Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 01:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo iedereen van Hardtraxx.

Ik heb gezocht maar kon nog niet zo'n soort topic vinden hier op Hardtraxx. Iedereen weet natuurlijk wel de grote labels zoals Dirty Works, Scantraxx, Fusion Records, en ga zo maar door. Tuurlijk is het vet als je hier bij komt, maar als onbekende producer is het nogal lastig om gelijk voor zo'n doel te gaan. Er zijn natuurlijk ook kleinere labels zoals Gearbox Digital, Theracords, Hexablast, en ga ook hier maar over door.

Als je bij een label zit, geeft dat je zoveel voordelen, ze kunnen je helpen met boekingen voor feesten, je vind mensen voor collabs, je tracks worden beschermt van copyright, en je krijgt gelijk veel meer mensen die jouw tracks horen (dus meer fans/volgers). Zo zijn er nog meer voordelen van bij een label zitten. Nu was het mijn idee om in dit topic actieve labels even op een rijtje te zetten, (dus geen inactieve ), een beetje onbekende, en niet zo een als Scantraxx want dat kennen we nou wel.

Het kan ook nooit kwaad om is een keer een paar tracks in te sturen naar een label, of om te proberen of je gewoon met ze kan praten over eventuele toekomstige aannames. Ik als producer zoek zelf ook een label, daarom schoot dit me te binnen. Ik vond alleen een Harderstate topic waar 2 jaar niet meer op geschreven is, en er stond sowieso niet veel op. Ook kan je hier andere mensen helpen met in contact komen met labels, of je eigen label promoten (waar je bij zit of waar jij de baas van bent). Misschien zelfs dat je hier een paar mensen ontmoet waarmee je zelf een label kan maken. Eindeloze redenen waarom zo'n topic handig is. Ik hoop dat iedereen een toevoeging kan doen, of tips kan geven/mensen helpen.

Groetjes van Antergy
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 01:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nog een aantal goede lables:


Derailed Traxx Records https://www.facebook.com/derailedtraxx
How do I send a demo?
- Send it to our SoundCloud account via a direct message.

Monstercat Records https://www.facebook.com/monstercat
How do we submit a track?
● Submit to http://monstercat.tracksubmit.com/submit/


Diffuzion Records https://www.facebook.com/DiffuzionRecords
1. Send at least two finished tracks!
2. Send 320kbps MP3 files
3. Send only one MP3 in each email: [email protected]
4. If you don't follow our requirements above, your demos won't be taken into consideration
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 01:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nice, thanks voor je post! Ik zat er aan te denken om zelf ook een label te gaan maken, en gewoon een voor beginnende producers. Hier op Hardtraxx alleen al zitten heel veel mensen. Ik ben ook bereid om er geld in te steken (het opstarten qua logo's, video templates, etc. Het zou alleen wel handig zijn als iemand een goede designer zou weten of eventueel een mede eigenaar of eigenaars. PM even als je hier een verdere reactie op hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 02:48 
 
Hardtraxx Elite

Citaat:
Tuurlijk is het vet als je hier bij komt, maar als onbekende producer is het nogal lastig om gelijk voor zo'n doel te gaan.


Ik snap sowieso die drang om maar bij een label te moeten niet, zolang je muziek niet goed genoeg is om bij 1 van de grote labels te kunnen releasen, waarom zou je het dan überhaupt releasen? Werk gewoon aan je tracks totdat deze van voldoende kwaliteit zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 03:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Citaat:
Tuurlijk is het vet als je hier bij komt, maar als onbekende producer is het nogal lastig om gelijk voor zo'n doel te gaan.


Ik snap sowieso die drang om maar bij een label te moeten niet, zolang je muziek niet goed genoeg is om bij 1 van de grote labels te kunnen releasen, waarom zou je het dan überhaupt releasen? Werk gewoon aan je tracks totdat deze van voldoende kwaliteit zijn.


Als je het hele verhaal hebt gelezen dan zie je dat kleine labels je ook kunnen helpen met bijvoorbeeld gigs boeken en je tracks de wereld in krijgen. Het is alleen maar mooi als je een grotere fanbase krijgt. En jij zegt dat als ik niet bij Scantraxx ofzo zit, dat ik mijn muziek niet zou moeten uitbrengen? Ik heb ook lol in muziek maken, en niemand is gelijk goed genoeg voor een groot label aan het begin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 12:20 
 
Hardtraxxer

Zelfs als je goed genoeg bent, moeten de grote labels je wel "noticen". Het betekent niet dat als je niet bij een groot label zit dat je dan je muziek niet moet releasen.. :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 13:18 
 
Hardtraxxer

Antergy schreef:
En jij zegt dat als ik niet bij Scantraxx ofzo zit, dat ik mijn muziek niet zou moeten uitbrengen?


Ik denk dat hij probeert te zeggen dat als je tracks kwalitatief niet sterk genoeg zijn om op een groot label te releasen waarom je het dan op een klein label zou willen releasen. Groot of klein label, kwaliteit matters.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 13:23 
 
Hardtraxx Addict

Nadeel van die kleine labels vind ik dat ze bijna alles uitbrengen en veel is gewoon crap.
Je ziet hier vaak genoeg een track bij releases staan die wel uitgebracht is op een label maar dat die gene pas 2 weken bezig is met muziek maken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 13:33 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik vind de kleine labels ook een gedrocht in de scene. En dan heb ik het niet over de niche-labels, die klein zijn omdat de doelgroep nu eenmaal niet zo groot is, maar over de labels die kwalitatief minderwaardig spul uitbrengen. En dan is het leuk en aardig dat zij je helpen met boekingen, maar als jij boekingen wilt op basis van je producties (het zij nu eenmaal zo), dan moet je ook zorgen dat je producties goed genoeg zijn. Je gaat ook geen mensen opereren als je net aan een geneeskunde opleiding begint. Bovendien lijkt me het marketingtechnisch beter om direct een goede naam neer te zetten, dan geleidelijk maar wel in de publiciteit je carrière op te bouwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2015 17:30 
 
Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Ik vind de kleine labels ook een gedrocht in de scene. En dan heb ik het niet over de niche-labels, die klein zijn omdat de doelgroep nu eenmaal niet zo groot is, maar over de labels die kwalitatief minderwaardig spul uitbrengen. En dan is het leuk en aardig dat zij je helpen met boekingen, maar als jij boekingen wilt op basis van je producties (het zij nu eenmaal zo), dan moet je ook zorgen dat je producties goed genoeg zijn. Je gaat ook geen mensen opereren als je net aan een geneeskunde opleiding begint. Bovendien lijkt me het marketingtechnisch beter om direct een goede naam neer te zetten, dan geleidelijk maar wel in de publiciteit je carrière op te bouwen.

Precies, dit bedoel ik dus.

Antergy schreef:
Ik heb ook lol in muziek maken, en niemand is gelijk goed genoeg voor een groot label aan het begin.


Als je niet goed genoeg bent hou het dan ook bij muziek maken voor de lol, en probeer niet zo veel mogelijk boeking e.d. te krijgen. Er zijn hier in Nederland meer dan genoeg goeie DJ's (veel die gewoon goed draaien en geen muziek maken). Als je boeking wilt zorg dan dat je of goed kan draaien of hoge kwaliteit producties hebt, liefst beide natuurlijk.

EvilNoize schreef:
Zelfs als je goed genoeg bent, moeten de grote labels je wel "noticen". Het betekent niet dat als je niet bij een groot label zit dat je dan je muziek niet moet releasen.. :yay:


Dat noticen is tegenwoordig echt geen probleem meer volgens mij, alle labels hebben een email waar je demo's kunt droppen en alles wordt geluisterd (zeggen ze). En als het ene grote label geen interesse heeft heb je in de hardstyle scene's nog tis andere labels waar je het kunt proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 10:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Er zijn natuurlijk ook kleinere labels zoals Gearbox Digital, Theracords, haha Theracords niet klein.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 12:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

En toch heeft Gearbox meer subscribers en views op youtube...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 15:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Socializerz schreef:
Wil dat dan gelijk zeggen dat theracords een klein label is?


Dat niet maar zeker veel kleiner dan een Scantraxx of Dirty Works
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 15:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

En dit topic kan van mij part gesloten worden want iedereen is toch alleen maar aan het janken en elkaar aan het afzeiken (zoals meestal op Hardtraxx)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 17:21 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dus omdat mensen een andere mening toe gedaan zijn dan de jouwe zijn ze aan het janken en elkaar aan het afzeiken? >.< Het enige wat ik in dit topic zie zijn argumenten waarom kleine labels geen toevoeging zijn voor de scene en een paar posts over dat Theracords niet klein is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 18:57 
 
Hardtraxx Crew

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 19:03 
 
Hardtraxx Elite

Lyst schreef:
Dus omdat mensen een andere mening toe gedaan zijn dan de jouwe zijn ze aan het janken en elkaar aan het afzeiken? >.< Het enige wat ik in dit topic zie zijn argumenten waarom kleine labels geen toevoeging zijn voor de scene en een paar posts over dat Theracords niet klein is.

Ja! want als op hardtraxx mensen het niet met elkaar eens zijn is het gelijk janken en standaard "hardtraxx" gedrag :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 20:09 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Antergy schreef:
En dit topic kan van mij part gesloten worden want iedereen is toch alleen maar aan het janken en elkaar aan het afzeiken (zoals meestal op Hardtraxx)


Mensen hier hebben wel een punt. Natuurlijk kun je overwegen om via een kleiner label je muziek te releasen, het geeft vaak wat aanzien, je tracks worden (al dan niet fatsoenlijk) gemasterd en het is leuk als je tracks via bijvoorbeeld Spotify te beluisteren zijn. Toch zijn er ook nadelen, je bent bijvoorbeeld niet meer eigenaar van je eigen muziek en mag jouw tracks niet zelf naar grotere artiesten mailen, iets wat jou weer tegen kan houden als je groter wilt groeien.

Verder kun je zonder label tegenwoordig ook best wat bereiken (kijk maar eens naar bijvoorbeeld Zirkum) en zit veel hem ook in internetmarketing en contacten, twee dingen waar veel van de kleinere labels je echt niet mee gaan helpen.

Over het algemeen hou ik vaak in mijn achterhoofd dat wanneer een label jou niet helpt met naam maken, ze jou waarschijnlijk tegenhouden in je groei. Release op een label als Theracords en de fanbase van Theracords zal jouw muziek gaan checken en je bereik zal groeien. Release op een klein label zonder al te veel kwaliteitsstandaard en je zult waarschijnlijk net zo veel exposure krijgen zonder dat label.

Tot slot is wat Lyst zegt ook waar, je kunt maar één keer een eerste indruk maken, dus die kan maar beter goed zijn. Ook kun je zonder ooit iets uitgebracht te hebben lekker experimenteren, verwachtingen zijn er toch nog niet. Vanaf het moment dat je muziek gaat uitbrengen gaat er een verwachtingspatroon ontstaan (tenminste, er vanuit gaande dat je iets van een fanbase creëert met je tracks) en is de fase van echt experimenteren en ontdekken dus voorbij, terwijl het soms juist ook lekker kan zijn om je eigen geluid rustig te ontdekken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 20:12 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Ook kun je zonder ooit iets uitgebracht te hebben lekker experimenteren, verwachtingen zijn er toch nog niet. Vanaf het moment dat je muziek gaat uitbrengen gaat er een verwachtingspatroon ontstaan (tenminste, er vanuit gaande dat je iets van een fanbase creëert met je tracks) en is de fase van echt experimenteren en ontdekken dus voorbij, terwijl het soms juist ook lekker kan zijn om je eigen geluid rustig te ontdekken :)


Well said :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 01:34 
 
Hardtraxx Addict

DWX heeft ook een sublabel DWX-Update, dat zou natuurlijk als goede tussen stop kunnen dienen. Je zal daar je zelf kunnen verbeteren en evt door schuiven naar het mainlabel. als ik het me goed herrinner zijn er meerdere grote labels met sublabels voor talenten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 10:29 
 
Hardtraxxer

Mijn tip: Start gewoon lekker geen label op :thumbsup:

Argumenten:

- er zijn al te veel labels
- Mastering is bij veel kleine labels nogal een issue
- Release rechten regelen wordt nauwelijks gedaan bij kleine labels
- Diezelfde labels zijn ook nooit kritisch maar tekenen in het wilde weg artiesten om zo die paar euro's extra te verdienen

Ik heb al zoveel labels zien komen en gaan. Besef wel dat je een bedrijf gaat opstarten waar de meeste niet eens toe in staat zijn, laat staan het naderhand onderhouden en beheren.

groetekes,
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 12:37 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Held op Sokken schreef:
Besef wel dat je een bedrijf gaat opstarten waar de meeste niet eens toe in staat zijn, laat staan het naderhand onderhouden en beheren.


Niet om op leeftijd te bashen ofzo (leeftijd is maar een getal), maar dit mag officieel niet op 15-jarige leeftijd, staat de KvK niet toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 14:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

AvixDJ schreef:
Monstercat Records


Monstercat is nou niet bepaald een klein label. Het is volgens mij groter dan welk hardstylelabel dan ook. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 16:46 
 
Hardtraxx Veteran

Snap ook nooit echt de drang in de hardstyle scene om op een label te zitten. Lijkt mij veel fijner om een release te tekenen bij bijv. Derailed Traxx. En een track releasen levert geen drol op. Je verdient nu meer bij de Appie dan als je een release uitbrengt die een paar keer wordt gekocht.

In de house scene is het releasen wel wat belangrijker. Als je Beatport nr 1 haalt krijg je veel bekendheid en meer boekingen. Maarja die scene is ook wel wat groter :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 18:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

toffee schreef:
AvixDJ schreef:
Monstercat Records


Monstercat is nou niet bepaald een klein label. Het is volgens mij groter dan welk hardstylelabel dan ook. :P


Nee klopt! maar heb meer ff gekeken naar labels waarvan ik weet waar je demo's kan droppen :P
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner