50 aanhoudingen tijdens Decibel Outdoor Festival 2009

Zo’n 40.000 feestgangers hebben afgelopen zaterdag het muziekfestijn Decibel Outdoor bezocht. De partygangers dansten tijdens de achtste editie van 11 tot 23 uur op de beats van onder meer Hilarious, Panic, Deepack en Paul Elstak.

Er zijn vijftig aanhoudingen verricht, vrijwel allemaal voor drugsbezit. Vorig jaar werden 73 bezoekers aangehouden.

Volgens de politie hebben zich op en rondom het concert nauwelijks ongeregeldheden voorgedaan.

De festivalbezoekers gingen zaterdag tijdens het muziekfestvial Decibel Outdoor onder de stralende zon helemaal uit hun dak op het het terrein van het recreatiepark in Hilvarenbeek.

De harde beats van techno, hardcore en hardstyle klonken van ‘s ochtends vroeg tot laat in de avond. Zeven weken geleden waren de plusminus veertigduizend kaartjes (à 54 euro) al uitverkocht.

Foto van Decibel Outdoor Festival 2009

Bron: brabantsdagblad.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 16-08-2009 om 21:00 door Jor-D | Translate:

Reacties (20)

Plaats reactie
Nickk 16-08-2009 @ 21:04:15

Blijf het toch vreemd vinden. Waarom is DefQon binnen een paar uur uitverkocht en Decibel pas na weken/maanden.
Het zijn beide geweldige feesten die ongeveer gelijk zijn.
*mompelt iets over naamsbekenheid*

Mystic Dummy 16-08-2009 @ 21:07:26

Er zijn vijftig aanhoudingen verricht

ben benieuwd of die kerel die op die paal stond te dansen tussen de main en remember ook nog meegenomen is :D

Mystic Dummy 16-08-2009 @ 21:08:03

@nickk

defqon heeft meer dagjesmensen

Atraxisz 16-08-2009 @ 21:08:09

Defqon.1 is denk nog wel iets groter als Decibel, maar naamsbekendheid speelt een grote rol ja. Defqon.1 is ook bekender in het buitenland denk ik

C-Mind 16-08-2009 @ 21:10:50

@ mystic

ja die is aangehouden
zag hem afgevoerd worden
maar damn wat een party was het weer :worship:

Snor 16-08-2009 @ 21:11:46

Defqon word ook op een meer centrale locatie in Nederland gehouden. Decibel kost mij 30eu en 6 uur (op&neer) aan reiskosten. Defqon 1/3e daarvan. Nou houden zulk soort dingen mij niet tegen, maar andere mensen vast wel.

@Mystic, ik ben ook nog even apart genomen door security omdat ik in de Euphoria in zon paal was geklommen. Gewoon praatje dat t slecht is en dat je t niet meer mag doen en ik kon weer verder.

pur-e 16-08-2009 @ 21:14:21

Haha die gozer op de main. Stonden ze te seinen dat hij eraf moest.. bleef die gewoon staan haha.

Vind 50 aanhoudingen nog aardig weinig eerlijk gezegd.

Nickk 16-08-2009 @ 21:20:30

Defqon; 40.000 mensen, Decibel; 40.000 mensen
Defqon; 9 stages, Decibel; 10 stages.
Defqon; uitverkocht, Decibel; uitverkocht.

@ Snor; Voor sommige mensen zal de afstand reden zijn om niet naar Decibel te gaan. Maar mensen uit Belgie zullen juist eerder naar Decibel gaan dan naar DefQon.

Volgens mij heeft het echt met die dagjesmensen te maken. Heel irritant. ik zal mezelf maar als voorbeeld nemen; Ben ook begonnen met Defqon :D (kleine hardstyle feesten in de regio niet meegerekend)

DFH 16-08-2009 @ 21:31:32

50 aanhoudingen valt wel mee idd, die gast op die paal geniaal haha

Snor 16-08-2009 @ 21:49:10

@Nick
Ach je moet ergens beginnen he. Als je kleine hardstyle feesten in de regio niet meerekent dan is t niet zo gek dat je eerste feest een feest van naam was, dan was mijnes ook Qlimax :P

Timmer 16-08-2009 @ 22:16:35

q-dance is bekend met heel die tour, daarom is defqon ook bekend! Ze gaan niet voor niks defqon 1 australia houden, en ik denk dat decibel het dit jaar beter voor elkaar had als defqon ;)

ricardo 16-08-2009 @ 22:27:56

Defqon 1 was dit jaar toch 45:000 man.
Ze hadden plek erbij .

Niet dat uitmaakt allebij Top feesten!!

EvoViper7 16-08-2009 @ 23:04:23

43.000 officieel volgens q-dance.
50 valt erg mee, alleen bij de hardcore was matten uitgebroken heb ik gehoord. Verder prima verlopen. Vond het alleen niet heel erg groot in vergelijking met defqon. Wel een betere opzet! :)

Luckass 16-08-2009 @ 23:23:43

@Snor
Was jij die gast die tijdens Zatox in die mast was geklommen? :D

Snor 16-08-2009 @ 23:39:31

Haha ja einde Zatox begin The Prophet :P

Timmer 17-08-2009 @ 00:05:00

goed bezig snor ^^

niels 17-08-2009 @ 02:38:55
Emíell. 17-08-2009 @ 13:39:34

Anders klim je een keer niet het podium op of een mast in ofz Snor …

Snor 17-08-2009 @ 14:05:54

Can’t help it :cry:

Eric 23-08-2009 @ 18:23:13

Haha, vond het vooral grappig dat ie even snel een filmpje maakte vanaf die paal ;)

Edit: Dat filmpje was dus mislukt lees ik in de comments, jammer..

Reageren