Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 17:35 
 
Hardtraxxer

Heren (en enkelen dames),

Graag zou ik nou wel eens een aantal top hardware synthesizers op een rijtje willen zien. We weten allemaal dat de Virus Ti zo'n beetje de koning is als het om warme geluiden aankomt. Maarja, we hebben niet allemaal zoveel geld om zo'n gers apparaatje aan te schaffen.

Er zijn er nog een stuk meer uiteraard. Zo zag ik dat Frontliner voor Dream Dust volgens mij een Nord Piano 2 HA88 gebruikte.

Ik heb vrij weinig verstand van synthesizers, maarja. Daar zijn de fora's voor om je te helpen! Toch?

En, misschien is dit topic ook handig voor mensen die er één willen aanschaffen waar ze mooie hardstyle leads mee kunnen maken!

Dus brand maar los, over tips/tricks/aanschaf :)

Groetjes!
Neb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb er niet veel verstand van.
Maar wat ik wel weet is dat mijn pianoleraar een Nord Wave is en dat een heel fijne synth is. Heb er zelf ook wel een mee gespeeld :D

Weet alleen niet hoe duur die is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 17:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

M'n vader is ook nogal actief in dat wereldje en heb al eens een aantal synths tot mijn beschikking gehad:

Dave Smith Poly Evolver: Heel erg dikke anologe synth, er komen eg super dikke geluiden uit maar het is meer een fx synth dan een synth waar je echte leads uit kunt halen.
Moog Little Fatty: Als ik het geld had zou ik die meteen kopen, wat een machine :worship: De leads die eruit komen zijn onttiechelijk dik en vol. De nieuwe HHZ stijl is herkenbaar omdat je bij iedere lead die moog wel hoort.
Roland Gaia: Ideaal voor hardstyle/trance leads, je krijgt er veel dikke leads en screeches uit, maarja het is een virtueel anologe synth en het klinkt toch niet zo vol als de voorgaande 2.
Clavia Nord lead 3: De best klinkende virtueel analoge synth die ik heb gehoord tot dusver. Heel diepgaande en dikke sounds.
Verder heb ik zelf nog een Microkorg tot mijn beschikking, een redelijk fijn ding. Mer qua sound is hij niet veel beter als een softsynth zoals massive. Je kan er heel veel mee, maar de sound is wat dun en die zul je net als een softsynth moeten layeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 17:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vindt het altijd mooi speelgoed, maar ik vraag me dan altijd af, hoe krijg je de geluiden dan precies op je computer :P? Snap daar nooit niets van
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 17:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The Indicator schreef:
Vindt het altijd mooi speelgoed, maar ik vraag me dan altijd af, hoe krijg je de geluiden dan precies op je computer :P? Snap daar nooit niets van


Door de apparaten op een audio interface aan te sluiten zodat je pc de geluiden opneemt, kort door de bocht gezegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 17:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

En hoe krijg je het geluid dan in je daw? Is dat dan net hetzelfde als bij een midi keyboard, of werkt dat anders. Mijn vragen zijn misschien een beetje stom, maar ik snap er werkelijk helemaal niks van ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 18:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Yup. Dat dus, of met de TI gewoon via de Firewire(of usb?) en anders via midi :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 19:34 
 
Hardtraxxer

Frontliner heeft een Clavia Nord Lead 2x. Verder zijn de Alesis Andromeda A6 en alles van Moog mijn favo hardware synth's, maar het kost wel een vermogen. De Virus TI Snow is toch wel het best denkbare voor een beginnend producer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 20:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

vrijwel alle analoge synths kosten heet een vermogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/nam ... sizer.html
nog niet te koop maar er staat: er word gespeculeerd over een prijs van 500 euro
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 18:42 
 
Hardtraxxer

Ik heb die video vanmiddag ook even bekeken, vond de geluiden nou niet zo heel bijzonder, maarja. Van zo'n korte propaganda video kan je niet echt een realistisch beeld scheppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 22:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Snap ik hoor. Maar ik dacht, post hem ff hier omdat dit de eerst synth is die ik zie die een stuk goedkoper is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 23:01 
 
Hardtraxxer

Graag zelfs, dat je post!

Des te meer synths, des te meer meningen dan kunnen we misschien een goed beeld scheppen wat juist fijne synths zijn :) Ook de wat minder bekende en goedkopere.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2012 02:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Virus C! Beest! Heb er zelf helaas geen maar als ik al iets zou kopen zou 't die zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2012 12:26 
 
Hardtraxx Addict

Mannonymous schreef:
Virus C! Beest! Heb er zelf helaas geen maar als ik al iets zou kopen zou 't die zijn!


Waarom wil je een C geen TI?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2012 15:34 
 
Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
Virus C! Beest! Heb er zelf helaas geen maar als ik al iets zou kopen zou 't die zijn!



http://muziek.marktplaats.nl/synthesize ... nd=11&fs=1

Maar 550 euro, hup! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2012 16:49 
 
Hardtraxxer

Ye, ik zou 'm ook wel willen alleen ik moet eerst nog een paar maandjes sparen voor m'n Corsa OPC :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 12:38 
 
Hardtraxxer

ik krijg binnenkort 2 lessen synthese van Rob Papen.
misschien kan ik dan iedereen vertellen dat het niet om de synthesizer gaat, maar om wat je ermee doet :P.
heel erg benieuwd naar die 2 lessen joh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2012 13:10 
 
Hardtraxx Addict

Axora schreef:
ik krijg binnenkort 2 lessen synthese van Rob Papen.
misschien kan ik dan iedereen vertellen dat het niet om de synthesizer gaat, maar om wat je ermee doet :P.
heel erg benieuwd naar die 2 lessen joh.


Ja, het is zeker belangrijk wat je ermee doet, maar een aantal synths hebben toch wel echt een eigen geluid dat niet te evenaren is met een andere synth.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2012 14:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Mannonymous schreef:
Virus C! Beest! Heb er zelf helaas geen maar als ik al iets zou kopen zou 't die zijn!


Waarom wil je een C geen TI?

Omdat ik de sound van de C mooier vind als die van de TI. Voller, TI klinkt iets digitaler imo. Is op helemaal niets gebaseerd hoor, maar ik wil gewoon liever een C :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 12:06 
 
Hardtraxx Newbie

Er gaat niets boven de sound van vintage apparatuur zoals de Roland Tb-303 (voor acid en basslines) en de Oberheim OB-12, Roland Jupiter-8, Roland Alpha Juno etc.

Qua nieuwere (digitale) synths heeft de Roland JP8000 mijn voorkeur. Veel goeiekoper (2e hands voor 300 euro) dan een Virus TI en het is de ultieme supersaw lead-tool. Nadeel is dat de filters vrij getemd zijn, dus niet zo rauw als bijv. van een Virus, maar met circuit bending kan je een hoop veranderen op dat front.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 12:10 
 
Hardtraxx Newbie

Mannonymous schreef:
Phase 2 schreef:
Mannonymous schreef:
Virus C! Beest! Heb er zelf helaas geen maar als ik al iets zou kopen zou 't die zijn!


Waarom wil je een C geen TI?

Omdat ik de sound van de C mooier vind als die van de TI. Voller, TI klinkt iets digitaler imo. Is op helemaal niets gebaseerd hoor, maar ik wil gewoon liever een C :P


Het is wel ergens op gebaseerd, namelijk op perceptie (soort van placebo-effect, iets denken waar te nemen omdat je het gelooft) want het verschil is, precies andersom, maar amper hoorbaar in de meeste gevallen. De TI heeft een hogere max. polyphony (dwz kan meer stemmen tegelijk afspelen) namelijk, verder zijn ze vrijwel identiek, tot de MIDI-mapper aan toe, vandaar dat preset banks voor een Virus ook op alle modellen, zelfs de Virus A, werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 13:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik gebruik eik al heel lang synth1, komt ook prima geluid uit :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 13:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grendiner schreef:
Ik gebruik eik al heel lang synth1, komt ook prima geluid uit :$


Dat is een softsynth, gaat hier om hardware ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 00:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
Grendiner schreef:
Ik gebruik eik al heel lang synth1, komt ook prima geluid uit :$


Dat is een softsynth, gaat hier om hardware ;)


Ja weet ik, maar ff tussendoor: weet iemand een betere softsynth? Ben opzich redelijk tevreden met synth1, maar qua sawleads vind ik dat het wel beter kan. Maak er meestal screeches en squares mee.

EDIT: Ik weet er wel een paar, Nexus bijvoorbeeld maar op de een of andere vage reden lukt het me nooit om een crack erop te zetten, ben niet zo handig met computers eik >.<
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner