Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 15:02 
 
Hardtraxxer

Wat dacht je van ze inspreken? :P Of ergens vandaan jatten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 16:39 
 
Hardtraxxer

Yes, het is gratis. Echt een top programmaatje :)

http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 17:49 
 
Hardtraxxer

Als je zelf vocalen wilt/gaat opnemen heb je ten eerste goed apparatuur nodig om de vocalen echt lekker in de mix te kunnen krijgen en waarbij je ook een lekkere in your face feeling bij krijgt. Dus ik zou in het begin gewoon films en dergelijken aanraden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 18:17 
 
Hardtraxxer

Je kan ook acapella's downloaden van (bekende) nummers. Zo doet de beste meneer van Norwegian Recycling het ook. Waar je die vandaan kan halen weet ik niet, maar daar hebben ze Google voor uitgevonden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 23:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Een mic als de Rode NT1 (180 euro), is dat niet voldoende voor n hardstyle producer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2011 23:06 
 
Artiest

Ik heb ook prima vocals opgenomen met mn headset van 15 euro..

Zolang je maar creatief genoeg bent:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op zoek gaan naar vette audiobooks of podcasts. Kun je wel vette vocals in vinden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2011 14:33 
 
Hardtraxxer

Er zijn verschillende bronnen waar artiesten hun vocals vandaan halen.. ik heb ze, maar ik geef ze niet :woot:
Heb o.a. de vocals van Lonely (Wildstylez), Fear No More (Arkaine), Fearful Symmetry (BW & TS), Delomelancum (NC & Zany), I'm Alive (WP) en nog wel wat meer terug gevonden ;p

Vocals uit films halen is mogelijk, Crypsis & Norman doen dit vaak genoeg, maar om je tracks uniek te maken, kun je 't beste gewoon een audio interface en 'n degelijke mic in huis halen (:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 03:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
Een mic als de Rode NT1 (180 euro), is dat niet voldoende voor n hardstyle producer?


Heb samen met mijn vader veel Studiomicrofoons getest bij Musicstore in Duitsland, die Rodes vondt ik maar een rare doffe klank hebben. Wij zijn zelf voor de AKG perception 220 gegaan, extreem helder en zuiver geluid. Wel in combinatie met een hardware pre-amp en dat verschil tussen met en zonder pre-amp is wel duidelijk te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 18:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Squid schreef:
marsiascout schreef:
Een mic als de Rode NT1 (180 euro), is dat niet voldoende voor n hardstyle producer?


Heb samen met mijn vader veel Studiomicrofoons getest bij Musicstore in Duitsland, die Rodes vondt ik maar een rare doffe klank hebben. Wij zijn zelf voor de AKG perception 220 gegaan, extreem helder en zuiver geluid. Wel in combinatie met een hardware pre-amp en dat verschil tussen met en zonder pre-amp is wel duidelijk te horen.


En die AKG Perception 220 is ook niet zo overdreven duur.
En zo'n pre-amp wat houd dat precies in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 22:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Socializerz schreef:
Nebuto schreef:
Yes, het is gratis. Echt een top programmaatje :)

http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl

thanks man:)

Om te kunnen exporteren moet je wel die Lame. encoder downloaden! :thumbup:

Je kunt toch ook allemaal effecten over de vocalen die je uit een film/serie etc. haalt heen gooien. Goede accapella's vinden vind ik maar moeilijk. Bij Noisecontrollers zie je vaak terug dat hun vocalen uit documentaires van ruimte programmas etc. terug komen. Het licht er maar net aan, welke sfeer je aan je track wilt geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 02:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
Squid schreef:
marsiascout schreef:
Een mic als de Rode NT1 (180 euro), is dat niet voldoende voor n hardstyle producer?


Heb samen met mijn vader veel Studiomicrofoons getest bij Musicstore in Duitsland, die Rodes vondt ik maar een rare doffe klank hebben. Wij zijn zelf voor de AKG perception 220 gegaan, extreem helder en zuiver geluid. Wel in combinatie met een hardware pre-amp en dat verschil tussen met en zonder pre-amp is wel duidelijk te horen.


En die AKG Perception 220 is ook niet zo overdreven duur.
En zo'n pre-amp wat houd dat precies in?


Een goede pre-amp geeft veel warmte en diepte aan de klank van een studiomicrofoon. Ik heb toen de Presonus tubePRE gekocht omdat een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 15:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik haal mn vocals meestal uit documentaires op youtube. Gewoon zoeken en veel op related vids klikken en dan vind je vanzelf wat vets :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 23:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zygoma schreef:
Ik haal mn vocals meestal uit documentaires op youtube. Gewoon zoeken en veel op related vids klikken en dan vind je vanzelf wat vets :thumbup:

dat kan ook goed werken idd, luister maar naar Scope DJ - Omniverse.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 04:14 
 
Hardtraxxer

Wat ik vaak doe is op youtube of google zoeken naar Audiobooks:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 22:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De audio files van games.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 13:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
De audio files van games.

Idd, vooral van oudere games werkt dit goed, de meeste nieuwere games hebben gecomprimeerde audiobestanden waardoor je er niets mee kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 13:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Squid schreef:

Een goede pre-amp geeft veel warmte en diepte aan de klank van een studiomicrofoon. Ik heb toen de Presonus tubePRE gekocht omdat een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.


Dan kom ik in totaal op n setje van 230 (iets meer wanneer ik accessoires meereken) euro uit ongeveer. Dat is ook zeer goed te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 15:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
Squid schreef:

Een goede pre-amp geeft veel warmte en diepte aan de klank van een studiomicrofoon. Ik heb toen de Presonus tubePRE gekocht omdat een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.


Dan kom ik in totaal op n setje van 230 (iets meer wanneer ik accessoires meereken) euro uit ongeveer. Dat is ook zeer goed te doen.


Je moet dan natuurlijk wel nog een standaard en een pop-filter kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 15:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Socializerz schreef:
mrazura schreef:
De audio files van games.

Hoe kan ik die eruit halen dan, zoals bijvoorbeeld iets uit COD ofzo


Staan waarschijnlijk bij Program Files --> "spelontwikkelaar van Call Of Duty" --> Call Of Duty --> Audio.

Iets in die richting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2012 13:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Squid schreef:
marsiascout schreef:
Squid schreef:

Een goede pre-amp geeft veel warmte en diepte aan de klank van een studiomicrofoon. Ik heb toen de Presonus tubePRE gekocht omdat een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.


Dan kom ik in totaal op n setje van 230 (iets meer wanneer ik accessoires meereken) euro uit ongeveer. Dat is ook zeer goed te doen.


Je moet dan natuurlijk wel nog een standaard en een pop-filter kopen.


De shockmount zit dr automatisch bij, n popfilter is rond de 20 en n reflectiefilter rond de 100 euro. Dat valt dan dus nog wel mee.

Zit er een XLR kabel bijgeleverd? Want dit kan ik op de productpagina's niet vinden. Anders komt dr ook nog n 2 meter kabel bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2012 15:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:

Zit er een XLR kabel bijgeleverd? Want dit kan ik op de productpagina's niet vinden. Anders komt dr ook nog n 2 meter kabel bij.


Nee zit er niet bijgeleverd je zult er dan 2 moeten kopen: Van studiomic naar de pre-amp , van pre-amp naar geluidsinterface.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 20:33 
 
Hardtraxx Veteran

Als je eenmaal je vocals hebt opgenomen, wat voor effecten gebruiken jullie om het aan te dikken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 18:00 
 
Hardtraxxer

eq om de ploffers er uit te halen en te de'essen (als het nodig is), maar meestal toch highpass tussen 60 en 150 hz, afhankelijk van de stem en opnamekwaliteit. Dan kan je hem gaan compressen, wel met snelle attack en release tijden.

Daarna sample ik hem meestal opnieuw uit en maak ik een paar layers, valt natuurlijk te zien welk effect je wilt. Maar bijvoorbeeld als ik dist erop wil, maak ik een layer waar ik zware distortion op gooi, een layer met een zwaar chorus effect op & een gewone droge layer. Die drie kan je dan onderling afmixen, en naar een Sent kanaal sturen waar je gemeenschappelijke effecten als delay & reverb zet :)

Er zijn ook mogelijkheden om met je eigen stem een synth/sample aan te sturen (zoals the mouth van Native instruments). Deze techniek moet ook op andere manieren gaan dan in deze vst, want sound designers voor films doen dit al heel lang zonder deze plugin, maar daar weet ik het fijne niet van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 21:23 
 
Artiest

1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner