74 arrestaties bij Defqon.1 Festival 2009

Gedurende het volledig uitverkochte Dancefeest Defqon.1 Festival 2009 op het Almeerder strand werden 74 bezoekers gearresteerd. De meeste feestgangers werden aangehouden voor het gebruik of het voorhanden hebben van drugs.

Zeven mannen werden aangehouden omdat ze illegaal binnenkwamen, vernielingen pleegden en op de vuist gingen met de beveiliging. Zij zijn ingesloten en in verzekering gesteld. De organisatie en de politie zijn tevreden over het verloop van het grote muziek- en dans evenement. De sfeer werd omschreven als goed en gezellig.

Met circa 40.000 bezoekers hield de politie toezicht op het evenemententerrein. Agenten in uniform en in burger hielden 15 mensen aan voor het voorhanden hebben van flinke hoeveelheden harddrugs zoals speed, XTC, GHB en cocaïne. De beveiling hield op het feestterrein tientallen bezoekers aan voor het gebruik van verdovende middelen. Alle aangehouden feestgangers werden overgedragen aan de politie waarna proces-verbaal werd opgemaakt.

Door de aanwezigheid van het Openbaar Ministerie bij het evenement werd aan nagenoeg alle betrapte verdachten direct hun voorgestelde transactie of dagvaarding uitgereikt. De leeftijd van de arrestanten varieerden van 18 tot 46 jaar.

Rond 16.00 uur drong een groep van zeven mannen het omheinde terrein op. Zij vernielden een hek, beroofden enkele feeststandjes en toen ze door de beveiliging werden aangehouden kwam het tot een vechtpartij. De zeven verdachten zitten nog vast.

Defqon.1 Festival 2009 #1

Bron: blikopnieuws.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 14-06-2009 om 13:37 door freddyadu8 | Translate:

Reacties (50)

Plaats reactie
Th0m 14-06-2009 @ 13:39:22

Niet echt verrassend :P

Tim 14-06-2009 @ 13:59:22

Maakt niet uit… is maar 0,185% van het totale bezoekers aantal :p

Heb weer een mega feestje gehad!

Swilizm 14-06-2009 @ 14:00:15

minder als vorig jaar… godver wat was ‘t weer een mooie dag!!

Dorus ML 14-06-2009 @ 14:08:10

oke, valt nog mee

Mol 14-06-2009 @ 14:09:30

”De beveiling hield op het feestterrein tientallen bezoekers aan voor het gebruik van verdovende middelen.”

LELIJK

Dustydus 14-06-2009 @ 14:25:48

echt he XD ik zag dat de politie ook al bezig was op de parkeerplaatsen bij aankomst. da ging echt nergens om. ik snap die mensen niet die tentjes gingen beroven :S zo word het volgend jaar alleen maar duurder meer beveiliging…

maar was echt een top feest :D

EvoViper7 14-06-2009 @ 14:35:08

Wat een topfeest! Vind het heel erg meevallen. Sfeer was gewoon TOP! Echt te vet gewoon :D

Sunrise8 14-06-2009 @ 14:57:38

ik heb inderdaad wel 1 of 2 keer een vechtpartijtje gezien. waarna de beveiliging gelijk in actie kwam. TOP :D . dat van het drugs heb ik niet meegekregen dat ik mensen opgepakt heb zien worden. wel weet ik nog van vorig jaar dat sommige mensen bij het inlopen van het toilet hun zakken leeg moesten halen :P

ik vond het iig een zeer geslaagd feest en inderdaad een super toffe sfeer (H)

silverfang 14-06-2009 @ 14:57:44

valt allemaal wel meee dus :p gewooon een zomerse defqon dag was het :D Was top punt van dit jaar tot nu toe :cool:

Mystic Dummy 14-06-2009 @ 15:06:52

heb ook een aantal keer beveiliging rond zien rennen :p

Mol 14-06-2009 @ 15:10:00

Heb zelf helemaal geen last van ze gehad, maar ze moeten niet zo zeuren over die drugs man.

Atraxisz 14-06-2009 @ 15:27:25

Zijn gemeentelijke regels dus kunnen ze niks aan doen!

Jur 14-06-2009 @ 15:37:58

Ik heb 3 x security keihard voorbij zien rennen, waarvan 1 maal er 2 EHBO poppetjes bij waren.

Tevens heb ik ook 1 neger keihard zien wegrennen voor een stuk of 10 blanke gasten waarna er ook nog 10 securitymannetjes achteraan kwamen :D

Hardstyleking 14-06-2009 @ 15:43:19

hahaha ja dat zag ik ook, die heeft ff voor zn leven gerend haha

Rosser 14-06-2009 @ 15:45:52

Ja het was weer een topfeest idd!
Alleen Headhunterz als afsluiter vond ik wat tegenvallen, al maakte het vuurwerk veel goed :D Het mocht wel wat harder die afsluiter.. maar ja, voor de rest zeer geslaagd!

dawasiknie 14-06-2009 @ 15:48:38

Valt nog wel mee, er zijn wel eens meer arrestaties.

SndR 14-06-2009 @ 16:38:01

Niets van gemerkt, wat een mega feest was het zeg. Alleen gigantisch verbrand :P

Kaptain 14-06-2009 @ 17:04:21

De leeftijd van de arrestanten varieerden van 18 tot 46 jaar.

Wie gaat er op z’n 46 nog naar DefQon.1?!
Omg :’)

Michelle 14-06-2009 @ 17:19:37

Heb me zeer goed vermaakt :D
Was weer een top feestje :cool:

swilizm 14-06-2009 @ 17:38:16

leuk ik zag zelfs bejaarden rondlopen.. dus kan allemaal! hardstyle-liefhebbers zijn meerdere generaties..

Qoncrete 14-06-2009 @ 19:08:45

Haha mijn pa is opgepakt omdat hij drugs aan het gebruiken was.. hij kwam knetterleip thuis man!! idioot.. :p

HardStyler 14-06-2009 @ 19:10:12

@ Qoncrete, dat meen je toch niet ?

Guuuus 14-06-2009 @ 19:29:59

@ Qoncrete

Hahaa, hoe kwam jij zelf thuis dan? ;)

Jur 14-06-2009 @ 20:32:50

Stoere kerel!
Dikke faal…

moffel 14-06-2009 @ 20:40:18

moet je trots op wezen…

ben er zelf niet geweest maar via de radio was het al top, dus over 2 jaar ga ik er zowiezo naar toe :D

Dheuveling 14-06-2009 @ 20:49:10

Het was weer uber G*il !!

tot 46?? ik zag een poaar van denk wel boven 60 xD

Decibel denk niet!

Q-Base i come!

Dustydus 14-06-2009 @ 22:29:21

@ Qoncrete Opper Fail XD

@ Kaptain Hoop toch ergens op me 30ste uitgefeest te zijn XD drm ga ik nu supper veel om later spijt te krijgen :P.

en miss nog veel door te trainen dat ik daar ook als breed kereltje te staan en mega veel geld te verdienen op een zaterdag :P

Mol 14-06-2009 @ 23:02:00

@ Atraxisz:

Jammer dat die ”gemeentelijke regels” vermeld moeten worden bij ieder feest.. Hoezo mag je je wiet niet meenemen… gedoogbeleid ARGH

Peter 14-06-2009 @ 23:52:48

@Mol

Hoezo je mocht je wiet niet meenemen? Dat was geen probleem, zolang het maar niet in een voorgedraaide joint zat.

Dustydus 14-06-2009 @ 23:56:06

wel jha ? wist ik nie xD

maar heel ut strand rook er naar dus XD

oh is maar goed dat school er aan komt heb me kapot aan hardstlye geluisterd deze 3 dagen meer dan 15 uur per dag zeker XD :p

Zinloos geluid 15-06-2009 @ 00:22:51

74 maar, dat vind ik best mee vallen :)

W0uT3R 15-06-2009 @ 00:29:37

Valt best mee,,,alleen die teringlijers die binnenkwamen heb ik nog voorbij zien sprinten… verder vind ik dat er te moeilijk gedaan wordt over drugs op feesten

Kikvorsman 15-06-2009 @ 10:45:30

xD ik Heb de beveiliging alleen achter een skippie bal aan zien rennen, wel wat gasten gezien die van de kaart waren ^^ . maar was cker een mega feest :)

Addo 15-06-2009 @ 13:12:01

Vind ik toch jammer dat Hardstyle hierdoor blijft geassocierd worden met drugs …

Alsof je dat nodig hebt als je wil feesten

best zielig…

Nipsen 15-06-2009 @ 14:09:43

Addo,
je kan zeggen wat je wilt,
maar bij defqon zat zeker 80% eraan hoor.
Iedereen die je zag zat er zowat aan. Misschien jij niet en je groep.
Maar als je beetje goed kijkt, veel
en daarvan zijn er ook nog veel HELEMAAL van de kaart.
en wat is nou 74 op 40.000?

Anoniem 15-06-2009 @ 15:25:10

iemand wat gehoord over rellen tussen ajax en ???

TkTT 15-06-2009 @ 17:01:03

Vet Feest, ik mis alleen de liveset van Brennan Heart.
En vooral op zijn CD :D

ash84 15-06-2009 @ 21:18:21

het waren jongens die voor ajax waren tegen 1 jongen uit zoetermeer, die hebben ze zomaar van achter aangevallen met een groep…..ze hebben ook een meisje geslagen, dat is helemaal belachelijk!

anoniem, heb jij het gezien ofzo?

Khadber 15-06-2009 @ 21:35:40

@TkTT: Deze is niet uitgezonden.. Alles wat uitgezonden is staat op deze site!

Dustydus 15-06-2009 @ 23:30:28

@ ash84 vind ook kansloos in een groep durven ze wel. En wie slaat er nu een meisje ? er triest en kansloos. beetje offtopic srry ^^

@ Addo dus jij kan 100% uit je dak gaan 12 uur lang ? :D

ik ken maar 1 oplossing ;)

maar vind maar goed dat ze op ”drugs” controleren. dan weet ik 80% zeker dat er geen wapens binnen zijn.

Nipsen 16-06-2009 @ 12:00:06

@ Anoniem.
Ja die joden durven wel van achter, en kleine groepjes vormen om mensen te pakken.
Pfff zielig, heb nog wat mede Feyenoorders gesproken, die lachte ze ook gewoon uit

@ Dustydus
Als het feest een uurtje of 8-9 bezig is, is iedereen ineens vaag :D :confused:

Chubby Fucker 16-06-2009 @ 15:24:25

vind het gay dat ze dan wel dit in de krant zetten maar niet een mooi bericht over het feest zelf. de harder scene word hiermee wel weer in een kwaad daglicht gezet.

Snor 16-06-2009 @ 15:38:09

@ Chubby Fucker, zie jij tegenwoordig ooit nog wel eens goed nieuws in de krant/op tv?

A2BNixke 16-06-2009 @ 18:07:54

@Snor bij ons in de krant stond er laatst een bericht over de plaatse supermarkt: een gratis sixpack bier als dat geen goed nieuws is ? :D

ontopic: 74 arrestaties is idd maar bitter weinig

TheNabster 16-06-2009 @ 19:12:07

dat is cker goed nieuws.
zouden ze hier is moeten doen een gratis sixpack.
bij een gemiddelde voetbalwedstrijd zijn veel meer arrestaties dan op defqon.
vind het reuze meevallen. als je dan ook nog is kijkt waarvoor de meeste zijn opgepakt dan zie dat het eigenlijk nergens over gaat.

Jur 16-06-2009 @ 20:07:42

De Telegraaf kopte vanmorgen “42.294 feestgangers níet gearresteerd bij groot dansfestival”

TheNabster 16-06-2009 @ 23:54:37

kijk dat klinkt dan weer een stuk positiever.
op welke pagina stond dat heb hem zelf namelijk ook.

Jur 17-06-2009 @ 10:44:33

Je doet je naam eer aan xD

Pantermaat 17-06-2009 @ 10:51:52

Ik snap al niet dat dit soort berichten op deze site gepubliceerd word!
Krijgt het alleen maar een slechte naam van, terwijl deze site toch het beste voor heeft met de scene en feeste neem ik aan? dus eigenlijk vind ik dat ze hier net zo hard eraan meedoen!

gewoon negeren deze berichten ;)

Dustydus 18-06-2009 @ 13:54:17

ik maak me dr niet druk over wat ze dr van zeggen of vinden zolang ik maar een vet feestje heb. Fuck te media :P InQontrol style :P

en btw wrm richten op hardstyle dr zijn genoeg feesten waar iedereen 100% van de kaart gaat nog nooit wat van gelezen in de krant XD