Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Aangezien ik zelf een gebruiker ben van Cubase (versie 7 in mijn geval), lijkt het me handig een topic aan te maken voor vragen over het programma, tips & tricks enz. enz.

Zelf heb ik een vraag over opnemen in Cubase zelf;

Hoe kan ik LIVE audio opnemen? Dus zoals je hieronder op de afbeelding ziet, als ik mijn arrangement tot nu toe afspeel, dat ik dan eronder in een audiotrack opneem wat er afgespeeld is, zodat ik het bv. mijn cpu kan besparen...

Afbeelding

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hard Society schreef:
Aangezien ik zelf een gebruiker ben van Cubase (versie 7 in mijn geval), lijkt het me handig een topic aan te maken voor vragen over het programma, tips & tricks enz. enz.

Zelf heb ik een vraag over opnemen in Cubase zelf;

Hoe kan ik LIVE audio opnemen? Dus zoals je hieronder op de afbeelding ziet, als ik mijn arrangement tot nu toe afspeel, dat ik dan eronder in een audiotrack opneem wat er afgespeeld is, zodat ik het bv. mijn cpu kan besparen...

Afbeelding

:thumbup:


In je channelsettings kun je de input bron kiezen.. Als je dan bij input output zet (ja echt) en bij output no bus kun je opnemen. Wat ook werkt is het simpelweg bouncen van een track.. ff de clip selecteren, op P klikken, op solo zetten, en dan bestand/audio mixdown/ exporteren.

Je kunt ook je instrumenten freezen.. dan maakt cubase er een audio file van, maar verdwijnt je midi info niet. Je kunt de track dan niet meer bewerken, tenzij je de track weer unfreezed
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ok, thanks, ga het proberen.. Ja iets solo zetten en je locaters er omheen doe ik altijd, maar het is sneller om het direct op te nemen. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:40 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Volgende keer even verder kijken dan je neus lang is producers-corner/cubase-het-programma-t3560.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oo, dan kan deze inderdaad gesloten worden. Tjaa, had niet verwacht dat hij niet op de eerste pagina zou staan als er een topic was.. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:46 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Hard Society schreef:
Oo, dan kan deze inderdaad gesloten worden. Tjaa, had niet verwacht dat hij niet op de eerste pagina zou staan als er een topic was.. :$


Geeft niet, hij stond nog maar net op de 2de, maargoed. :thumbup:
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner