Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2014 17:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heej, vandaag heb ik voor jullie een remix contest in de aanbieding voor mijn nieuwste nummer, Star Concussion (onder mijn Xalpheon alias)! Hier zijn de twee originele versies (het enige verschil is de bass):



BPM: 120
Key: F#
Originele genre: Dub Techno

STEMS (bevat de bass van beide versies)
DEADLINE: 21 April 08:35:18 (ja dit precieze tijdstip heeft een reden, ga nog kijken of ik de reden ga delen :P )

Zoals je dus merkt is dit een Dub Techno nummer, en niet Hardstyle of Hardcore zoals je misschien zou verwachten. Laat dat je niet tegenhouden. Je remix mag zijn wat je wilt, welk genre dan ook, welke lengte dan ook, maakt niet uit. Waar ik wel speciaal op ga letten bij de remixes is uniekheid, creativiteit, en abstractheid (is dat een woord?). Als je remix scheit heeft aan commerciëel zijn, en diep uniek is (op een manier dat goed klinkt), dan krijgt dat bij mij voorkeur. Als je remix dat niet is, maak je niet zorgen, maar weet wel dat ik misschien meer hou van een andere remix.

Dan kom ik uit bij het release gedeelte. Ik zei net dat je je niet zorgen hoeft te maken als ik een andere remix net wat beter vind als die van jou, omdat ik waarschijnlijk flink wat remixes laat winnen (zoals ik eerder ook heb gedaan).
Ik ben van plan om het uiteindelijke album uit te brengen op mijn gebruikelijke label, LEAF XCEED Music Division. Staat alleen nog niet vast. Waar dan ook, het gaat sowieso een gratis release worden. Als je dat niet aanstaat, en toch een remix wilt maken, kan je die gewoon persoonlijk uitbrengen. Maakt mij niks uit.

Ben je klaar? Upload dan alsjeblieft een 24bit .wav bestand van je remix op een upload-service als MediaFire, Dropbox, Box, etc. en stuur de link naar [email protected] met "Star Concussion remix" als onderwerp (dat helpt ontzettend). En ben alsjeblieft duidelijk met wat je remix titel is, bijv. (Kindje Remix) of (Niggaboy's Secret Mix).

Als je remix af is kun je hem online plaatsen, maar niet voor download (tenzij je niet mee wilt doen). Als je na de deadline niet op het album komt, mag je downloads aanzetten. Sta je wel op het album, link dan alsjeblieft naar de Bandcamp pagina.

Album art ben ik nog mee bezig. Zal ik hier posten wanneer hij af is.


Dat was dat. Veel succes! Surprise me :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2014 17:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

I'm in!
Ik houd wel van n uitdaging ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2014 18:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ook wil ik even duidelijk hebben dat je nummer niet gemasterd worden. Als je wilt dat ie gemasterd wordt, moet je het zelf regelen. Weet wel dat ik het echt niet merk of je het nou wel of niet gemasterd hebt.

DigitalEarthquake schreef:
I'm in!
Ik houd wel van n uitdaging ;)

Vet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 10:53 
 
Hardtraxxer

ExoBassTix schreef:
Ook wil ik even duidelijk hebben dat je nummer niet gemasterd worden. Als je wilt dat ie gemasterd wordt, moet je het zelf regelen. Weet wel dat ik het echt niet merk of je het nou wel of niet gemasterd hebt.

DigitalEarthquake schreef:
I'm in!
Ik houd wel van n uitdaging ;)

Vet :)


Beetje vaag allemaal..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 13:06 
 
Hardtraxx Addict

ExoBassTix schreef:
Ook wil ik even duidelijk hebben dat je nummer niet gemasterd worden. Als je wilt dat ie gemasterd wordt, moet je het zelf regelen. Weet wel dat ik het echt niet merk of je het nou wel of niet gemasterd hebt.

DigitalEarthquake schreef:
I'm in!
Ik houd wel van n uitdaging ;)

Vet :)


Je hoort toch wel of een track gemasterd is of niet. Masteren kun je ook zelf doen uiteraard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 16:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

[quote="ExoBassTixDEADLINE: 21 April 08:35:18 (ja dit precieze tijdstip heeft een reden, ga nog kijken of ik de reden ga delen :P )
[/quote]
Wtf. :lol: Heeft dat iets met je geheimtaal te maken ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 19:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
ExoBassTix schreef:
Ook wil ik even duidelijk hebben dat je nummer niet gemasterd worden. Als je wilt dat ie gemasterd wordt, moet je het zelf regelen. Weet wel dat ik het echt niet merk of je het nou wel of niet gemasterd hebt.

DigitalEarthquake schreef:
I'm in!
Ik houd wel van n uitdaging ;)

Vet :)


Je hoort toch wel of een track gemasterd is of niet. Masteren kun je ook zelf doen uiteraard.

Nee dan denk ik waarschijnlijk dat het nummer goed gelukt is, ik heb nul ervaring met mastering herkennen :P

Parvuz schreef:
ExoBassTix schreef:
DEADLINE: 21 April 08:35:18 (ja dit precieze tijdstip heeft een reden, ga nog kijken of ik de reden ga delen :P )

Wtf. :lol: Heeft dat iets met je geheimtaal te maken ofzo?

Zo zou je het voor de lol kunnen zeggen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 21:26 
 
Hardtraxx Addict

Masteren is gewoon onderdeel van het maken van een track. Is track niet gemasterd heb je onafgewerkte track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 19:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Masteren is gewoon onderdeel van het maken van een track. Is track niet gemasterd heb je onafgewerkte track.

Whut? Masteren is geen onderdeel van het maken van je track.. Masteren is het laatste gedeelte wat een track ondergaat en dat wordt niet direct bij het arrangeren gedaan. Daarbij hoef je niet eens je track te masteren als je dat niet wilt. Het enige wat je dan krijgt is een lager algeheel volume ten opzichte van andere tracks omdat de rest een ''loudness war'' aan het houden is. Dus het heeft niks met onafgewerkt te maken. Puur een kwestie van smaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 19:56 
 
Hardtraxx Addict

"Mastering your own track, is like cutting your own hair."
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 20:02 
 
Hardtraxx Addict

Cardioid schreef:
Phase 2 schreef:
Masteren is gewoon onderdeel van het maken van een track. Is track niet gemasterd heb je onafgewerkte track.

Whut? Masteren is geen onderdeel van het maken van je track.. Masteren is het laatste gedeelte wat een track ondergaat en dat wordt niet direct bij het arrangeren gedaan. Daarbij hoef je niet eens je track te masteren als je dat niet wilt. Het enige wat je dan krijgt is een lager algeheel volume ten opzichte van andere tracks omdat de rest een ''loudness war'' aan het houden is. Dus het heeft niks met onafgewerkt te maken. Puur een kwestie van smaak.


Ongemasterde track is niet af. Dat bedoelde ik met onderdeel van het maken van een track. Masteren is niet alleen wat volume omhoog natuurlijk. Door de loudness war is het nu gewoon het overdreven alle dynamiek uit te track persenpersen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 20:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Cardioid schreef:
Phase 2 schreef:
Masteren is gewoon onderdeel van het maken van een track. Is track niet gemasterd heb je onafgewerkte track.

Whut? Masteren is geen onderdeel van het maken van je track.. Masteren is het laatste gedeelte wat een track ondergaat en dat wordt niet direct bij het arrangeren gedaan. Daarbij hoef je niet eens je track te masteren als je dat niet wilt. Het enige wat je dan krijgt is een lager algeheel volume ten opzichte van andere tracks omdat de rest een ''loudness war'' aan het houden is. Dus het heeft niks met onafgewerkt te maken. Puur een kwestie van smaak.


Ongemasterde track is niet af. Dat bedoelde ik met onderdeel van het maken van een track. Masteren is niet alleen wat volume omhoog natuurlijk. Door de loudness war is het nu gewoon het overdreven alle dynamiek uit te track persenpersen.

En dan nog is het onzin dat een track niet af is als je track niet gemasterd is. Alle muzikale elementen zitten in je track, de automation is gedaan en dus klaar. Het masteren is niet persé nodig, omdat je je track gewoon kan spelen overal waar je wilt. Daarbij wordt vaak de mastering gedaan door een ander persoon en niet door jezelf.

Even een quote:

Mastering is het (tegenwoordig vaak digitaal) afwerken van een (geluids)mix naar een constante totaalklank. Hierbij wordt de verhouding tussen alle frequenties beluisterd en zichtbaar gemaakt en worden er met diverse hulpmiddelen (zoals een equalizer, hardware en software) kleine klankcorrecties gedaan.
Verder wordt er meestal met een compressor en een limiter voor gezorgd dat het geheel luider gaat klinken en stillere gedeelten dus niet wegvallen.


Dus puntje bij paaltje.. Als jouw mix goed genoeg is, en je je niet stoort aan de volume hoef je je track niet te masteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 20:34 
 
Hardtraxx Addict

Dat iemand anders je track mastert maakt dan toch niet uit. Sommige masteraars hebben buiten bepaalde kennis ook hardware die een bepaalde sound geeft.

Masteren geeft gewoon de puntjes op de i. Dat is gewoon nodig. Je kunt het ook zeker zelf doen, maar het hoort er gewoon bij. Laat ook eens je track eens goed masteren en dan vergelijken met je eigen master en ongemasterde versie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 21:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het echt Masteren is een vak apart en doe je niet 123.
Als je je track goed afmixt dan hoef je hem inderdaad niet perse te laten Masteren, maar een goede Master Engineer kan je track wel wat meer tot leven brengen.

Ik zorg altijd dat mijn afmix zo goed mogelijk zodat je hem zelf eerst kunt proberen zonder hem te laten masteren.
Ook word je steeds beter in het afmixen waardoor het vanzelf beter gaat klinken.
Mijn conclusie:
Met een goede afmix kom je een heel eind maar masteren zet de puntjes op de I.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 00:01 
 
Hardtraxx Elite

Skatzow schreef:
Met een goede afmix kom je een heel eind maar masteren zet de puntjes op de I.


Gouden regel dit. Ik quote het even omdat veel producers dit niet schijnen te begrijpen en denken dat het probleem van hun track in de master ligt. kijk eerst naar je mix, daarna is het masteren echt voor de laatste kleine verschillen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 11:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Dat iemand anders je track mastert maakt dan toch niet uit. Sommige masteraars hebben buiten bepaalde kennis ook hardware die een bepaalde sound geeft.

Masteren geeft gewoon de puntjes op de i. Dat is gewoon nodig. Je kunt het ook zeker zelf doen, maar het hoort er gewoon bij. Laat ook eens je track eens goed masteren en dan vergelijken met je eigen master en ongemasterde versie.

Geloof mij, ik weet ook echt wel waar ik het over heb. Daarbij heb ik sowieso al meerdere tracks laten masteren, o.a. door Thera. Dus ik weet wat het verschil is, en ik weet wat een mastering engineer doet. Maar je lijkt m'n punt niet helemaal te begrijpen. Ik wil alleen zeggen dat het niet noodzakelijk is en dus niks te maken heeft met of je track af is of niet. Als je track bij de productie vandaan komt, ongeacht of het EDM of pop/rock/hip hop of weet ik veel is, is je track gewoon af. Dus niet of wat een mastering engineer doet nu wel of niet goed is. En ik zeg ook zeker niet dat je je track niet moet laten masteren, want ik laat het ook bij elke track die wij maken doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 14:39 
 
Hardtraxx Addict

Cardioid schreef:
Phase 2 schreef:
Dat iemand anders je track mastert maakt dan toch niet uit. Sommige masteraars hebben buiten bepaalde kennis ook hardware die een bepaalde sound geeft.

Masteren geeft gewoon de puntjes op de i. Dat is gewoon nodig. Je kunt het ook zeker zelf doen, maar het hoort er gewoon bij. Laat ook eens je track eens goed masteren en dan vergelijken met je eigen master en ongemasterde versie.

Geloof mij, ik weet ook echt wel waar ik het over heb. Daarbij heb ik sowieso al meerdere tracks laten masteren, o.a. door Thera. Dus ik weet wat het verschil is, en ik weet wat een mastering engineer doet. Maar je lijkt m'n punt niet helemaal te begrijpen. Ik wil alleen zeggen dat het niet noodzakelijk is en dus niks te maken heeft met of je track af is of niet. Als je track bij de productie vandaan komt, ongeacht of het EDM of pop/rock/hip hop of weet ik veel is, is je track gewoon af. Dus niet of wat een mastering engineer doet nu wel of niet goed is. En ik zeg ook zeker niet dat je je track niet moet laten masteren, want ik laat het ook bij elke track die wij maken doen.


Ja je laat het toch doen omdat het je track gewoon af maakt. Het is dat beetje extra wat gewoon nodig is vind ik. Je gaat geen track uitbrengen als je zelf weet dat het gemasterd beter klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 15:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Cardioid schreef:
Phase 2 schreef:
Dat iemand anders je track mastert maakt dan toch niet uit. Sommige masteraars hebben buiten bepaalde kennis ook hardware die een bepaalde sound geeft.

Masteren geeft gewoon de puntjes op de i. Dat is gewoon nodig. Je kunt het ook zeker zelf doen, maar het hoort er gewoon bij. Laat ook eens je track eens goed masteren en dan vergelijken met je eigen master en ongemasterde versie.

Geloof mij, ik weet ook echt wel waar ik het over heb. Daarbij heb ik sowieso al meerdere tracks laten masteren, o.a. door Thera. Dus ik weet wat het verschil is, en ik weet wat een mastering engineer doet. Maar je lijkt m'n punt niet helemaal te begrijpen. Ik wil alleen zeggen dat het niet noodzakelijk is en dus niks te maken heeft met of je track af is of niet. Als je track bij de productie vandaan komt, ongeacht of het EDM of pop/rock/hip hop of weet ik veel is, is je track gewoon af. Dus niet of wat een mastering engineer doet nu wel of niet goed is. En ik zeg ook zeker niet dat je je track niet moet laten masteren, want ik laat het ook bij elke track die wij maken doen.


Ja je laat het toch doen omdat het je track gewoon af maakt. Het is dat beetje extra wat gewoon nodig is vind ik. Je gaat geen track uitbrengen als je zelf weet dat het gemasterd beter klinkt.

Ja, sommige mensen dus wel.

Jongens, ik merk dat hoeveel hier ook gekibbelt wordt, er geen verschil komt in persoonlijke gedachtes over wat masteren voor een track betekent. Ik heb dan wel mijn geloof, maar dat wil niet zeggen dat anderen dat ook hebben of ooit zullen geloven.
Bijltje erbij neerleggen en een remix maken zou ik zeggen :P

(Heel misschien zal ik, wanneer ik alles heb, mijn vriend belasten met de taak om alles even te masteren, aangezien hij dat voor z'n werk doet.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 21:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jammer dat de deadline al 21 april is, ben momenteel al ergens anders mee bezig. Anders had ik graag een poging ondernomen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 22:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Skatzow schreef:
Jammer dat de deadline al 21 april is, ben momenteel al ergens anders mee bezig. Anders had ik graag een poging ondernomen :)

Ach ja, volgende keer beter :P

Sowieso bestaat ExoBassTix op de deadline 2 jaar. (Helft van de reden)

(Je kunt ook een remix maken zonder mee te doen, als je wilt download je de stems gewoon en heb je volgend jaar ofzo een remix.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 16:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoeveel mensen doen mee??
Of ben ik de enige?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 16:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb mijn remix verstuurt.
Als je hem hebt gekregen, wil je het dan even melden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 19:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Een boel vrienden van me doen mee, elders op een forum doen wat mensen mee, alleen jij bent de eerste die em al af hebt. Ik heb m binnen, zal m later beluisteren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 19:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk!
Ik dacht even dat ik de enige was.
:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 19:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

21 April, you'r so close!
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner