Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2014 21:33 
 
Hardtraxxer

Zal ze ook maar effe hier plaatsen voor de producers hier :cool:
Hoop dat ik niet verkeerd zit en dit in weet ik veel welk topic weer had moeten plaatsen, ben niet zo goed met al die regeltjes :P
Anyway, nu ik heb uitgevogeld hoe ik me mic, screen recorder en FL samen kan gebruiken ben ik eens begonnen aan het maken van wat tutorials, bijvoorbeeld over kleine trucjes die mij een tijdje geduurd hebben om uit te vogelen maar die wel heel handig bleken te zijn. Mocht het een beetje moeilijk te zien zijn dan kun je HD nog aan zetten ;)

Hoe je reeverb met sendchannels gebruikt in FL en wat het nut ervan is:


Een manier om te sidechainen in FL, wat je ermee bereikt en een trucje ermee om je mixes cleaner te laten klinken:


En binnenkort komt waarschijnlijk nog wel meer wat ik hier dan ook zal posten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2014 04:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat je dit beter in Hoe/Wat Produceren kunt zetten. En andere tutorials ligt eraan waar ze over gaan b.v vocals in vocal topic enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 23:12 
 
Hardtraxxer

Op verzoek: Hoe maak je horrorgeluiden:



Ben alleen een ding vergeten te melden (tis net als voor de klas een presentatie geven dit, vergeet altijd wel wat :P ), distortion creërt ook harmonischen die meestal dissonant zijn, dus dat is ook een goede manier om geluiden eviler te maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 23:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De Laar schreef:
Op verzoek: Hoe maak je horrorgeluiden:



Ben alleen een ding vergeten te melden (tis net als voor de klas een presentatie geven dit, vergeet altijd wel wat :P ), distortion creërt ook harmonischen die meestal dissonant zijn, dus dat is ook een goede manier om geluiden eviler te maken ;)


Ey man waar record jij mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2014 00:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuke tuts, maar joh! minder lullen over andere dingen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2014 13:26 
 
Hardtraxxer

Antergy schreef:
Ey man waar record jij mee?

Video (en mic geluid) is met debut video capture, de geluiden van FL zelf neem ik op met Edison op de master, waarna ik het later samenvoeg in Movie Maker. Merk alleen dat Edison nog wel eens irritant doet, dat ie pas op de helft van de tutorial eens begint met geluid op te nemen :huh:
MikezDJ schreef:
Leuke tuts, maar joh! minder lullen over andere dingen :lol:

Sorry, kan het niet laten af en toe xd Maar thanks :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2014 16:17 
 
Hardtraxx Newbie

leuke tutorials :p
lag omver van het lachen met je tellsell-ad xD hahah :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2014 00:46 
 
Hardtraxxer

Thanks :)
Sorry, het heeft effe geduurd aangezien ik deze tutorial zo'n 5 keer opnieuw heb op moeten nemen, om er dan achteraf achter te komen dat ik had vergeten op record te drukken of weet ik veel wat voor stoms weer :huh:
Maar tis me nu in elk geval gelukt :P
Dit zal denk ik wel een interessante zijn, het maken van Industrial Hardcore kicks (op mijn manier):

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2014 10:31 
 
Hardtraxx Addict

Hebben mensen daar een tutorial voor nodig? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2014 10:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die laatste gaat echt nergens over! :lol: Verder wel super van je dat je tutorials maak en mensen wilt helpen! Zitten hier en daar zeker bruikbare tips tussen! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2014 17:04 
 
Hardtraxxer

Maximum schreef:
Verder wel super van je dat je tutorials maak en mensen wilt helpen! Zitten hier en daar zeker bruikbare tips tussen! :worship:

Ja, geen probleem, zitten soms van die kleine dingetjes tussen waarbij het superlang kan duren voordat je zoiets weet :P
Sowieso altijd wel leerzaam om te zien hoe iemand anders het nou doet, je leert er altijd wel wat van :) Ben bijvoorbeeld ook nog met iemand samen aan het werken en die weet dan weer allemaal van die kleine trucjes die ik nooit heb geweten :P

In elk geval hier weer een volgende tutorial, hoe je een vocal duivels laat klinken + een klein trucje om de achtergrond muziek wat weg te filteren (al zijn er daar meer manieren van):

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2015 13:43 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

De vocals zijn nu wel héél erg gedistorted, ik zou je aanraden om iets van Madshifta te gebruiken daarmee kan je precies bepalen hoeveel notes je wil pitchen en ook de hoeveelheid % het de vocal aanpast.

Nog een goede manier is een vocoder, in FL kan je bijvoorbeeld met Vocodex de preset "For Drums 2" pakken, die klinkt heel duister :P
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner