Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2012 21:02 
 
Hardtraxxer

Hallo mensen!

Volgens mij is er nog geen topic waarbij de inhoud geheel uit filmpjes bestaat. Ik heb vandaag een tut gemaakt over een schreech.. die ik ook heb gebruikt in G.O.D


her eyou go!


Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2012 21:20 
 
Hardtraxx Addict

producers-corner/screech-topic-t28660-25.html
Kan hier in :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2012 21:50 
 
Hardtraxxer

het is geen screech topic.. hier kun je van alles posten, kicks lead screeches etc.. allemaal filmpjes xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2012 22:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TheArthadox schreef:
het is geen screech topic.. hier kun je van alles posten, kicks lead screeches etc.. allemaal filmpjes xD


Ik vind goed idee. En ook om zelf tuts te maken waarmee je mensen misschien verder helpt! :thumbsup:
Welk progamma heb jij waarmee je deze hebt gemaakt dan ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 12:18 
 
Hardtraxx Addict

bass fucker schreef:
TheArthadox schreef:
het is geen screech topic.. hier kun je van alles posten, kicks lead screeches etc.. allemaal filmpjes xD


Ik vind goed idee. En ook om zelf tuts te maken waarmee je mensen misschien verder helpt! :thumbsup:
Welk progamma heb jij waarmee je deze hebt gemaakt dan ?


Als je het record programma bedoelt, dan denk ik dat hij Camtasia heeft gebruikt (en de plugin massive :P)

Maar goed bezig Globalsounds :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 13:36 
 
Hardtraxxer

Ga vanaf nu meer tuts maken, behalve voor de kicks :$ en idd camtasia. dacht dat ik al had gereageerd xD niet dus.

thnx joey!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 12:09 
 
Hardtraxxer

Wat zouden jullie graag nog zien? als tutorial?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 12:52 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

GlobalSoundsmedia schreef:
Wat zouden jullie graag nog zien? als tutorial?


NJa iets in massive, ik ben wel erg geinteresseerd in massive de laatste tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 14:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zie liever een minder basic tutorial...
Iets over een multiband compressor of stereowidener lijkt me veel interessanter :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 09:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
GlobalSoundsmedia schreef:
Wat zouden jullie graag nog zien? als tutorial?


NJa iets in massive, ik ben wel erg geinteresseerd in massive de laatste tijd.


check de tuts van ADSR op jijbuis.. niet onze sound misschien, maar wel leerzaam http://www.youtube.com/watch?v=RKB316TKVbk&list=PLlsEknwQnAoTgMOIdYuguBnkMlqwdM6Eo
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 20:08 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
The Venator schreef:
GlobalSoundsmedia schreef:
Wat zouden jullie graag nog zien? als tutorial?


NJa iets in massive, ik ben wel erg geinteresseerd in massive de laatste tijd.


check de tuts van ADSR op jijbuis.. niet onze sound misschien, maar wel leerzaam http://www.youtube.com/watch?v=RKB316TKVbk&list=PLlsEknwQnAoTgMOIdYuguBnkMlqwdM6Eo


Je wilt niet weten wat ik allemaal maak/probeer in Fl studio haha, 'onze' sound is niet echt van toepassing :P

Bedankt iig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2015 23:44 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Je wilt niet weten wat ik allemaal maak/probeer in Fl studio haha, 'onze' sound is niet echt van toepassing :P

Bedankt iig.


Dikke emo gothic punker rock house zeker?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 01:32 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
The Venator schreef:
Je wilt niet weten wat ik allemaal maak/probeer in Fl studio haha, 'onze' sound is niet echt van toepassing :P

Bedankt iig.


Dikke emo gothic punker rock house zeker?


Joa. Onder andere.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 22:55 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ben op zoek naar een kick tutorial waarin ze een early kick maken zoals bijvoorbeeld;
(de intro kick)

Weet iemand er eentje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 23:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind dit wel een handig topic eigenlijk, als je zelf ook nog is een goeie tuto ergens voor zoekt kan je het hier altijd vinden/vragen toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 23:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



Een tutorial gemaakt over de Code Black Synth
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 00:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Best netjes, haal volgende keer bij httpS de S uit de link, dan doet het filmpje het gewoon :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 10:00 
 

Ventrue schreef:
Best netjes, haal volgende keer bij httpS de S uit de link, dan doet het filmpje het gewoon :thumbup:

Fixed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 17:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Yo thanks, weet ik dat voor de volgende keer
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2015 22:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

https://clyp.it/zqmaoa51 tutorial voor deze pluck doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 16:56 
 
Hardtraxx Addict

Wat meer globalere informatie over wat key-basis kennis. Ik kwam dit tegen en dachtte 'Denk dat veel beginnelingen dit wel waarderen!'

Hier worden enkele basics op een hele speelse en simpele maar duidelijke manier uitgelegd:

Het is wel super basic allemaal maar het is behoorlijk verhelderend! Ik denk dat de meer gevorderde mensen er waarschijnlijk ook wat aan hebben! Enjoy.

Tutorial/filmpje 1: Audio and MIDI


Tutorial/filmpje 2: Dynamics


Tutorial/filmpje 3: Compression


Ook kwam ik dit stukje tegen toen ik 'Hardstyle, Compression' had getypt in google. Ik vond het zeker handig om even te delen:

Bericht Compressor Hints (Bedankje naar Basjeuh op het FL-Forum. Basje bedankt!)

Citaat:
Hey misschien dat de mensen hier wat aan hebben. (vooral beginners, omdat dit voor gevorderde wat omslachtig is)

ik heb geleerd dat dr een bepaalde volgorde in zit:
om te beginnen stel je je compressor in op deze stand:
1. je draaid je treshold terug tot -20/-30db
2. Je draaidt je ratio helemaal open dus naar
3. je zet je gain op +/- +3db
4 attack helemaal dicht draaien
5 release helemaal dichtdraaien.

via deze settings hoor je goed wat je compressor met je sound doet.
de volgorde van het instellen van een compressor is als volgt:
1. je begint met je attack. deze draai je langzaam open je hoort nu goed wat de attack doet. (dit komt mede omdat je release heel kort is). neem bijvoorbeeld maar een snare, je wilt de tok versterken, nou je draaid je attack langzaam open en luisterd goed wanneer hij je tok pakt.
2. je gaat nu door naar de release. Een compressor is net een volume fader, deze gooit hij automatisch omhoog en omlaag. De release wil zeggen: de tijd voordat de compressor de fader weer naar beneden/boven gooit tot het originele niveau.
3. je gaat nu je treshold terug draaien naar het niveau wat je wilt hebben bijv. -10db
4. je gaat nu luisteren welke ratio je wilt hebben. langzaam terug draaien, en vooral goed luisteren
5. vervolgens stel je je gain knop zo in dat hij op het gewenste niveau zit.

ik hoop dat jullie dr wat aan hebben! en succes!

_________________
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2015 16:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was de laatste tijd bezig met het leren van mixen, maar er waren eigenlijk een hoop tutorials waarbij je alleen wat knopjes gedraaid ziet worden zonder een idee te hebben wat er gebeurd. Na wat zoeken bij deze tutorial reeks gekomen. Aardig lang, soms wat langdradig, maar vrijwel alles wordt duidelijk uitgelegd wat iets doet. Zelf geeft de maker ook aan dat er veel tutorials zijn waarbij er eigenlijk gewoon standaard regels gebruikt worden, maar je eigenlijk geen idee hebt waar je mee bezig bent. Ik heb er in ieder veel aan gehad :)

Hier het 1e filmpje (van de 120 xd )
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2015 11:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Voor de mensen die met Logic werken, een handige tutorial betreft het gebruik van de BUS functie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 00:38 
 
Hardtraxx Addict

Omdat ik de laatste tijd helemaal geen inspiratie meer heb ben ik maar begonnen met tutorial filmpjes maken :P

De eerste, 'Atmozfears - Restart' lead tutorial in Zebra 2:


Als hij een beetje goed bekeken wordt zal ik ook een tweede deel maken, de Spire Supersaw die je op het einde hoort. (Liken, Abonneren, Delen etc.. wordt natuurlijk gewaardeerd :whistle: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2016 00:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Omdat ik de laatste tijd helemaal geen inspiratie meer heb ben ik maar begonnen met tutorial filmpjes maken :P

De eerste, 'Atmozfears - Restart' lead tutorial in Zebra 2:


Als hij een beetje goed bekeken wordt zal ik ook een tweede deel maken, de Spire Supersaw die je op het einde hoort. (Liken, Abonneren, Delen etc.. wordt natuurlijk gewaardeerd :whistle: )


Leuk hoor joey, had geen idee hoe zebra werkt.. (nog steeds niet trouwens :P ) Leuk gedaan
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner