ChristenUnie wil volume discotheken aanpakken

DEN HAAG – De regeringspartij ChristenUnie wil dat er een grens wordt gesteld aan het volume waarmee disco’s en clubs muziek draaien.

Ook moet er een geluidsbegrenzer komen op mp3-spelers. De Tweede Kamerfractie vindt de maatregelen nodig om de toenemende gehoorschade onder jongeren een halt toe te roepen.
De ChristenUnie noemt gehoorschade door te harde muziek ”een sluimerend gezondheidsprobleem” en vindt dat zowel personeel als uitgaanspubliek bescherming hiertegen verdient.

Maatregelen

De coalitiefractie heeft minister Ab Klink (Volksgezondheid) vrijdag gevraagd wettelijke maatregelen te nemen omdat de uitgaansbranche zelf onvoldoende ingrijpt.
De Kamerleden Joël Voordewind en Esmé Wiegman willen daarnaast dat Klink met de fabrikanten van mp3-spelers gaat praten over de mogelijkheden om geluidsbegrenzers op de muziekapparaten te zetten.

Bron: Nu.nl en ANP



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 22-05-2009 om 12:02 door Khadber | Translate:

Reacties (67)

Plaats reactie
Khadber 22-05-2009 @ 12:04:10

OVERIGENS: Dit willen ze al jaren doen.. Dit voorstel is ook al meerdere keren gedaan. Het staat al jaren in het partijprogramma van de CU, dus dat ze het nu doen vind ik niet zo heel gek.

Neemt niet weg dat het jammer is.. Aan de andere kant, sommige mensen verneuken hun oren nu wel goed, maar later krijgen ze daar vast wel spijt van ;) .

Chris 22-05-2009 @ 12:04:46

Zet hem maar op 127 dB beviel me namelijk wel @ in qontrol!!

Dustydus 22-05-2009 @ 12:05:02

Ze moeten maar iets de te doen hebben he XD maar gaat toch nergens over bestel je een ipod in nederland gaat ie kei zagt bestel je hem online in amerika is hij goedkopen en gaat hij harder dus hoe wil je het tegen houden ?

SndR 22-05-2009 @ 12:06:18

Ik ben het er gedeeltelijk mee eens. De kroegen en clubs moeten het binnen de perken houden, maar op mp3 spelers is het voor eigen verantwoording. Als ik er voor kies mijn mp3 keihard te zetten en daarmee mijn gehoor te beschadigen, moet dat theoretisch kunnen. Echter vind ik niet dat een club het gehoor van al zijn bezoekers mag beschadigen.

Q-Dominic 22-05-2009 @ 12:13:31

dan moet je maar niet naar een club gaan of gewoon oorbescherming kopen. de muziek is gewoon niet leuk als t zacht staat

Tim 22-05-2009 @ 12:14:48

1 woord jongens: betutteling

Khadber 22-05-2009 @ 12:17:32

Ik weet niet.. Een volumelimiet is, als het niet TE kinderachtig gesteld is, best goed.

Als je kijkt hoe sommige café’s, discotheken met hun geluid om gaan, is echt om te huilen.. Die denken vaak hoe harder, hoe beter. Dit soort slecht afgestelde apparatuur is echt funest voor je oren! Je kan naar mijn mening met minder volume, maar een betere installatie, exact hetzelfde qua beleving maken. Alleen heeft die dus minder druk op je oren.. Dat is ideaal naar mijn mening, want om nou voor een weekendje stappen meteen otoplastieken aan te schaffen…

Snor 22-05-2009 @ 12:17:47

Las het net op teletext en vond al dat hier iets van gezegd moest worden @ Hardtraxx :P

Maar laten we niet te hard van stapel lopen, het is de CU die iets vindt, dus er is nog helemaal niks definitief wat betreft maatregelen, als die er überhaupt al komen, kijkende naar het feit dat de CU 6 (?) zetels heeft en ik me niet kan herinneren dat er iets over deze kwestie is vastgelegd in een regeerakkoord.

SndR 22-05-2009 @ 12:18:53

@Q-Dominic
Er is een verschil tussen hard en te hard hé. Ik hou ook van een goed aantal decibelletjes, maar je moet niet naar achteren hoeven lopen omdat het té hard staat.

Dennis Aka Mash 22-05-2009 @ 12:28:35

Meestal zijn het gewoon de verkeerd afgestelde equalizers, of een dj die in het rood draait. Alle twee overstuurde geluiden.

Ze doen er veel beter aan om speakers te ontwerpen die geen schadelijke tonen uitsturen.

The Barrier 22-05-2009 @ 12:29:24

Hier in de achterhoek zeggen wij: Loa’z maar’n dikke kriegn

Dorus ML 22-05-2009 @ 12:43:15

De Christen Unie heeft altijd van dit soort dingen. Zoasl Abortus afschaffen etc. Het valt mee dat ze de condoom niet willen verbieden.
Ik vind het onzin dat er een volume limiet op mp3-spelers moet, Het is toch je eigen keuze of je hem nou hard of zacht zet. Ze kunnen beter Langs basisscholen om Gehoorbeschadigen ten woord te brengen, denk ik zo.
En over het feit dat de CU het geluid wil verzachten in de uitgaansBranche, vind ik opzich niet verkeerd. Maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat het geluid er niet minder mooi op wordt. Of ze moeten gewoon octoplastiekn (of hoe het ook mag heten)
verzekerd laten worden.

Guide4U 22-05-2009 @ 12:52:23

ieder jaar weer hetzelfde liedje ^^

Nipsen 22-05-2009 @ 12:56:05

Haha, komen die christelijke figuren te laat mee. Heb tegenwoordig altijd al een piep in mijn oren ^^

Jur 22-05-2009 @ 13:07:09

De Gristenunie moet maar lekker verkassen naar Staphorst en daar het hele inteeltzooitje betuttelen.

Als ik ervoor kies om doof te worden, dan doe ik dat.
Als ik ervoor kies om gehoorbescherming te dragen, dan doe ik dat.

Dat is het mooie van dit land… ik zit niet te wachten op een stel rokdragende betuttelaars… AUFGERAUST.

Markos 22-05-2009 @ 14:45:43

alles ist VERBOTEN!, ik maak toch zeker wel zelf uit hoe hard ik muziek luister!

Geef gewoon wat geld uit aan voorlichting over de gevaren van harde muziek en de oplossingen daarbij.

x 22-05-2009 @ 16:01:27

Laat ze is bezig houden met dingen die er echt toe doen. Kom op zeg. Stelletje halven van de Christenunie. Dit is gewoon lachwekkend.

Khadber 22-05-2009 @ 16:14:31

Mag ik vragen: Waarom loopt iedereen meteen te zeiken dat het de CU is? Het gaat me meer om het idee zelf.

Bert 22-05-2009 @ 16:32:17

Ik vind dat je zelf mag bepalen hoe hard je je mp3 zet, maar in de discotheek kan je er niet zelf wat aan doen, dus moeten ze onder die grens zitten. Maar ik geloof dat er al wettelijk geregeld is dat het volume in de discotheken niet boven een bepaalde grens mag, oftewel wat ze willen doen is die grens verlagen. Meestal is die zooi echter gewoon slecht afgesteld, omdat de eigenaar een pauper is. Dus kunnen ze beter daar verbetering aanbrengen.

StylxZ 22-05-2009 @ 16:35:42

Ga even dood ofzo, kutvolk.

hutje 22-05-2009 @ 16:57:46

stylxZ jij bent vrolijk zeg :p

maar goed, ik vind dat de muziek niet te zacht moet staan want dat is egt een minpunt op een feest !!! kijk maar naar hard bass 2009 allebij in het geldredome, daar stont het geluid te zacht en das egt niet leuk we hebbe meerdere malen geklaagt tijdens het feest maar ze zeiden dat ze niet harder mochten en dat was jammer!!!

maar aan de andere kant moet het ook zeker niet te hard! want ik ben ook naar Q-base geweest in 2007 en toen draaide luna van 6:00 t/m 8:00 en op een gegeven moment voelde ik een steek in me hart door het te harde muziek en dat gaat mij zelfs te ver!!!

dus kortom vind de goede volume, maar laat het niet wettelijk bepaald worden want dan word de muziek zo ie zo te zacht. door de Christen Unie.

als er 1 partij mag vertrekken dan is het de CU wel

ohjah en khadber :p omdat het de CU is die dit wil

Khadber 22-05-2009 @ 17:12:21

Maar dat CU het wil lijkt me niet zo heel erg relevant eerlijk gezegd. Belangrijker vind ik het idee wat op tafel ligt, of CU dat gemaakt heeft of de Partij voor de dieren of wat voor partij of groepering dan ook doet er wat mij betreft niet zo toe.

Mol 22-05-2009 @ 18:33:02

De overheid wil alles veel te graag regelen.. Moeten ze eens mee op houden, bijna alles is goed geregeld in dit land. Behalve het gedoogbeleid, als ze dat nou eerst eens oplossen. Stelletje nutteloze figuren dat het zijn..

Kaptain 22-05-2009 @ 19:37:05

We are qontrolled

Snor 22-05-2009 @ 21:43:16

@hutje: knappe zelfanalyse, dat die steek in je hart van de muziek kwam :P

frankhardenberg 22-05-2009 @ 23:50:21

jongens,
ik ben zelf christelijk maar ik vind dat dit niet iets voor de christenunie is, laat ze zich zelf lekker bezig houden met christelijke dingen, zoals kerkdiensten inkorten :p
en mp3 dat mag je zelf weten, wat is dat nou voor onzin, bij discotheken, kan ik me voorstellen maar plaats dan ook geen disco’s vlak bij huizen, of huizen vlak bij disco’s.
en zeggen dat disco niet je eigen verantwoordelijkheid is en mp3 wel, das ook onzin, bij een disco kan je er ook uit blijven als je niet doof wilt worden. alleen als je ergens naar toe wilt dan moet je naar een disco bijv. en dan heb je dat wel jah,
mijn mening:
bek dicht regering en ragge tot je er bij neervalt!

blik 23-05-2009 @ 01:22:26

christenunie is 3x niks
maar geluid mag bij sommige feessies iets minder
verder heb ik geen bezwaar sinds ik netjes gehoorbescherming heb

kleutviool 23-05-2009 @ 12:14:04

ja leuk dat jullie allemaal tegen zijn, als ik straks maar niet extra premie voor jullie gehoorapparaten hoef te betalen

Dustydus 23-05-2009 @ 12:22:54

K nieuwe tekst dan :P : ChristenUnie Maakt Jongeren Kapot :D

Nog 1tje

Waarom mp3 begrenzen als je een 1000 W RMS Sub in je auto mag leggen dan maakt die mp3 echt niks meer uit :S

miss een nieuwe partij beginnen :P partij van het geluid ?:P

DFH 23-05-2009 @ 13:23:56

wat een mongols he, bass moet je voelen niet horen!

Jur 23-05-2009 @ 13:32:27

@Khadber

De Gristenunie is de enige partij met dit soort gezwets altijd. Dáárom.

Sunboom 23-05-2009 @ 15:08:06

Beetje jammer dat mensen niet verder kunnen lezen dan het woordje ‘ChristenUnie’…

Dorus ML 23-05-2009 @ 16:34:11

@Sunboom, Sommige mensen

Robmaaaan 23-05-2009 @ 19:13:26

Handig om te weten;)

frankhardenberg 23-05-2009 @ 19:44:14

overigens kan ik op de computer het geluid veel harder doen en ik blaas nu me oren dr af met:
Tatanka – Don’t Move (Zatox Mix) (l)

Dustydus 24-05-2009 @ 13:29:22

Laat ze dan de intree 10 cent duurder maken en dan iedereen oordopjes geven bij intree ik ben het eens met DFH bass moet je voelen en dat kan niet op een laag niveau. als get geluid zachter moet ga je alleen nog naar een feest voor de sfeer niet meer voor het geluid :/.

Maar sommige mensen hebben niks te doen zo kan je alles aanpakken en alles verbieden die mensen hebben gewoon een kut leven gehad en weten niet wat een feest is of betekent.

Snor 24-05-2009 @ 22:16:53

@frankhardenberg
Grappig dat je dat zegt. Het begint namelijk bij mp3-spelers en discotheken om uiteindelijk uit te breiden naar alles waar geluid uitkomt, zodat je ook uit je computer een stuk minder dB’s zult kunnen pompen.

Opperhoofd 25-05-2009 @ 12:58:34

@StylxZ: jij ook gelijk!

@Dustydus: “Maar sommige mensen hebben niks te doen zo kan je alles aanpakken en alles verbieden die mensen hebben gewoon een kut leven gehad..”

zeg dan gewoon helemaal niets.

Van mij hoeft het geluid ook niet zachter, al kom ik niet in discotheken. Maar hoeveel jongeren en jongvolwassenen lopen er al met gehoorapparaten?

Ook daardoor gaan mijn ziektekostenverzekeringsbedragen elk jaar gigantisch van omhoog dus ze heben opzich een punt.

hutje 25-05-2009 @ 19:04:43

dank je snor :p

maar als ik al deze reactie’s lees is 80 a 90 % er mee eens dat de CU hun bek dicht moet houden :p

en sunboom :p waar heb jij het over :P ik snap wel wat de CU wil :p maar ik snap zo ie zo niet wat de CU CDA en alle partijen die met gristus en god in de kamer zitten daar doen want Wat heeft geloof met politiek te maken maar goed dat zal ik wel weer vinden :p

maar ik snap waarom mensen hier boos over worden het begon met het roken ik snap dat je in restaurants en dergelijke niet mag roken maar dat je in de kroeg en discotheken niet meer mag roken vind ik belachelijk terwijl ik zelf niet eens rook.

wat ik er mee wil zeggen is straks word roken, drank, harde muziek genre’s en weet ik veel wat nog wel niet meer verboden word omdat het allemaal niet in het straatje van de CU past

en sorry als ik te offtopic raak :p maar er zullen vast wel mensen met me eens zijn :P

RJBanthum 25-05-2009 @ 22:11:05

Wat zijn jullie kinderachtig zeg… De geloofsovertuiging heeft helemaal NIKS, maar ook helemaal NIETSNOPPESNADA met geluidsniveau te maken. Ga even je gal spuwen op geenstijl ofzo. Ik snap niet dat jullie niet aanvoeren dat de ChristenUnie zich beter kan bezighouden met criminaliteit/straatterreur en ons belabberde rechtssysteem!

De regering is er voor om het volk te beschermen, ook tegen zichzelf. Wij doen niks anders dan klagen. Betutteling, roepen we! Maar ondertussen vinden heel veel mensen dat Wilders gelijk heeft, met zijn oorlog tegen de islam! We draaien allemaal om het probleem heen. Iedereen vind hetzelfde, maar verwoord het anders, waardoor we toch ‘meningsverschillen’ krijgen. Jammer hoor, volgende keer is het CDA toch weer de grootste…

Overigens vind ik een geluidslimiet niet de oplossing voor het probleem. Innoveer de oordoppen maar… lijkt mij veel beter, want daar willen de mensen nog wel een keer aan. Geluidslimieten krijgen toch teveel weerstand.

“Most people define wrong as that which is different to them”… Mensen kunnen dingen aanwennen. Over een paar jaren weet men niet anders meer of je mag niet roken in de uitgaansgelegenheden.

Dustydus 26-05-2009 @ 09:14:38

Ben met de 3e zin van RJBanthum eens kom eens met een oplossing in plaats van verbieden.

kijk naar de verhouding koste geluid schade of rookschade zal dit wel 1:10000 zijn dus ;)

btw wie rookt er en is eens met dit voorstel?

Opperhoofd 26-05-2009 @ 09:18:04

@Dustydus: “Ben met de 3e zin van RJBanthum eens kom eens met een oplossing in plaats van verbieden.”

RJBanthum heeft het niet over verbieden, het stukje gaat niet over verbieden en de CU heeft niets gezegd over verbieden.

Het gaat om ‘een halt toe roepen’ en ‘aanpakken’. :D

nerft 26-05-2009 @ 11:45:35

RJBanthum

jo pik , de geloofs overtuiging heeft inderdaad niks met geluids niv te maken maaaaaar is er wel aan gelinkt want stel je voor je doet een nummer van vital remains op en die gaat over de kruisiging van christus en hoe geniaal ze dat vinden, en je doet die keihard aan dan denk ik dat ze eerst gaan zeuren over het geluidsniv niet etisch is voor hun oortjes en daarna na een halfjaar er achter komen dat het over de marteling van christus maarja dan ist telaat want dan weet toch niemand meer dat geluid niet meer harder mag dan een bepaald niveua zoals jij zegt over roken….. ik bedoel als ik tegen jouw zeg like 1 jaar lang van je moeder is een hoer , dan weet ik zeker dat jij dat ook nog gaat denken of in iedergeval paranoia word , dat heet gewoon propafuckingganda :D , en dat deden ze ook met roken dat het zogenaamd slecht is maar dat moet je toch zelf weten of je kiest voor een groter % kans om longkanker te kune krijgen:D. damm dat is een lange zin ook niet etisch wedden dat ze het er daar ook niet eens mee zijn. Maar IEDEREEN weet dat die fuking muziek in discotheken hard aan staat en dat je dan beschadiging krijgt , maar dat moet togh zelf weten of niet, of je dan nog heengaat? ik wel fuk me oren je leeft 1x en ze hebben oorbescherming uitgevonden of als je halfdoof bent van die dingen dat je wel weer wat hoort? gouden oplossing en stimulerend voor de economie :D toch of niet? geld moet rollen niet blijven liggen dat zou gay zijn. Dat is wel zo logisch. dus fuck de CU want da zijn togh ouwe lullen in het kabinet die nooit in een discotheek komen want dat vind hun geloof ook niet helemaal zuiver en als ze dat doen worden ze de kerk uitgetrapt waarschijnlijk(YE BE WARNED!).

De regering is er niet echt om het volk te beschermen maar is er om ons te leiden maar omdat iedereen op van die mogolen stemt krijg je zon bagger regegering waardoor je dus de CU erin hebt maar wat doen die gasten nou dan , toch ook helemaal niks ? wat hebben ze bereikt? financiering voor het leger des heils ofzo ?XD nou dan kun je het beter aan mij geven…..

“Most people define wrong as that which is different to them” dat is een sterke tekst maar jij hebt hebt geen sterke punten….. dus gebruik het niet seriously so put yer dick in the dijk of ga naar de hoeren maar da is vast ook niet etnisch volgens jullie geloofje XD

lieve groetjes mij :D ;)

hutje 26-05-2009 @ 11:57:43

jo nerft respect :D

je begrijpt mijn idee :D en eindelijk iemand die het durft te zeggen :D

Opperhoofd 26-05-2009 @ 14:30:27

@nerft: ik denk dat we heel gelukkig mogen zijn dat we een regering hebben en partijen die ons op het ‘goede’ pad willen hebben en houden want als ik zo naar jouw tekst kijk, en dan vooral naar de manier waarop je schrijft met de ontelbare spelfouten en wat al dan niet meer, dan mogen we van geluk spreken dat de regering en dat soort partijen er zijn.

Of zoals jij dat zegt: ‘regegering’. :D

Dustydus 26-05-2009 @ 15:02:47

@ Opperhoofd praat over het onderwerp of zeg gewoon niks gek het is hier geen dictee Nederlands.

Maak er een poll van.

ChristenUnie wil volume discotheken aanpakken.

1- Ik ben er voor.
2- Helemaal niet !
3- Geen mening.

Opperhoofd 26-05-2009 @ 15:32:39

@Dustydus: apart dat je alleen mij ‘probeert’ aan te vallen wanneer ik offtopic reageer.

Vanwaar een poll? Wat denk je te hebben aan een poll waarvan je de resultaten al uit de reacties kunt halen?

Plus dat een poll geen verandering brengt in de discussie.

Dus als er iemand ‘gek’ genoemd mag worden… ;)

Khadber 26-05-2009 @ 16:04:36

@Dustydus: kijk in algemeen, daar staat al een topic over :) .

Dustydus 26-05-2009 @ 17:22:21

omg kijk naar je vorige reacties dan valt het je miss op dat het niet dat bij 1x is gebleven dus ik zeg dr maar wat van.

tnx khadber. ben niet zo vaak op het forum :D

Tom 01-06-2009 @ 00:33:40

Dit idee is echt iets voor christen zooi

Dus als gaat stem dan op Wilders die gast is de MEN :D :D hoop ik :s

FRArnold 01-06-2009 @ 19:57:13

Tussen jullie zit wel een hoop triest volk zeg! Sjonge jonge!

@Tom?
Jij wil zeker een nieuw regime van een nieuwe Hitler!??? Tis ook echt het ‘Domme’ volk wat op die wilders gaat stemmen! Wie wil er nou een premier die nergens mag komen in de wereld dan behalve veilig te zitten in zijn torentje in Den Haag!

Mensen kijken bij dit alleen naar hetgeen dat het van de ChristenUnie komt! Ik ben zelf ook Christen maar ik ben een enorme Hardstyler! Niks gaat er bij mij boven Hardstyle! En ik kan er best inkomen dat de regering hier wat tegen wilt doen! Wij moeten hier toch echt belasting voor moeten gaan betalen straks! De gehoorschade neemt gewoon toe in Nederland! Zulke voorstellen komen echt niet alleen van de ChristenUnie!

Dus denk na voordat je wat roept en scheer niet iedereen over 1 kam! Ik zal echt niet met oordoppen gaan lopen hoor op Defqon straks! Maar ik stem donderdag wel op de CU!

Sunboom 02-06-2009 @ 01:28:32

Ik ben zelf ook Christen, zal niet op de CU stemmen though, maar damn wat is er een hoop misverstand over Christenen hier…

“dus fuck de CU want da zijn togh ouwe lullen in het kabinet die nooit in een discotheek komen want dat vind hun geloof ook niet helemaal zuiver en als ze dat doen worden ze de kerk uitgetrapt waarschijnlijk(YE BE WARNED!).”

Ga eens een keer naar een fucking kerk, daar worden niet zomaar mensen uitgetrapt, of lees de Bijbel, daar staat echt niet in ‘geluid mag niet harder dan 80 dB zijn’…

nerf 02-06-2009 @ 09:37:39

@ opperhoofd 1 ding ….. COMMENTWAR!!! WOOOTSPELLFOPUTEN ENZO <33333333

@ sunboom Platbranden die kerken discussion with you on the internet is like the para olimpycs , even if YOU win , YOUR still RETARDED…..

2-0

FRArnold 02-06-2009 @ 12:28:35

@Nerf, je moet die F in je naam veranderen in een D! ‘Platbranden die Kerken’! Facking Hitler ben je!

@Sunboom, Waarom zou je de kerk uit worden getrapt als je niet zuiver bent als je in een discotheek komt waar de muziek iets harder staat dan normaal! En als je Christen ben hoor je op de CU te stemmen! Niet omdat ze met van die geweldige dingen komen maar omdat de berichten die God geeft in de Bijbel door moeten schijnen hier in dit dramatisch geleidde land! Er zit gewoon een tering coalitie daar in Den Haag! Niemand heeft Nederland zo kunnen lijden dat we bijv, veilig over straat kunnen, dat we volle vrijheid van meningsuiting hebben en daar gewoon over kunnen discussieren met bijv, moslims! Lees de spreuken is in de Bijbel! Daar staat niks anders in dan de volle waarheid! Het is een deel van je opvoeding, christen ja of nee!

Only God Can Judge Me! In Hardstyle zie ik mijn geloof! Hardstyle houd mij op de been! En dat jullie het nu over kerken gaan hebben snap ik echt al helemaal niet! Niemand hoeft over mij te oordelen en niemand schopt mij uit die kerk! Ik kom alleen in de kerk voor God, en niet voor de mensen die daar zitten! My love is Hardstyle en God Qontrols my Life!

frankhardenberg 02-06-2009 @ 13:30:26

@ Dustydus, waarom mp3 begrenzen? terwijl je in je auto het geluid voluit kan doen?
nou er zijn ook veel jongeren van 10-18 met mp3 spelers en in die 8 jaar kunnen ze gemakkelijk helemaal doof worden ;)

heggico 02-06-2009 @ 16:02:52

mp3 begrenzen :P moeten de versterkers maar wat harder :D

nerf 02-06-2009 @ 18:43:30

who gives a cap anyway =/

ik ga eem potje bouten da week wel :D

hutje 02-06-2009 @ 18:46:50

frarnold

jezus snap je niet dat geloof niks met het regeren van een land heeft te maken :S

maar goed dat zogenaamd een kereltje in de lucht jou leven beheerst moet je zelf weten maar zeg niet dat hardstyle en goddelijke shit egt met elkaar te maken heeft want de meeste christen zeggen zelf dat het muziek van de duivel is en daar komt ook nog eens bij dat die JEZUS bus naar al die hardstyle/hardcore feesten gaan om mensen te bekeren om niet naar die feesten te gaan

sorry hoor maar dan word het tog niet zo gewaardeerd in de kerk en door god waarschijnlijk als de priester dat dan zegt of dominee whatever

kortom mijn mening over het geloof je moet het zelf weten maar val mij er niet mee lastig en dat doet dus de christen unie wel

Noize Office 02-06-2009 @ 18:54:51

laat ze proberen wat ze willen…kdenk toch niet dat het ze gaat lukken…ze hebben wel andere dingen aan hun kano!

FRArnold 02-06-2009 @ 20:00:40

@Hutje!

Als je het zo’n groot probleem vind wat ik zeg reageer dan niet! En je hoeft het ook niet allemaal zo serieus te nemen wat ik zeg! Ik zeg alleen maar wat ik vind, of hoe ik het voel! Die mensen die in die bus naar Hardstyle feesten gaan om mensen te bekeren moeten hun weten! Dat is mijn facking probleem niet! Die mensen zijn zelf ook fout bezig want ze moeten eerst in de spiegel kijken! Priesters of Dominees kunnen er ook weinig over zeggen! Want dan zou het wel in de bijbel staan denk je ook niet! Ik heb in mijn reactie alleen maar te kennen gegeven dat ik op mezelf sta in mijn geloof en dat niemand anders dat beheert, ook de kerk niet! Dus wat je zegt met :

‘sorry hoor maar dan word het tog niet zo gewaardeerd in de kerk en door god waarschijnlijk als de priester dat dan zegt of dominee whatever’

Is volledig voor jezelf want dat zeg ik helemaal niet! Lees dan eerst goed! En als je het onzin vind, belast mij dan niet met je zinloze reactie!

Noize Office 02-06-2009 @ 20:14:51

mensen dit topic gaat meer persoonlijk worden dan dat het nog gaat over het onderwerp….

FRArnold 02-06-2009 @ 20:38:01

Sorry Noize Office, maar er word hier gepraat over Christenen die niks met de ChristenUnie te maken hebben en dus zoiezo zelf al van het onderwerp afhaken! Hebben Christenen jullie ooit pijn gedaan ofzo??

Of komt alles ineens naar boven en komt alles qua woede er opeens uit als de ChristenUnie eens met een voorstel komt wat met onze doelgroep te maken heeft!

Dingen als : ‘maar goed dat zogenaamd een kereltje in de lucht jou leven beheerst moet je zelf weten’ ………

Volgens mij heb je dan echt het verstand van een varken! En volgens mij als je zulke dingen zegt word je eigen leven beheerst door je eigen zelfzucht en egoisme! Vooral als je zulke dingen zegt in het openbaar!

Ik ben hier pas sinds gister op Hardtraxx en ik dacht altijd wel dat alle lui die van Hardstyle houden echt barre gasten zijn! Wat ik om me heen zie op feesten! Hele reeële kerels met een hoog feestgehalte en een goed gevoel voor humor! Ze respecteren de mensen om zich heen!

Het maakt niet uit of je zwart, wit, dun, dik, moslim of christen bent! Hardstyle-Lovers horen een eenheid te zijn! Maar hier krijg ik van sommige mensen toch echt het gevoel dat ze liever voor zichzelf willen leven en alle mensen die iets anders zijn dan hun discrimeneren! Schaam je diep!

MC Villain :
Cause this is your moment,
this is your way of life
and don’t let anybody take it away from you.
No matter what you do,
no matter what colour,
no matter where you’re from.
We are about to give you the future.

Moonz 02-06-2009 @ 23:09:30

Sow veel mensen met een psychologishe of theologische graag hier!

Ik zeg; ga lekker feeste, zuip goed door zolang dat niet strafbaar wordt!

Ach en wanneer het volume aangepakt wordt in de discotheken zal dat ook wel wennen. Zelfs het niet-rook beleid went op zijn tijd. Dit moet ik als verstokte roker toch echt toegeven.. helaas. :cry:

‘Maar hier krijg ik van sommige mensen toch echt het gevoel dat ze liever voor zichzelf willen leven en alle mensen die iets anders zijn dan hun discrimeneren! ‘

@ Frarnold: Leef ook voor jezelf en zorg er goed voor dat nooit iemand anders dat voor je doet! Want dan ben je pas echt de lul! :p

Grzz Moon

Reageren