Aantal decibel op In Qontrol moet omlaag

Het aantal toegestane decibellen op In Qontrol moet vanwege geluidsoverlast omlaag.

Het Amsterdamse stadsdeel ZuiderAmstel wil de geluidsnorm voor In Qontrol in de Amsterdam RAI aan de banden leggen. Nadat bij de afgelopen editie in april tientallen klachten van omwonenden binnenkwamen, heeft het besloten het aantal decibel terug te dringen van 118 naar 115.

115dB komt niet goed over
Na klachten van bezoekers na het bijwonen van een eerdere editie van In Qontrol heeft Q-dance er bij de Dienst Bouw en Milieutoezicht (DBM) op aangedrongen het aantal decibel te verhogen. De bass kwam met de toegestane 115 dB(c) niet goed over, legt een stadsdeelwoordvoerder uit. In overleg met het stadsdeel is besloten dit te verhogen.
“Thunderdome was net gehouden in de RAI en we hebben nauwelijks klachten ontvangen”, zegt de stadsdeelwoordvoerder. “We dachten; dat mag dus wel een tandje hoger voor de komende feesten.”
Dit besluit wordt nu teruggedraaid.

In Qontrol 2008 Decibelmeter

Feest organisaties proberen vaker om de geluidsnorm omhoog te krijgen bij het aanvragen van een vergunning, maar vanaf nu is het maximum vastgesteld op 115 dB(c).

Op de vraag wat dit voor gevolgen heeft voor toekomstige feesten van Q-dance wil de organisatie niet reageren.

Bron: Metro



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 19-06-2008 om 09:28 door Jor-D | Translate:

Reacties (21)

Plaats reactie
pascal 19-06-2008 @ 10:41:59

damn, zijken is ook een kunst.
die die hards die alle feesten vligen zulle hier vast wel verschil in merken?

Bla 19-06-2008 @ 11:09:56

Thunderdome 2007 was dan ook erggggg slecht geluid. Slechtste feest ooit meegemaakt

Masco 19-06-2008 @ 13:21:23

wat een stelletje zeiksletten….

lijkt wel oud & nieuw, steek je 1 rotje af.. hangt meteen de hele buurt om je nek…
tis 1 avond/nacht dat, dat in qontrol is.. laat die gasten ff lekker raggen/beuken/stampen en weet ik veel wat.. tis toch maar 1 avond/nacht…

daarna kunne de omwonende weer rustig hun bedje in en rustig tegen de bruine-teddybeer aankruipen…

saifong 19-06-2008 @ 14:01:31

Wat een stelletje beroepsklagers allemaal

Dj C-Mind 19-06-2008 @ 14:31:22

what tha fack is nou een feest als het geluid niet een boven de 115 decibel mag?ka je net zo goed je mp3 speler opzetten

Jur 19-06-2008 @ 15:05:34

Zeikers blijf je altijd houden…. al-tijd…

Sander 19-06-2008 @ 16:16:41

Nou dan geen Inqontrol meer voor mij dan. De vorige editie ws echt perfect!! Als het nou elke week raak was zou ik ook gek worden jah maar het is niet elke week.

ZEURPIETEN!!!

Jor-D 19-06-2008 @ 16:22:03

Geef die bewoners gewoon gratis kaartjes, kunnen ze het ook eens meemaken :P

boolyni 19-06-2008 @ 21:02:04

als Q-dance nou eens de prijs van de kaartjes met 50cent verhoogd en dan heb je ongeveer 11000 a 12000 oordopjes geef die aan alle 12000 mensen die dr omheen wonen en ze hebben nergens last van toch?
en dan vin ik dat het geluidsniveaux wel tot 118 119 mag.
maar ja het zullen wel allemaal van die oudjes zijn en die vinden dat
boenkuh boenkuh muziek en dat kunnen ze niet hebben he!
maar als je frans bauer met 118 db aanzet hebben ze nergens last van.
STELLETJE ZEIK…….. vul maar in !

LOWrider_NL 20-06-2008 @ 00:47:18

prima. Ze houden zich er toch niet aan. De boetes die ze krijgen zitten al bij de prijs van je kaartje in begrepen. Zo gaat het al jaren met Summerfestival te belgie.

Jur 20-06-2008 @ 13:08:11

Dat is de pest van deze samenleving, niemand gunt elkaar plezier….

Leon 20-06-2008 @ 14:37:54

Whaha, geef die mensen anders zelf een kaartje. kunnen ze zien wat het echte beukwerk inhoud. Leuk avondje uit lijkt me. Problem solved.

tbs 20-06-2008 @ 15:26:18

kk amsterdammers kanne nerges tege

Masco 20-06-2008 @ 17:50:39

[quote comment="546"]Geef die bewoners gewoon gratis kaartjes, kunnen ze het ook eens meemaken :P[/quote]

gratis kaartjes? lol…
weet je wat ze moeten doen.. een dag van te voren gewoon naar alle omliggende huizen gaan.. en dan oordoppen gratis uitdelen of zo.. die dingen kosten toch maar een euro bij de kruidvat :P

boolyni 20-06-2008 @ 18:43:17

gratis kaartjes? lol…
weet je wat ze moeten doen.. een dag van te voren gewoon naar alle omliggende huizen gaan.. en dan oordoppen gratis uitdelen of zo.. die dingen kosten toch maar een euro bij de kruidvat

dat zeg ik

Dennis 22-06-2008 @ 14:09:45

Dan maar op zoek naar een andere locatie. Jaarbeurshallen in Utrecht geen optie?

ruud 23-06-2008 @ 20:12:24

kut! Vond het geluid dit jaar wel te doen, maar niet echt slecht. Ben benieuwd wat het komend jaar dan word. Vond inqontrol toch wel veruit het vetste feest wat ik binnen heb meegemaakt. Vetter dan qlimax, hardbass of reverze. Die laatste was echt een aanfluiting.

Vali 24-06-2008 @ 16:13:48

dit betekent dus dat het geluid half zo hard staat he… op het moment dat je het geluidsniveau met 3 decibel verhoogt klinkt het voor mensen dubbel zo hard. 3 decibel eraf is dus half zo hard. word leuk dan, kun je elkaar nog verstaan tijdens dat feest.

Nevz 26-06-2008 @ 16:36:08

Had dan 116 dB gedaan!

Myron 26-06-2008 @ 19:32:56

Nee dat heeft veel zin, die mensen moeten gewoon is niet zo zeiken IQ is maar 1x per jaar.
Dus geef die mensen gewoon OORDOPJES en klaar met dat gezeik

Greetz

Kevin 17-03-2009 @ 15:44:07

Hier wordt je toch doodziek van… Al die feesten gaan naar de klote, Trance Energy stond ook al veel te zacht. Ahoy is ook nooit goed… waar kan er nou nog wel een fatsoenlijk feestje gehouden worden?!

Reageren