Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 01:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo Hters,

Ik ben van plan om deze maand eens te gaan onderzoeken wat voor nieuwe pc ik wil. Hoop dat jullie me kunnen helpen, of ik een kant en klare pc kan kopen of er 1 in elkaar kan laten zetten..

Ik wil dus een pc waar ik goed mee kan produceren in fl studio/cubase. Met de pc die ik nu heb gaat dit even goed, maar wordt het nummer langer en voller gaat fl studio haperen, hij moet dus lekker snel zijn en genoeg geheugen en een goede video/geluidskaart hebben. Windows 8 is niks voor mij dus hou het liever bij vista of 7.

Wil er af en toe ook nog wel eens een game op kunnen spelen, maar dat is bijzaak! Mijn budget is rond de 600 euro.

Bedankt voor de hulp alvast

Groet Mike
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 02:38 
 
Hardtraxxer

Ik had voor €400,- een pc met een I5 2500, 8GB RAM, een stom moederbord met maar 2 sloten voor geheugen en een vreselijk goedkope voeding, dus als je er nog eens honderd bijlegt is dat ook wel opgelost.
Zijn overigens wel al meer topics over, ik denk dat je daar al een hoop uit kunt halen.
Wat betreft de geluidskaart: ik denk dat je het best voor een externe kaart kan gaan, al is dat vooral persoonlijke voorkeur. Ik heb zelf een goedkoop Behringer ding van 22 euro, doet al veel, maar niet genoeg meer, maar geen geld, dus kan ie ook niet vervangen worden. Ik hoor zelf vee goeds over de Steinberg C1 en de Focusrite kaarten. In ieder geval is daar ook nog een topic voor, mocht je meer willen weten.

Wat betreft het gamen: dat is vooral een combinatie van alle componenten. Je kunt een vreselijk dure GPU(videokaart) hebben, maar zonder fijne processor kom je nog nergens. Wat hier precies goed in is weet ik niet, maar ik zou in het begin(zeker als je hem voornamelijk wil gebruiken om muziek mee te maken) genoegen nemen met de onboard graphics of een klein kaartje.

Hoop dat je er wat aan hebt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 14:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt voor je antwoord, zal eens verder zoeken naar topics hier
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 17:07 
 
Hardtraxx Veteran

Ik denk dat je met dit soort vragen beter terecht kunt bij tweakers ofzo..
Maar voor het produceren gaat het het meeste om de Processor, RAM, voeding en eventueel de videokaart voor dual monitor/games en ik neem aan dat je er een externe geluidskaart bij aanschaft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 00:41 
 
Hardtraxx Veteran

Mwah, zelfs de goedkoopste videokaarten hebben 2 display uitgangen dus ook daar hoef je niet echt naar te kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 01:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weet verder nog van niks over externe geluidskaarten... heb nu 2 usb geluidskaarten met beide een in en uitgang, dit wordt natuurlijk ooit uitgebreider.. Wat raad je dan aan?

Over 2 monitoren hoef ik niet te spreken, ga mn pc gewoon op mijn tv aansluiten.. Die is groot genoeg om te tellen voor 2 schermen ;)

Ben wel aan het kijken voor een externe geluidskaart bij bax.. maar heb nog geen andere boxen dan deze van altec lansing, en dat is gewoon een jack aansluiting... Vind bij bax bij t goedkoopste alleen rca of andere aansluitingen..

Bedankt voor het mee denken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 08:33 
 
Hardtraxx Addict

MikezDJ schreef:
Weet verder nog van niks over externe geluidskaarten... heb nu 2 usb geluidskaarten met beide een in en uitgang, dit wordt natuurlijk ooit uitgebreider.. Wat raad je dan aan?

Over 2 monitoren hoef ik niet te spreken, ga mn pc gewoon op mijn tv aansluiten.. Die is groot genoeg om te tellen voor 2 schermen ;)

Ben wel aan het kijken voor een externe geluidskaart bij bax.. maar heb nog geen andere boxen dan deze van altec lansing, en dat is gewoon een jack aansluiting... Vind bij bax bij t goedkoopste alleen rca of andere aansluitingen..

Bedankt voor het mee denken!


Mijn geluidskaart heeft gewoon Jack ingang. Monitoren sluit je meestal met Jack aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 10:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

"ik ben op zoek naar DE produceer pc"

maar ik wil er ook op gamen en hij mag maar 600 euro kosten :lol: :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 17:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sanderson schreef:
"ik ben op zoek naar DE produceer pc"

maar ik wil er ook op gamen en hij mag maar 600 euro kosten :lol: :x


Ja ik dacht precies hetzelfde haha. Als je een "produceer" pc wil met een externe geluidskaart en studiomonitoren moet je toch echt wel het dubbele rekenen. Want zonder monitoren heb je geen fatsoenlijke geluidsbron en dan schiet het produceren niet echt op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2013 01:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

een pc om goed te kunnen produceren dan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2013 13:40 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Een hoop RAM geheugen vooral.

denk dat je cpu belangrijker is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2013 13:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Idd, RAM heb ik genoeg, CPU is een groter probleem, word er helemaal gek van xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2013 15:11 
 
Hardtraxx Addict

600 euro voor een goede produceer pc is wel aan de weinige kant. Dit stel je samen voor 680:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 63658%5D=1
AMD FX 6300 6 core @3.5ghz
16gb ram
Goed moederbord
128gb SSD
2 therabyte HDD
Goede voeding
Goede stille processor koeler
HD7770 videokaart
DVD fikkert

Moet je hem nog wel zelf bouwen. Mocht je uit de omgeving Doetinchem komen, wil ik dat ook wel voor je doen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2013 20:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ziet er goed uit ja, voor die prijs kan het ook wel hoor geen moeite mee ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2013 14:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Intel Core i5 / i7 processoren zijn over het algemeen wat sneller dan AMD, gezien het feit dat je grafisch niks nodig hebt bij het produceren.
Maar gezien je budget is het even de vraag of dat haalbaar is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2013 15:17 
 
Hardtraxxer

Ik heb sinds twee weken dit systeem draaien. Erg snel en stabiel! Ik game niet en vandaar voor de 3570K versie gekozen, deze heeft een grafisch gedeelte waardoor geen videokaart nodig is voor normaal gebruik tot aan HD films kijken. Verder is dit de overclockbare versie.

Intel Core i5 3570K Boxed.......................................... ..€ 197,50
ASRock Z77 Pro4-M.......................................................€ 77,30
Cooler Master K280........................................................€ 35,60
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile......€ 48,90
Corsair CX430M.............................................................€ 43,95
Kingston SSDNow V Series V300 120GB.........................€ 78,95
--------
€ 482,20

Je kunt eventueel voor een processor versie minder gaan, zonder grafische gedeelte, en een videokaart bij kopen voor je spelletjes. Dit systeem heeft ook zoals te zien geen HDD / DVD speler of wat dan ook.

Voordeel van i7 zou hyperthreading zijn, en zoals hierboven gezien 16gb lijkt me beste overkill en dus niet nodig.

:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2013 22:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik stap over op een iMac dus mijn studio PC komt binnenkort te koop :)
2 jaar geleden aangeschaft, speciaal voor de muziek laten bouwen :)

Dus voor interesse of meer gegevens stuur maar ff PM !
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2013 14:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben van plan een "iMac 21 inch, 2,7 GHz i5" te kopen,
Is dit nu echt z'n goede desktop om muziek mee te maken?, aangezien ik nu een laptop gebruik met 2,0 GHz. maar die klipt dus als ik een project open met veel plugins etc...

Gebeurt dit niet/veel minder met die iMac??
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2013 15:08 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Sowieso een i7 processor nemen!
Heb zelf ontzettend veel research gedaan naar wat voor mij de perfecte iMac zou zijn.
En dat is dus uiteindelijk deze geworden:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

zit een prijskaartje aan maar dan heb je ook wat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2013 15:57 
 
Hardtraxx Elite

i7 echt groot verschil? ik ben aan het sparen voor en macbook en zat eraan te denken een i5 te nemen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2013 16:14 
 
Artiest
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
i7 echt groot verschil? ik ben aan het sparen voor en macbook en zat eraan te denken een i5 te nemen..
Ik heb bij meerdere grote lui gevraagd of het een belangrijk verschil was, en volgens hun was dat het wel, dus nja ik heb me daar wel iets van aangetrokken iig :)

Groot verschil is het misschien niet, wel een belangrijk verschil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2013 17:00 
 
Hardtraxxer

verschil i5/i7 echt wel merkbaar :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2013 17:07 
 
Hardtraxxer

Deetox schreef:
Sowieso een i7 processor nemen!
Heb zelf ontzettend veel research gedaan naar wat voor mij de perfecte iMac zou zijn.
En dat is dus uiteindelijk deze geworden:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

zit een prijskaartje aan maar dan heb je ook wat :)

Ik ou als ik jou was er maar 4 gb werkgeheugen bij bestellen en dat werkgeheugen los bestellen en monteren. Is erg makkelijk een scheelt je heel veel geld! Heb zelf vorig jaar ook een Imac gekocht en dit ook zelf gedaan. Had voor een prikkie 4x 4gb werkgeheugen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2013 21:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben gegaan voor de iMac 27 inch met i5 processor, uitbreiding is mogelijk volgens de medewerkers :) ben tot nu toe l erg blij natuurlijk maar ik stuit wel al op een klein probleempje, aangezien ik een fast track c400 heb moest ik daar software voor downloaden, nou dat is allemaal gelukt, alleen nu moet ik me mac opnieuw opstarten alleen me icloud die blijft maar op 'laden" staan...

Iemand die hier wat op weet?? :)

EDIT: Het is al gefixt! Rebooten was de oplossing :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2013 23:32 
 
Hardtraxxer

Het verschil is wel dat Mac OSx beter gebruik maakt van de hardware componenten en deze dus ook minder belast worden. Komt voornamelijk omdat OSx gebouwd is om te draaien op vooraf geselecteerde componenten, waar Windows heel veel ondersteunt. Dat van het geheugen klopt, het is heel duur bij Apple (wat niet eigenlijk? :P ).
Ik heb zelf een I5 (geen Mac, ook al draai ik wel OSx), en toen ik aan mijn laatste track aan het werken was met een maat kon zijn pc (I7 2600K met 4GB) het project niet meer aan, en de mijne (I5 2500 met 8GB) wel. Kan aan het geheugen liggen, weet ik niet.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner