Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 23:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
TheArthadox schreef:
het maken van muziek vraagt niet niks van je pc hoor... dingen uitzetten etc helpt dan niet zo veel :P als je denkt dat je er met een dual proceccor van af komt heb je het mis :P

ik heb een nieuwe pc moeten kopen omdat die het niet meer aankon.. gewoon een zelfbouw samenstellen en door iemand in elkaar laten zetten :)


Zelfbouw hoeft niet, gewoon een sterke configuratie is ook al goed, ik had het hierboven net even verkeerd gezet bedenk ik me.
Met een dual core kom je een heel eind, dat moet het wezen eigenlijk, hoewel je RAM net zo belangerijk is. :P
Maar wat is daarboven zei, een Quadcore met 8GB RAM, dat trekt het wel. :thumbup:


Je hebt vooral een sterke procesor nodig, minimaal i7 quad (AMD is minder aan te raden). Werkgeheugen is niet zo heel belangrijk, 6gb is op dit moment nog genoeg. Verder maakt een externe geluidskaart ook echt veel verschil. En als je het budget hebt een harde schijf die op 7200rpm draait of beter zelf nog een SSD is ook wel handig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2012 21:26 
 
Hardtraxxer

Squid schreef:
sjobie schreef:
TheArthadox schreef:
het maken van muziek vraagt niet niks van je pc hoor... dingen uitzetten etc helpt dan niet zo veel :P als je denkt dat je er met een dual proceccor van af komt heb je het mis :P

ik heb een nieuwe pc moeten kopen omdat die het niet meer aankon.. gewoon een zelfbouw samenstellen en door iemand in elkaar laten zetten :)


Zelfbouw hoeft niet, gewoon een sterke configuratie is ook al goed, ik had het hierboven net even verkeerd gezet bedenk ik me.
Met een dual core kom je een heel eind, dat moet het wezen eigenlijk, hoewel je RAM net zo belangerijk is. :P
Maar wat is daarboven zei, een Quadcore met 8GB RAM, dat trekt het wel. :thumbup:


Je hebt vooral een sterke procesor nodig, minimaal i7 quad (AMD is minder aan te raden). Werkgeheugen is niet zo heel belangrijk, 6gb is op dit moment nog genoeg. Verder maakt een externe geluidskaart ook echt veel verschil. En als je het budget hebt een harde schijf die op 7200rpm draait of beter zelf nog een SSD is ook wel handig.


ben het niet met je minimaal I7 eens... ik heb een i6 en heb nog nooit problemen gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 14:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TheArthadox schreef:

ben het niet met je minimaal I7 eens... ik heb een i6 en heb nog nooit problemen gehad.


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 15:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb een i7 en 8GB Werkgeheugen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 18:15 
 
Hardtraxxer

Ik heb een q6600 op 2,4Ghz met 3,5Gb ram, en een laptop met een i5 ook op 2,4Ghz en 6GB ram.
De pc is van 2008, en de laptop van eind 2011.

De pc lijkt sterker, maar de laptop is 3 jaar nieuwer, de technologie is ook heel erg verbeterd qua processors in die tijd.

Dus mijn vraag: welke is beter voor produceren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 18:48 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

wattefuck is een I6 xd

@MRN

de i5 met 6gb ram is beter. je hebt meer geheugen dus minder lag :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 20:10 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
@MRN

de i5 met 6gb ram is beter. je hebt meer geheugen dus minder lag :thumbup:


Ja dat klopt, maar een i5 in een laptop is een dual-core (dacht ik) en de q6600 is een ouwe quad core


Ik merk dat mn pc niet veel kanalen aan kan, na 14 redelijk afgemixte kanalen (dus met alle effecten) zit ie alweer bijna tegen de max aan. Das knap irritant als je nog geeneens op de helft bent xd
Daarom dat ik misschien mn laptop op de studio aansluit, meer power + 2e scherm
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 20:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tip voor minder lags, render al je effects, leads ofzo niet.
Render ook je kick;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 21:28 
 
Hardtraxxer

Socializerz schreef:
TP-Project schreef:
Tip voor minder lags, render al je effects, leads ofzo niet.
Render ook je kick;)

wat is dat xD? ik zit nu ook op me laptop en heb erg veel lag


TP bedoelt het samplen van je kanalen/sounds, om ze daarna weer in je project te laden.

Idd wel een handig idee om de effecten te renderen.
Kick is standaard een sample bij mij, werkt makkelijk met pitchen etc :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2012 15:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Socializerz schreef:
ik heb dus een kick, met ohmicide, parametriq eq2, EQUO, etc etc, hoe krijg ik dat dan als 1 sample?


Gewoon je kick exporteren als .wav, gewoon via menu > Export > .wav
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner