Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 19:27 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

inderdaad hij werkt in fl.

en the machine werkt ook in fl :thumbsup: dus het moet heus wel kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 19:56 
 
Hardtraxx Veteran

Case Dj schreef:
inderdaad hij werkt in fl.

en the machine werkt ook in fl :thumbsup: dus het moet heus wel kunnen.

en the machine is baas dus miss word jij ook baas xd :) :P

trololol
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 23:15 
 
Hardtraxx Addict

Avicii werkt ook met Fl.

Tuurlijk een mac is geen vereiste. Maar je ziet die systemen niet voor niets veel in studio's tegenwoordig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 00:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Avicii werkt ook met Fl.

Tuurlijk een mac is geen vereiste. Maar je ziet die systemen niet voor niets veel in studio's tegenwoordig.


ziet er mooier uit, en die artiesten hebben geld zat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 10:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

:x Jij denkt serieus dat ze een Mac kopen omdat het er alleen maar mooier uitziet? Zucht...

Om even in te haken wat er eerder gezegd is in dit topic: Tuurlijk kan je zonder een Mac prima producties maken! Cubase draait gewoon op Windows en wordt ook heel veel gebruikt door veel producers. Het feit dat er steeds meer gebruikt gemaakt wordt van Mac zit hm in de stabiliteit van het systeem, en de manier waarop audio/midi drivers in OSX zitten (CoreAudio). Dit zit gewoon een stuk beter in elkaar dan die ASIO drivers voor Windows waar vaak zat gezeik mee is. Filemanagement e.d. in OSX werkt ook een stuk beter, en natuurlijk Logic is Mac only... Kan het je absoluut aanraden om op een Mac te gaan produceren, maar t is absoluut niet nodig om een Mac te hebben als je dikke tracks wil maken! T is niet het materiaal, maar hoe je ermee om gaat ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 12:14 
 
Hardtraxx Addict

Delt-A schreef:
Phase 2 schreef:
Avicii werkt ook met Fl.

Tuurlijk een mac is geen vereiste. Maar je ziet die systemen niet voor niets veel in studio's tegenwoordig.


ziet er mooier uit, en die artiesten hebben geld zat.


Ja het mooie heeft er iets mee te maken haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 14:05 
 
Artiest

Mac is vaak eerste keuze als het gaat om het artistieke en creatieve werk, betekent overigens niet dat het een MUST is. Ik weet niet hoe simpel of moeilijk het is FL voor mac te verkrijgen of er op te krijgen, ik weet alleen wel dat veel mensen er voor kiezen omdat het een betrouwbaarder systeem is. Hoewel als je je Windows pc puur gebruikt voor produceren dan zal het vrij weinig uit gaan maken in vergelijking met een mac.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 14:39 
 
Hardtraxxer

Als een Mac Pro maar 3x zo duur was als een Windows toren, in plaats van 6x, dan had ik er nog over nagedacht om een Mac te kopen..

Anyway, ik vind dat ze echt overdrijven met de prijs. Daarnaast hoeft niet iedereen een over de top videokaart, dus waarom geven ze die optie niet aan? Scheelt toch weer in de prijs.. Je kunt echt veel te weinig kiezen bij Apple.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 14:45 
 
Artiest

3.399 euro voor een 8-core Mac Pro:

Twee 2,4-GHz quad-core Intel Xeon "Westmere"-processors
6 GB (zes x 1 GB) geheugen
Harde schijf van 1 TB
Dubbellaags SuperDrive met 18-voudige snelheid
ATI Radeon HD 5770 met 1 GB GDDR5-geheugen

heb je wel meteen iets in huis staan natuurlijk haha :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 14:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dark Pact schreef:
3.399 euro voor een 8-core Mac Pro:

Twee 2,4-GHz quad-core Intel Xeon "Westmere"-processors
6 GB (zes x 1 GB) geheugen
Harde schijf van 1 TB
Dubbellaags SuperDrive met 18-voudige snelheid
ATI Radeon HD 5770 met 1 GB GDDR5-geheugen

heb je wel meteen iets in huis staan natuurlijk haha :lol:


Ja, maar 3399 voor deze specs is wel héél érg veel. Bij de macs zit hem het meer in de bouwkwaliteit en hoe alles op elkaar is afgestemd. Mijn vader heeft er ook een tijd lang een gehad, maar de reperaties waren ziekelijk duur. Op het laatst moest hij de voeding vervangen; kosten 650 euro, toen heeft hij hem maar weggedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 14:58 
 
Hardtraxxer

Mja de Mac Pro is schandalig duur ja, maar dat komt vooral omdat hij al een hele tijd geen update meer heeft gehad. Toen de laatste generatie op de markt kwam was hij dat namelijk absoluut niet. De Mac Pro heeft namelijk niet dezelfde hardware erin zitten als je desktop thuis maar die van een workstation (bv de HP Z serie met een vanaf prijs van 1400 euro voor de kale versie). Dit zijn werkpaarden bedoeld voor zware, langdurige taken, bv in renderfarms waar ze voor maanden stabiel moeten blijven. Dit kan een gewone desktop in principe ook wel, maar die systemen zijn er speciaal voor gemaakt met bv geheugen correctie wat je desktop thuis niet heeft. En die stabiliteit die je daarmee krijgt is nu net wat men ook zo waardeert tijdens grafisch werk, video bewerking etc. Het feit dat er 2 CPU's op het bord kunnen maakt ze gelijk al veel duurder omdat je duurdere CPU's moet kopen en een veel complexer moederbord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 15:18 
 
Artiest

Ik heb totaal geen verstand van pc's dus... ik zou ook eigenlijk niet weten wat nou echt een hele sterke produceer pc is en ik ga overigens voor windows. IVM met de plug ins en FL wat handiger. Hoewel ik heb gehoord dat fl raar doet met 64 bit...
Enige waar ik van weet dat belangrijk is is het werkgeheugen en waar ik verder naar moet kijken.. keine ahnung. heb ook geen idee wat nou goed is of niet. Alles wat duur is ga ik altijd maar even vanuit dat het goed is whaha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 20:23 
 
Hardtraxxer

@hierboven.

mijn fl studio 64bit doet het prima op 64bit windows 7 met 64bit vst's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2012 10:36 
 
Hardtraxx Addict

Squid schreef:
Dark Pact schreef:
3.399 euro voor een 8-core Mac Pro:

Twee 2,4-GHz quad-core Intel Xeon "Westmere"-processors
6 GB (zes x 1 GB) geheugen
Harde schijf van 1 TB
Dubbellaags SuperDrive met 18-voudige snelheid
ATI Radeon HD 5770 met 1 GB GDDR5-geheugen

heb je wel meteen iets in huis staan natuurlijk haha :lol:


Ja, maar 3399 voor deze specs is wel héél érg veel. Bij de macs zit hem het meer in de bouwkwaliteit en hoe alles op elkaar is afgestemd. Mijn vader heeft er ook een tijd lang een gehad, maar de reperaties waren ziekelijk duur. Op het laatst moest hij de voeding vervangen; kosten 650 euro, toen heeft hij hem maar weggedaan.


Bij de nieuwe mac pro's is dat volgens mij wel wat veranderd. De oudere mac's hadden altijd hun eigen speciale dingen die ze erg duur maakte en tegenwoordig is er veel meer voor te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2012 13:11 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

ROD schreef:
@hierboven.

mijn fl studio 64bit doet het prima op 64bit windows 7 met 64bit vst's.


dat is ook de bedoeling >.<
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner