Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 17:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Iemand een track die door Thera gemastered is? Ben erg benieuwd! Voor 20 eu ben je natuurlijk een dief van je portemonnee als je het niet kunt maar toch zelf doet. Boek besteld, ben erg benieuwd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 18:13 
 
Hardtraxx Elite

Bushman schreef:
Iemand een track die door Thera gemastered is? Ben erg benieuwd! Voor 20 eu ben je natuurlijk een dief van je portemonnee als je het niet kunt maar toch zelf doet. Boek besteld, ben erg benieuwd!

Ligt eraan wat je ermee wilt.. Als je hem wil releasen en er geld mee wilt verdienen zou ik hem inderdaad laten masteren. Maar je wordt natuurlijk ook niks beter als je het nooit zelf doet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 18:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bushman schreef:
Iemand een track die door Thera gemastered is? Ben erg benieuwd! Voor 20 eu ben je natuurlijk een dief van je portemonnee als je het niet kunt maar toch zelf doet. Boek besteld, ben erg benieuwd!

Thera heeft voor mij een track geremastered nadat ik zelf een klein foutje had gemaakt... :whistle:
TOP kwaliteit! Dat is het enige wat ik er over kwijt kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 19:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Goed om te horen, dankjewel!

Logic Pro gerelateerd vraagje:

Ik meen in een kick tutorial het gebruik van Logic's Autofilter gezien te hebben. Daardoor filter je de tail van de kick waardoor die wat cleaner klinkt, maar de punch wel z'n distortion karakter behoudt. Ik kom maar niet uit de instellingen. Iemand die me uit de brand kan helpen? Screenshot van de gebruikte instellingen wellicht?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 19:33 
 
Hardtraxx Elite

Denk dat je die van audiofreq bedoelt. Hij gebruikte die met een band pass filter om de tail een sweep naar beneden te geven. Maar als je goed kijkt bij de instellingen die hij heeft, heeft ie vgm de envelope en de LFO modulation beide uit staan. Ik snap dus niet wat hij hiermee precies bedoelt. Hij had vgm (uit mijn hoofd) een bandpass filter met cutoff op ong 50% en 200% dry signal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 21:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja, zoiets ja. Bij mij veranderd het geluid overigens alleen met de cutoff schuif. Attack en decay hebben totaal geen invloed. Kom er niet helemaal uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 21:20 
 
Hardtraxx Elite

Als je modulation aan hebt veranderd het het geluid wel maar dan moet je wel opletten dat je niet teveel/te snel geluid door blijft sturen. 1x en dan ff 2 sec wachten ofzo.. Geen idee hoeveel het precies is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2014 21:44 
 
Hardtraxx Veteran

Hoe kan ik meerdere instruments 'ineens' besturen? Heb een sound gemaakt die uit 2 lagen Massive en 1 laag Sylenth bestaat en als ik dan dus een melodie wil proberen moet ik steeds alle 3 de midi regions aanpassen. Heb ooit een tutorial gezien waarmee je ze kunt koppelen. Als je dan dus iets speelt op je keyboard hoor je ze alle 3.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2014 20:57 
 
Hardtraxx Elite

Layer maken:

(denk dat deze video voldoet, heb hem niet gekeken dus zeg maar als het niet precies is wat je bedoelt)

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 13:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ Pierre

Gewoon meerdere instrumenten op record enable zetten en gassen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 20:28 
 
Hardtraxx Elite

Bushman schreef:
@ Pierre

Gewoon meerdere instrumenten op record enable zetten en gassen!

Dan kan je ze nog niet in 1 midi aanpassen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 22:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dus? In principe hetzelfde wat er in het filmpje gebeurd, maar ziet er net even wat anders uit. In de praktijk werkt het gewoon niet, omdat je bass synth ook de lead noten een paar octaven mee gaat lopen schreeuwen. Niet handig dus imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 09:57 
 
Hardtraxx Elite

Bushman schreef:
Dus? In principe hetzelfde wat er in het filmpje gebeurd, maar ziet er net even wat anders uit. In de praktijk werkt het gewoon niet, omdat je bass synth ook de lead noten een paar octaven mee gaat lopen schreeuwen. Niet handig dus imo.

Het is ook niet de bedoeling om verschillende soorten synths (bas/lead) te layeren maar als je een aantal lead synths hebt waarvan je wilt dat ze exact hetzelfde spelen kan het handig zijn om een layer te maken zodat je in 1x de midi kunt aanpassen als je een variatie op je melo wilt maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 23:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dan zou het inderdaad handig kunnen zijn, maar kwam totaal niet in me op! Zo heeft iedereen zijn eigen workflow!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2014 19:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weet iemand of je een gewone audio clip, daar het tempo van te veranderen, dat het zegmaar bij 5 seconden 110 bpm is, en dan bij 30 sec. 150 bpm is?, dat het zo op/af bouwt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2014 18:46 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Goedemiddag allemaal,

Ik wil graag van jullie advies over het aanschaffen van een iMac. Ik heb met Fruity gewerkt, maar ga over op Logic Pro X.
Ik ben er al over uit dat het een 27" gaat worden.
Nu is mijn vraag voor welke zouden jullie gaan en waarom. En raden jullie aan om het werkgeheugen te verhogen naar 16GB. Dit is een advies van iemand uit de Applestore.


1.
27-inch: 3,2 GHz
Specificaties
3,2-GHz quad-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 3,6 GHz
8 GB geheugen (2x 4 GB)
Harde schijf van 1 TB1
NVIDIA GeForce GT 755M met
1 GB videogeheugen
€ 1.849,00

2.
27-inch: 3,4 GHz
Specificaties
3,4-GHz quad-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 3,8 GHz
8 GB geheugen (2x 4 GB)
Harde schijf van 1 TB1
NVIDIA GeForce GTX 775M met
2 GB videogeheugen

€ 2.029,00

En meer tips zijn uiteraard van harte welkom! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2014 01:53 
 
Hardtraxx Elite

Enige verschil is de videokaart? dan kun je als je geld wilt besparen de eerste nemen, video kaart heeft geen invloed op het produceren. Als je een beetje fatsoenlijks games ofzo wil spelen kan je voor de 2e gaan, moet je zelf weten. Ik heb een macbook met 8 gig ram en red me er prima mee. Als je echt op een te groot project stuit kun je altijd gebruik maken van sends of desnoods instrumenten bouncen maar met 8 gig kun je al heel veel imo. Natuurlijk is 16 altijd beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2014 12:45 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Oke dan ga ik toch voor de eerste! En ik kan het altijd nog uitbreiden naar 16GB dan als ik merk dat het echt nodig gaat worden.
Thanks voor info :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2014 14:11 
 
Hardtraxx Elite

Graag gedaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2014 18:44 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Het is even wennen, maar dit ga ik zeker heerlijk vinden. Kan niet wachten om met Logic aan de slag te gaan.

Ik wilde een Click and Buy account aanmaken in de App store, maar dit werd op andere forums sterk afgeraden.
Wat raden jullie aan of hoe hebben jullie Logic betaald?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2014 14:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ryan Marsman schreef:
Het is even wennen, maar dit ga ik zeker heerlijk vinden. Kan niet wachten om met Logic aan de slag te gaan.

Ik wilde een Click and Buy account aanmaken in de App store, maar dit werd op andere forums sterk afgeraden.
Wat raden jullie aan of hoe hebben jullie Logic betaald?


Niet betaald :innocent:

Gefeliciteerd met je aanschaf! Ga je geen spijt van krijgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2014 21:40 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Thanks!!
Haha oke.
Ik heb het maar gekocht met de creditcard van m'n broer.

Downloaden en laat het studeren maar beginnen! Hi Logic, doei buitenwereld!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2014 22:49 
 
Hardtraxx Elite

Ryan Marsman schreef:
Thanks!!
Haha oke.
Ik heb het maar gekocht met de creditcard van m'n broer.

Downloaden en laat het studeren maar beginnen! Hi Logic, doei buitenwereld!


succes :) en post wat als je iets hebt hea :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 23:27 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Thanks!!
Ja ga ik zeker doen. Ga maar weer even verder aan de tutorials :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 15:42 
 
Hardtraxxer

voor de mensen die de overstap van logic 9 naar logic pro X gemaakt hebben, is het echt een grote stap vooruit? is het de moeite waard? is het niet ontzettend onhandig om weer 32 bit plugs opnieuw moet downloaden en een hele hoop van deze plugins nog niet 32 bit beschikbaar zijn?

wat raden jullie aan?
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner