Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat?
Een wedstrijd die er om draait wie de beste kick maakt!
De kicks worden in 3 verschillende categorieen beoordeeld.

1. Oldskool kick (zonder tail)
Voorbeeld: Zatox & Zany - Oldskool
2. De pitchkick.
Voorbeeld: Noisecontrollers - Summer In The City (P1 & P2)
3. Rauwe kick.

Voorbeeld: B-Front - Musical Analysis

Hoe?
Je stuurt je kick in op dit forum via SoundCloud.

De jury
De zeer deskundige jury bestaat uit niemand minder dan DJ Thera en Catatonic overload :innocent:
Dank voor de medewerking heren!

Uitslag
Je kunt tot 25 November je Kick insturen, Ik heb nu alles opgestuurt!
Ik hoop op 5 December de uitslag bekent te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:16 
 
Artiest

Best grappig initiatief, jury moet overigens wel uit leden bestaan die ook echt tot de betere producers van hardtraxx behoren. Valt er nog iets mee te winnen? of is het voor de glory?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja best leuk idee, maar mijn kick bijvoorbeeld, is gemaakt op F.. Als ik deze zou moeten pitchen naar de bassline van Psychedelic klinkt ie niet meer zo dik als wanneer hij minder hoog gepitched is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Best grappig initiatief, jury moet overigens wel uit leden bestaan die ook echt tot de betere producers van hardtraxx behoren. Valt er nog iets mee te winnen? of is het voor de glory?

Gewoon voor de eer ;)
Jury heb je inderdaad gelijk in. Het hoeven geen producers te zijn want iemand die veel naar Hardstyle luistert weet toch ook wat hij/zij lekker vindt aan een kick alleen weet hij/zij niet hoe die gemaakt wordt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Tja best leuk idee, maar mijn kick bijvoorbeeld, is gemaakt op F.. Als ik deze zou moeten pitchen naar de bassline van Psychedelic klinkt ie niet meer zo dik als wanneer hij minder hoog gepitched is ;)

Dat heeft niks met pitch te maken, dat heeft met noten te maken xd
een goeie kick (met uitzondering van Oldskool kicks) hoort op bijna alle noten goed te klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:23 
 
Artiest

Niet geheel mee eens, producers zijn uiteindelijk wel de mensen die veel verstand hebben van zaken. je kunt het ook in 2 jury's mixen.
De producer kant en de luisteraar kant. Bij de luisteraars zou ik dan wel mensen pakken die wat langer mee gaan in de scene, maar toch een duidelijke objectiviteit kunnen behouden, dus bv niet een Lyst, want die heeft daarvoor een te kenmerkende eigen mening. Voor de producer kant kun je de betere producers pakken actief op hardtraxx.
Een soort panel waarbij stemmen wel in z'n totaliteit worden berekend, maar mensen horen per groep (dus producer en luisteraar) wat hun "verdict" was. Lijkt me overigens wel het meest eerlijk, zeker aangezien een jury kennis moet hebben en objectiviteit moet behouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Niet geheel mee eens, producers zijn uiteindelijk wel de mensen die veel verstand hebben van zaken. je kunt het ook in 2 jury's mixen.
De producer kant en de luisteraar kant. Bij de luisteraars zou ik dan wel mensen pakken die wat langer mee gaan in de scene, maar toch een duidelijke objectiviteit kunnen behouden, dus bv niet een Lyst, want die heeft daarvoor een te kenmerkende eigen mening. Voor de producer kant kun je de betere producers pakken actief op hardtraxx.
Een soort panel waarbij stemmen wel in z'n totaliteit worden berekend, maar mensen horen per groep (dus producer en luisteraar) wat hun "verdict" was. Lijkt me overigens wel het meest eerlijk, zeker aangezien een jury kennis moet hebben en objectiviteit moet behouden.

Goed idee! maar hoe kom ik aan goeie producers die willen meewerken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TP-Project schreef:
TakkU schreef:
Tja best leuk idee, maar mijn kick bijvoorbeeld, is gemaakt op F.. Als ik deze zou moeten pitchen naar de bassline van Psychedelic klinkt ie niet meer zo dik als wanneer hij minder hoog gepitched is ;)

Dat heeft niks met pitch te maken, dat heeft met noten te maken xd
een goeie kick (met uitzondering van Oldskool kicks) hoort op bijna alle noten goed te klinken.

:huh: Als ik een kick die begint in F1, naar F2 moet zien te krijgen, dan gaat ie gewoon power verliezen.... Weet niet of je t principe van pitchen begrijpt? Als ik een sound van de ene naar de andere noot breng, ben ik aan t pitchen namelijk.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:31 
 
Artiest

Initiatief tonen richting producers hier, mensen pm'en etc. Hangt er maar precies vanaf wie je in je jury wilt hebben (mits je selectief te werk gaat) en sowieso hoeveel mensen er in de jury moeten komen. Je kunt alleen de Theracords producers bv pm'en, je kunt naar producer topic kijken wie kwalitatief de beste dingen hebben gemaakt afgelopen tijd. Dat moet je uitzoeken natuurlijk, sowieso lijkt het me dat artiesten die bij labels zitten (ongeacht het feit of ze al gereleased hebben) de voorkeur hebben natuurlijk.

F1 is sowieso erg laag, dus dat lijkt me al een aparte gang van zaken als het daar zit? Maar anyway, naar F2 kom je sowieso niet, een compleet octaaf wordt niet afgelegd in een bassline, het gaat om de ruimte van F1 tot F2 en niet t/m :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Tja best leuk idee, maar mijn kick bijvoorbeeld, is gemaakt op F.. Als ik deze zou moeten pitchen naar de bassline van Psychedelic klinkt ie niet meer zo dik als wanneer hij minder hoog gepitched is ;)

Ja maar als jij zegt dat je je kick gaat pitchen, denk ik er aan dat je de tail een noot omhoog gaat brengen, niet de hele kick.
Maarja maakt niet uit, kijk maar of je mee doet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Initiatief tonen richting producers hier, mensen pm'en etc. Hangt er maar precies vanaf wie je in je jury wilt hebben (mits je selectief te werk gaat) en sowieso hoeveel mensen er in de jury moeten komen. Je kunt alleen de Theracords producers bv pm'en, je kunt naar producer topic kijken wie kwalitatief de beste dingen hebben gemaakt afgelopen tijd. Dat moet je uitzoeken natuurlijk, sowieso lijkt het me dat artiesten die bij labels zitten (ongeacht het feit of ze al gereleased hebben) de voorkeur hebben natuurlijk.

Strak idee, ik ga voor het 2e idee, de producers wie de laatste tijd het beste bezig zijn ga ik benaderen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TP-Project schreef:
TakkU schreef:
Tja best leuk idee, maar mijn kick bijvoorbeeld, is gemaakt op F.. Als ik deze zou moeten pitchen naar de bassline van Psychedelic klinkt ie niet meer zo dik als wanneer hij minder hoog gepitched is ;)

Ja maar als jij zegt dat je je kick gaat pitchen, denk ik er aan dat je de tail een noot omhoog gaat brengen, niet de hele kick.
Maarja maakt niet uit, kijk maar of je mee doet ;)

Hahaha no shit, dat soort dingen hoef je mij echt niet meer uit te leggen! ;) Maar, zodra ik ga pitchen, klinkt ie vanaf de C veel te stuiterig, niet mooi dus... Dat je kick een basslijn van bijna een hele octaaf moet gaan, zou ik dus anders aanpakken.. Ik ben echt niet de enige met een lagere kick die bij t pitchen niet helemaal lekker meer klinkt..!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ik draag Lyst voor als jury voor de pitchkicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
TP-Project schreef:
TakkU schreef:
Tja best leuk idee, maar mijn kick bijvoorbeeld, is gemaakt op F.. Als ik deze zou moeten pitchen naar de bassline van Psychedelic klinkt ie niet meer zo dik als wanneer hij minder hoog gepitched is ;)

Ja maar als jij zegt dat je je kick gaat pitchen, denk ik er aan dat je de tail een noot omhoog gaat brengen, niet de hele kick.
Maarja maakt niet uit, kijk maar of je mee doet ;)

Hahaha no shit, dat soort dingen hoef je mij echt niet meer uit te leggen! ;) Maar, zodra ik ga pitchen, klinkt ie vanaf de C veel te stuiterig, niet mooi dus... Dat je kick een basslijn van bijna een hele octaaf moet gaan, zou ik dus anders aanpakken.. Ik ben echt niet de enige met een lagere kick die bij t pitchen niet helemaal lekker meer klinkt..!

Ik probeer mijn kicks zo te maken dat ze op alle noten lekker klinken, anders heb je er vrij weinig aan als je een leuke melodie hebt;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zygoma schreef:
ik draag Lyst voor als jury voor de pitchkicks.

Hahahaha :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Skedoedelefloeps is dat eigenlijk wel handig, want de producers die dan in de jury zitten kunnen toch beter zelf meedoen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TP-Project, er is ook een Edit knop...!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
TP-Project, er is ook een Edit knop...!

sorry :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:45 
 
Artiest

Hangt ervan af wie mee willen doen >.< maar mede daarom is het ook zo dat ik zei dat mensen die bij een label zitten denk ik de voorkeur verdienen, omdat dit meer een punt van bewijzen is wat je kunt en dat hoeven mensen niet die al bij een Theracords, Spoontech, Fusion of wat dan ook zitten natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 17:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Hangt ervan af wie mee willen doen >.< maar mede daarom is het ook zo dat ik zei dat mensen die bij een label zitten denk ik de voorkeur verdienen, omdat dit meer een punt van bewijzen is wat je kunt en dat hoeven mensen niet die al bij een Theracords, Spoontech, Fusion of wat dan ook zitten natuurlijk.

oke, ik ga geck-o, thera en co2 benaderen, als hun niet reageren, of niet mee willen doen, kies ik gewoon actieve Hardtraxx users
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 20:42 
 
Hardtraxxer

Leuk idee :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 21:20 
 
Hardtraxxer

En de winnende kick word Mr. Kick van het jaar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 21:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik vind t ook wel een kicken idee hoor haha! Nog
geen PM gezien overigens :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 14:04 
 
Hardtraxx Addict

DjThera schreef:
Ik vind t ook wel een kicken idee hoor haha! Nog
geen PM gezien overigens :whistle:

:worship:
Bij een oldskool kick, kan je dan niet beter zeggen of een reversed of een gated kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 15:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

WZY schreef:
DjThera schreef:
Ik vind t ook wel een kicken idee hoor haha! Nog
geen PM gezien overigens :whistle:

:worship:
Bij een oldskool kick, kan je dan niet beter zeggen of een reversed of een gated kick

Als het concept succesvol is komt er misschien wel een Reverse Bass Verkiezing ;)
1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner