Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 00:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

yri schreef:


Ja dat zag ik ook net pas.. Srry ervoor :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 00:18 
 
Hardtraxxer

Hard Society schreef:


No Probs :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 08:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nou ik denk dat ik maar naar Feedback ga om er daar een aantal te luisteren, want zoiezo zo oordelen is moeilijk want er komen niet echt veel mensen overtuigend met een soort hoofdtelefoon, maar dat komt misschien ook omdat ieder zijn eigen smaak heeft. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 09:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ja en ik denk ook omdat er hier niet veel mensen zitten die met koptelefoon produceren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 17:35 
 
Hardtraxxer

Wat je sowiso moet doen is: naar een shop gaan wat tracks meenemen en daar een X aantal headphones luisteren, als je puur een headphone wilt om te producen neem dan een studioheadphone, 1tje die zo eerlijk mogelijk klinkt, (heb zelf de Shure SRH840 Super headphone) ik produce dus ALLES met mn headphone, luister hier ff mn nieuweste track:



Dit is dus 100% gemaakt met mn headphone :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 18:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kijk hier heb ik iets aan, als alles 100% met je koptelefoon is gemaakt weet ik een beetje of het 'te doen' is. En indd wat je zegt, een track meenemen en verschillende proberen.

maar zo te horen, kwa eq zit het netjes in elkaar.. niet dat het veel warmer klinkt ofzo. als ik namelijk kicks ga maken wil ik niet denken als ik ze op mijn monitoren afspeel van WTF :P

dus de Shure SRH840, die ga ik ook proberen. Tnx :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 19:19 
 
Hardtraxxer

Houd er wel rekening mee dat de shure rond de 200 eu kost ^^ maar ik vind het z'n geld waard, maar zoals ik al zei: ga gewoon luisteren wat voor jou het beste klinkt, en zorg dat je een "eerlijke" headphone koopt ;) succes
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 19:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik gebruik gewoon mijn Pioneer HDJ 1000K,
Kost wel wat, maar er zit een hele goede bassweergave in.
Als je tegen de Pioneer HDJ 1000K zegt, laat bas is zien doet ie dat meteen:O
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 21:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardphonic schreef:
Ik gebruik gewoon mijn Pioneer HDJ 1000K,
Kost wel wat, maar er zit een hele goede bassweergave in.
Als je tegen de Pioneer HDJ 1000K zegt, laat bas is zien doet ie dat meteen:O


Moet zeggen dat ik die niet echt lekker vindt om te produceren.. Heb ermee gedraaid, maar moet zeggen dat ik 'draaihoofdtelefoons' vaak warmer vindt klinken dan dat het geluid echt is.. :P Maar misschien ook kwestie van smaak. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 22:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ik kom met de HDJ2000 een aardig eind met produceren op koptelefoon.. Ideaal is t niet, maar t is beter dan een HDJ1000 of andere DJ koptelefoons.. Bij de meeste koptelefoons is of de bass aangedikt, of t middelhoge gebied aangedikt... Met een HDJ1000 kan je iig geen goeie afmix maken, kan ik je verzekeren... HDJ2000 komt dan al een stuk meer in de buurt, maar alsnog geen vervanging voor een goeie set monitors!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 23:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
ik kom met de HDJ2000 een aardig eind met produceren op koptelefoon.. Ideaal is t niet, maar t is beter dan een HDJ1000 of andere DJ koptelefoons.. Bij de meeste koptelefoons is of de bass aangedikt, of t middelhoge gebied aangedikt... Met een HDJ1000 kan je iig geen goeie afmix maken, kan ik je verzekeren... HDJ2000 komt dan al een stuk meer in de buurt, maar alsnog geen vervanging voor een goeie set monitors!


Begrijp je, daarvoor ga ik wel langs feedback, van alles proberen, maar HDJ's zijn naar mijn idee ook veel meer gericht op het draaien dan produceren.. Alst goed is neem ik Gijssie ff mee naar feedback. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2011 00:05 
 
Hardtraxxer

De HDJ is ook geen studioheadphone, is gewoon een goeie headphone om mee te draaien of lekker een track te luisteren,, die zou ik nooit kopen om mee te producen, ga gewoon lekker langs die shop en luister een aantal studioheadphones, ik had ook de phones van krk beluisterd, maar niks kon tippen aan de shure :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2011 03:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gelukkig heb ik mijn monitors :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2011 19:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardphonic schreef:
Gelukkig heb ik mijn monitors :worship:


Haha, ik ook wel hoor, alleen als ik op school ben of iets, pauze heb of een tussenuur, en uiteraard voor mijn opleiding in Rotterrdam heb ik Mac nodig :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 18:12 
 
Hardtraxxer

Orrienteer je op studio headphones. AKG heeft voor een redelijke prijs al goed spul. Ik heb zelf de AKG701 welke een zeer eerlijk beeld geeft. Maar voor 140 euro heb je bij AKG al een prima HP waarmee je uit de voeten kunt om te produceren.

Verder zou ik ook naar een externe geluidskaart kijken, want die standaard dingen die in een Mac zitten is ook niet veel bijzonders en doen dus afbreuk aan je sound:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2011 10:09 
 
Hardtraxxer

Hard Society al een geschikte hoofdtelefoon gevonden of?:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2011 17:42 
 
Artiest

rond dat budget is een KRK KNS8400 geen slechte keuze hoor, ik zou er alleen niet op vertrouwen als je het puur op headphones moet doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:50 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
rond dat budget is een KRK KNS8400 geen slechte keuze hoor, ik zou er alleen niet op vertrouwen als je het puur op headphones moet doen


Voor 't huis/tuin/keukenwerk is dat prima te doen hoor vind ik.
Alleen we hebben niet allemaal lieve ouders/vriendin/vrouw die onze muziekstijl zo waarderen thuis met die grote monitoren :P Hier krijg ik al geklaag dat het serviesgoed begint te trillen beneden lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2011 08:06 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
. En anders snap ik niet waarom die bij mij wel redelijk wat laag geeft.


Je gehoor is waarschijnlijk nog niet zo vernacheld als bij de rest hier ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2011 09:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nebuto schreef:
Cruelty schreef:
. En anders snap ik niet waarom die bij mij wel redelijk wat laag geeft.


Je gehoor is waarschijnlijk nog niet zo vernacheld als bij de rest hier ;)

Maar als je gehoor slechter word worden eers de hoge tonen minder hoorbaar, tot dat je alleen nog maar laag hoort
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 22:36 
 
Hardtraxxer

http://www.bax-shop.nl/studio-hoofdtelefoons/krk-kns-8400-studio-hoofdtelefoon/product-details.html

KRK-KNS-8400 is een goeie :D
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner