Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 22:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dames en heren,

Na het topic in de DJ's Corner, nu ook hier!
Read before you seed people!

Heb je Vragen over Produceren in het algemeen en/of het bijzonder (dus bijvoorbeeld: hoe maak ik een bus, hoe zorg ik er voor dat ik geluid in mijn kanaal krijg of hoe maak ik een bepaalde toon, FX, kick of synth)
KLIK

Heb je een Eigen Productie die je wilt delen en waar je evt. feedback op wilt?
KLIK

Heb je een Mashup gemaakt die je wilt delen en waar je evt. feedback op wilt?
KLIK

Heb je een track af en wil je hem GRATIS delen met de wereld?
KLIK

Heb je een MIDI gemaakt die je wilt delen of ben je opzoek naar een specifieke midifile, vragen staat vrij!
KLIK

Heb je een Edit gemaakt en wil je deze delen?
KLIK

Heb je vragen over Mastering?
KLIK

Heb je vragen of tips over Studio Monitoren?
KLIK

Heb je specifieke vragen over Fruity Loops Studio?
KLIK

Heb je specifieke vragen over Cubase?
KLIK



Good luck!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 22:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 00:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
:thumbsup:

+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 13:20 
 
Hardtraxxer

weet niet welk forum ik dit moet plaatsen, maar vraag het hier maar.

in het kader van beginnend producer ben ik aan het leren hoe diversen geluiden gemaakt worden en probeer deze dan na te maken als oefening.
nu heb ik bijna de hele track van noisecontrollers - N=C2 nagemaakt, het enige waar ik tegen aanloop is waar haal ik die lyrics vandaan die daarin gebruikt word?
is dit van een bestaande track? en als laatste vraag in de intro hoor je wat diversen geluiden met welke vst maken kan je die maken
?ik gebruik FL studio.
alvast bedankt voor je reactie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 12:57 
 
Artiest

Pantermaat schreef:
weet niet welk forum ik dit moet plaatsen, maar vraag het hier maar.

in het kader van beginnend producer ben ik aan het leren hoe diversen geluiden gemaakt worden en probeer deze dan na te maken als oefening.
nu heb ik bijna de hele track van noisecontrollers - N=C2 nagemaakt, het enige waar ik tegen aanloop is waar haal ik die lyrics vandaan die daarin gebruikt word?
is dit van een bestaande track? en als laatste vraag in de intro hoor je wat diversen geluiden met welke vst maken kan je die maken
?ik gebruik FL studio.
alvast bedankt voor je reactie!


Als je heeeeeeel goed je best doet, kan je ze met Massive misschien wel namaken. Veel succes xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 16:17 
 
Hardtraxx Addict

Pantermaat schreef:
weet niet welk forum ik dit moet plaatsen, maar vraag het hier maar.

in het kader van beginnend producer ben ik aan het leren hoe diversen geluiden gemaakt worden en probeer deze dan na te maken als oefening.
nu heb ik bijna de hele track van noisecontrollers - N=C2 nagemaakt, het enige waar ik tegen aanloop is waar haal ik die lyrics vandaan die daarin gebruikt word?
is dit van een bestaande track? en als laatste vraag in de intro hoor je wat diversen geluiden met welke vst maken kan je die maken
?ik gebruik FL studio.
alvast bedankt voor je reactie!


Kun je het fx geluidje dat in de intro zit eens knippen en laten horen ?
Wil wel een poging wagen om het na te maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 14:03 
 
Hardtraxx Newbie

http://www.youtube.com/watch?v=3bsh-Nt5hcs&feature=plcp

eerste bootlag. laat maar weten wat jullie er van vinden mis heb je ook nog Tip ect ect
Gr. The Pilot
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 14:05 
 
Hardtraxx Newbie

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2013 19:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Socializerz schreef:
BootlAg?
1. je zit in het topic waar kan ik me ei kwijt, kijk dan waar het moet
2. lees eens voor je wat post svp
3. het is geen msn, dus je hoeft niet een extra bericht met '' :) '' te maken


Idd haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2013 23:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dit bericht had al een eigen topic, ik werd door verwezen naar hier, dus de het bericht opnieuw:

Hallo allemaal,

Dacht dat ik hier al een topic gezien had met dit onderwerp maar krijg hem niet meer gevonden..

Ben dus al een jaartje bezig geweest met het produceren in fl studio, in die tijd heb ik mooi kunnen kijken of ik wel wil produceren, en ja dat wil ik. Heb er alleen nooit de kans voor gehad met deze pc, kicks maken ging niet na een tijdje hield de pc er mee op. En het is uiteindelijk te simpel om een het een track te noemen.

Dus een nieuwe pc is in aankomst! Maar wat heb ik daar nu meer bij nodig dan inspiratie en een programma?

-Een midi keyboard heb ik al, vind hem zelf wel te klein dus deze gaat ook in de verkoop voor een nieuwe na een tijdje.
- speakers/Monitoren heb ik ook al, niet de beste maar er komt iig geluid uit om aan de slag te gaan.
- USB Hub heb ik ook 1, standaard usb poorten heb je altijd te weinig toch..
- Een microfoon komt er ook aan, het is altijd handig om je eigen vocals in te spreken.

Maar wat mis ik nu nog kwa rand apparatuur? midi apparaten controllers noem maar op (om mee te beginnen) Je ziet bij producers meestal heel de studio vol staan, maar virus TI's en noem maar op daar ga ik nog niet aan beginnen

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

MVG Mike
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2013 14:57 
 
Hardtraxx Addict

Ik zou niet al te veel naar andere kijken, als je het op dit moment red met de spullen die je nu hebt dan is er geen probleem lijkt me.
En idd de bekende hardstyle dj's/producers hebben meestal de studio vol staan met hardware maar die verdienen dan ook genoeg geld (zoals Headhunterz :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2013 15:21 
 
Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
Ik heb niks, helemaal niks en ik vind het opzich wel goed zo

:aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2013 10:07 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo,

Ik wil beginnen met produceren. Ik weet alleen niet wat het beste is om mee te beginnen.. de een hoor ik Logic zeggen de ander weer Fruity Loops en sommige zeggen weer dat Cubase het beste is om mee te beginnen.
nou daar kom ik in ieder geval niet verder mee haha. iemand die mij verder zou willen helpen?
en iemand enig idee wat een fijn programma is om mash-ups mee te maken? :)

alvast bedankt

Greatz,
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2013 18:55 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Daarom schreef:
Hallo,

Ik wil beginnen met produceren. Ik weet alleen niet wat het beste is om mee te beginnen.. de een hoor ik Logic zeggen de ander weer Fruity Loops en sommige zeggen weer dat Cubase het beste is om mee te beginnen.
nou daar kom ik in ieder geval niet verder mee haha. iemand die mij verder zou willen helpen?
en iemand enig idee wat een fijn programma is om mash-ups mee te maken? :)

alvast bedankt

Greatz,


Werk je op een Mac? zoja gebruik logic.

Zo nee. gebruik fruity loops.

Fruity loops is erg makkelijk te begrijpen. als je nog niet zo bekend bent met termen als beats bpm patterns eq etc.. dan kun je het beste eerst wat gaan kloten in fruity loops.

Cubase komt later. Ik werk zelf ook nog met fruity loops maar ben van plan binnenkort over te stappen. werk nu zo'n 3/4 jaar met fruity loops.

Mash-ups kun je ook erg gemakkelijk maken in fruity loops.

Ik hoop dat dit je helpt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2013 09:29 
 
Hardtraxx Newbie

The Venator schreef:
Daarom schreef:
Hallo,

Ik wil beginnen met produceren. Ik weet alleen niet wat het beste is om mee te beginnen.. de een hoor ik Logic zeggen de ander weer Fruity Loops en sommige zeggen weer dat Cubase het beste is om mee te beginnen.
nou daar kom ik in ieder geval niet verder mee haha. iemand die mij verder zou willen helpen?
en iemand enig idee wat een fijn programma is om mash-ups mee te maken? :)

alvast bedankt

Greatz,


Werk je op een Mac? zoja gebruik logic.

Zo nee. gebruik fruity loops.

Fruity loops is erg makkelijk te begrijpen. als je nog niet zo bekend bent met termen als beats bpm patterns eq etc.. dan kun je het beste eerst wat gaan kloten in fruity loops.

Cubase komt later. Ik werk zelf ook nog met fruity loops maar ben van plan binnenkort over te stappen. werk nu zo'n 3/4 jaar met fruity loops.

Mash-ups kun je ook erg gemakkelijk maken in fruity loops.

Ik hoop dat dit je helpt.

op het moment een standaard computer kan het bijna veroorloven om een mac te kopen.
in ieder geval bedankt voor je reactie, hier kom ik verder mee :thumbsup:

Socializerz schreef:
Ik gebruik nu 1,5 jaar fruityloops, en is een erg makkelijk programma! Verhalen over dat je geen goede tracks kan maken in FL zijn onzin, want zelfs producers als da tweekaz(?) en veel meer gebruiken FL

Ik weet dat producers als Frequencerz (Niet zeker), The Machine en Da Tweekaz ook FL gebruiken dus dat ga ik dan maar eens aanschaffen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2013 16:58 
 
Hardtraxxer

Ik zou eerst de trial versies van wat DAW's eens proberen. FL is bijvoorbeeld een pattern gebaseerde DAW terwijl er ook mensen (zoals ik) veel liever een sequentiele DAW zoals Cubase hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 17:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik gebruik al van dag 1, FL studio
en vind het een top DAW, zoals Socializerz zegt met FL kun je echt wel goede tracks maken.
het is echt onzin wat ze daar soms over zeggen, het is wat JIJ er met doet
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2013 09:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Met FL Studio kan je echt wel goede tracks maken, kijk bijvoorbeeld maar naar Adrenalize en Avicii, die gebruiken allebei FL Studio.
Als je gewoon goede plugins erbij neemt zoals: Sylenth1, Kontakt, Massive etc.. dan kan je er echt wel kwalitatieve tracks mee maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2013 10:06 
 
Hardtraxx Addict

Atmozfears is ook een erg goed voorbeeld.. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2013 11:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Atmozfears is ook een erg goed voorbeeld.. :)


Zeker weten een goed voorbeeld inderdaad :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2013 11:42 
 
Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
Joeyvg schreef:
Atmozfears is ook een erg goed voorbeeld.. :)


Zeker weten een goed voorbeeld inderdaad :)

en Syztrax
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2013 23:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Atmozfears is ook een erg goed voorbeeld.. :)

Angel, Embrionyc, Void Settler en Mindustries. Snap niet dat er vaak zoveel haat naar is alsof het amateuristisch is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2013 13:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ordinary Joe schreef:
Joeyvg schreef:
Atmozfears is ook een erg goed voorbeeld.. :)

Angel, Embrionyc, Void Settler en Mindustries. Snap niet dat er vaak zoveel haat naar is alsof het amateuristisch is.

Kwam omdat het vroeger zowat de enigste DAW was dat makkelijk gekraakt was en je dus beginners massaal FL gingen gebruiken en labels etc een stormvloed aan bagger kregen gemaakt op FL. iets in die richting..

Toen brennan hearth het flame nummer push play ofzo maakte schoot dat in het verkeerde keelgat bij velen, en toen kwam er ergens een verklaring naar boven van waarom en daar kwam dat dus uit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2013 22:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

"vroeger" was het misschien dat de sound engine wat minder was maar toen waren de verschillen per daw een stukje groter. Dit is al en tijdje opgelost en hij is nu net zo goed als de andere.
het is ook maar net hoe je er mee omgaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2013 13:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

je kunt met FL de meest kontschoppende producties ever maken. Het geen wat iedereen zich zou moeten afvragen is wat je qua workflow fijner vind werken. Daar zit het verschil.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner