Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 22:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik ben 15 jaar en heb tot nu toe gwerk met fl en heb nu ook cubase5
er zit op zich wel wat in mr kan nie echt zo goed overweg met alles
melodieen maken lukt me wel mr de kicks vind ik vooral lastig
zou et tog graag willen

deze topic is ook voor anderen die iemand zoeken waar ze kunnen lessen
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 22:52 
 
Hardtraxxer

de meeste van ons hebben het denk ik toch bij hunzelf geleerd. kijk tutorials op youtube, daar leer je veel van wat elk knopje doet. je kan het ook echt niet een professionele track maken met 3 maandjes oefenen, er gaat echt veel tijd in zetten.

voor vragen kan je altijd hier; http://www.hardtraxx.nl/forum/dj-s-corner/dj-s-corner-een-overzicht-waar-kan-ik-mijn-ei-kwijt-t14601.html terecht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 22:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik zou zeggen; zoek het zelf maar uit.

niet om gemeen te doen, maar omdat je simpelweg zo het snelst en efficiëntst leert.

lessen helpen namelijk niet veel, die helpen pas echt als je tussen goede amateur en semi-pro in zit, op het moment dat je weet hoe alles werkt en ook veel kan maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 07:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ok ja zit wel wat in wat jullie zeggen mr ik bedoel
met ze 2e kom je wss wat verder dan als je in je eentje loopt te klote
je leert et wel mr je kunt elkaar aanvulle als je een track maakt met elkaars kennis
btw ik woon in mijdrecht dat ligt onder uithoorn en dat ligt onder amsterdam en tja dat ligt in nederland
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 14:07 
 
Hardtraxx Veteran

roalddb schreef:
ok ja zit wel wat in wat jullie zeggen mr ik bedoel
met ze 2e kom je wss wat verder dan als je in je eentje loopt te klote
je leert et wel mr je kunt elkaar aanvulle als je een track maakt met elkaars kennis
btw ik woon in mijdrecht dat ligt onder uithoorn en dat ligt onder amsterdam en tja dat ligt in nederland

wa sda voor gehucht? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 16:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als je dan les neemt, neem dan les van een pro,

http://www.lussive.nl/lussive/home/nl/
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 17:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

het heoeft trouwens niet perse les te zijn
et zou ook wel chill zijn als ik iemand in de buurt kon vinde waarmee ik same kan gaan werken
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dan zou ik eerst gewoon zelf proberen. gewoon beginnen. anders komt er nooit iets van
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 20:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een typles zou ook geen kwaad kunnen. Ik moet al je berichten 2-3 keer lezen om er niks van te missen ;) Een punt en comma hier en daar en zelf nog even teruglezen zou geen kwaad kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 21:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Staan hier volgens mij genoeg tips/tricks om effetjes aan de gang te kunnen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2011 00:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

SMH schreef:
Markienl schreef:
Als je dan les neemt, neem dan les van een pro,

http://www.lussive.nl/lussive/home/nl/

Ik ben ook bij Onne geweest, dan moet je zeker wel wat van de muziek afweten hoor! (niet opschepperig bedoeld). Maar je kan er niet zo effe heen gaan en zeggen leer me hardstyle maken, dat kan niet. En er gaan ook járen overheen voordat je professioneel kan producen

Ik ben er ook geweest, en de dingen die ik daar geleerd heb begin ik nu pas echt door te krijgen... EN ik was daarvoor al aardig bezig met producen ;)

Om te leren produceren heb je gewoon doorzettingsvermogen en geduld nodig. Verwacht niet dat je binnen 2 maanden een vette track kan maken... Voordat je sounds echt ver ontwikkeld zijn ben je echt wel wat jaren verder ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2011 08:45 
 
Artiest

Ik begon is 2007 met hardstyle luisteren, 2008 downloade ik FL.
het is nu 2011 en ik kom nu pas op een niveau dat je kan gaan denken aan beginnende labels.
Heb mezelf alles aangeleerd, andere mensen hebben wat meer luxe (kennen mensen die produceren) dus dan gaat het wat sneller, maar het is idd niet zo dat je snel dingen door hebt.
Maar als je basisregels kent van producen overall etc. dan begin je wel met ene flinke voorsprong op mensen die, zoals ik, gewoon alles zelf door moesten krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2011 11:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

en wat zijn volgens jou dan die basisregels of waar kan ik die vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2011 11:12 
 
Artiest

Uhm nou sowieso altijd onder 0 db blijven, bij layeren van sounds goed eq'en zodat er geen (massale) overlapping plaats vind met frequenties, wat kan leiden tot een boost of tot het wegdrukken van andere sounds in hetzelfde gebied.
Harder is niet altijd beter, leer de opbouw van een hardstyle track goed, hoewel het altijd goed is om buiten dat doosje te gaan en grenzen te verlegen moet je geen radicale veranderingen doen. Zoals het ritme veranderen ofzo.
Gewooon internet, youtube en google bv, af gaan en kijken naar tutorials. Geen tutorials van "how to make a hardstyle track" want dat is niet goed, maar tutorials "How to make a screech, kick, leadsynth etc." losse elementen dus.
hardstyle tracks leer je kennen door luisteren en zelf maken.
Je kunt bv pen en papier pakken terwijl je naar een track luisterd en gewoon opschrijven wat je hoort zodat je weet welke elementen in een track voor komt (kies een track die je echt geweldig vind) schrijf alle verschillende sounds op die je kunt horen/ontdekken en probeer dat nummer qua opbouw na te maken, dan leer je hoe jouw favoriete platen in elkaar zitten.
En als je totaal geen goed gehoor hebt en dus niet hoort wat vals is of wat dan ook veel oefenen op melo's. Je moet harmonisch kunnen denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2011 22:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

de eerste regels die je zegt daar zitte woorden in die ik ni ken... xd mr maak ni uit
mrre wat je zegt dat van op papier schrijve en dan namaken is wel slim ga ik doen man
denk met de track Kingdom van dblock&stefan te gaan beginne
thx man
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2011 22:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat als je die woorden niet kent ik ze maarneensnop zou gaannzoeken voordat je begint.

Maar wat begrijp je niet dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2011 23:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Ik denk dat als je die woorden niet kent ik ze maarneensnop zou gaannzoeken voordat je begint.

Maar wat begrijp je niet dan?

hettis ook zoontzettnd moeilijk -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 08:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja sorry zit op ipod typ dan vaak n ipv spatie
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

O, ik dacht dat jij het expres deed hahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 10:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 18:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik zou zeggen kijk hier eens: KLIK
Slotje perhaps?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 19:31 
 
Hardtraxx Veteran

@Roalddb typ AUB een beetje normaal. je zit hier op een forum en niet met je vriendjes op MSN :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 20:55 
 
Artiest

RAW-vizion schreef:
@Roalddb typ AUB een beetje normaal. je zit hier op een forum en niet met je vriendjes op MSN :P


Je kan hem toch begrijpen of niet dan?
Ik zeik toch ook niet over het feit dat jij geen hoofdletters gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 22:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

haha nou zal ik mn typnetheid dan maar ff verbetere man
verw8 er maar ni veel van
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 22:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ Draidy
nou ik bedoel zoals layeren en eq'en ik ga er vanuit dat je daar equalizen mee bedoelt
mr dan weet ik nog ni wat et betekent mr maak ni uit ik zoek wel ff op als ik tijd heb
heb nu toetsweekie maandag ook nog en dan dinsdag sportdag....
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner