Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 21:40 
 
Hardtraxxer

Goeie dag mede hardtraxx bezoekers.


Ik merk dat er bestwel veel vraag is naar uitleg over hoe je nou een kick maakt of een lead screech effecten etc.
Zelf ben ik nu dik 4 jaar bezig met producen en ik denk 2 jaar echt heel actief.
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik een echte pro ben maar ik ken wel heel wat dingen en heb er hier en daar genoeg verstand van om een redelijk leuke track neer te zetten.

Voor de mensen die willen weten wat ik ongeveer kan hier 2 tracks :)






Nu is mijn vraag aan jullie: Hebben jullie belang bij tutorials? zo ja wat zou je het liefste willen zien?

Als ik er de tijd voor kan vinden zal ik om de paar weken deze post veranderen en er een nieuwe tutorial ingooien.



Als er niet genoeg belang bij is mag deze post verwijdert worden.

Groetjes, Willem.

Tot nu toe:

- Kick tutorial
- De basis
- Verschillende soorten synths
- Afmixen van een track
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 11:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gaaf initiatief!

Ben wel benieuwd hoe je verschillende soorten synths maakt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 12:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

die tracks van je klinken wel leuk

er zijn overal op het internet wel tutorials over te vinden behalve over het afimixen van een track
en dan heb ik het over het afmixen van een hardstyletrack. Hoe zorg je ervoor dat alle soundjes, kicks en melodieën samenkomen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 16:16 
 
Hardtraxx Elite

een (goede) kick tutorial lijkt me ook wel fijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 16:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Goed initiatief!

Ik ben alleen wel van mening dat als je zo'n tutorial gaat doen je het moet opnemen in HD, en langzaam stap voor stap erdoorheen gaan, met uitleg wat elke knop die je omdraait doet en hoe dit een sound kan beïnvloeden, dat mis ik nog vaak bij de gevestigde orde van tutorials. Daarnaast zal het opnemen in HD behulpzaam zijn, omdat de kijker echt kan zien welke knoppen er omgedraaid worden en hoeveel.

Waar ik zelf in geïnteresseerd ben:

- Kick Tutorial
- Synths
- zelf maken van FX
- Schreeches
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 17:10 
 
Hardtraxxer

Ik krijg nooit mijn kick en synth gelijk dat de bass mooi klinkt bij de melodie^^
Dit zou ik wel eens willen weten.
Ook wat alle effecten zijn die je kan gebruiken (zoals golven,...)

bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 19:48 
 
Hardtraxxer

Leuk dat er zoveel mensen interesse hebben!

Voor mij is het ook de 1ste keer maar ik heb al een idee in mijn hoofd.

Ik ben van plan om een volledige track te gaan maken in de tutorial, van het begin tot het einde.
Zo heeft iedereen aan het einde van de reeks films een track af waarin alle aspecten worden getoond.

Wat vinden jullie van dit idee ?

Zoals ik al zij is het voor mij ook voor het eerst dus ook nog een beetje uitvogelen hoe of wat.

Ik heb er zin in en hopelijk jullie ook!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 20:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Misschien ter aanvulling, heb je ook gedacht aan de Fusion Labs tutorials, is ook best veel basisinfo uit te halen! http://www.hardtraxx.nl/forum/dj-s-corner/fusion-labs-t11595.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 21:42 
 
Hardtraxxer

Ik zou graag nu eindelijk eens tutorials zien die ingaan op de technieken achter iets, ipv draai aan knopje x of y, maar bv een tube distortion zal dit en dat doen met het geluid :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2012 13:29 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb het zelf niet zo op kick tutorials,

Dan zie je na een week weer 100e nieuwe tracks die bij zo'n nep label zitten allemaal met zo'n kick uit de tutorial.
En worden dan hier bij nieuwe tracks gepost xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2012 14:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zolang er duidelijk gemaakt wordt hoe elke VST of effect een sound kan veranderen, en er de nadruk op wordt gelegd dat men hier zelf mee moet experimenteren denk ik dat dat wel mee zal vallen Joey. Persoonlijk vind ik het leuker een eigen sound te ontwikkelen dan een copycat te zijn... denk dat er meerdere mensen zo over denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 23:40 
 
Hardtraxxer

ik ga alles even uitzoeken en ga me best doen :) ik houd jullie op de hoogte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 13:24 
 
Hardtraxx Newbie

kan niet wachten ben zeer benieuwt om te zien hoe andere te werk gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 14:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nice topic man, leuk dat je je kennis gebruikt om andere te helpen! :thumbsup:

Ik ben erg benieuwd naar alles wat met de mix van je track te maken hebt, want ik merk vaak dat bij mijn producties het ene geluid het andere geluid wegdrukt. :P
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner