Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2017 17:27 
 
Hardtraxxer

Ben bezig geweest met 2 kicks:



Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2017 16:58 
 
Hardtraxx Newbie

Ben begonnen met het maken van raw kicks, Wat vinden jullie ervan? :thumbup:
Wat mist nog/ kan er beter?

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2017 16:17 
 
Hardtraxx Newbie

Awethority schreef:
@cb92 Het doet al echt aan als een gated kick, maar ik ben het met lars eens dat de ie nog wat muddy klinkt. Helaas heb ik zelf (voor nu) weinig verstand van het maken van gated kicks zoals deze. Ben overigens meer fan van de intro/outro kick dan van die in climax, al komt die in de climax er voor mijn gevoel ook niet helemaal goed uit.

@lars Klinkt goed zeg! Eigenlijk niks op aan te merken, behalve dat de 'buzz' in de tail naar mijn mening wat te aanwezig is ivm de punch, al is dat wellicht een kwestie van smaak.

Hier een nieuwe kick van mij, bij deze heb ik geprobeerd Delete achterna te gaan:



Zou je kunnen vertellen hoe je die kick hebt aangelopen? Delete is voor mij sws een voorbeeld :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2017 16:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pfoe, dat weet ik zo 1 2 3 niet meer... Het was in ieder geval wel een lang proces dat ook vaak genoeg stuk liep voordat ik deze kick had. Delete maakt z'n kicks volgens mij vaak op de gated manier met reverb, dat heb ik bij deze kick niet echt gedaan. Wat ik je wel mee kan geven om in deze richting te gaan is dat je accent moet leggen op de midrange (+- 600 hz), met name in de punch moet je hier boosten (dit geldt eigenlijk voor iedere raw-ish kick). Verder is het goed om een equalizer boost te automaten (kan met Fabfilter Pro-Q) over de midrange, hierdoor krijg je meer movement in je kick. Dit kan ook met Camelphat door de cutoff van het MM filter te linken aan de ingebouwde LFO. Hopelijk heb je er wat aan :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2017 21:06 
 
Hardtraxx Newbie

Awethority schreef:
Pfoe, dat weet ik zo 1 2 3 niet meer... Het was in ieder geval wel een lang proces dat ook vaak genoeg stuk liep voordat ik deze kick had. Delete maakt z'n kicks volgens mij vaak op de gated manier met reverb, dat heb ik bij deze kick niet echt gedaan. Wat ik je wel mee kan geven om in deze richting te gaan is dat je accent moet leggen op de midrange (+- 600 hz), met name in de punch moet je hier boosten (dit geldt eigenlijk voor iedere raw-ish kick). Verder is het goed om een equalizer boost te automaten (kan met Fabfilter Pro-Q) over de midrange, hierdoor krijg je meer movement in je kick. Dit kan ook met Camelphat door de cutoff van het MM filter te linken aan de ingebouwde LFO. Hopelijk heb je er wat aan :) .




En die automation dan over alleen de pinch of over je hele kick? Thanks iig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2017 14:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wel over de hele kick, maar de punch is wel datgene waar het dan het meeste effect op heeft. Over het algemeen zorgt zo'n automation ervoor dat je kick wat minder statisch wordt doordat er over de loop van de kick verschillende frequenties geboost worden. Als je er een beetje mee experimenteert kun je dus ook kijken wat voor effect het op de tail (en met name dan dus ook de lagere frequenties in de tail --> bass) heeft, in samenloop met de punch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2018 03:58 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik heb een nieuwe distortion plugin geschreven die mensen misschien wel nuttig zouden vinden, Misstortion. Heb er zelf met kicks maken veel nut aan gehad!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2018 15:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@awethority, Lekkere kick man! Klinkt echt precies zoals die van Delete. (Heb je hem niet stiekem geript :P ) Verder niet veel over te zeggen, gewoon een clean kick.

@Bandoz @Epic Kick, normaliter geef je (ook in dit topic vgm) eerst feedback op iemand boven je voordat je je track post. Op deze manier pleurt niet iedereen zo maar zijn kicks neer zonder dat iemand feedback krijgt.

Ben verder zelf geen productietechnische man, maar zal toch wat feedback proberen te geven.

@Bandoz, Je kicks hebben wel goed diepte, alhoewel ik de kick in zijn geheel niet echt fijn vind klinken. Die tok of ploink wat je er doorheen hoort klinkt niet helemaal fijn. Wellicht een sample van Fruity kick uitgebouwd? (Daar doet het me heel erg aan denken).

@Epic Kick, 1e kick klinkt zeker wel prima. Niet echt op of aanmerkingen op eigenlijk. (Alhoewel het wel meer een raw kick is, klinkt hij ook nog goed op 150/160 bpm?)
2e kick klinkt ook wel fijn, maar net iets te veel distortion, te horen aan het gekraak dat er doorheen zit. Misschien hierbij iets rustiger aan met de distortion? Voor de rest steekt deze kick wel goed in elkaar.


Nou bij deze mijn kick dan (Of ja, zijn eigenlijk 4 verschillende) Vooral tevreden over de eerste, ook in combinatie hoe deze er in komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 17:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nog thanks voor je feedback Bart :p,

Ik vind je kicks zeker wat hebben, gaat lekker richting de industriƫle sfeer en klappen er lekker 'droog' in. De variatie van kicks maakt de snippet ook interessant, al is het soms nog wat chaotisch over het geheel. Ik zou ze vooral wat helderder proberen te maken (eq-en, of extra distorted layer met de nadruk op de highs ofzo).

En, een meer algemene tip, zeker in de stijl van deze snippet ligt de nadruk meestal echt op de kicks. Probeer die er in het geheel dus wat meer uit te laten springen, allereerst door de andere instrumenten wat zachter te zetten lijkt me, en de highs boosten zal ook wel helpen.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe je de (gated effecten in de) kicks in grote lijnen gemaakt hebt, mocht je dit willen delen :p ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 18:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dankjewel voor je feedback Awethority. Ik ga zeker kijken of ik ze nog kan verbeteren.

Productietechnisch ben ik totaal niet sterk dus verbeteren is meestal door toevallig aan het juiste knoppie te draaien haha. Dat geeft tevens ook meteen soort van antwoord op jouw vraag, ik heb werkelijk waar geen idee meer. Zit vaak beetje te EQ'en, te layeren, te time stretchen (met multiplicator), pogo effectjes etc, en per toeval kwam ik hier op haha.
Deze kick is tevens samenvoeging van twee andere kicks van mij, waarbij ik de een op een lage toon heb gezet en vervolgens getimestretched heb, daarmee kwam ik beetje op het gated effect volgensmij
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2018 15:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Aha, ja met veel experimenteren krijg je vaak leuke dingen natuurlijk :) . Succes ermee iig :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2018 18:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bart,

Het klinkt erg industrial achtig maar ik mis toch de crunch :) Voornamelijk in de highs, verder klinkt de lage kant wat vuil, als in ongefilterd en wat onhelder.

Heb mijn oude kicks terug gevonden na een HDD crash :) Deze heb ik niet eerder laten horen, hopelijk kan ik de projecten herstellen. Tips en feedback please :D

Zitten 4 of 5 kicks in :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2018 14:21 
 
Hardtraxxer

@Bart,

Heb eigenlijk geen verstand van dit soort kicks maar ik moet zeggen dat ze er wel lekker op klappen :thumbsup:
Misschien een tikkeltje meer highs toevoegen d.m.v een exciter, brengt het altijd net iets meer naar voren IMO.

@Nuracore,

Soundcloud audio kan niet worden gevonden :(


Heb zelf ook nog ff geknutseld:

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2018 17:40 
 
Hardtraxx Newbie

@Epic Kick

Is je kick wel mono? Ik hoor namelijk in je tail een galm (weet niet of het reeverb is) wat een beetje afleidend, ik zou het persoonlijk mono maken. voor de rest heeft je kick een leuk karakter en je punch is vrij helder, ik zou alleen je tail zachter maken want het komt niet gebalanceerd over qua volume verschil van je "kraak" in je tail, maar neem mijn kritiek met een korreltje zout want ik maak zelf geen hardstyle kicks.









Ik ben ruim 4 dagen bezig geweest met deze kick, ik ben tevreden over het karakter en hij knalt aardig in mijn 60euro gaming headset van Trust maar als ik er naar luister op mijn Creative huis en tuin speakersetje klinkt het zo plat als een pannenkoek, is er iemand met degelijke studio monitoren die mij hier feedback op kan geven?

Nu dat terug luister zou ik het zelfde willen bereiken als de kick van @Awethority waar de punch helder in is want volgens mij mist mijn kick wat high end in de punch, weet het niet helemaal zeker want het kan ook aan volume verschil liggen

EDIT: nog een uurtje aan geknutseld + limiter op master kanaal



Voor de gene die willen weten hoe deze kick tot stand is gekomen:

De chain weet ik niet helemaal precies aangezien ik deze kick 7x heb gebounced

909Kick F Stretched
veel EQ
veel gelayerde Clip Dist van Trash2
samples van kicks die ik al heb gemaakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2018 14:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Epic Kick, je punch is prima, de crunch/high end in je tail is wat mij betreft iets te aanwezig, hier zou je nog wat aan kunnen werken of hem beter afstellen in het geheel van je track. Voor mijn gevoel komt ie er wat te vroeg/plotseling in ofzo, al is dit wellicht een kwestie van smaak. Verder zou ik wel letten op je reverb, die is behoorlijk aanwezig. Overall wel zeker een sterke kick met potentie!

@Dilla. Thanks voor je compliment :)

Het is absoluut mijn genre niet, maar voor een leek op het gebied van uptempo hoor ik zo weinig verschillen tussen dit en professioneel werk. Wat betreft je punch kun je hem wellicht layeren met wat percussie (snare/clap etc, of een cleane bassdrum) om hem wat meer impact te geven. Verder zou je hem wat meer body kunnen geven door in de lage midfrequenties (rond de 500 hz ofzo) te boosten of door een extra layer toe te voegen dat met name in deze frequenties zit. Ook zou je een frequentiepiek in een equalizer kunnen automaten over je punch om er zo wat meer drive/movement aan te geven (zoals ik in een eerdere post hier ook uitgelegd heb). Hopelijk heb je er wat aan!

Heb na een tijdje niks doen op muzikaal gebied eens een oude reversed bass van me onder handen genomen, en hem onder een oude midintro van me gezet. Ik heb de kick in de trend van nu een wat 'rauwere' punch gegeven. Hoor graag wat jullie ervan vinden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2018 15:51 
 
Hardtraxxer

@Dilla, karakter van je kick zit goed, alleen vind hem nog een klein beetje plat klinken. Dit kun je misschien oplossen door een frequency band een sweepje te laten maken over de mid frequencies. Voor de rest beukt ie wel lekker door :thumbsup:

@Awethority, Lekkere reversed bass hoor :) Kan hier eigenlijk niet zoveel feedback op geven want hij klinkt gewoon strak imo. Had hem zelf denk ik alleen iets hoger gepitched maar dat is maar net wat je zelf mooi vind natuurlijk. (En het moet in je midintro passen :P)

Zelf nog geprobeerd om een raw-achtige kick te maken.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 12:58 
 
Hardtraxxer

Ben normaal gesproken niet zo van het vragen om feedback hier, maar aangezien mijn akoestiek thuis zuigt en ik op dit moment alleen een Beats koptelefoon heb, toch maar een keer wel doen. Houdt daar dus rekening mee in m'n feedback hieronder. Daarnaast zijn kicks alles behalve mn sterkste punt :P

Awethority schreef:
Heb na een tijdje niks doen op muzikaal gebied eens een oude reversed bass van me onder handen genomen, en hem onder een oude midintro van me gezet. Ik heb de kick in de trend van nu een wat 'rauwere' punch gegeven. Hoor graag wat jullie ervan vinden :D

In de basis klinkt dit prima. Persoonlijk hou ik er wel wat van om iets meer hoge frequenties in een reverse bass te hebben, dat lijkt (op Beats koptelefoon) wel iets te missen naar mijn mening.
Epic Kick schreef:
Zelf nog geprobeerd om een raw-achtige kick te maken.

Hier vind ik de highs juist weer wat storend. Misschien dat die minder opvallen als er meer geluiden tegelijk afgespeeld worden. Vind ik sowieso lastig in te schatten bij een zo goed als 'kale' kick.

Zelf een middagje bezig geweest met 2 hardcore kicks, en zoals ik al aangaf wat gehandicapt qua akoestiek/headphones. Merk nu al wel ik de punch van de eerste kick niet goed genoeg vindt (gain en karakter). Benieuwd naar jullie verbeterpunten!

https://clyp.it/bgdzi03b
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2019 12:34 
 
Hardtraxx Newbie

here is tip link for perfect kick:-https://weraveyou.com/2018/12/ghost-production-the-story-behind-it/?fbclid=IwAR11wcVoDzxfEoL8fMVGIb92SSfRW7UWz71krCakSoGXCk6QVgOsfBfmMlA
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner