Beleid na strandrellen nekt Dance Parade

De Dance Parade die jaarlijks honderdduizenden dansliefhebbers trok, keert niet meer in de huidige vorm terug in Rotterdam. Het stadsbestuur wil voortaan alleen nog maar ruimte geven aan grote dansfeesten als die plaatsvinden op een afgesloten festivalterrein waar bezoekers uitgebreid worden gecontroleerd.

Dat staat in een brief van het college van burgemeester en wethouders in Rotterdam over het nieuwe evenementenbeleid, die vandaag aan de gemeenteraad wordt gestuurd. Dat beleid verscherpt volgens het stadsbestuur niet alleen de voorwaarden als het gaat om veiligheid en vergunningverlening van evenementen, maar stelt ook hogere eisen aan de kwaliteit ervan.

Rotterdam past het evenementenbeleid mede aan naar aanleiding van het zeer kritische COT-rapport over de strandrellen in Hoek van Holland. Tijdens een strandfeest in augustus kwam een bezoeker om het leven door een politiekogel, nadat hooligans agenten hadden belaagd.

(Bron: www.nu.nl)



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 04-02-2010 om 12:28 door Khadber | Translate:

Reacties (22)

Plaats reactie
DJ Drake-D 04-02-2010 @ 12:30:12

Waardeloos!!!!! 1 keer gaat er iets fout, en gelijk gaat de grootste publiekstrekker van Rotterdam ermee stoppen! Slechte reclame voor Rotterdam en zeker voor de Dance-scene! Jammer!

The Anim0l 04-02-2010 @ 12:47:46

lang leve muziek haters

Khadber 04-02-2010 @ 13:35:51

Zonde dat door een kleine groep een veel grotere groep weer de dupe is..

Michiel 04-02-2010 @ 13:44:09

Dit is zonde, hoewel ik na vorig jaar sowieso niet meer naar de dance parade zou gegaan.
Alleen maar debielen die willekeurig mensen slaan terwijl er ‘rotterdam hooligans’ wordt geroepen. Triest…

Atraxisz 04-02-2010 @ 14:04:48

En Bedankt he!

broodroosterr 04-02-2010 @ 14:08:30

erg triest
vorig jaar was de dance parade al flink minder, doordat de politie met busjes door de meute heen ging rijden…dan vraag je erook om, imo

henk 04-02-2010 @ 14:21:33

Ach in Rotterdam wordt alles verneukt door dat mongolen volk wat er woont.

Gangsterdwerg 04-02-2010 @ 14:34:45

met dank aan de marrokaanse burgemeester aboutaleb, die alles wat leuk is wil verbieden.

NoiseHunterZ 04-02-2010 @ 15:55:54

echt verneukt dit

Rik 04-02-2010 @ 16:06:27

Verneukt door mensen die niets met de feesten te maken hadden. :(

Nipsen 04-02-2010 @ 16:07:53

@ Henk,

eerst weten hoe het zit, dan pas die muil van je opentrekken.

laf gezeik van die burgermeester, nu pas het gezeik voorkomen. In een put douwen die gozert.

jhk

Josh-T 04-02-2010 @ 16:11:35

zag het gisteren op het nieuws, zelfs m’n ouders vonden het belachelijk, alsof nu oppeens op elk dance feest rellende hooligans komen.

daan 04-02-2010 @ 17:18:18

Leuk he Marokaanse burgemeester en hooligans

Burgemeester oplaten stappen
Hooligans (de feestverziekers) opsluiten en sleutel weggooien

Maar het multiculturele zomercarnaval mag wel doorgaan Maar nee hoor we discrimineren niet hoor
burgemeester van rotterdam We moeten door het falen van de burgemeester nu met zijn allen het
zuiderpark in Kijk maar uit daar want als het goed gaat haald die marokaan weer de halve politiemacht
weg Wordt het weer een puinzooi Want het gaat gegarendeerd fout lopen daar in het zuiderpark
Want geen ene rotterdammer pikt dit

henk 04-02-2010 @ 17:21:28

@ Nipsen
Ik weet wel hoe het zit. Het is logisch dat de burgemeester problemen als in hvh wil voorkomen. Die problemen worden veroorzaakt door dat Rotterdamse tuig. Als de burgemeester de veiligheid van burgers en hulpverleners niet kan garanderen is het logisch dat dit evenement niet in deze vorm door kan gaan.

langemike 04-02-2010 @ 17:58:26

Achja, ze (de rotterdammers) hebben het voor hunzelf verpest…

Invisibleman 04-02-2010 @ 19:13:20

Aboutaleb, wat een held… -_-

Invisibleman 04-02-2010 @ 19:14:03

@ henk

En zomercarnaval wel door laten gaan?

Robz 04-02-2010 @ 19:27:23

Die reactie van broodrooster :’)

Jij bent er zeker ook zo een die roept tegen de politie:

GA BOEVEN VANGEN

:’)

Stef-men 04-02-2010 @ 21:13:11

Goed verpest door een groep tuig!
jammer! klote maatschappij!

Nipsen 04-02-2010 @ 22:19:02

@ Henk,
kennelijk niet, het slaat alles dat door de fout van Aboutaleb bij HVH, ze wisten dat er supporters waren, dit was al algemeen bekend volgens mij. En er werd geen ME ingezet door Rotterdam, enkel wat undercovers, die zij natuurlijk wel herkennen, die gasten daar zijn al vaker aangepakt dusja.
En doordat dit feest vorig jaar goed is verlopen, op het drankgebruik na, moet het nu ingekort worden? Ja er was nog ruzie e.d. en nee ik ga niet discrimineren maar dit waren wel mensen met een buitenlandse afkomst.
En dan nog, zomercarnaval kan gewoon volle grote doorgaan, liefst nog groter

DAAR WORD IEDER JAAR WEL IEMAND NEERGESCHOTEN OF NEERGESTOKEN.

Overload 04-02-2010 @ 22:56:52

geen 4e keer dance parade voor mij dus :( jammer

Tom 05-02-2010 @ 19:08:56

Ik kan me zo kwaad maken over dit soort non-beleid van een gemeente. Dit is een bange paniek reactie omdat ze niet weten hoe ze gewoon met de situatie om moeten gaan. Als ze nu gewoon de situatie even nuchter bekijken dan zie je al snel dat de organisatie ten eerste beroerd was maar dat was nog niet eens zo’n probleem als die mongolen hooligans ff lekker in hun grot waren blijven zitten (sorry, ik beledig hiermee de verstandelijk gehandicapte medemens, mijn excuses).

Zeg Marokkaanse burgemeester Aboutaleb, is het niet zo dat we een hele groep niet mogen beoordelen of afrekenen op een kleine minderheid dat er een potje van maakt? Beetje hypocriet als je het mij vraagt…

Reageren