Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yo boys,

Ik heb zitten nadenken en ik zou het erg tof vinden om een dj/producer opleiding te gaan doen. Ik kan alleen niet vinden als dit ook op niveau 3 kan. Zou iemand mij hier meer over kunnen informeren?

Alvast heel erg bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 15:28 
 
Hardtraxxer

Mbo niveau 3 ?

Ik zit zelf ook te kijken, ik zit zelf te denken aan een opleiding geluidstechnicus/producer.
Ik hoor een hoop mensen die daar heel positief over zijn. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 16:03 
 
Hardtraxx Addict

Dj/producer opleiding van Rock Academie is een HBO opleiding volgens mij. Dus je moet minimaal een havo diploma of een mbo niveau 4 diploma hiervoor hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2013 16:04 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb hier zelf ook lange tijd over nagedacht, maar ben tot de conclusie gekomen dat het belangrijker is een opleiding te volgen waarbij je echt van een "beroep" "verzekerd" bent.

Stel, je haalt dat papiertje, wat wil je daarna gaan doen? Van muziek je professionele carrière maken? Realistisch gezien heb ik mezelf 1000 keer de vraag gesteld, hoe groot is die kans nou? Niet erg groot dus, aangezien er honderden mensen zijn die dit willen.

Niet lullig bedoeld, in tegendeel. Misschien is dit leuk om te doen zodra je al een goede vaste baan hebt etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2013 20:57 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Audiospectral schreef:
Ik heb hier zelf ook lange tijd over nagedacht, maar ben tot de conclusie gekomen dat het belangrijker is een opleiding te volgen waarbij je echt van een "beroep" "verzekerd" bent.

Stel, je haalt dat papiertje, wat wil je daarna gaan doen? Van muziek je professionele carrière maken? Realistisch gezien heb ik mezelf 1000 keer de vraag gesteld, hoe groot is die kans nou? Niet erg groot dus, aangezien er honderden mensen zijn die dit willen.

Niet lullig bedoeld, in tegendeel. Misschien is dit leuk om te doen zodra je al een goede vaste baan hebt etc.


Het beste kun je ook gewoon na je beroepsopleiding deze opleiding volgen als je het geld/tijd ervoor hebt. want je beroep er van maken wordt idd lastig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2013 10:07 
 
Hardtraxx Addict

Audiospectral schreef:
Ik heb hier zelf ook lange tijd over nagedacht, maar ben tot de conclusie gekomen dat het belangrijker is een opleiding te volgen waarbij je echt van een "beroep" "verzekerd" bent.

Stel, je haalt dat papiertje, wat wil je daarna gaan doen? Van muziek je professionele carrière maken? Realistisch gezien heb ik mezelf 1000 keer de vraag gesteld, hoe groot is die kans nou? Niet erg groot dus, aangezien er honderden mensen zijn die dit willen.

Niet lullig bedoeld, in tegendeel. Misschien is dit leuk om te doen zodra je al een goede vaste baan hebt etc.


Klopt, alleen je leert er wel bepaalde vaardigheden en soms ook wat contacten. Maar creativiteit etc kun je aangeleerd krijgen.

Maar kom je net van de havo kun je gewoon die opleiding doen en eventueel hierna nog een andere opleiding. Je hebt altijd iets aan een opleiding. Als je een jaar of 18 bent heb je nog tijd zat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2013 11:11 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ga waarschijnlijk van opleiding switchen, ik doe nu een entertainment, vrije tijd en evenementen opleiding.
En ik ben van naar het ROC te gaan "Artiest Music Production",
Zit een van jullie hier op en is het leuk/leerzaam? En zijn er nog anderen die dit van plan zijn ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2013 18:41 
 
Hardtraxx Newbie

De opleiding die ik wil gaan doen duurt 3 jaar, en er komt meer bij kijken, bijvoorbeeld ook dat je word opgeleid tot geluidsman bij bijvoorbeeld tv shows, festivals etc..
Dus weet het nog niet, lijkt me erg leuk en me ma die zegt ook altijd "Je moet doen wat je leuk vind en waar je met plezier naar school kan gaan".
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2013 19:48 
 
Hardtraxxer

Is er iemand die een overzichtje kan maken wat er nu eigenlijk voor opleidingen zijn die met muziek/producen te maken hebben? Ik heb al gegoogled, maar kan maar weinig vinden(of ik zoek gewoon verkeerd xD)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2013 20:50 
 
Hardtraxxer

Alleen de toelating al. xd Je moet al bijna professioneel zijn voordat je er überhaupt binnen komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2013 21:21 
 
Hardtraxxer

KicKProduction schreef:
Alleen de toelating al. xd Je moet al bijna professioneel zijn voordat je er überhaupt binnen komt.


Inderdaad xD Maar ik doe nu niveau 3 MBO, dus moet sowieso eerst nog niveau 4 gaan doen... Iemand een idee of er ook zo'n soort opleiding als die Composition&Production bestaat op MBO niveau?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2013 22:32 
 
Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
Ben zelf ook wezen kijken bij Sound Design, maar mezelf idd 1000x afgevraagd, en je krijgt er heel onwaarschijnlijk een betaalde baan of wat dan ook van. Wel leuk om te doen als je al een baan hebt idd


Ik zou de opleiding eerder doen als je nog jong bent en lekker thuis woont. Dan heb je de minste zorgen. Als je eenmaal een baan hebt dan heb je niet meer dat leven van je schooltijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2013 22:51 
 
Hardtraxx Addict

LOI heeft ook een opleiding voor muziek producer, en op de website kun je een gratis proefles downloaden.

http://loiexperience.nl/pdf/v509J12.pdf

En een inhoudsopgave:

http://loiexperience.nl/pdf/1407.pdf


en misschien is er wel een torrent van te vinden? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2013 23:26 
 
Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
LOI heeft ook een opleiding voor muziek producer, en op de website kun je een gratis proefles downloaden.

http://loiexperience.nl/pdf/v509J12.pdf

En een inhoudsopgave:

http://loiexperience.nl/pdf/1407.pdf


en misschien is er wel een torrent van te vinden? :P


Thx, is ga eens even m'n piratenpak uit de kast halen!(ook al is carnaval net voorbij). Vind die proefles er wel interessant uitzien xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2013 09:14 
 
Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
Phase 2 schreef:
Socializerz schreef:
Ben zelf ook wezen kijken bij Sound Design, maar mezelf idd 1000x afgevraagd, en je krijgt er heel onwaarschijnlijk een betaalde baan of wat dan ook van. Wel leuk om te doen als je al een baan hebt idd


Ik zou de opleiding eerder doen als je nog jong bent en lekker thuis woont. Dan heb je de minste zorgen. Als je eenmaal een baan hebt dan heb je niet meer dat leven van je schooltijd.

En dan? Ik wil de opleiding puur doen om mijn HOBBY wat uitgebreider te maken, theorie leren etc. Ik heb tot nu toe geen plannen om er iets mee te maken. En wees eens eerlijk, hoe groot is die kans?


Dan kun je erna alsnog een andere opleiding volgen. Je bent dan nog jong zat. Als je fulltime werkt en dan ook nog deeltijd een opleiding erbij hebt dan is dat echt wel een stuk zwaarder hoor.

Ik zou zelf nooit een thuisstudie op dit gebied doen. Contact met andere studenten of leraren is bij een studio zoals dit belangrijk vind ik. Contacten bij een thuisstudie is er vrijwel niet. Vaak beloven ze ook snel contact met een leraar online maar blijkt dat in de werkelijkheid niet zo te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2013 12:49 
 
Hardtraxxer

Alphix schreef:
Joeyvg schreef:
LOI heeft ook een opleiding voor muziek producer, en op de website kun je een gratis proefles downloaden.

http://loiexperience.nl/pdf/v509J12.pdf

En een inhoudsopgave:

http://loiexperience.nl/pdf/1407.pdf


en misschien is er wel een torrent van te vinden? :P


Thx, is ga eens even m'n piratenpak uit de kast halen!(ook al is carnaval net voorbij). Vind die proefles er wel interessant uitzien xD


Die proefles ziet er zeker interessant uit, maar het lijkt net als of alles op cubase is gericht. Dat vind ik zonde want ik ben niet van plan om over te stappen op cubase. En ik vind het ook een nadeel dat je geen leraar hebt, want als je met vragen zit ? waar stel je die ? Er zitten nadelen en voordelen aan, maar als ik zou denk ik toch niet voor een thuis studie kiezen.

EDIT: Dat je geen leraar in de beurt hebt maar achter je computer. Dat lijkt me niet fijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2013 13:19 
 
Hardtraxx Addict

Nee idd, maar als je dit ergens (gratis) kan vinden is het wel interessant om door te lezen enzo.
Kon hem zelf nog niet vinden helaas :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2013 13:24 
 
Hardtraxxer

Heb een aantal reacties gelezen en ben het eens dat een opleiding je geen garantie geeft op succes. Anders zou iedereen zo'n opleiding gaan doen.

Het is wel handig om trucjes te kennen etc. maar daar valt op het web of in boeken van alles over te vinden. Waarom zou je dan een vermogen in zo'n opleiding steken?

Wat een goede optie is als je een leuke baan hebt is dit: http://musicproductioncollege.nl/

Kost veel geld per module maar je hebt wel gastcolleges van Rob Papen etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2013 13:25 
 
Hardtraxxer

Ik ben nu internet aan het uit zoeken naar pdf bestanden van boeken over muziek productie. Je kan al heel wat vinden maar helaas illegaal. Boeken doorlezen en je informatie er uit halen is heel leerzaam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2013 22:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Cursus Pyntago :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2013 22:52 
 
Hardtraxxer

Deetox schreef:
Cursus Pyntago :thumbsup:


Hebben ze zoiets niet voor Cubase/Logic?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2013 04:27 
 
Hardtraxxer

Je DAW is slechts je gereedschap. Als je 1 DAW echt door en door kent dan stap je ook vrij simpel over naar een andere. De werkwijze is dan misschien wel een beetje anders maar de principes blijven gelijk. Het grootste verschil maken nog de ingebouwde plugins, in zoverre je die gebruikt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2013 08:24 
 
Hardtraxxer

Martijn schreef:
Je DAW is slechts je gereedschap. Als je 1 DAW echt door en door kent dan stap je ook vrij simpel over naar een andere. De werkwijze is dan misschien wel een beetje anders maar de principes blijven gelijk. Het grootste verschil maken nog de ingebouwde plugins, in zoverre je die gebruikt :)
\

Ja dat is het hem dus bij Logic :P Gebruik als effect-plugins bijna alleen maar de ingebouwde dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2013 12:01 
 
Hardtraxxer

Er zijn opleidingen gericht op het produceren van muziek, ikzelf heb hier op mijn 15e ook ingeschreven en ben tot de laatste ronde gekomen, ik was helaas niet goed genoeg. Er waren iets van 300 aanmeldingen en er worden er maar 15 per jaar toegelaten waar er minimaal 5 van afvallen, erg streng dus. Je krijgt dan echt voorrondes en je moet een demo sturen enzo!

chek het zelf maar ff, ook zeker de moeite waard om op de opendag langs te gaan op 21 maart.

http://www.hermanbroodacademie.nl/

De toelatingseisen zijn erg streng, het is vergelijkbaar met de rockacademie maar dan voor MBO.

Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2013 13:07 
 
Hardtraxxer

state91 schreef:
Er zijn opleidingen gericht op het produceren van muziek, ikzelf heb hier op mijn 15e ook ingeschreven en ben tot de laatste ronde gekomen, ik was helaas niet goed genoeg. Er waren iets van 300 aanmeldingen en er worden er maar 15 per jaar toegelaten waar er minimaal 5 van afvallen, erg streng dus. Je krijgt dan echt voorrondes en je moet een demo sturen enzo!

chek het zelf maar ff, ook zeker de moeite waard om op de opendag langs te gaan op 21 maart.

http://www.hermanbroodacademie.nl/

De toelatingseisen zijn erg streng, het is vergelijkbaar met de rockacademie maar dan voor MBO.

Succes!


Ik heb ook naar die school gekeken, maar kun je er ook terecht met Hardstyle?
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner