Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2017 11:24 
 
Hardtraxxer

Goed.. ben niet echt het voorstel type maar lijkt me toch aardig om te doen.

Ik woon al geruime tijd in Budapest en begin me af en toe oud te voelen - ben 27 jaar en kom oorspronkelijk uit Amsterdam.

Zo'n 10 jaar geleden is op q-base geweest, mijn neven hadden mij meegenomen om dat is te laten zien - maar met een gebrek aan geinteresseerde vrienden ben ik verder nooit meer geweest. Wel heb ik altijd naar de harder styles geluisterd, voornamelijk hardcore aan het begin en later vooral hardstyle, geruime tijd heb ik het niet meer geluisterd maar afgelopen jaar ontdekte ik dit weer.

Het was een ontzettend moeilijke tijd voor mij het jaar ervoor getekend door depressies en stuk gelopen relaties, tot slot kwam daar nog het een en ander boven op. Nadat ik met vrienden naar Sziget ben geweest hier - wat absoluut niet voor de muziek was en hoopte een paar hardstyle tracks te horen - gebeurde dit ook. Het was tijdens een set van Carnage waar af en toe hardstyle gedraaid werd, denk bijvoorbeeld aan Fatal.

Het greep me, bekende geluidjes en snoeihard, kon me laten gaan. Ik droomde over hoe het moest zijn om bijvoorbeeld weer op een groot feest te staan, met vuurwerk, eindshows en alles er op en er aan.

Hardwell sloot sziget af, met jawel, een hardstyle nummer en vuurwerk. Dat was echt tof - Hardstyle is immers helemaal niet populair hier, men kent het niet, vind het vaak herrie terwijl ik er naar snakte..... Ze luisteren liever minimal en softe EDM.. Er waren dus ook genoeg mensen die echt niet wisten wat ze daar mee moesten - lachen om te zien, en dan vooral de nederlanders die het wel kennen.





^^ dit waren voor mij die momenten ^^

Goed - in deze tijd ontmoette ik mijn huidige vriendin, zij houdt helemaal niet van electronische muziek maar ik heb het toch voor elkaar gekregen om een paar weken later naar Q-base te gaan met haar. Het was haar eerste ervaring - als rustig braaf meisje- met een dergelijke groot, Nederlands 'extreem' feest te gaan. Ik waarschuwde haar maar vast want ik kan me voorstellen dat het een beste 'cultuur' schok kan zijn.

Dit was het ook wel voor haar, maar ze kon zich er ook zeker in vinden en dan voornamelijk de hele show er om heen - zoiets onbekends maar wat toch zo ontzettend groot lijkt. Het was me wat.... Vliegtuig in naar Eindhoven, paar uur hangen in Eindhoven, Bus naar Q base, 14 uur feest, Bus terug, vliegtuig in terug en dat zonder slaap.....

Toevallig wanneer wij terug waren in Eindhoven na het feest zagen we de flyer van Tijdmachine in t Klokgebouw. Nadat we net kennis hadden gemaakt met de tijdmachine stage grapten wij dat we misschien wel konden gaan - in een gekke bui ook nog besloten om daar heen te gaan, dat was 1-2 weken later. Wat een topfeest en sfeer, maar ontzettend druk en warm. Na het feest direct met de taxi naar het vliegveld en behoorlijk vdk terug naar Budapest :whistle:

Via facebook er achter gekomen dat er in Oostenrijk, net over de grens in een dorp er een feesttent is waar men af en toe NL DJ's laat spelen - Hier een set van Noisecontrollers gehoord maar deze vond ik toch echt minder! Kwalitatief goede muziek maar weinig betrokkenheid van hem, terwijl ik toch echt veel verwachtingen had van hem. Kwam ongeinteresseerd en arrogant over..

Hierna zijn we nog naar Penoze in Amsterdam geweest - wat misschien wel het beste feest voor ons was tot nu toe - ik weet dat niet iedereen fan is van de raw maar ik vond dit toch echt vet, de energie en sfeer waren goed en natuurlijk ligt het ook aan je zelf. Radical nog even ontmoet na het feest - dit was next level shit!

Laatste was Freaqshow - voor het eerst dat ik een mindere ervaring had, we voelde het allebei niet zo eigenlijk....

Volgende gaat Qapital worden! Defqon staat ook op de planning, Decibel en verder zien we het wel!

Motivatie voor nu: veel zien en nog hard feesten, voor nu het nog kan - onder het motto, what happens on the party stays at the party :whistle:

Afbeelding

Meestal te vinden ergens vooraan bij de stages, te herkennen aan een FIFO cap of Hongaarse vlag. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2017 14:50 
 
Hardtraxxer

Thanks Thijsert!

Behoorlijk.. alleen als je vroeg boekt is het meestal rond de 50-100 euro - het ligt er ook aan waar je heen vliegt. Schiphol is bijv. veel duurder dan Eindhoven. Maargoed - het heeft ook wel wat, deze avonturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2017 15:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thijsert schreef:
Welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2017 15:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Welkom! respect dat je terugkomt voor die feesten, dan heb je er echt veel voor over :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2017 02:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welkom! Mooi verhaal, leuk om te lezen wat je over hebt voor hardstyle :D
Wie zijn je favoriete dj's/producers?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2017 11:02 
 
Hardtraxxer

Thanks allen! Ik vind het moeilijk te zeggen wat nou echt mijn favoriete artiesten zijn. Dit verschilt echt van moment tot moment en ligt aan sfeer en mijn bui.

Voornamelijk luister ik het iets oudere spul en ook raw, wat ik wel tof vind. Vind euforisch vaak net iets te soft. Tijdmachine in EHV vond ik bijvoorbeeld echt heel tof, eerste keer Radical in het echt ook. Vooral op feestjes liever het iets hardere werk!

Verder denk aan hmm.. Radical, Zany, Thera, Delete, Phuture Noize, Sub Sonik, Deetox, B-Front, Wildstylez, Gravity van Andy Svge, sommige Frequencerz en wellicht Noisecontrollers ook wel :lol:

Ohja en deze:


Kan zo nog wel even doorgaan, het komt weinig voor dat ik alles van 1 artiest tof vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2017 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welkom! Blijft mooi om te zien dat mensen toch terugkomen hiervoor :) Inmiddels alweer wat nieuws op de planning?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2017 16:35 
 
Hardtraxxer

Yep, Hard Bass aanwezig :) - daarna wordt het Qapital.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2017 19:22 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Welkom :D

Waarom neem je die vlag trouwens elke keer mee? Persoonlijk vind ik het vreselijk vervelend, al die mensen met hun vlaggen het zicht te belemmeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2017 19:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welkom! :D

Wat houdt je naam in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2017 22:57 
 
Hardtraxxer

De vlag heeft mijn vriendinnetje altijd bij zich, gebruikt het vaak als een cape en vind het chill.. soort van Hongarije op de map zetten. reactie van haar: 'dan gaan ze toch naast ons staan' xd. Kan wel begrijpen dat t irritant kan Zijn, Maar is dat ook niet als je iemand op je schouders neemt? Ooit wil ik dat ook nog is, lijkt me tof om het van boven te zien! Weeg Alleen bijna 100kg xd

Mijn username.. Tja.. ooit is een jaar of 10 geleden verzonnen - mijn voornaam op de meest vreemde/onder invloed manier geschreven. Heb het sindsdien altijd gebruikt
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2017 00:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Welkom! Leuk om te zien dat jullie toch helemaal vanuit Hongarije hierheen komen voor een feestje :D .
Wellicht een idee om in de zomer eens een weekendfestival+camping te bezoeken. Kan je wat langer hier blijven en hoef je niet gelijk terug met het vliegtuig ;)
ztiwef schreef:
Slim Shore & Focuz - Wauw!

Nice, hele fijne plaat inderdaad.
Forumoverzicht » Off-topic » Welkom!