Black vanaf 2010 op nieuwe locatie

Na zeven mooie edities van BLACK in de Amsterdam ArenA is het tijd geworden voor een andere locatie.

BLACK dat door de jaren heen een uniek karakter heeft gekregen verdient nu een onafhankelijke positie. Het evenement werd de afgelopen jaren overschaduwd door Sensation en daarin maken we voor 2010 een andere keuze.
BLACK slaat dit jaar een editie over om volgend jaar op een nieuwe locatie keihard terug te komen met een volwaardige eigen identiteit.

Bang
Bang voor negatieve reacties van de Black-aanhang is het bedrijf niet. “Bang is een groot woord”, aldus Eric Keijer, directeur Sensation en International Affairs. “We hebben er wel een paar nachten van wakker gelegen. We hopen dat we ze niet al te zeer teleurstellen. Sensation Black had geen eigen identiteit, het is begonnen als een afsplitsing van White. We hopen op een andere locatie met een sterk event terug te komen.”

De editie in België gaat dit jaar nog wel gewoon door.

To be continued…

Bron: id-t.com, spitsnieuws.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 18-02-2009 om 09:35 door Jor-D | Translate:

Reacties (59)

Plaats reactie
sheep 18-02-2009 @ 09:46:04

niet meer in de arena :cry:
ik mag hopen dat ze een heel goed plan hebben anders wordt het alleen maar minder en minder met black :cry:
maar maby wordt het wel weer oldschool vet :p :D
we can only hope

sam 18-02-2009 @ 10:01:07

laat ik nou een ticket voor sensation black in belgié hebben:) eerst daar maar eens knallen, dan nemen we in 2010 black in nederland weer mee

oostzaner 18-02-2009 @ 10:21:42

@sam
jammer dat ik geen zin heb om 2 uur te gaan reizen om naar Black belgië te gaan, want ik woon in Oostzaan en dat ligt naast Amsterdam. :p

Alwin 18-02-2009 @ 10:34:02

jammer want black in de arena was gewoon top :)

als je dan toch een goeie locatie moet uitzoeken is meschien de brabanthallen in den bosch een optie… :p

Sunboom 18-02-2009 @ 10:37:09

Black had geen eigen identiteit? Wat een onzin… En alsof je de identiteit sterker maakt door af te zien van die unieke locatie…

nees 18-02-2009 @ 11:00:54

Jaaa:D BLACK Nederland komt terug:D Alleereerst naar Beglie daar heb ik al kaarten voor:D Trouwens GEEN gelredome hoor!!

Snor 18-02-2009 @ 11:04:07

Kwam er vanochtend achter dat het dit jaar niet doorgaat. Jammer, had er eigenlijk wel zin in.
Ben benieuwd naar de nieuwe locatie, ik vond zelf de Arena niet helemaal top, vanaf 5 uur werd de hele zaal licht van het daglicht door het dak. Deed toch wel een beetje af aan de sfeer zo ineens.

Densation 18-02-2009 @ 11:08:35

Black had niet echt een eigen identiteit nee.. het decor werd eigenlijk bijna altijd klakkeloos overgenomen van White, logisch natuurlijk qua kosten. Maar zo’n mooi concept als Black verdient gewoon een eigen setting. Het Ocean of White decor van vorig jaar matchte eigenlijk totaal niet met Everything fades to Black. Daarnaast kon ID-T ook geen 3 nachtvergunningen krijgen, dus Black had sowieso niet door kunnen gaan. Ze maken dus gelijk gebruik van de situatie om Black weer helemaal opnieuw uit te vinden, wel jammer dat het niet meer in de ArenA zal zijn..

Wesley 18-02-2009 @ 12:47:08

Als ze de show maar net zo mooi laten en een locatie vinden met een zeer vet geluid… dan komt het allemaal wel goed.
Wanneer is die nieuwe ziggo dome af? Anders zou dat hem weleens kunnen worden ^^

Freaky_87 18-02-2009 @ 13:25:06

Zeer jammer!! :(

Tekk 18-02-2009 @ 13:53:27

Noooooo :(
Ben al 2 jaar in Belgie geweest en had er net zo’n zin in om dit jaar eindelijk in Nederland te kunnen!

Sunrise8 18-02-2009 @ 14:00:44

hopelijk word het geen gelredome :O. gelredome is leuk, daar nietvan, maar arena was zo uniek en lekker dichtbij :D .. echt een tegenvaller dit. had wel al gehoord dat de baas van id&t zich wilde afsplitsen van black, omdat hij vond dat dit niet meer bij id&t paste en bij het whole sensation story. zeikerd :P

jeroen1989 18-02-2009 @ 14:02:18

Damn :( Ik wou juist naar de ArenA dit jaar. Ik ga niet naar België want die editie is zo ongeveer hetzelfde als Black van vorig jaar in de ArenA. Nou jah dan moet ik maar een jaartje wachten. Vraag me egt af welke locatie het gaat worden. Ben benieuwt!

sjaakfietspomp 18-02-2009 @ 14:07:37

misschien wel beter, ik hoor van een hoop mensen dat het geluid in de arena wel kut is, dus dat word er dan hopelijk wel beter op!

sjaakfietspomp 18-02-2009 @ 14:08:11

hoor dat het geluid in de arena wel kut is dus misschien is het voor de kwaliteit van het feest wel beter!

Jens 18-02-2009 @ 16:03:09

Hopelijk blijft ie in België bestaan … :s

Jor-D lover 18-02-2009 @ 16:15:02

ZIGGO DOME FTW :D

Mol 18-02-2009 @ 16:38:11

Haha sowieso Ziggo Dome :D Zou erg nice zijn!
Ben blij dat Black iig weer terug komt.

or0d 18-02-2009 @ 16:59:48

Wat is dit nah voor onzin ! Commercieel als de (…) is ID&T ook ! Alleen omdat White goed gaat, laten ze BLACK maar zitten.. Echt ongelofelijk

Bram 18-02-2009 @ 18:08:07

“Black, voorheen Sensation Black, wordt helemaal los gekoppeld van Sensation. Aangezien er slechts twee vergunningen per jaar zijn bij de Arena, is er geen plek meer dit jaar voor Black. In 2010 wordt het evenement voor hardere muziekstijlen opnieuw georganiseerd. Er zijn reeds gesprekken met de Ziggo Dome, ook in Amsterdam Zuidoost. Deze locatie wordt eind 2010 afgerond, en Black zou dan ook niet in juli maar in september plaats gaan vinden.”

Gaat allemaal om centjes, wat levert meer op: 2 avonden Sensation, of 1 avond Sensation en 1 avond Black… dat was geen lastige keuze voor ID&T. Jammer dat ze dan met ‘smoesjes’ over ‘geen eigen identiteit’ komen etc.

Reity 18-02-2009 @ 18:36:42

Jaarbeurs?, mooie locatie btw. veeel beter dan de rai.

Nitemare 18-02-2009 @ 18:40:38

Does this mean no Black in the Netherlands this year?

Dennis Aka Mash 18-02-2009 @ 19:04:18

Yes, no black in the netherlands this year!

Nitemare 18-02-2009 @ 19:28:48

i really don’t get this i mean.. black 2008 was AWESOME like shit. How can they cancel this? Stadium was packed to approx 40.000 ppl… i don’t get it….

Donovanray 18-02-2009 @ 19:57:49

@ Bram

September… is wel een mooie datum… in november Qlimax :P… maar ik denk dat het BlaQ word :P en door Q-dance wordt georganiseerd.

Dennis Aka Mash 18-02-2009 @ 20:10:37

@ Nitemare; because sensation white is 2 days in 2009. So theres no place for black, but there are organisations who gonna take over black and organize a “new” black.

Sorry for the bad english.

Nout 18-02-2009 @ 20:17:32

die gast van ID&T heeft een keer in een interview gezegt dat BLACK er mee stopt en zich concentreert op WHITE over de hele wereld, miss ging da dus alleen over 2009… vage shizzle

badboys83 18-02-2009 @ 21:19:59

BlaQ hoop ik niet. Het moet gewoon Black blijven zoals is het is. Mss wel het eerste feestje van Q-dance waar geen Q in zit.

Wesley 19-02-2009 @ 10:28:14

Geluid in de arena kut??.. Ben je wijs? Weleens in Gelredome geweest op een feest. Das pas bagger, alleen omdat omwonenede altijd lopen te fucken. Nee geef mij maar 10x de Arena hoor. Maar k denk toch dat het nu (als tie optijd af is) de nieuwe Ziggo Dome wordt. En dat denk ik omdat van andere lokaties de capp. te klein is denk ik.
Is toch altijd wel een redelijk groot feest geweest… black. :)

djpatt 19-02-2009 @ 14:29:06

goeie zaak eindelijk is het black tot 7 uur s ochtends

alles mag behalve het geldsyndroom (gelredome)

Dennis Aka Mash 19-02-2009 @ 14:38:16

eigenlijk zoude de feesten gewoon eerder moeten beginnen en eerder eindigen. En dan vooral in de Gelredome. Dan gewoon doorblazen tot 3 a 4uur..

Jantje Smit 19-02-2009 @ 20:17:09

Ja omdat ze maar 2 vergunningen hebben voor de arena en dan 2 keer white willen doen. Wat nou keihard terugkomen.

Wwwweird0000 20-02-2009 @ 22:37:25

DAT KAN NIET!!! XD
Shit mensen… geen dope pitchfights meer tijdens black…

Rik 21-02-2009 @ 16:23:52

Kon er dit jaar tog nog niet heen :P, hopelijk komen ze knallend terug :D ^^

Mol 22-02-2009 @ 21:03:01

Feesten zouden eerder moeten beginnen en later eindigen Dennis..

StylxZ 23-02-2009 @ 14:02:58

Hmm, misschien doen ze er ook wel goed aan, ik weet het niet.. Ik ben nog nooit bij (Sensation) Black geweest, maar ik ben al wel eens naar een concert in de ArenA geweest, en toen was het geluid ronduit KUT! Nogmaals, ik weet niet hoe het bij black is..

Brutus 01-03-2009 @ 00:41:21

Het geluid in de arena was echt fucking slecht, wat een drama. maar voor de white mietjes is het prima. die zijn niks beters gewend. kappen met black en gewoon 4 keer per jaar Defqon

Snor 01-03-2009 @ 09:04:29

DefQon in Mei, Juni, Juli en Augustus? xD Ik ga er niet vanuit dat je DefQon in de winter wil doen :P

InQontrol09 01-03-2009 @ 15:00:26

Haha dan krijg je DefQon White, beetje sneeuw erbij, lekker toch! :D

Ronald 03-03-2009 @ 19:50:27

gelukkig niet meer in de arena
arena heeft de slechtste akkoestiek van het land
ooit naar een concert/ party in arena geweest? dan weet je genoeg.

joran 04-03-2009 @ 01:23:54

gasten die het geluid vet vinden in een voetbal stadion zijn echt stakkers ik heb nog nooit een feestje gahd in de arena waar bij de grond lekker aan t trillen was wat een gierig cheap ass geluid zeg doe mij maar geqoon q-dance feesten die weten wel hoe ze wat moeten organiseren (defqon , in qontrol) daar beukt het pas

ronald 04-03-2009 @ 12:38:17

ook q-dance krijg de arena niet aan het trillen hoor
met al dat geluids limiet wat overal geld lukt het niet
en btw q-dance is nog altijd een onderdeel van id&t

letwan 08-03-2009 @ 11:01:22

ben egt heeeeel diep teleurgesteld in ID&T
BLACK is geen BLACK meer als het niet in de Arena is…… :cry:

kevin 11-03-2009 @ 19:29:26

wat dag je Sensation Black in 2010 in de HMH In de Heineken Music Hall Te Houden dan bljif het tog nog in Amsterdam waar Sensation hoort te zijn

broodrooster 11-03-2009 @ 20:24:53

HMH of brabandhallen zouden een goede locatie kunnen zijn ;)

letwan 17-03-2009 @ 09:32:13

BLACK is te klein voor de HMH

Leroy 17-03-2009 @ 10:58:15

@letwan:
HMH is te klein voor BLACK

letwan 19-03-2009 @ 17:15:49

hehehe dat bedoel ik :p

tranceboy1989 04-11-2009 @ 22:31:45

wanneer horen wij hier weer us wat over.. begin dit jaar zeide ze nog van
aan het einde van dit jaar horen we meer wat er met black gebeurd?

Pwoap010 29-11-2009 @ 19:58:38

Dj Thera maar even zijn entree maken op BLACK 2010

Nickos 30-12-2009 @ 14:07:41

black in belgie viel mij dit jaar nogal al tegen als je arena gewend bent.dus voor mij geen black meer

Pwoap010 31-12-2009 @ 22:06:46

Maar komt het nou nog in nederland in 2010?
Of alleen maar in belgië want dan is het geen comeback want vorig jaar was het ook in belgië.

robin 07-01-2010 @ 21:08:47

dit vind ik nergens op slaan.
sensation black is veel beter dan wit.
en bij wit werden minder kaarten verkocht en bij black was het altijd volle bak en een goed publiek die lekker gezelig was.
ik vind het dood zonde dat in 2009 geen black was en ik vind het weer zonde dat er weer geen black is in 2010 in amsterdam ik ben er 3x geweest ewn vond het super.
ze maken gewoon een domme fout bij id-t

Khadber 07-01-2010 @ 21:36:35

@robin: Fout!

Sensation Black raakte bij LANGE na niet zo snel uitverkocht als de witte editie. Plus dat alleen Nederland en België een zwarte editie hadden en misschien Duitsland (weet ik niet zeker). Als je dan ziet dat in de rest van de wereld de hardere kant van Dance muziek niet populair genoeg is, terwijl de minder harde kant dat wel is, dan koppel je uiteraard de harde variant los van de minder harde, wat gebeurde in 2008, toen het alleen Black heette. Wit blijkt gewoon beter te verkopen dan zwart, helaas.

bibi 25-01-2010 @ 15:21:48

waar komt sensation black dit jaar in nederland?????
echt jammer dat het niet meer in arena is.

Khadber 25-01-2010 @ 15:42:55

@Bibi: dat is nog niet bekend. Het heet overigens nu alleen nog Black he, Sensation is ervan losgekoppeld.

mena 24-02-2010 @ 21:20:41

mena zegt doe het als van ouds
in “DE SPORTHALLEN ZUID” te AMSTERDAM
vette acuostiek
:)

evy 01-03-2010 @ 17:53:01

zijn er nog kaarten te koop voor sensatio black in free record shop ofz wie weet?
laat iets weten plzz x ;)

Robbert 10-04-2010 @ 10:34:20

Mooie praatjes weinig daadjes, Waar is black nu dan? Volgens mijn calender is het al 2010 en. . . .uuhhhm geen black in nederland.
Of maken we er een belgisch feestje van. Pffffff. No hard feelings maar black was het donkere broertje van white. En dus wel een eigen identiteit.
Gewoon fockin bullshit!!!!!! Commercie is weer eens the case! Niet genoeg animo ten opzichte van white dus maken we het alleen maar white. :mad:

Reageren