260 aanhoudingen bij Qlimax 2008

Qlimax 2008 zit erop en is volgens de politie rustig en in goede sfeer verlopen. Wel werden 260 personen aangehouden wegens het bezit van (hard)drugs.

De grootste hoeveelheid die bij een persoon werden aangetroffen waren 50 XTC-pillen. Daarnaast werden door de politie onder meer cocaïne en GHB in beslag genomen.

Het evenement trok zaterdag 25.000 bezoekers. Van de 260 aangehouden verdachten, waarvan het grote deel bezoekers uit het buitenland, zijn er uiteindelijk 35 gedagvaard. Verder kregen een aantal verdachten een boete opgelegd die gelijk werd afgerekend. Door justitie is een totaalbedrag van 2990 euro aan boetes geïnd.

Andere feiten
Naast de aanhouding wegens bezit van verdovende middelen hield de politie nog vier personen aan voor andere feiten. Een 21-jarige man uit Rostock (Duitsland) werd aangehouden wegens openbare dronkenschap. De man liep rond 22:40 uur dronken over de rijbaan en de busbaan aan de Batavierenweg. Hij werd aangehouden en met een boete op zak (150 euro) zondagochtend 23 november in vrijheid gesteld.

Een 30-jarige man werd rond 03:30 uur aangehouden wegens vernieling. De man zou in het stadion een aantal stoeltjes hebben vernield. Ook hij werd zondagochtend in vrijheid gesteld.

Een 22-jarige man uit Renkum en een 24-jarige man uit Ewijk werden rond 05:25 uur aangehouden. Het tweetal zou ruzie met elkaar hebben gekregen waarbij over en weer geslagen zou zijn. Tegen hen zal geen vervolging worden ingesteld; de zaak werd door justitie geseponeerd.

Qlimax 2008

Bron: Nieuwsbank.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 23-11-2008 om 17:54 door Jor-D | Translate:

Reacties (9)

Plaats reactie
Anomie 23-11-2008 @ 18:48:05

Er zit een klein fout in 260 aangehouden waren 280 :p

Jor-D 23-11-2008 @ 18:55:05

[quote comment="2195"]Er zit een klein fout in 260 aangehouden waren 280 :p [/quote]

Waar staat dat dan? :)

Anomie 23-11-2008 @ 20:47:36

iemand die ik kan was 278

Jeroen 23-11-2008 @ 22:29:08

Et was een knttr gek feestje! Mark Sherry speelde best goed. Had ik niet verwacht. Showtek was wel aardig. Headhunterz was super. Hij speelde weer wat leuke nummers, project one was niet zo lang maar dat ging er wel mee door. Daarna was Technoboy die geweldig draaide. Tatanka speelde ook leuk maar het eerste half uur was niet zow daarna klonk et super. Tjah Zany en Vince. Klonk goed toen ik weg ging rond een uurtje of 6, k neem aan dat die gasten owk fantastisch waren met zijn tweetjes.

Voor de rest was het kutweer en moesten we een beetje lang wachten bij de ingang. Het feest heeft dat meer dan goed gemaakt. De lichtshow is werkelijk geweldig! Nog nooit zowiets gesien bij een feest. Volgend jaar sekers weer.

ZMOK 24-11-2008 @ 09:59:39

Zoooo!
Lekker feesie hoor dat qlimax, een hele goeie sfeer dat viel me echt op! Voor de rest waren alle dj’s lekker aan het draaien. Ik vond de combinatie zany en vince toch wat raar maar uiteindelijk kregen ze wel een lekker ‘flow’ met hun verschillende stylen van draaien. Alleen van 40 graden binnen naar bijna -1 buiten naar je kluisje lopen in je t-shirt (om me jas te pakken). Vindt ik best kut geregeld, maar goed… QLIMAX WAS GEWELDIG!!

Snor 24-11-2008 @ 11:23:32

[quote comment="2203"]Alleen van 40 graden binnen naar bijna -1 buiten naar je kluisje [b]lopen[/b] in je t-shirt (om me jas te pakken).[/quote]

Wees blij dat je uberhaupt kon lopen, dat zat er voor mij niet meer in, zo druk was t! Wel ongelofelijk gelachen daar, hele kluisblokken die omvielen vanwege de drukte, ik die midden in de mensenmenigte kramp aan me kuit kreeg, het was weer feest :D

manuela 24-11-2008 @ 14:08:05

vond het een geslaagd feestje…alleen de kluisjes en de wc’s bagger geregeld…het was ijskoud!! ook in de zaal was het in het begin ijskoud en op de tribunes…maar ik heb me zekers vermaakt :-) toch is In Qontrol nog 20 x vetter!!!!

Ruud 24-11-2008 @ 14:17:02

Qlimax was geweldig!

Kijk voor alle filmpjes op:

http://www.youtube.com/user/Janssuh11

Mol 24-11-2008 @ 22:09:02

Haha vond het wel lachen die sneeuw, veel te ziek in je zwembroek! xD

Vond Mark Sherry z’n nummers veel te lang stretchen, anders was ik ook wel tevreden geweest met zijn performance. Zany & Vince draaiden echt te ziek..

[quote]Daarnaast werden door de politie onder meer cocaïne en ”GHB” in beslag genomen.[/quote]

haha en die g, sowieso rook ik de zoute variant al voor de ingang, veel te dom om dat mee te nemen!

Reageren