125 arrestaties bij Qlimax 2009

Bij het dance-evenement Qlimax dat zaterdag in GelreDome in Arnhem is gehouden, zijn 125 mensen aangehouden voor het bezit van (hard)drugs.

De grootste hoeveelheid die bij iemand is aangetroffen was 17 xtc-pillen en 25 milliliter GHB. De meeste verdachten zijn aangehouden voor het bezit van xtc-pillen, maar ook van cocaïne, amfetaminen, GHB en speed.

Door justitie is een totaalbedrag van 1235 euro aan boetes geïnd. Een 20-jarige Almeloër en een 31-jarige Rhedenaar kregen taakstraffen opgelegd vanwege drugsbezit.

Het feest werd bezocht door meer dan 27.000 mensen en verliep volgens de politie “rustig en in goede sfeer”.

Qlimax 2009

Bron: Omroepgelderland.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 22-11-2009 om 17:43 door Jor-D | Translate:

Reacties (62)

Plaats reactie
Jaapert 22-11-2009 @ 17:45:42

zozo..

Khadber 22-11-2009 @ 17:52:22

125 op 27000, dat is niet eens een half procent. Best prima dus.

Addo 22-11-2009 @ 17:53:01

toch jammer dat er telkens drugs mee gepaard moet gaan :(

Odyssee 22-11-2009 @ 17:53:48

De rest is door de ‘slechte’ ingang controle geglipt :D

Ravenwood 22-11-2009 @ 17:54:51

Khadber, een half procent is best weinig, maar toch veel meer arrestaties als bij defqon, als ik het me goed herinner.

Jor-D 22-11-2009 @ 17:55:10

Ha! Ha! SUK-KELS!

Controle stelt idd niks voor :P

InQontrol09 22-11-2009 @ 17:55:19

De grootste hoeveelheid die bij iemand is aangetroffen was 17 xtc-pillen en 25 milliliter GHB
Zo, die was rijk geweest als ie binnekwam!

Oxbow 22-11-2009 @ 18:07:11

De echte grote jongens die echt veel bij zich hebben weten het tenminste goed te verstoppen, die noob met ze 17 pillen en ze GHB had je vast niet onder ze zak geplakt ofzo :p

The Anim0l 22-11-2009 @ 18:15:35

had meer t id dat er 35.000 mense binne liepe zo druk

TheNabster 22-11-2009 @ 18:15:47

valt mee.
:)

Kepro 22-11-2009 @ 18:30:23

Valt mee vind ik :)

Kepro 22-11-2009 @ 18:30:38

Feest was super!

hardstyleboy 22-11-2009 @ 18:39:08

da ze maar eens naar rockevents gaan hebbe ze er een pak meer …

die flikke zijn gewoon jaloers op onze muziek ofzo :p

SanderM 22-11-2009 @ 18:54:14

Hmm dat valt idd wel mee. En idd die controle leek echt h-e-l-e-m-a-a-l nergens op, eigenlijk dramatisch gewoon, wil je het drugsgebruik tegen gaan, ga je zo met controles om :’) En natuurlijk zullen mensen het uiteindelijk toch binnen krijgen.

Hoeksemad 22-11-2009 @ 18:59:59

controle was.. Tjah kan je het wel controle noemen?

Maarja heb wel tig mensen gehad wie me om drugs vroegen :s

Sunboom 22-11-2009 @ 19:07:57

Ik denk dat de controle ook meer bedoeld is om wapens te weren.

Mystic Dummy 22-11-2009 @ 19:17:20

wat mij opviel is dat mn tickets niet eens gescand werden :huh:
had m zo nog een aantal keer kunnen kopieren, werd niet eens naar gekeken

Dj Skitzo 22-11-2009 @ 19:23:18

haha xd had je kunnen doen, werd er nog veel op leeftijd gelet dan?
en iedereeen die opgepakt is, jammer dan ^^

C-Mind 22-11-2009 @ 19:31:56

Hèhè sukkel met zon partij laat je jezelf toch niet pakken xd

mol ben jij niet gesnapt xd

Chukkels 22-11-2009 @ 20:21:00

Controle was inderdaad drama. Werd trouwens wél gecontroleerd op ID-kaart omdat ik die tent van die kluisjes zat te roken :p
Alleen pikten ze van onze groep gelukkig wel de verkeerden uit, omdat we er 2 bij hadden die geen 18 waren ^^

dawasiknie 22-11-2009 @ 21:17:59

Dramatische controles? Nou bij mij werd toch alles vrij goed nagekeken en ik mocht daarna ook nog ff langs de hondjes. Dat een vriend van mij een ponypack of 3 mee naar binnen kon nemen hoeft niet meteen te betekenen dat de controle kut was :P

LOWrider_NL 22-11-2009 @ 21:41:08

Drama? Bij mij niet anders dan normaal ?

desertstorm 22-11-2009 @ 22:45:09

toch wel jammer dat er zo ontiechelijk veel mensen aan de drugs zitten bij deze soort muziek..

Waarom, vraag ik me dan altijd af. Is de muziek niet zalig genoeg? (voor mij wel iig. )

En dan betaal je 60 euro voor een kaartje, en bij sommige drugs (denk ik) weeet je dan de volgende ochtend niets meer.. youpidou.. 60 euro voor niets.

Michh 22-11-2009 @ 23:05:29

Ik kan me alles nog goed herinneren hoor :D Controle ging ook echt nergens over indd!!
Ben ieder geval goed uit me pan gegaan daar!! de teringg

swislii 22-11-2009 @ 23:14:17

27.000 mensen volgens mij klopt daar geen zak van… voorgaande jaren was het ook snel uitverkocht maar veel minder druk.

Bas de Vogel 22-11-2009 @ 23:46:56

@ Odyssee, idd :p fouilleren echt in 2 seconden ofzo en geen hond te bekennen nergens.

Odyssee 22-11-2009 @ 23:58:13

@ Bas

Normaal wordt er nog wel in je portemonnee gekeken maar zelfs dat niet.
Werd nog wel in me zak gesnuffeld:p

Chukkels 23-11-2009 @ 00:46:17

@dawasiknie

Hondjes? Ik heb geen hond gezien :s

Donovanray 23-11-2009 @ 01:14:57

Heb ook geen hondjes gezien. Ze checkte volgens mij alleen op wapens… ik kan met mijn goed gedrag kop alles naar binnen krijgen volgens mij, ze controleren nooit wat bij mij. (niet dat ik het ooit heb gebruikt of dat ik het ooit wil gebruiken… kansloos… Heb niet eens alcohol gehad :P)
Kaartjes werden wel gescant maar dan had je er waarschijnlijk geen ergen in.

Hard Bass usb stickies zijn wel bruut… die werden ook nog uitgedeelt.

Vet podium trouwens… zag er erg netjes uit… Vee nieuwe nummers gedraaid wat soms wat tegen viel… maarja doe je niks aan.
de Bass was wel pleite tijdens Noisesupressor…

Chubby Fucker 23-11-2009 @ 08:56:50

WAAROM WAAROM moet het altijd over drugsbezit gaan.

waarom kunnen ze niet eens wat vertellen over het feest hoe gaaf het weer was. Jongens jongens. KUT MEDIA

125 mensen opgepakt maar in mijn beleving was zo ongeveer 3/4 van het geldredome in lala-land haha

@ Donovanray –> Er waren wel honden! Ik heb ze gezien bij Ingang E

Joyce-be4 23-11-2009 @ 09:03:26

zozo.. ik dacht dat der wel wat meer mensen binnen liepen..:| was zo allemachtig druk daar binnen!! op naar hardbass!

Dustydus 23-11-2009 @ 09:43:20

@ Odyssee Denk dat je Q bedoelt.

Wat ik hier uit opmaak is dat.

Ingang E had honden. (niet geweest)

Ingang Q Slechte controle niet portemonnee of spullen gekeken. alleen handen en benen gecheckt zakken niet.

wat me opviel dat de meeste buitenlanders bij E stonden miss toeval..

Wat ik miste aan Qlimax waren de tv schermen die dit jaar dr niet waren maar dit vragen ze ook bij qdance pannel.

hout was vet om te zie zag dr mooi uit, de vlammen waren ook vet om te zien maar wel erg warm als je voorin staat :D geef qlimax een 7 nice Feestje overtrof niet meer naar de 3x maar was wel vet.

ps mensen hieronder zet ff je ingang dr bij waar je doorheen ging…
is makkelijk om te weten :P

Odyssee 23-11-2009 @ 10:10:44

Ingang E:

Kut controle
Wel honden

Mol 23-11-2009 @ 10:13:36

Hahaha nee ik ben niet gepakt.. Maar ik had ook niks bij me :p
De controle bij de VIP ingang ging ook nergens over, ff checken of ik een vuurwapen had, meer niet.

Rzr 23-11-2009 @ 10:17:31

Vorig jaar veel meeer man:D:D. Dus is beter gedaan ;) !

C-Mind 23-11-2009 @ 10:37:32

@ mol: had je je puddingbux niet bij je dan ;)
@odyssee:in je zak gesnuffeld of aan je zak gesnuffeld ;)

dutchhunters 23-11-2009 @ 10:49:35

voor mij liepen drie vrouwen zo naar binnen zonder gecontroleerd te worden. :(

Jor-D 23-11-2009 @ 11:03:37

Ingang E had geen honden toen ik naar binnen ging :o

KSwoosh 23-11-2009 @ 11:43:30

toen ik naar binnen liep werd ik ook niet eens gecontroleerd XD

dj-rico01 23-11-2009 @ 11:46:49

ingang e, alle spullen op tafel, werd goed betast..

daarna nog langs de honden.. was best wel streng maar als je wil krijg je het wel binnen :P

RS* 23-11-2009 @ 12:31:09

controle was belachelijk, ingang Q dan tenminste! en ik heb gehoord dat er iemand was gepakt met 25 pillen en 30 gram speed! dat is toch wel iets meer.

The Anim0l 23-11-2009 @ 12:31:42

Q stelde idd nie veel voor met controle

Hardstyleking 23-11-2009 @ 13:19:58

werd gecontroleerd, bleek aids te hebben

sjoerd13021991 23-11-2009 @ 13:25:45

haha vond de controle niet echt super geregeld…
Een vriend van mij ging via zelfde ingang als ik naar binnen maar hij was al half uurtje eerder,
Dus ik even bellen of er honden stonden… maar nee…. Hoor ik later op het feest dat er bij andere ingang wel stonden…
Had ingang Q, de Q stat dus gewoon altijd voor goed :p

shameete 23-11-2009 @ 13:38:25

ik ben ook door ingang Q binnen gekomen maar de controle was middelmatig.
ff vluchtig fouilleren, en dat was het dan wel, m’n vriendin moest wel d’r busje deo inleveren.
maar goed.. het kán als wapen gebruikt worden natuurlijk… ruikt diegene meteen naar lavendel :p

Timmer 23-11-2009 @ 13:39:23

125,,, bij defqon ong evenveel maar wel groter aantal mensen.. Die drugs blijf je toch houden ;)

Mike 23-11-2009 @ 14:02:30

25 mililiter oftewel 1 flugelflesje. Straatwaarde 15eu. En zijn amfetaminen en speed eigenlijk niet gewoon hetzelfde?

Frolijkeflip 23-11-2009 @ 18:19:08

Waarom krijgt de een een taakstraf opgelegd, en andere een boete?
Heeft dat met de hoeveelheid drugs te maken?

Thinuz 23-11-2009 @ 19:07:09

denk het wel, of als die gasten zijn gaan trippen.
vind de politie meestal niet leuk.

ik ben bij ingang E binnen gekomen, was een kut controle en geen hond gezien
k had deze keer niets bij me maar dan nog.

Pim 24-11-2009 @ 12:34:21

Valt mij altijd op dat iedereen daar met dezelfde gedachte komt, een nacht lang feesten met een hele grote groep mensen die allemaal je vrienden zijn. Alles kan, niks is te gek, je kan alles doen en maken, maar er komt drugs bij kijken en plotseling vertekend dat mooie beeld. Zo jammer, als je zo’n feest organiseerd trek je zulk publiek, dus laat ons lekker ons ding doen. Als in de bijbel gene wijn en brood stonden was de harddrug alcohol ook al tijden verboden.

Bisde 24-11-2009 @ 13:53:33

maar er komt drugs bij kijken en plotseling vertekend dat mooie beeld..

@ Pim; idd en dan staat het ineens op teletekst 101. Mensen lezen dat, vaak ouderen krijgen geen ander beeld mee en dus denken zij aan die feesten ook gelijk aan drugs. En komt het erop neer dat iedereen daar gebruikt.

jan spoelstra 24-11-2009 @ 16:15:14

wat gebeurt er me je als je bepakt wordt met 3/4 pillen, mag je dan nog wel het feest in?

eXitium 24-11-2009 @ 17:29:35

Bij ingang E was het wel goed geregeld teminste toen ik naar binnen ging
( zodra de poorten open gingen )
Lief zenuw hondje stond braaf te kijken mjah toen ik kijk wat een lief zenuwhondje zij keek die knakker me wel raar aan
maar egt een topfeest gehad misde ruffian opzich wel :O hij was dr wel maar hield zn bek veel dicht en geen schermen:P

Elroxx 24-11-2009 @ 18:44:46

2 maten van mij moesten via ingang E naar binnen. Na 50 min waren ze uiteindelijk binnen in de zaal met munten…
en dat terwijl ik via ingang Q moest en binnen 10 min binnen stond met munten!
Controle bij Q stelde niks voor (was rond half 12 denk ik), keken niet eens in mn portemonnee ofzo. Korte controle…geen honden.
En idd, leken eerder 35.000 mensen, wat een drukte! Mag van mij wel wat minder. Maar was zeker wel een mooi feestje.
Wel jammer dat er echt enorm veel breaks in de nummers zaten. Op X-Qlusive was het lekker doorbeuqen maar hier heletijd van die irritante breaks met melodieën :(

Sittard 24-11-2009 @ 18:54:47

Super feest!
En idd de media spreekt alleen maar over drugs en shit.
Er zijn die nacht wel 30.000 mensen op een plaats uitgeweest. En dan maar 125 gasten opgepakt…
Haal eerst maar eens die mensen van de weg af met te veel drank op!!! Das veel gevaarlijker dan die paar pilletjes
wat de Gelredome in komen……

Pim 24-11-2009 @ 19:12:32

@ jan spoelstra

Drugs
Wij moeten ons conformeren aan het locale beleid in Arnhem, dat is zero-tolerance.. Pas dus op met wat je meeneemt.
Veel mensen vragen zich af wat ‘zero-tolerance’ precies inhoudt, dat betekent dat de gemeente Arhem geen enkele vorm van geestverruimende middelen (soft- en/of harddrugs) toe wilt staan. Zelfs je wiet mag officieel dus niet mee naar binnen.

Naar mijn weten verlaat je zonder drugs het pand, per direct.

Dustydus 24-11-2009 @ 20:32:57

@ Mike klopt kan soms ook bij xtc zitten.

@ Pim als je zo naar de regels kijk zie je meteen dat het niet klopt.

Het is gewoon tegen strijdig. ben je gepakt met drugs krijg je een boete of niet.. maar je drugs word afgepakt. dan heb je geen drugs meer bij ben je dan nog strafbaar ? NEE. maar is per bewaker verschillend als je wel of niet mag blijven. vaak is het gewoon 50 euro contant afrekenen en door feesten ( was op dominator.)

google gewoon eens is zat te lezen.

heb je drugs gebruikt is ook niet strafbaar je komt gewoon binnen mist je je kan gedragen.

ps dit zul je toch niet zien in het nieuws..

27.000 feestgangers uit hun dak gegaan maar 150 opgepakt voor drugs. geen gevechten geweest (zover ik weet).

ergens anders in het uitgaansleven hebben ze vast iemand dood geschopt gestoken of geschoten. dat komt niet meer op tv.

richard 27-11-2009 @ 13:28:20

Had 3 pillen bij, 340 euro boete.
Overal undercover agenten :cry:
mocht wel weer naar binnen :D

Maaster! 27-11-2009 @ 14:15:46

@ Richard
Hier hetzelfde verhaal man.. Zelfde boete.. En ook ik mocht gelukkig weer naar binnen. Alleen dat boetebedrag.. manman wie verzint zoiets! :(
Worden toch dure feestjes zo ;)

richard 30-11-2009 @ 19:59:35

Maaster, welk nummer had je?

NielsRM 02-12-2009 @ 16:25:28

wij waren bij ingang E, duurde vet lang en begon ook nog te miezeren voor we onder het afdakje stonden. Foejeren, de chicks niet of nauwelijks, bij de kasten gewoon ff op de plekken voelen waar dat mag, eerst nog ff je zakken leeg maken en de inhoud op tafel pleuren. Alles werd gewoon even bekeken. En de bewaker grapte nog dat je er van hem alles in mag stoppen. Toen door de miezer naar de trap, waar de honden(geleiders) met een hondje stonden te schuilen. Gelukkig net achter ons liepen wat mensen ze te filmen, en dat bleek een groot probleem! Dus geen aandacht voor ons, beetje hasj en 2 pilletjes naar binnen :)

@ Volgens-de-Politie in het berricht: Goede sfeer? Ik heb NIEMAND boos zien kijken, kwaad doen of wat dan ook! Zo goed als iedereen zij sorry als je op je tenen ging stampen ofzo. Heb echt genoten! :D (maar wat wil je op je eerste Qlimax)

zuidholland 18-01-2010 @ 16:11:23

maatje van me had wel een pilletje of 50-60 naar binnen gesmokkeld.
als je wil lukt het altijd.

Reageren