Beperkt aantal klachten over Decibel Outdoor 2010

Het dancefestival Decibel Outdoor op de Beekse Bergen in Hilvarenbeek had zaterdag tot 18 uur tot een tiental klachten over geluidsoverlast geleid. Met name uit de richting van Oisterwijk en Moergestel. Vorig jaar waren er aanmerkelijk meer meldingen van geluidsoverlast.

”Blijkbaar staat de wind dit jaar een stuk gunstiger dan vorig jaar”, aldus een medewerkster van de speciale klachtenlijn die organisator B2S in het leven heeft geroepen.

Bijna 45.000 liefhebbers van harde dance gaan sinds zaterdag 11 uur in Hilvarenbeek uit hun dak. Ze kunnen genieten van ruim honderd acts, die gebruik maken van elf podia. De eerste muziekfans meldden zich zaterdagmorgen al om 7.00 uur bij het festivalterrein, waar ook zwarthandelaren actief waren. Ze vroegen 70 tot 95 euro voor kaarten die in de voorverkoop 60 euro kostten. Decibel Outdoor is al weken uitverkocht.

Het festival duurt zaterdagavond tot 23 uur. Liefhebbers van iets minder harde dance kunnen zondag terecht in het Leijpark in Tilburg, waar tussen 13 en 22 uur het gratis festival Dancetour wordt gehouden.

Bron: brabantsdagblad.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 21-08-2010 om 19:08 door Jor-D | Translate:

Reacties (22)

Plaats reactie
Dj Yendor 21-08-2010 @ 19:39:10

mensen piepen echt te snel :S:S

stefaneke 21-08-2010 @ 19:48:00

Inderdaad, je moet genieten als de wind noujuist net goed staat. Als ik buiten sta voel ik alleen de bas…

Ravenwood 21-08-2010 @ 21:02:25

zal hannie ook wat hebben gezegd? xD

SoundTunerZ 21-08-2010 @ 21:07:36

”Liefhebbers van iets minder harde dance kunnen zondag terecht in het Leijpark in Tilburg, waar tussen 13 en 22 uur het gratis festival Dancetour wordt gehouden”.

NEE! :) (A)

langemike 22-08-2010 @ 01:47:46

al met al was het een lekker feessie

Hoeksemad 22-08-2010 @ 04:58:35

Idd! Prachtig feest.

Dj C-Mind 22-08-2010 @ 08:31:30

hier in waalwijk hoorde we het ook.vond het niet erg.
en het leijpark in tilburg,daar naast zit ook het revalidatie centrum voor mensen die herseninfarcten hebben gehad etc.

lekkere lompe plek

Jorea88 22-08-2010 @ 11:18:22

Ach ja je houdt altijd zeikerds.. B2S kan er niks aan doen als de wind een beetje verkeerd staat. Maar B2S had alles super voor elkaar voor een topfeestje ^^

Rammelslakje 22-08-2010 @ 11:36:15

Was super !

RobertV 22-08-2010 @ 11:41:01

de wind stond net de verkeerde kant in.. ik kon het hier niet horen. vorig jaar wel :p

wetec 22-08-2010 @ 12:53:17

Ik ben inwoner van Tilburg-centrum. Hoewel ik iedereen zijn vertier gun, was de geluidsoverlast tussen 8 en 11 uur in Tilburg-centrum fenominaal en volstrekt buiten alle proporties. In toenemende mate zijn mensen gevoelig voor vooral de zeer lage dreunende tonen die zeer ver dragen. Subwoofers zouden niet mogen worden toegestaan, zeker niet op dit geluidsniveau.
Nee, afkeurende minpunten voor zo’n schandalig geweld.

broodroosterr 22-08-2010 @ 12:59:46

;DDDD

ksborg 22-08-2010 @ 13:29:30

Wetec heeft zich vast speciaal voor de gelegenheid aangemeld op Hardtraxx :o

Khadber 22-08-2010 @ 14:15:22

@ Iedereen: Reageer even normaal tegen elkaar. Als iemand daar last van heeft kan hij dat prima melden en ik kan begrijpen dat als je alleen een lage dreun hoort en dat 12 uur lang dat je daar niet vrolijk van word als dat niet jouw ding is.

Zoals al gezegd is het alleen onmogelijk om er iets aan te doen. Subwoofers zijn in deze stroming een onmisbaar iets en een muur opbouwen of iets dergelijks is ook bijna niet te doen. Al moet ik WEL zeggen dat rond een uur of 10 het volume flink omlaag ging.

Dj C-Mind 22-08-2010 @ 15:37:07

@ Wetec:

die bass moet je niet horen maar voelen!!!! :cool:

No subs,no party

modernization 22-08-2010 @ 16:13:32

Grootste klacht van mij was het netwerk, wat een ramp was dat om iemand te vinden als je niet kon smsen en bellen. Had bijna de bus moeten missen omdat we iemand miste die de kaartjes had. :p

FR90 22-08-2010 @ 16:34:12

Ergens snap ik Wetec wel. Het ging er op bij Mental Theo en de Hardcore tent!
Super feest! Veel beter dan Defqon ’10

PDB1987 22-08-2010 @ 17:41:36

Ik ben er dit jaar, helaass, niet bijgeweest. Maar ik snap wel dat als je in de buurt woont je er evt last van kan hebben.
Als ik bv benenden zit en alleen de lage dreun/bass een beetje hoor vind k het ook nie geweldig maar als ik boven ben bij de muziek is het weer wel tof!
Dus als het je muziek niet is en je hoort maar een beetje kan je er zeker last van hebben, ook al is het maar een keer per jaar… ( dat is dan het gekuk van de mensen in buurt ).

Party-Kicker 22-08-2010 @ 17:57:23

K vind het pure onzin, je hebt er altijd van die beroepsklagers bij! Verschrikkelijk!
T is 1 keer in het jaar zoiets en dan nog overdag en dan lopen ze nog zo te zeiken.
Decibel was weer gruwelijk genieten, alleen het geluid op de main had van mij wel iets harder
gemogen:D

[NL]Sjefke 22-08-2010 @ 19:51:34

@ Party-kicker
Geluid harder op de main?
Ik weet niet waar jij stond, maar ik vond het HARD gaan!
Vooraan kon er elkaar echt niet verstaan hoor

TheDizZorder 23-08-2010 @ 15:16:52

mensen die klagen over het geluid hebben waarschijnlijk al een lekkere gehoorbeschadiging, want bij elke stage waar ik ben wezen kijken heb ik lekker
mn oordoppen ingehad en zelfs dan had ik af en toe zoiets van … DAMN WAT HARD

maar wel lekker :D

maar geluid was overal goed geregeld, alleen ging et bij Mental Theo een beetje over de zeik volgens mij.

Hardlover15 26-08-2010 @ 14:56:47

oude mensen hebben daar toch last van
antwoord: nou en? die zijn toch doof? :p