Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 22:43 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

CosmicDestination schreef:

Ja oke. Maar wat ik wil zeggen: bijv. Een droge Headhunterz kick hoeft ook helemaal niet mooi te klinken/pitchen. Zolang hij dat onder een melodie of screech of wat dan ook maar wel doet.
Dus wat is het nut van een kick die droog perfect klinkt, maar totaal niet onder bijv. een melodie past?


een headhunterz kick klinkt altijd goed en pitcht altijd lekker zelfs zonder melodie dus als het kut klinkt zonder melo is er iets mis met je kick. je moet gewoon zorgen dat hij en zonder en met melodie lekker klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 22:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

CosmicDestination schreef:
Ja oke. Maar wat ik wil zeggen: bijv. Een droge Headhunterz kick hoeft ook helemaal niet mooi te klinken/pitchen. Zolang hij dat onder een melodie of screech of wat dan ook maar wel doet.
Dus wat is het nut van een kick die droog perfect klinkt, maar totaal niet onder bijv. een melodie past?


Ik weet zeker dat Thera en CO2 dan wel kunnen horen dat het om een zeer professionele kick gaat. Maar ik weet niet hoe zij het gaat beoordelen of wat dan ook. Maar ik zou als ik jullie was gewoon ook je droge kick laten horen, doe gewoon allebei... weinig moeite, en voor de jury laat je het helemaal open.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 22:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:

Ja oke. Maar wat ik wil zeggen: bijv. Een droge Headhunterz kick hoeft ook helemaal niet mooi te klinken/pitchen. Zolang hij dat onder een melodie of screech of wat dan ook maar wel doet.
Dus wat is het nut van een kick die droog perfect klinkt, maar totaal niet onder bijv. een melodie past?

Elke kick past onder elke melo, kwestie van pitchen.
Maarrehh het goed 'droog' laten klinken van je kick is een van de punten waar in deze contest op gelet word,als ik het goed begrijp tenminste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 23:05 
 
Hardtraxx Addict

Ik snap jullie punt ;)
Wou alleen even laten weten waarom ik het niet deed :P
Maarja zal zo snel mogelijk even een droge uploaden, is toch niet zo veel moeite :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 00:24 
 
Hardtraxx Newbie

Misschien hebben jullie mijn voorsteltopic al gezien. Zo niet: http://www.hardtraxx.nl/forum/welkom/hey-hardtraxx-t20972.html

Heb al wat over mij vertelt, maar nog nooit iets laten horen. Bij deze dat ik me dan ook even muzikaal voorstel:



Heb ff snel een Soundcloud aangemaakt om af en toe eens wat snippets te posten.
Weet niet zeker of dit type kick (reverse bass) toegestaan is bij de ''kickverkiezing''. Zo niet, dan haal ik 'm weer weg ;)

Had ff niks te doen (je verveelt je echt als je een weekend niet uit gaat)
Dus heb ik FL Studio maar eens opgestart en ben hetgene gaan maken wat ik het liefst maak: Reverse Basses.

Enjoy, ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 15:14 
 
Hardtraxxer

Stefanovic schreef:
Misschien hebben jullie mijn voorsteltopic al gezien. Zo niet: http://www.hardtraxx.nl/forum/welkom/hey-hardtraxx-t20972.html

Heb al wat over mij vertelt, maar nog nooit iets laten horen. Bij deze dat ik me dan ook even muzikaal voorstel:



Heb ff snel een Soundcloud aangemaakt om af en toe eens wat snippets te posten.
Weet niet zeker of dit type kick (reverse bass) toegestaan is bij de ''kickverkiezing''. Zo niet, dan haal ik 'm weer weg ;)

Enjoy, ;)



Het is zeker toegestaan, ik vind hem alleen lang niet zuiver genoeg. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 15:16 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

NDAWN schreef:
Stefanovic schreef:
Misschien hebben jullie mijn voorsteltopic al gezien. Zo niet: http://www.hardtraxx.nl/forum/welkom/hey-hardtraxx-t20972.html

Heb al wat over mij vertelt, maar nog nooit iets laten horen. Bij deze dat ik me dan ook even muzikaal voorstel:



Heb ff snel een Soundcloud aangemaakt om af en toe eens wat snippets te posten.
Weet niet zeker of dit type kick (reverse bass) toegestaan is bij de ''kickverkiezing''. Zo niet, dan haal ik 'm weer weg ;)

Enjoy, ;)



Het is zeker toegestaan, ik vind hem alleen lang niet zuiver genoeg. :cool:


zit wat een raar krassend geluid aan het begin van de reversed als je die eruit krijgt klinkt ie al wel lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 15:21 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
NDAWN schreef:
Stefanovic schreef:
Misschien hebben jullie mijn voorsteltopic al gezien. Zo niet: http://www.hardtraxx.nl/forum/welkom/hey-hardtraxx-t20972.html

Heb al wat over mij vertelt, maar nog nooit iets laten horen. Bij deze dat ik me dan ook even muzikaal voorstel:



Heb ff snel een Soundcloud aangemaakt om af en toe eens wat snippets te posten.
Weet niet zeker of dit type kick (reverse bass) toegestaan is bij de ''kickverkiezing''. Zo niet, dan haal ik 'm weer weg ;)

Enjoy, ;)



Het is zeker toegestaan, ik vind hem alleen lang niet zuiver genoeg. :cool:


Buiten dat worden echte reversd bases normaal ge-sidechaind zodat je punch klapt en je tail zeg maar om hoog gezogen wordt. Dat heeft hij ook niet gedaan naar mij mening.

zit wat een raar krassend geluid aan het begin van de reversed als je die eruit krijgt klinkt ie al wel lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 15:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hoeso is het toegestaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 15:33 
 
Hardtraxxer

mr_vertigo schreef:
Hoeso is het toegestaan?


waarom niet?

Citaat:
Wat?
Een wedstrijd die er om draait wie de beste kick maakt!
De kicks worden in 3 verschillende categorieen beoordeeld.

1. Oldskool kick (zonder tail)
Voorbeeld: Zatox & Zany - Oldskool
2. De pitchkick.
Voorbeeld: Noisecontrollers - Summer In The City (P1 & P2)
3. Rauwe kick.
Voorbeeld: B-Front - Musical Analysis

Hoe?
Je stuurt je kick in op dit forum via SoundCloud.

De jury
De zeer deskundige jury bestaat uit niemand minder dan DJ Thera en Catatonic overload :innocent:
Dank voor de medewerking heren!

Uitslag
De uitslag word op 25 November bekent gemaakt.

ALLES MOET MET SOUNDCLOUD INGESTUURD WORDEN ANDERS DOE JE NIET MEE!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 15:50 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Nu zeg je het zelf verkeerd er staat niet aangegeven dat je een reversed bass mag gebruiken >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 15:54 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
Nu zeg je het zelf verkeerd er staat niet aangegeven dat je een reversed bass mag gebruiken >.<


hey wat gek ik dacht dat met die oldskool kick een reversd base werd bedoeld. Excuses :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 15:58 
 
Hardtraxx Newbie

Ja, ik begrijp wat jullie bedoelen. Het is ook gewoon maar een random mp3tje van de velen op mijn pc, ik wou gewoon ff iets laten horen :P

Heb al eerder een opmerking gekregen over dat krassend geluid, zelf was me dat nog niet opgevallen.

En over het toestaan van reverse basses in de contest: Laten we de topicstarter gewoon beslissen van wel of niet. gewoon random gokken hebben we ook weinig aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 20:03 
 
Hardtraxx Newbie



There we go.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 21:02 
 
Artiest

Mijn kick dan maar.. had t al wel s eerder gepost geloof ik, maar heb m iets aangepast:)

Gemaakt met Dumazon, devestator, camelphat, bit crusher, ohmi, etc. etc..



PS: FX en Vocals + screeches laatste stuk zijn van ZATOX dus niet van mij. (Omdat ff duidelijk te maken..)

Wat kan er gewonnen worden eigenlijk? XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 21:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Stefanovic schreef:
Ja, ik begrijp wat jullie bedoelen. Het is ook gewoon maar een random mp3tje van de velen op mijn pc, ik wou gewoon ff iets laten horen :P

Heb al eerder een opmerking gekregen over dat krassend geluid, zelf was me dat nog niet opgevallen.

En over het toestaan van reverse basses in de contest: Laten we de topicstarter gewoon beslissen van wel of niet. gewoon random gokken hebben we ook weinig aan.


Ik denk dat de opdracht vrij duidelijk is. Geen reversed bass :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 21:04 
 
Hardtraxxer

mr_vertigo schreef:
Stefanovic schreef:
Ja, ik begrijp wat jullie bedoelen. Het is ook gewoon maar een random mp3tje van de velen op mijn pc, ik wou gewoon ff iets laten horen :P

Heb al eerder een opmerking gekregen over dat krassend geluid, zelf was me dat nog niet opgevallen.

En over het toestaan van reverse basses in de contest: Laten we de topicstarter gewoon beslissen van wel of niet. gewoon random gokken hebben we ook weinig aan.


Ik denk dat opdracht vrij duidelijk is. Geen reversed bass :)


My bad, My bad :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 22:06 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Doolittle schreef:

Wat kan er gewonnen worden eigenlijk? XD


niks, je doet mee voor de eer als beste kickjesmakertman op hardtraxx.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 22:20 
 
Artiest

Case Dj schreef:
Doolittle schreef:

Wat kan er gewonnen worden eigenlijk? XD


niks, je doet mee voor de eer als beste kickjesmakertman op hardtraxx.


Dus geen dikke contracten bij grote labels, wat releases bij een label, of een dode kip? :cry:

Agja, dan maar voor de eer:) :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 22:22 
 
Hardtraxx Addict

Doolittle schreef:
Case Dj schreef:
Doolittle schreef:

Wat kan er gewonnen worden eigenlijk? XD


niks, je doet mee voor de eer als beste kickjesmakertman op hardtraxx.


Dus geen dikke contracten bij grote labels, wat releases bij een label, of een dode kip? :cry:

Agja, dan maar voor de eer:) :thumbsup:


Een dode kip? :lol: :lol:
EDIT:
Nu je dat zo zegt, het is best een leuk idee om een ''Hardtraxx Label'' op te richten.
Dan een forum maken waar Hardtraxx mensen hun tracks kunnen plaatsen die ze graag willen releasen, en Hardtraxx neemt dan contact met degenen op die goed genoeg zijn.
Maar helaas zal dat waarschijnlijk alleen bij een idee blijven :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 11:04 
 
Hardtraxxer

Naar mij mening gaat het meer zo van, als je goed genoeg ben. Je vanzelf aangesproken wordt door de grotere labels. Probeer zelf een fanbase te maken via sociale media, zoals twitter en youtube en facebook. Als jij 1500 likes op you nieuwe track krijgt weet ik zeker dat labels daar ook intresse in hebben. Kijk naar een Profite, Shockerz en Atmozfears.. Zijn naar mij mening goede voorbeelden.

:list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 15:46 
 
Hardtraxx Newbie

Dat is het hele punt niet, een label maak je niet zo 1,2,3..

Edit:
GEEN reverse bass, begrepen! zal de link zo wel ff weghalen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 16:42 
 
Hardtraxx Newbie

De winnaar mag mij wel eens vertellen hoe je nou echt een goede kick maakt heb al zoveel gepropbeerd maar het klinkt gewoon NET niet :@

zoals hier;
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 21:09 
 
Hardtraxx Addict

Rednol schreef:
De winnaar mag mij wel eens vertellen hoe je nou echt een goede kick maakt heb al zoveel gepropbeerd maar het klinkt gewoon NET niet :@

zoals hier;


dat lukt niet zomaar in een uurtje hoor, en ook niet binnen een dag.
Goeie kicks kun je pas maken na maanden, soms jaren ervaring. een hoop oefenen dus ;)
Gewoon blijven EQ'en, Distorten, EQ'en, Distorten etc.
Na een tijdje leer je met alles omgaan en gaat het vanzelf wel rollen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 21:22 
 
Hardtraxx Addict

Hier dan maar even de droge kick :)

Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner