv. bij 2:24 ). Verder wel leuk gedaan, je sounds klinken oké. :)

@avixdj: eigenlijk vrij weinig op aan te merken. Ik ken het origineel niet maar vind dit wel mooi. Je mix is verder ook gewoon goed. :D


Kort stukje drum & Bass gemaakt. Kick & snare zijn van noisia. Vond het wel leuk klinken dus ik denk ik post m hier :)



UPDATE: heb bass toegevoegd en de mixdown nog wat verbeterd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2016 20:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ Niekert, Klinkt niet verkeerd :) . Probeer wat meer opvulling in het laag te doen, bijvoorbeeld door middel van een basslijn gesidechaind aan de kick. Ook klinkt het allemaal nog wat droog, waarbij vooral je snare flink wat reverb mist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2016 17:21 
 
Hardtraxx Newbie

@AvixDJ
Leuk idee en goed uitgevoerd! Maar na het origineel een 100 keer te hebben geluisterd klinkt het wel raar.

@Dj JellyBean
Met jouw sounds zit het wel goed. Het klinkt alleen wel een beetje rommelig en random naar mijn gevoel.

Ik heb geen idee wat dit is maar ik vind t wel leuk klinken :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2016 23:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@dj cunera: lekker experimenteel :) Qua sounddesign en mixdown zit het prima in elkaar. Ik zou idd zelf ook niet weten wat voor genre het is haha, maar over het algemeen klinkt het leuk :thumbup:

Zelf voor het eerst bezig geweest met wat Freestyle.

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2016 00:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@Niekert: Ik heb zelf helemaal niks met Freestyle, maar je sounds klinken best netjes en best goed in elkaar gezet. Ik vind persoonlijk dat de kick nog wel een iets scherpere punch mag hebben, hij klinkt nu nog ietsje te dof vind ik zelf.

@DJ Canura: Klinkt zeer strak, melodie klinkt ook erg leuk. Ik denk dat een menig Dubstep liefhebber of DnB dit opzich wel kan waarderen. Ik denk dat je aan je sounds dus niet veel meer hoeft bij te schroeven, ik zou persoonlijk alleen wat meer gebruik maken van wat Hats zoals bij 0:52, dat mag van mij wel iets meer zijn en wat meer op de voorgrond liggen.

@AvixDJ Klinkt zeer vet! weinig op aan te merken alleen heb ik het idee dat je baslijn nog iets te resonant is, vooral bij de hoogste tonen van je baslijn pompt hij bij mij iets te hard heb ik het idee, lage tonen vallen opzich wel mee.

Zelf bezig aan het soort deephouse achtige track, oordeel zelf :thumbsup:
https://clyp.it/1rqvr5aw
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2016 12:47 
 
Hardtraxx Newbie

Ventrue: Steekt prima in elkaar. Misschien kan je wat meer variatie brengen in de tweede drop. Dan blijft het wat interessanter. :)

Iemand hier misschien feedback op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2016 18:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@Revalex: Klinkt ook erg lekker, steekt ook prima in elkaar! Tenminste een keer een houseplaat zonder afgezaagde anti climax. Ik heb hier dus verder weinig op aan te merken, misschien alleen 1 dingetje maar dat is meer smaak kwestie denk ik, ik zou persoonlijk je baslijn nog iets verder lowcutten. Ik vind de hogere frequenties ervan nog iets te veel aanwezig.

Misschien trouwens wel netjes, en dit geldt voor iedereen, om in ieder geval minimaal 2 mensen feedback te geven. Telkens 1 iemand feedback geven heb je uiteindelijk niet zoveel aan omdat ik persoonlijk toch wel meerdere meningen graag hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2016 13:57 
 
Hardtraxx Elite

Ventrue schreef:
ik zou persoonlijk je baslijn nog iets verder lowcutten. Ik vind de hogere frequenties ervan nog iets te veel aanwezig.


Ga je met een lowcut weinig aan veranderen, ik zou een lowpass filter pakken :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2016 14:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oja oeps dat bedoelde ik :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2016 23:34 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Revalex schreef:
Ventrue: Steekt prima in elkaar. Misschien kan je wat meer variatie brengen in de tweede drop. Dan blijft het wat interessanter. :)

Iemand hier misschien feedback op?


Lekkere melodie! Je synth vind ik ook erg gaaf, alleen is hij wat rommelig afgemixt. Er zit nogal wat ruis in waardoor het niet helemaal lekker door komt.
Vind je basslijn wat 'braaf' maar wel lekker clean.


Zelf ben ik bezig met een remix voor Ember Island - Need You (met m'n deep/future house alias)



Aan de afmix en dan vooral het laag heb ik nog niet veel gedaan, dus het klinkt nog wat plat etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2016 10:29 
 
Hardtraxx Addict

Lekker hoor Venator :thumbsup:
Zijn ook wel lekkere vocals voor in een hardstyle remix/bootleg :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2016 19:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Revalex schreef:
Ventrue: Steekt prima in elkaar. Misschien kan je wat meer variatie brengen in de tweede drop. Dan blijft het wat interessanter. :)

Iemand hier misschien feedback op?


Lekkere melodie! Je synth vind ik ook erg gaaf, alleen is hij wat rommelig afgemixt. Er zit nogal wat ruis in waardoor het niet helemaal lekker door komt.
Vind je basslijn wat 'braaf' maar wel lekker clean.


Zelf ben ik bezig met een remix voor Ember Island - Need You (met m'n deep/future house alias)



Aan de afmix en dan vooral het laag heb ik nog niet veel gedaan, dus het klinkt nog wat plat etc.


@The Venator

Klinkt erg lekker zeg! Is iets dat zo in m'n Spotify afspeellijst zou kunnen staan :D .

Ik hoorde straks Memories van David Guetta op de radio en dacht bij mezelf, hier kan een chill versie van gemaakt worden en heb snel een poging gedaan. Moet nog een hoop aan gedaan worden, maar de eerste schets is er.

[zippy]http://www13.zippyshare.com/v/USHD4CwD/file.html[/zippy]

Edit: hoor net dat vanaf 2:40 per ongeluk een pattern aan staat die niet aan zou horen te staan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2016 10:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@The Venator:
super tof! ik zou er nog wel een lead bij doen boven op de piano die voor de de mid en low zorgt (denk aan bijv een pluck synth)
en zoals je zelf al zegt het moet nog wat dikker gemixt worden.
ik zou ook beetje naar don diablo tracks gaan luisteren.

maar potentie heeft het zeker!!!!

@D-Ruz:
Klinkt lekker vooral hoe die synth op 00:48 erin komt, zelf vind ik het origineel echt kut!
dit is behapbaarder, alleen die piano mag soms wel een een high pass filter gebruiken in de break omdat die al erg veel aanwezig is.

zelf ook een track gemaakt na lange tijd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2016 21:46 
 
Hardtraxxer

Rumpfy schreef:
@The Venator:
super tof! ik zou er nog wel een lead bij doen boven op de piano die voor de de mid en low zorgt (denk aan bijv een pluck synth)
en zoals je zelf al zegt het moet nog wat dikker gemixt worden.
ik zou ook beetje naar don diablo tracks gaan luisteren.

maar potentie heeft het zeker!!!!

@D-Ruz:
Klinkt lekker vooral hoe die synth op 00:48 erin komt, zelf vind ik het origineel echt kut!
dit is behapbaarder, alleen die piano mag soms wel een een high pass filter gebruiken in de break omdat die al erg veel aanwezig is.

zelf ook een track gemaakt na lange tijd


Mooie structuur, het steekt heel professioneel in elkaar. Ik vind de flute iets te schel, misschien dat je daar wat hoge frequenties zou kunnen weghalen. Daarnaast vind ik je reversed bass wat droog klinken, een lichte subtiele reverb laat het nat wat voller klinken. Al met al een goede track, ga zo door :)

Vandaag weer eens wat experimenteels geprobeerd. Ik vind dat de opbouw nog wat variatie kan gebruiken, wat denken jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2016 21:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@ JellyBean: ik mis het gevoel van het origineel heel erg :P Ook vind ik m erg weinig drive hebben :innocent: Sounds zijn wel prima, afmix ook.

----

Niet lachen, ik heb iets TOTAAL anders gemaakt: een Nederlandstalig nummer, samen met studievrienden. Niet helemaal serieus uiteraard, maar het resultaat mag er zeker zijn (vinden wij).
Mochten jullie benieuwd zijn naar meer, hou dan http://facebook.com/Stephan-Schmetterling/ in de gaten :D

Dames en heren, ik geef jullie: Stephan Schmetterling!

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2016 22:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Dj JellyBean
THX!

sounds zijn idd oké alleen ik mis een baslijn! daar moet je drive vandaan komen, en miss wat subtiele effecten erbij want nu is het alleen nog de kick en melodie maar het is nog in een vroeg stadium! keep up the good work!

@Zygoma

''zweven door de lucht is alles wat ik wil, zo vrij als een vogel''

Stephan Schmetterling
-2016
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner